[Re:] [Depression:] Autóversenyzők! Ti nem vagytok normálisak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Depression
(veterán)
Blog

És ismét egy "de utálok vezetni" blog.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem értem a problémádat. Kinézel egy kamiont golyófogónak, beállsz mögé normális távolságban. Épeszű kamionos egy szembejövő mitugrálsz miatt nem fogja nyakába venni a rakományt. Letarolja, te meg megállsz mögötte. Ennyi.


zoo8800
(veterán)
Blog

Mi Pestről járunk anyósékhoz Cigándra, és inkább megyünk nagy kerülővel Nyíregyháza felé, mint a 37-esen. Nem mellesleg pár éve csinálták meg, és már tele van foltozva.


YceBear
(tag)

Tenyleg ugy mesz a kamion mogott hogy nem fer be eled 1 auto?


Pete55555
(addikt)

Nekem is ez jutott eszembe...


Lord Myn
(senior tag)

Még szép... csak így lehet 3-4 literes fogyasztást elérni benzines autóval. ;]

Viccet félretéve, sajnos, a kereszt nem az autóversenyzőknek szól általában, hanem az ártatlan szembejövőknek... :(

Egyébként én még Pesten is úgy vezetek, akár a délutáni csúcsban is, hogy meglegyen a min. 1 autónyi távolság az előttem lévővel (igen, be is szoktak vágni, mielőtt valaki megkérdezi, de akkor megint lemaradok egy kicsit).


kovbandi82
(őstag)
Blog

Sajnos bolondok az emberek. Vezetek én is, autópályán, főúton egyaránt. Mindenki siet, rohan, de nem veszik figyelembe, maximum pár percet nyernek. Én speciel nem rohanok, főleg a jó magyar utakon.


Lauda
(félisten)
Blog

Szerintem ha van kamion forgalom, érdemes úgy menni, hogy azt követve hagyni 2-3 autónyi távolságot. A többi meg had menjen. Ha esetleg menekül az előzésből, akkor is van hova bebújnia. Vagy ha már vannak a kamion és közted is, legalább látod időben mi történik. Ezen kívül ha beállnak eléd, még jobban le lehet maradni. Mindenre nyilván nem lehet felkészülni, de ha van idő és távolság cselekedni, azért jóval nagyobb biztonságban autózik az ember.

[ Szerkesztve ]


Victoryus
(addikt)
Blog

Pontosan értem a gondot, most jártam meg Tordát. Állatok. Ha hagysz helyet bárhol, bevágnak eléd. Ha nem hagysz, akkor is bevág, csak satu fékezni kell. Amikor elfogy a kapaszkodósáv a kamionoknak, no ott vannak még csodaszép manőverek, hiába jönnek szemben. Emelkedőn is előznek, pedig lófingot nem látni a szembe sávból. Láttunk is nem egy roncsot az út szélén... Én is azt mondom, dögöljön meg az ilyen, ne az ártatlan szembejövő szívja meg! Általában ezek orkok, akiknek se biztosítása, se jogsija se esze nincs. Vagy vette a másodikat. Az autóik műszaki állapota meg megint csak kérdéses, de azért a telifingott füstölő Passat meg Bmw a minimum meg a Skoda octavia. Ezek sajnos nálunk is pont ugyanolyan tahók.


updog
(senior tag)
Blog

"igen, be is szoktak vágni, mielőtt valaki megkérdezi, de akkor megint lemaradok egy kicsit"

Jópár ezzel foglalkozó videóban hangsúlyozzák, hogy összességében az az optimális ha hagysz helyet puffernek, és ha nagy %-a az embereknek így csinálná, sokkal kevesebb torlódás lenne illetve folyamatosabb lenne a forgalom.

Csak hát ugye inkább lohol az előtte menő valagában és azonnal megáll ha gond van, mert nincs hely kigurulni, neadjisten valaki besorol ELÉ! (!!)

Tipikus M3-as fíling, mikor megyünk hazafelé hétvégére: azért van dugó, mert dugó van. Egyszer csak elérünk egy pontot, ahonnan párszáz méter után varázsütésre lehet 130 felett menni, addig meg kilométereken át araszolunk/állunk egy helyben, úgy hogy igazából semmi tényleges oka nincs.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

próbáld egyszer ki az elméletedet a gyakorlatban.

borítékolom neked az eredményt, kb. 20 km/h-val lassabb sebességed lesz mint amennyivel beálltál kényelmesen az előtted haladó mögé eredetileg, és pöszöghetsz a pályán 90-nel ami miatt még többen fognak bevágni eléd amíg be nem sorolsz egy kamion mögé aki meg ad egy szép kavicsot a szélvédődre.

ugyanis ha mindig hagysz helyet a puffernek akkor úgy elnyúlsz mint a gumi az eredetileg követett X autótól.

a másik ilyen kedvenc okosságom, amit a TC-n is leírt valami bitagyú agyhalott hogy előre köll menni az elfogyó sávban merhánemáotvanüresen és ezérvainttennyidugómernemhasználjáksávokat.

ja, ezért szokott állni a sor amikor megy a tátika a sávlezárásoknál az M3-on meg a gyáli úti felüljárónál hogy fék bemegy nem megy sávot vált mögötte meg áll mindenki.

ez a video sok mindent megmagyaráz a forgalom természetéről: [link]


updog
(senior tag)
Blog

"próbáld egyszer ki az elméletedet a gyakorlatban."
Én próbálok így vezetni, és kapásból ott a hsz. amire válaszoltam, ami mutatja hogy nem vagyok egyedül ezzel :) Pont ugyanez a konklúzióm is (sokszor bevágnak elém). Who cares?

"ugyanis ha mindig hagysz helyet a puffernek akkor úgy elnyúlsz mint a gumi az eredetileg követett X autótól." - na most: ha külsőben követek valakit (*miért követnék bárkit?) normál tempón, akkor OK. Ha lassabb, és lehetséges, kielőzöm, ha nem, akkor tökmindegy. Ha bejön kettőnk közé valaki ezen a tempón, akkor jöjjön, goto <na most>. Belsőben meg nem játszok követőset csak ha kvázi állunk (M3 példa), olyankor meg tök mindegy. Miután elérjük a normál tempót, goto <na most>

"kedvenc okosságom..." - a szaktopikban pont erre volt nemrég panasz hogy miért nem mennek az emberek előre ezeken a helyeken :D Én ezzel értek egyet. Ez a logikus, a cipzárazás. Ne keverjük azzal, amikor pl. a RóbertKárolyról az M3 felvezetőre csinálnak az emberek, hogy a jobb sáv megy a pálya felé, de a középsőben elmennek a végéig, majd ott megállnak és "cipzáraznak" (meg a Hadházy tábláját, simán csak feltartják a forgalmat). Szerintem az ilyenek miatt ellenszenveznek az emberek ezzel a módszerrel.

Sávlezárásnál, megszűnő sávnál tök egyértelmű lenne a cipzárazás, összesen csak két baj van vele, azok, akinek be kéne sorolni, meg akinek be kéne engedni :D ;] De ez az emberi tényező (bénaság vs. elémnemjönbesenki), ha jól értem te is ezt írod, ettől még nem az elv rossz.

Hasonló videót láttam, és az okok is hasonlóak voltak, de a konklúziót nem teljesen értem itt, miért én figyeljek arra hogy a mögöttem lévő milyen távolságra van? (2:40) Szerintem itt a lényeg hogy én a követési távolságra figyeljek, ahogy mindenki más is, oszt' pont.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

miért követnék bárkit?

nem effektív őt követed, hanem

a) gyorsabb vagy - megelőzöd (ezt írtad te is)
b) lassabb vagy - lemaradsz (értelemszerű)
c) azonos a sebességetek - na ilyenkor kvázi követed, egészen addig amíg valami barom aztán még egy barom aztán még egy barom azt nem hiszi hogy a követési táv az neki meghívó ilyenkor meg feszt elkezdesz lassulni és a végén 60-nal mész a pályán

a cipzárazás meg addig ok amíg működik (tehát elméletben) a gyakorlatban meg a pofátlanok meg a tökölők miatt áll az egész.

nagyon egyszerű, ha a végén akar mindenki cipzárazni akkor ott koncentrálódik a manőver és a lassulás, már áll is a forgalom. ha nem akarná mindenki kiharcolni azt a nyomorult utolsó egy autónyi helyet előre mert az neki jár akkor az is mehetne sokkal fluidabban.

(és persze ezekre rakódnak még rá törvényszerűen a benzinkúton keresztül kerülők meg a leállósávon előrevészvillogók akik szintén beakasztanak és így lesz egy egyébként jó elvből dugó)


updog
(senior tag)
Blog

Ja, így tiszta, kicsit túlgondoltam :)

Persze, szépek az elvek és aztán bumm, ott a valóság, egytértek. Csak azt mondom, hogy ha a KRESZ betart(at)ása nem csak opcionális lenne, illetve néhányan (sokan) felfognák hogy ez nem single player, hanem MMO, már jobb lenne.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

és ha nagyapámnak áramszedője lett volna, trolibusznak hívták volna. :D

lényeg hogy egyetértünk.


Somatom
(veterán)
Blog

Sztem tök előzékenyek és udvariasak az autóstársak. Ha sávváltás előtt mozdítok egy-egy centit a kormányon, az a pótkocsi hátsó tengelyénél cirka 15cm lóbálás jobbra/balra. Utána bármelyik tükörbe nézek, előzékenyen lassító, félrehúzódó autókat látok. Oda sorolok be, ahova akarok. ;]


Depression
(veterán)
Blog

Ilyet csak olyan ír, akit még nem előztek meg.
40-50m távolságot hagyok, ami ugye felhívás a mögöttem jövő pilótának. De nem a kamion mögött sorol be, hanem közvetlen előttem, és nyomja a féket, nehogy beleszaladjon a kamionba.
A mai történet hazafelé: Szerencstől Hernádkakig, Szerencs után nem sokkal megelőzött egy dobozos kocsi, majd ezen a szakaszon még előzött 5x, és a Hernádkaknál lévő körforgalomnál a km-es sorban keményen 5 autóval állt előttem. Igazán büszke lehet magára.


ivana
(Ármester)
Blog

majd ezen a szakaszon még előzött 5x, és a Hernádkaknál lévő körforgalomnál a km-es sorban keményen 5 autóval állt előttem És? Előzni nem tilos :U

Van amikor tényleg nagy a forgalom és nem érdemes előzni, de ha van hely, akkor ezért egy kamiont érdemes megelőzni. Én sokszor a vadállatok helyett inkább a fordítottját látom, a cammogó kamiont nem merik megelőzni (pedig hely az van bőséggel), mert bénák, nem tudnak vezetni etc. Na ilyennél néha végig kell mászni a soron. Kamion mögött menni hosszabb távon rohadt szar, akkor is ha gyorshajt, túl sokat takar és más a dinamikája.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Ezt a 8-as útra is lehetne írni. Vagy régen mi rengeteget jártunk a 4-esen, na az votl még cifra, amikor az IFA vezette 45-50-el a sort... Olyan nap nem volt, hogy ne legyen baleset...


Depression
(veterán)
Blog

Tényleg egy 15 perces szakaszról van szó, utána Miskolcig már 2x2 sáv van, 110-es tempó limittel. Igen, sok helyen van záróvonal, mert annyira dombos, hogy nem látod a szembejöv forgalmat. Ezeknek mindegy.
De lényeg, hogy 150-nel sem nyersz 5 percet sem, és ugyanúgy beragadsz valaki mögé, de rengeteg ember életét veszélyezteted vele.

Imádom a statisztikát, az 1.4-es 206-os peugeot-val 70-nel totyogva egy heti átlag fogyasztást nézve 5.5l, és 35 perc Miskolc-Szerencs (otthon-munkahely) viszonylatban, míg 100-zal (100-ra törekedve, mert úgyis beragadsz egy hét alatt) 8,1l fogyasztással átlag 29 perc.

üzenetek