[Re:] [Depression:] Autóversenyzők! Ti nem vagytok normálisak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


ncc1701
(veterán)

Én cipzárazásnál mindig ott engedek be 1 autót, ahol ő már elöttem nem tud beengedni még egyet.


ktr_lala
(csendes tag)
Blog

Zalában a 74-es út sem semmi. Gyakran járunk rajt, így jutunk el leggyorsabban anyósékhoz. Mennek mint az idegbeteg vakegerek. Beállsz 90-re, kényelmesen, a világon mindenki megelőz és neked kell figyelned, hogy ne legyen csattanás a vége. Trafival én még egyszer sem találkoztam, van egy fix trafi Zalaszentbalázson, ott persze sokan 50 helyett 40-el...wtf? Ráadásul ez az út elég jelentős teherautó és kamion forgalmat bonyolít le. Mondjuk azok is nyomják neki, ritkán kell lassítanom miattuk.

A kedvenc sofőr típusom még, amelyik andalog 70-el, semmi gond én is ráérek (na jó, inkább csak türelmes vagyok), megvárom még biztonsággal meg tudom előzni, és amint észreveszi az indexem villogását, rájön, hogy lassan megy, vagy csak felébred benne a virtus (ne hogy máá engem előzzenek meg!!!) és rálép a gázra. :W


vhw
(addikt)

A rengeteg 60-70 Le-s mákdarálónál talán érthető, hogy nem mindenki szeretne kamionok előzésébe kezdeni.


ncc1701
(veterán)

Esetleg ráér mögötte menni.


nyisziati
(veterán)
Blog

" Letarolja, te meg megállsz mögötte. Ennyi."
Én Pesten pont ezt csinálom.
Busz vagy kamion.
Elég volt az őrültekből.


nyisziati
(veterán)
Blog

"ugyanis ha mindig hagysz helyet a puffernek akkor úgy elnyúlsz mint a gumi az eredetileg követett X autótól."
Ez abszolút nincs így.
Többszázezer km után, 28 éves jogsival mondhatom ezt. Személykocsi-motor-kisteherautó-bicikli.
Egy Vecsés-Solymár távon (tehát át a városon) talán ha tíz autó bejön elém. Összesen. Az 50 méter.
De legyen 20, de az már a maximum. 100 méter. 4 ház kerítésének a hossza, nincs egy fél utcatömb.


nyisziati
(veterán)
Blog

"És? Előzni nem tilos :U"

Persze, hogy nem. csak aki ilyen mentalitással vezet, az előbb-utóbb ott is előzésbe kezd, ahol veszélyes. Aztán jön a kereszt az út mellett.
CSAK ezért tesszük szóvá.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

most akkor tapasztalat vitatkozik a tapasztalattal? az sokra nem vezet.


ivana
(Ármester)
Blog

Jó mondjuk 100 ló alatt max. ilyen 90 lovas új swift az még elmegy vagy hasonló yaris. 100 ló alatti kocsit még nem is vezettem :)

(#24) ncc1701 Mi lesz a következő, aki a traktort sem előzi meg, mert van ideje?


Kisgépkezelő
(senior tag)

Nyilván a traktort azért megelőzi az ember, de többnyire én azt látom, hogy az előzgető emberek jelentős része valójában csak az előzés élményét nyeri egy előzéssel. Persze ő ennél többet gondol bele, de csak mert sosincs szó erről, nekik meg valamiért nem megy a matek. Talán csak az autopályákon látok egy-egy táblát, hogy ha 160-al tolod le az embereket a belső sávból akkor is csak egy cigizésnyi időt nyersz egy fél országnyi úton. De szerintem akinek ez szólna az jellemzően nem olvassa.
Városon belül ezeknek a leglátványosabb megnyilvánulása, amikor motorfékkel csorgok a piroslámpa felé, de ő még nagy gázzal kielőz, hogy egy poziciót nyerjen. Néha a Hungárián három kerületnyi táv alatt akár már komolynak mondható egy lámpaoszlopnyi előnyt is összeszednek.


Lauda
(félisten)
Blog

Ezt az előzzük a kamiont kényszert én sem értem különben. Sokkal biztonságosabb egy kamion mögött autózni, mint máshol, főleg nagy forgalomban. Én nem is szoktam őket ilyenkor megelőzni. Tartok egy biztonságos követési távolságot és kész. Szabályosan amúgy sem haladhatnál jobban, hisz azok is mennek 55-60-at lakott területen belül és 90-et kívül. Persze előzgetnek mint a gép. Menjetek csak nyugodtan, nekem jó itt. Biztonságos, szabályos, mégis odaérek ahova indultam. Érdekes dolgok ezek.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

egyetértek, az előzések nagy része ego kérdés meg a sofőr mindennapi mentalitásának kivetülése (nem érdekel, hogy a belsőben is araszol a sor és egy centivel nem leszek előrébb, akkor is levillogom a g*ibe mer nekem jár hogy előrébb legyek akár más kárára is, jön a várostábla de még akkor is letolom ezt a 4 kis p*öt), igazából ezek a bosszantóak és a veszélyesek.

ha valaki csak simán gyorsabban halad nálam és alkalmas helyzetben megelőz azzal az ég világon semmi bajom nincs nekem sem, sőt ahogy tudom segítem a manővert jobb lesz neki is nekem is.


ncc1701
(veterán)

Majd azt bízd rá, a sofőr dolga az, h biztonságban elérjen A-ból B-be úgy, h nem sodor veszélybe sem mást, sem magát.
Ad 2, ahhoz, h valahová időben érj, nem száguldozni kell, pusztán időben elindulni. Ha a naptáradba beírod a cél címet, és használsz wazét, az szól 10 perccel az indulás elött. Elkésni sem tudsz.


ncc1701
(veterán)

Hát, maximálisan egyetértek. Munkahelyi ingázásom maglód-m3 bevezető, azon a szakaszon sem szoktam kamiont előzni gyakran, a 90 bőven elég. Ha szabályos 120110-el megyek, az út 29 helyett tart 26 percig (forgalom nélkül), nincs értelme. Forgalommal pedig mondjuk 50 helyett 47 perc, még értelmetlenebb. És a sebességgel négyzetesen nő a mozgási energia, ergo az esetleges sérülés esélye/súlyossága is hatványozottan nagyobb. Nem, kösz, inkább az ép életet választom. És akkor még jöhet az, h környezetszennyezés gyorsabban menni, plusz anyagilag is jobban járok a kissebb fogyasztással/kopással.


nyisziati
(veterán)
Blog

"most akkor tapasztalat vitatkozik a tapasztalattal? az sokra nem vezet."
Nem. Prioritás vitatkozik prioritással.
Nekem az első a defenzív vezetés, mégha ki is vették (sajnos!!!) a KRESZ-ből.

Neked pedig az, hogy ne lassulj le, ne veszíts távot.
Erre írtam, hogy ez a távvesztés egy hosszú, városon átszelő úton nincs egy háztömbnyi.


nyisziati
(veterán)
Blog

"nekik meg valamiért nem megy a matek."

Volt egy ismerősöm, életveszélyesen vezetett. A terhes felesége mellette ült, és akkor is karambolozott. Szerencsére nem lett komolyabb bajuk.
Na az a srác dicsekedett vele, hogy ezzel a tempóval ő 10-15 perces különbséget csinál városon belül!

Ugye ez biztos nem igaz, de ő persze sohase mérte le. Meg akkor a baleseteket nem is számolom.

Na ő konkrétan matekzseni, programozó. A nagyapjáról nevezték el az országos matekversenyt.


Lauda
(félisten)
Blog

Én is így gondolom. A biztonságosabb közlekedés mellett kevesebb üzemanyag fogy, nem kopik annyira a gumi, a fékek (emiatt a környezet is kevésbé terhelődik), ezen kívül sokkal stresszmentesebb az autózás.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

1.6 TDCi C-Maxom (2007-es) 90 LE, másfél tonna :) Elég sok van belőlük, de ugyanabból a DPF-es is csak 109 LE ugyanekkora tömeghez.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

szerintem meg beleestél abba a hibába, hogy olyan dolgot feltételezel az én motivációimról amiről nincs információd, és ami egyébként nem is valós.

én igyekeztem nem beleesni ebbe a hibába, és nem feltételezni sem azt hogy más útvonalon és forgalmi szituációban találkozunk ezzel a jelenséggel, sem nem feltételezni azt hogy mást gondolunk az ideális követési távolságról és annak megtartásáról.

mondok egy példát a saját tapasztalásomból (csak a példa kedvéért):

M3, hosszú egyenes szakasz, élénk de stabil forgalom. én teszem azt megválasztok egy 110-120-as utazósebességet mert ezt tartom indokoltnak az adott szituációban, és a lenti levezetésem alapján eljön az a pont amikor valaki (A) mögé megérkezek aki ennek a t tolerancia értékén belül halad. (ha lassabbat érek utol azt megelőzöm ha gyorsabb akkor lemaradok, értelemszerűen csak ez az egy szituáció van).

120-as utazónál kell tartanom kb. 12 méter követési távolságot, ez akárhonnan nézzük pont kényelmes hely annak akinek úri kedve úgy tartja hogy be akarjon sorolni arra a helyre ami nem neki van fenntartva hanem annak hogy ne kenődjek fel az előttem levőre. besorol tehát a földműves, aztán kényelmesen elvan A mögött, nekem meg nincs mit tenni, felveszem a 12 méteres követési távot megint, ami mivel jár? hogy csökkentem a sebességet. aztán megint jön egy helóta a neki fenntartott helyre aztán megint és megint.

én már eleve nem tudom felvenni a 120-as utazót hosszú távon sem mert mindig jön egy újabb furijankó, de ha ezek közül valaki még úgy is gondolja, hogy neki inkább 115 vagy 110 akkor eszkalálódik a helyzet hiszen A mögött már XYZ autó vesz vissza az új besorolgatók miatt és még erre jön rá az ő visszavett sebessége.

ez bizony maszív sebességcsökkenéssé eszkalálódik, ha elég nagy a forgalom akkor ebből lesz az M3 péntek délután és vasárnap este extravaganza, amikor is sűrű dugóban araszol a sor senki nem tudja miért mert se baleset se bekötőűt szt valahogy mégis mindenki áll mint katiban a gyerek.

mindez mikor nem történne meg? ha az idióta marhája felfogná, hogy a 12 méter az vörös kód, neki oda tilos bemenni lehet tovább sétálni a belsőben a sor elejére ha már arra volt arca hogy megkezdje az előzést, ne most csinálja össze magát, amikor megérkezett mögé a szlovák rendszámos böNbi és már villog mert bizony annak nem 30 másodperc a 110-140.

szóval én elhiszem a csilliárd kilométeredet meg a 28 év balesetmentes kilométer plakettet de ha 10 ilyen út után amikor 20 kilométereken keresztül mást sem csinálsz csak felveszed a követési távolságot, te még gorangázol akkor gondolkodhatsz vallásalapításban.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Nézd ahhoz hogy jól megoldd az egyenletet először fel kell írni. Nem gondolom, hogy a sofőrök jelentős része ne lenne képes az adott utat és az elért átlagsebességet elosztani egymással, feltételezve, hogy
a: engedi, hogy besoroljak a sávjába
b: nem engedi, hogy besoroljak a sávjába
majd a két eredmény különbségéből megállapítani, hogy nyer e egy fél hugyozásnyi időt azzal, ha tahó módjára nem enged be, csak egyszerűen nem merül fel bennük.

üzenetek