[Re:] [Depression:] Autóversenyzők! Ti nem vagytok normálisak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


nyisziati
(veterán)
Blog

Nem, nem estem bele ebbe a hibába.
Amit az első kommentedben írtál, lényegében ezt fejtetted ki most bővebben. Teljesen érthető a szitu, erre írtam, hogy prioritás.

A különbség csak annyi, hogy én városi forgalmat vettem alapul, te meg autópályást.

Sőt, autópályából is speciálisat, a délutáni csúcsban összeverődött "farkasfalkát".
Nézd, ezügyben nem lehet okosnak lenni. Én is járok haza (nem mindig) délutáni csúcsban (városon belül, néha vidékről Pestre), de oda ezek a szabályok nem érvényesek.

Az, amit írtam, átlagforgalomban értendő.
Csúcsra nem érvényes szinte semmi, az masszív vergődés.
Lehet megfogalmazni megoldási javaslatokat, de ez pusztába kiáltott szó, ezért én meg sem kísérlem az ilyesmit.
Elvi síkon biztos igazad van - csak párszázezer embert ez nem érdekel. És belőlük áll a csorda, ami előtted áll.
Úgyhogy én a magam részéről maradok annál, hogy próbálok biztonságosan vezetni és kerülni a konfrontációt.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

tehát akkor két különböző szituációban (amit te is leírtál hogy nem összehasonlítható) szerzett tapasztalatok alapján nem értünk egyet.

khm

nem gond ez, be lehet látni hogy ahogy amikor és ahol te vezetsz ott egyébként én is toleránsabb lennék/vagyok és/vagy ahogy amikor és ahol én vezetek ott téged is jobban zavarna, ez teljesen OK

ami nem OK, hogy egy ilyen felállásban te rá akarsz mutatni arra, hogy a te nézőpontodból nekem nincs igazam.

ez két sík. nincs közte reláció.


ivana
(Ármester)
Blog

Általában nem mennek 90-et a kamionok, max. autópályán vagy egy-két elkerülőn, ahol széles a sáv (de ott sima kocsival a 110 is bőven belefér). A kanyarsebességük meg főleg sokkal rosszabb, illetve emelkedőn sem mennek túl jól. Simán lehet biztonságosan is előzni, én sem szoktam se kanyarban, se bukkanónál előzni, sem ha jönnek szembe. De nem is állok be a kelleténél lassabb mögé.

(#33) ncc1701 Országúton igen szép tórlódásokat szokott okozni, hogy egyesek nem előznek, hiába van hely.

(#34) ncc1701 Aki az M0-áson nem képes tartani egy 110-et száraz időben annak szvsz nem igazán kéne a volán mögé ülni. Ugyan ez vonatkozik az országúton 70-el csámborgókra.

(#38) doeeg Egyértelműen rohadt gyenge másfél tonnához a 90 ló, fater zafirája 1.8 benzin, 125 ló abba is elférne még néhány, olyan 140-150 ideális lenne.


nyisziati
(veterán)
Blog

Bocs, de az eredeti kommentedben nem tértél ki a részletekre, én viszont igen. Ezért a látszólagos ellentmondás.
Hiszen más a tapasztalat a városban, és más a pályán, a kettő nem hasonlítható össze.
Én a tapasztalatot a városi szintre értettem, ahol más a te prioritásod és más az enyém, te pedig két különböző forgalmi szituációt vetettél össze. Ide nyilván ráhúzható a "tapasztalat tapasztalat ellen", csak számomra ez nem volt evidens, hiszen az indító kommentedben ezt nem részletezted.

Ebből fakad az, hogy én városi relációban értelmeztem az indító kommentedet, és EBBŐL A SZEMPONTBÓL vettem figyelembe a prioritást.

Így persze, hogy nincs közte reláció - de ezt nem is tudhattam, amikor leírtam az első reakciómat, ez csak a második, kiegészítő kommented után lett egyértelmű.


updog
(senior tag)
Blog

Múltkor a 23-as úton (Péterke - Bátonyterenye között) lényegében fél órán keresztül be voltam ragadva egy kamion mögé hajnal hatkor, amikor kb. alig jár bárki. Amikor lett volna lehetőség (belátható útszakasz), hótziher hogy pont jöttek szembe, amúgy meg kanyargós. Másfélszer ennyi pacival a motorházban talán lett volna olyan helyzet ahol ki tudtam volna előzni. Így viszont volt, hogy tényleg 40-nel araszoltam a kamion mögött két falu között is.

Na de csak arra reflektálnék ezzel, hogy nem mindig akarat kérdése az előzés, egyébként kvázi 0 forgalmú úton se.

"Ugyan ez vonatkozik az országúton 70-el csámborgókra."
Mikor először jártam arra (első 4-5 alkalom), én is 60-70 környékén szüttyögtem végig, mert fingom nem volt, mikor jön pl. egy hajtű a szerpentinen. Olyan 15-20 autó jött a végén mögöttem, a 21-es útra érve húztak el mellettem sorban. Persze amikor lehet menni egyenes autóúton 110-zel akkor már könnyen integettek meg dudáltak ahogy mentek el mellettem, de előtte menet közben egyik se volt olyan májer hogy megelőzzön (amúgy vicces volt hogy 10 másodperc múlva meg utolértem a fostalicskájukat, mert abban egyetértek, hogy egyenes, belátható, jó minőségű úton még egy kezdő is nehogy ne menjen már 100 körül).

De tudtommal nem kötelező sem előzni, sem kihasználni a sebességkorlátot, amennyiben nem zavar/akadályoz/veszélyeztet stb. mást. És ugye KRESZ szerint az indokolatlan lassú haladáson kívül, amit ezer körülmény befolyásol (elég szubjektíven), nem igazán számít akadályozásnak, ha valaki mondjuk bármi okból csak 70-nel megy. Előzze meg akinek ez nem tetszik.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

én értelek.

de.

3 hsz-em volt mielőtt reagáltál rám, ebből 2 ON

mind a kettőben (így abban amire reagáltál abban is) szerepelt a "pályán" szó, külön megemlítve az M3.

ebből szerintem viszonylag egyszerű logikai döntésekkel kikövetkeztethető, hogy nem a városi-elővárosi forgalomról énekeltem.


ivana
(Ármester)
Blog

Itt olyanokra gondoltam, akik képesek a szentesi elkerülőn 70-el menni [link]. Ezen a 110 is sima, baromi széles út, széles padkával.

Az is igaz, hogy vannak olyan utak is az országban, ahol elvileg 90-el lehet menni, de 60-nál is szar, mert akkora kátyúk vannak :D

[ Szerkesztve ]


nyisziati
(veterán)
Blog

Oké.
Akkor félreértettelek, sorry.


ncc1701
(veterán)

És akkor most jöhetne valaki, aki megmagyarázza számodra, h a szar úton se menj lassan, mert őt feltartod, mert őt meg nem érdekli a szar út.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

31-es 32-es út ruley :C

a kátyúk miatt indokolt a 60 ha nem akarod szétrázni (én is többel megyek de fáj), és persze a barom rázza az öklét hogy miért tartod fel.


DeFranco
(nagyúr)
Blog

minden OK, kibontottuk az igazság még egy rétegét, ennyi :)


updog
(senior tag)
Blog

Balra index, kielőzöd, jobbra index, kész, ő is menjen ahogy akar(/tud), meg te is. A leírtak alapján aki itt is képes 70-nel közlekedni, az biztosan egész végig szabályos, akinek sima a 110, az nem éppen. De feltartani biztos nem fog senki ezen az úton, ha nem akarod, nem értem mi a gond :)


ivana
(Ármester)
Blog

Nem szabályosság kérdése, szimplán arról van szó, hogy aki itt nem mer legalább 90-el menni annak első körben miért van jogsija? Ha meg műszaki hibás az autó, vagy hasonló arra ott az elakadás jelző. Szintén más, ha mondjuk utánfutót húzol, de az meg látszik.

(#49) ncc1701 Az ha valaki lassan megy jó úton elsősorban nem a sebessége miatt baj, hanem a rutintalanság miatt, ami életveszélyes. Annyira kell érezni az autót, hogy normális utakon a kirakott sebességhatár elérése ne jelentsen gondot, ha ez nincs meg ott baromi nagy bajok vannak.

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Ha olyan helyen megyek, ahol még nem jártam, vagy csak ritkán, esetleg tudom hogy felújítás van, nem látni rendesen, sz*r az út és nem akarom tönkretenni a futóművet/gumikat, alszik a gyerek az autóban és nem akarok satuzni ha valami hirtelen történik stb., ezer meg egy ok lehet, hogy miért nem fogom kihasználni a lehetséges maximális sebességet. Nagyon rossz hozzáállás ez a "nem mer menni". Nem tudhatod. És ne is érdekeljen a miértje. Ha valaki menő, előzzön meg ahogy akar, csak (hogy visszatérjünk a témához) ne vigyen a sírba senkit, ha meg nem, akkor lehet az autóm mögött puffogni, de csendben.

De mivel alapvető nézetbeli különbségeink vannak a közlekedésre vonatkozóan ("legalább 90-el" - mármint úgy érted, ahogy a vonatkozó jogszabályban (KRESZ) is szerepel: legfeljebb 90-nel? Költői :U ) - én ezt a szálat elengedem.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

És ha valaki nem akar menni gyorsabban, mint mondjuk egy kamion? Fentebb írtam, h miért nem megyek általában gyorsabban. De még mikor 5-600km-re megyek, sem szoktam 110-120 felett menni, ugyanazon okokból.
Nem tudásról van szó, mert még egy trabant is tudnak 90 felett menni, azt azért sejtheted. Egyetlen ma eladott autónak sem gond a tartós 130.


Lauda
(félisten)
Blog

Szerintem két oldalról is lehet nézni az előzés témát. Nézzük meg onnan is, hogy miért előzzek? Mi történik, ha megyek a kamion mögött? Egyszer érdemes kipróbálni. Nem fog történni semmi. Oda fogsz érni ahova indultál, biztosan nem jön veled szemben vadbarom kamikaze, kevesebb üzemanyag fogy, kevésbé kopik az autó. :) Amelyik kamion szabályosan, 70-el közlekedik lakott területen kívül sima főútvonalon (nem autópálya, autóút)(ami kb 0,1% a tapasztalataim alapján), azokat én is megelőzöm. Amelyik viszont tolja szabályzásig, 85-90-el, azok mögé szépen beállok és kész. Hagyok nagyobb követési távolságot, ilyenkor kanyarokban jobban elé is látok (amire egyébként nincs nagyon szükség), és beférnek közénk az előzgetők. Haladok is, nyugodtabb vagyok, oda is érek. Nekem ez a fontos. :)

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Ott a pont! :)


bambano
(titán)
Blog

gyengébbek kedvéért:
1. 120 km/h-nál kicsivel kevesebb, mint két útszéli jelzőoszlop távolság ajánlott, ez több, mint 60 méter, nem 12 méter.
2. a kresz kifejezetten úgy fogalmaz, hogy a követési távolság arra is való, hogy oda besoroljanak mások.

tehát ha te úgy érzed, hogy oda ne menjen be senki, akkor rákívántál egy felújító kresz oktatásra.

[ Szerkesztve ]


DeFranco
(nagyúr)
Blog

hös vagy. ugrogyunk.


Lauda
(félisten)
Blog

a kresz kifejezetten úgy fogalmaz, hogy a követési távolság arra is való, hogy oda besoroljanak mások.

Ilyen nincs a kreszben. Csak és kizárólag:

(2) * Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

[ Szerkesztve ]

üzenetek