[Re:] [Depression:] Autóversenyzők! Ti nem vagytok normálisak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Igazából várom már az utánfutóval kilencven-százzal haladók kiszűrését.... [ 26. § (1) b)]


bambano
(titán)
Blog

na mégegyszer: az, hogy neked kisebbségi érzésed van az autódban, nem én az én felfogásom miatt van.

a kresz pedig nem matematikai alapokon nyugszik.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Na fussunk neki még egyszer! Milyen érzése van? :F

;]


Somatom
(veterán)
Blog

Símán lehetne rajta javítani. Telepíten kell mindkét sáv mellé egy-egy vizsgaállomást. Amelyik a balos sávból pofátlankodik, azt a bal oldaliba, amelyik a jobbosban mászik az előtte haladóra, azt meg a jobb oldaliba kiterelni. Aztán, kontroll címszóval szigorított műszaki vizsga. Lényeg, hogy jó sokáig tartson. Sztem a harmadik napon szép, rendezett zippzárban történne a besorolás.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Hieronymus
(addikt)
Blog

"elvégre a KRESZ szerint nem kényszeríthet téged sebességed megváltoztatására."
Indokolt esetben még akadályozhatlak is. Veszélyeztetni nem szabad a másik közlekedőt.

"Az lenne a fer, ha belenyugodna egy 1:5 cipzár elvbe,..."
És minden ilyen helyre kiállítasz egy rendőrt aki számol vagy hogyan gondolod?

Az a legnagyobb baj, hogy nem érted miért alakítanak párhuzamos közlekedésre közutat, amikor a végén egy sávra szűkítik a tovább haladást.

Ez egy közlekedés szabályzási eljárás normáliséknál. Lehajtó, átvezető sávoknál a torlódásokat csökkentik. Dupla mennyiségű járművet képes az útszakasz pufferelni. Ha lámpa van az út végén vagy gyakori a torlódás a cél útszakaszon. Ne azt az utat terheljék a libasorban araszoló járművek amit elhagytak a lekanyarodás előtt.

Mit nem lehet azon érteni, hogy ilyen útszakaszon mindenki a rövidebb sor végére álljon be, Ez eseteben a rövidebb sor egy autónyi távolságot jelent. A cipzárt meg az útszükület előtt kell összezárni. Mindenki így halad át leggyorsabban az útszakaszon.

Persze megteheted, hogy nem engeded be a másikat és rátolod az útszűkületre. De senki sem boldogabb attól, ha a helyszínelés végéig mindenki a helyén marad a bedugult útszakaszon. Rádasul a már előtted haladóval szemben már nincs elsőbbséged. Más járművet te sem veszélyeztethetsz.

(#160) philoxenia "A környezettudatosság nem elég indok?"

Mire?
A lassú haladásra bizonyosan nem.
Városi közlekedésben, főleg telített utakon, nincs komoly jelentősége a légellenállásnak. A motor fordulatszáma és a fogyasztás között sokkal egyértelműbb az összefüggés. Ha egy sebességfokozattal vissza kell váltanom, akkor növekedni fog a fogyasztás.
A legalacsonyabb fogyasztást az átlagautók, az autópályák városi szakaszaiban hozzák. A lámpa mentes szakaszokon 60-70 közötti sebességgel haladva, 4 liter alatti fogyasztást produkál az autóm. Harmincas útszakaszon ennél többet fogyaszt.


Depression
(veterán)
Blog

"Arról nem is beszélve, hogy elég fura, hogy 70 és 90 között 2 literes fogyasztás különbség van, nagyon nem kéne (arról nem is beszélve, hogy ezt nem is 100-on hozod ki, mert akkor nem 1-1.5 óra lenne a havi idő különbség)."
A 70, és a 100 -ra törekedve gondolom azért ilyen nagy a fogyasztáskülönbség, és azért olyan kevés az időeltérés, mert ez nem versenypálya, hanem egy egyszerű, de nagyon forgalmas kétsávos út. Szóval 70-nel szép egyenletesen lehet haladni, míg, ha majdnem szabályosan közlekedve nagy gáz, fékezés a jellemző. Majdnem minden második nap egy traktort követ szép hosszú sor 40-nel, vagy volánbuszt 60-nal. Ilyenkor van az, hogy szép lassan utolérem azt, aki percekkel korábban megelőzött padlógázzal. És maga a traktort a hatalmas ellenforgalomban alig lehet megelőzni, a címben szereplő autóversenyző akkor is megelőz akár 5 előtte lévő, szintén a traktor mögött kullogó másik autót. Ezt nézem végig hátulról rendszeresen.
De igazad van, az 1-1,5 óra csak az odaút, hazafelé egyrészt megállok boltban, másrészt a Felsőzsolca-Arnót körforgalomban töltött 1-10 perc teljesen randommá tenné a mérést.
"A kresz tiltja az indokolatlanul lassú haladást, ez bőven kimeríti azt, szóval egyáltalán nem szabályos": Az ártatlanul elszenvedett (másra nem vonatkozik a stop tábla miatt) gazdasági totálkáros autóval járok egy olyan úton melóba, ahol az úthibák miatt van, hogy 40-es tábla van kirakva.
És persze, ez a "szabályos" közlekedés, de lehet menni 130-150-nel is, akár a 40-es táblánál, meg berántani a kormányt a többi "zavaró tényező" előtt, akkor akár odafelé is meg lehet spórolni talán 10 percet, ahogyan elég sokan teszik.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

90 helyett 70-ről volt szó...


Tikakukac
(titán)

Részlegesen kapcsolódik az utcai harcosokhoz és azoknak elmeállapotához.

Voltam a téli papucsokat centríroztatni. Mondott érdekeset a gumis.
Húzott Leon FR beállít, ismerik már, látták is ahogy megy és mesélt is róla, hogy miket művel. Hozott egy szett gumit, hogy rakják fel, itt az idő. 4 darab nyárival beállított az Isten barma. Megkérdezték, hogy ezt akarja télire? Persze- válaszolta. Az előző szettet lefüstölte, ezt kapta a facebookon olcsón, idén télire ez lesz. A kérdésre, hogy nem-e lenne jobb legalább valami 4 évszakos, ha már dukál egy ilyen erős és drága autó: jól vezetek, meg úgyis van ESP.

És még mindig nem lehet a helyszínen elásni nyakig a földbe az ilyen idiótákat.


Somatom
(veterán)
Blog

Gondolom, vmi alföldi hely. Aki hegyes vidéken közlekedik télen, az nem mond ilyen marhaságot.


bambano
(titán)
Blog

nem értem a problémádat. én pl. felrakattam négy michelin pilot alpin 5-öt a kocsira, majd letámasztottam a szekeret, mert nem akartam 28 fokban leradírozni a lamellákat.

a téli - nyári gumi értelmetlen besorolássá vált. van a gumi, ami 7 fok napi átlaghőmérséklet alatt használandó, a másik meg felette. amikor a napi átlaghőmérséklet 16-17 fok, akkor a nyárinak nevezett gumi alkalmas.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ez esetben sem kellene még jelentősen eltérni a fogyasztásnak.
Nyilván sok függ a jármű korszerűségétől és állapotától. Ha valaki egyedi mérésre hivatkozik, nem lehet vitatni.


Tikakukac
(titán)

Alföld bizony. Éppen ezért nem kéne itt sem ilyen marhaságot mondani, mert ha lefagynak az utak vagy esik hó, itt egy rohadt métert nem fogsz menni sehova rendes gumik nélkül, mert kotrózás és sózás az nem lesz. Hidd el, tavaly már sipákolt is 1-2 munkáltató nyiregyen, hogy hát hol vannak ezek a rendes talpas legények. Mire ment a válasz a legtöbb helyre: nem jutunk be főnök, de még a rohadt faluból se nagyon ki, úgyhogy tüzelgetünk a vaskonyhába, oldjátok meg :P

bambano: Ha nem érted, akkor lemegyünk ovis szintre. Emberünk úgy vezet, mint aki menekül a szökőár elől. Bevallottan is egy állat. És ő felrakatja télire a nyári használt gumikat. Mikor lenne pénze rendes gumira is, évszaknak megfelelően.
Érted már? Vagy kellene egy 5 kilós kalapács is, hogy nyomatékosabb legyen?
Ha pedig a a 28 fokos levegőn lévő (húbakker, de jó kis mediterrán helyen élsz), ennél minden bizonnyal nem kicsit hidegebb aszfalton leradírozod az Alpinokat, well, ne vidd ki a verdát a versenypályára, akkor nem lesz leradírozva. Közúton meg ugye... ne legyél FR-es srác.


bambano
(titán)
Blog

"Emberünk úgy vezet, mint aki menekül a szökőár elől.": vagyis simán előfordulhat, hogy mire beköszönt az az időjárás, ami indokolná a téligumit, lerongyolja azt a használt nyárit, amit most felrakott. Majd begurul mégegyszer a gumishoz, és felraknak neki valamit.

Ja, Debrecen. Nem leszek FR-es, nem kedvenc a fóccvágencsoport.


Somatom
(veterán)
Blog

Ha nincs kotrózás, meg sózás, akkor fölösleges a gumíval bíbelődni. Fel a láncot, oszt hajrá!


Tikakukac
(titán)

Valamint az is meglehet, hogy holnap reggelre kinő 2 áramszedő a homlokomból és kicsit még hosszabb leszek. És akkor lesz egy helyi villamosa az embereknek ;) Ez is lehet. Vagy belénk rongyol egy ide teleportált meteor és nincs több hülye tippelős verseny, hogy miként lehet az egyértelmű barmokat is valahogy kimosni a helyzetből. Ha így nézzük tényleg igazad van.

Akkor mivel az ovis sem nyert, leírom abszolút dedóban: emberünk ezeket azért tetette fel, mert a télre ő ezt szeretné használni. Nem reptéren gyorsulási versenyre a hétvégén, nem tálcás driftre a parkolóban, nem 2 hét alatt leracsingolom szintre. Amit most szedtek le róla, azok szálig voltak használva. Köszi szépen ha végre itt letehetjük a szerszámot.

Somatom: És ezt eljátszod 3-szor. Áhá. Na ezen a környéken meg aztán végképp nem fizetnek annyit, hogy az egyszeri melós ezt betolja :B

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"mert a télre ő ezt szeretné használni": költözik?


Tikakukac
(titán)

Tockoje környékére remélem már megvan az albija ha megindulna végre.

üzenetek