üzenetek

hozzászólások


Vasinger!
(nagyúr)

Vártam(tuk) a cikket, jó lesz esti olvasmánynak! :R


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Szép a carbon LaPierre, csak kár, hogy ~2,5m ft :o Talán egyszer ezek is megfizethetők lesznek valamikor.

Jó cikk lett, grat.


sheep
(addikt)
Blog

Nagyon jól összerakott, részletes cikk lett, köszönet érte!
Lesz mit olvasgatnom :)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi!

A megfizethetőt konkrétan a pedelec rendszerűre érted, vagy úgy általánosságban a top kategóriás kerékpárokra? A csúcs fejlesztések soha nem lesznek olcsóak, a pedelec rendszer nélkül se.
Az mondjuk igaz, hogy a Lapierre kicsit nagyobb felárat kér az elektromos rendszerért mint más gyártó, de nem is egy kommersz gyártóról van szó. :)

[ Szerkesztve ]


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

A pedelec rendszerre, bár már most is kapható elfogadhatóbb árú modell. A csúcsbringák mindig is drágák voltak/lesznek. Egyszer kipróbálnám, hogy milyen vele csapatni. :)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Nagyon jó cikk, gratulálok! :)
Engem viszont sajnos inkább a másik véglet érdekelne már most, a koromból és fizikai állapotomból adódóan, azok az elektromos kerékpárok, amikre a bringás segít rá a hajtással. Erről van tapasztalatod?


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi! Jó olvasgatást! :)

koxx: Az ár kérdésére egyébként a cikkben is kitértem. Igen, pontosan, már most is bőven van elfogadható árú modell. Viszont ha valakinek a csúcs rendszer kell, az tényleg nem lesz olcsó. De ez igaz szinte bármi másra is.

Van lehetőséged kipróbálni. Az ebikeshop-nál például, és szeptemberben van a mozgásvilág tesztnap, oda is visznek elektromos bringákat.

philoxenia: Köszi!
Csak azzal van tapasztalatom amire a bringás segít rá tekeréssel (pedelec). A másik verzió a gázkaros, az megy pedálozás nélkül is, azt e-bike-nak hívják. Olyanom még nem volt. De ezt írtam is a cikk elején. :)

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Neked is jó olvasgatást kívánok! Legalább megnyugszanak a kerékpáros topikban is, innentől kezdve majd lehet itt megvitatni a pedelec-el kapcsolatos kérdéseket. :)


marositech
(senior tag)
Blog

Húúú nagyon jó a cikk! Csodálatos és egyben szörnyű, hogy ennyit fejlődik a technológia.
Az utolsó oldalnál szinte fogtam a fejem és az állam. :O :Y
"Ezt a bringát tényleg csak tapasztalt és nagy technikai tudású bringás vagy motoros kezébe adnám, különben hamar baleset lesz a száguldásból."
Nah ebből tuti nem lesz, jöttment nyikhaj felpattan rá és szépen keresztbe elszáguldoz a Rózsa utcán a 7. kerben.
(következő mondataimat nem ajánlott elolvasni, nem is kell egyetérteni)
Jelen pillanatban nálunk nagyon beteg a kerékpár kultúra. Ilyen szuper high-tech eszközöket aláadni kész káosz lenne pest utcáin, de szerencsére az áruk jó magasak, egyenlőre. Remélem lesz ebből valami hatósági korlátozás. (jogsi, ellenőrzés, kitiltás stb.)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi, igyekeztem alaposan bemutatni a témát!

A cikk elején írtam a jogi szabályozást. Ami már 25km/h felett is rásegít az segédmotornak számít a magyar kresz szerint, jogsi, biztosítás és motoros bukó KÖTELEZŐ hozzá!
Ami az utolsó oldalon bemutatott nagy teljesítményű pedelec bringákat illeti, azok meg hobbi járműnek számítanak, mint pl egy quad, vagy egy világítás nélküli cross motor. Ezért a forgalomba nem vehet részt!
Azok a normál pedelec bringák, amik 25km/h-nál korlátozva vannak, nem veszélyesebbek mint bármilyen másik kerékpár. Épp ezért is minősül hagyományos kerékpárnak.

A kerékpáros "kultúra" meg valóban olyan amilyen idehaza, de ebbe azért nem érdemes belemenni, mert az autós vagy motoros sem jobb, sőt még a gyalogos se. :D Elkezdhetünk egymásra mutogatni, hogy ki a nagyobb bunkó, de ettől még semmi nem fog megváltozni. Mindenkinek magába kéne néznie, és elkezdeni betartania szabályokat.
Én elég sokat motoroztam régebben, sok robogó is volt. A mai napig leszarják a robogók rendszámozását. Simán vehetsz 180-as, meg 250-es nagy robogókat, kismotorként! persze ha balesetet csinálsz gond van. Ezek a gépek meg nem 75-80-al tudnak menni, hanem 150-el is.

[ Szerkesztve ]


joysefke
(veterán)
Blog

Gratula a cikkhez, simán elfért volna a bikemagon is!


reap3r
(aktív tag)

Nagyon jó írás, sok dolgot tanultam belőle, köszönöm!


#51736960
(őstag)

Kicsit lelombozó, amikor az ember mellett elhúz egy ilyen. Pár éve Fertő-tó kerülő túrát csináltunk, úgy előzgettek minket a 100 kilós osztrák nyugdíjasok mintha állnánk :)


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Hát... :) Én is SZUPERATLÉTA vagyok, azaz voltam és leszek, hiszen most tél is van, és vizsgaidőszak.

Nekem pontosan azért okoz örömet a kerékpározás, mert a nap végén, petyhüdten az ágyba zuhanva megnézhetem, mennyit mentem, és milyen szép helyeken jártam, és ezt mind a saját erőmből tettem meg. Valószínűleg a túrákat pedelecen is ugyanúgy élvezném, de a nap végén petyhüdt ágybazuhanásom kevésbé lenne önelégültségtől fűszerezett.

Szerintem ezért nem Pedelec. Ha lesérülök, és rehabilitációs célra kell, hogy olyan helyekre is elmehessek, ahova egy kevésbé terhelhető izület mondjuk nem tenné lehetővé, az más tészta. Rohannék a boltba pedelecet venni.


balika8.8
(csendes tag)

Jó cikk, végigolvastam, mert én is rákattantam mostanában a dologra. Találtam egy relatív pénztárcabarátabb megoldást. Ha már van egy tűrhető alap bicikli mondjuk 150-200 ezer környékén és titeket is érdekel a téma, nézzetek utána a Bafang (8fun) -utólag könnyen felszrelhető- középmotoros megoldásnak. Ez inkább egy e-bike hajtás, de fordulatszenzoros pedelec-ként is lehet használni. Elég sok pozitív visszajelzést kap, nem is néz ki rosszul és 1000 euro környékén már 750W-1000W-os készlet is kijön lítium akksival és minden egyéb kellékkel. Igaz kicsit nehézkesebb megtalálni és beszerezni, de nekem nagyon kacsint :)

[ Szerkesztve ]


student
(őstag)

Városba 250k-ért kompletten Neuzer E-trekking


Don't Panic
(senior tag)

korrekt cikk köszi.

Nekem ezekkel a rendszerekkel az a bajom , hogy nagyon nehezek és esztétikailag kifogásolhatók nagy dög az összes.
A Hazai viszonylatban Varjas István- féle rásegítéses 250-350Wattos csodák már elég jók :) az áruk is beugró szint 7500€ :) :U


Kolondrum
(félisten)
Blog

Tehát itt tartunk,nem rossz, szüli majd a problémákat ezzel együtt. Aki mellett ment már el bicaj úton ilyen vagy 40-el az tudja, hogy feldobott egy újabb veszélyforrást. Amúgy egy KTM volt és ahogy nézem ennyiért vehet motort is, letépi az arcát olyat. Nem keverném a kettőt, épp a sebességek miatt.
Számomra az a megdöbbentő, hogy alig tér el méretben az elektromos meg a sima.


Vitamincsiga
(tag)

Ez aztán a cikk :R Köszönjük :)

Régen totál csalásnak éreztem az elektromos rásegítésű és hajtású bringákat... Tekerek teli tüdőből, miközben egy orkán hátráltat és az "öreg zsivány" nem "elszáguld" mellettem :O Persze néha a "megtorlás" édes öröme járta át kéjjel izzó izmaimat, amikor a "vén imposztor" aksijából kezdett szökni a szufla, én meg mint a villám vettem elégtételt :DDD

Azután az utolsó Kékestetőre történő felmászásomkor - a hegy lábáig 80 km, majd fel, majd le és haza sem árt tekerni ;) - Mátraházánál felfele nem is jött volna olyan rosszul egy kis segítség :K Vagy legalább is ne vírusos torokgyulladással indultam volna útnak :U

Van helye a pedelec-nek!
Néha az elromló időjárás miatt, néha valami apró EÜ probléma okán - pár szem nyári "aszfalt meleg" csokis parány :( pl. - jól jön az a kis segítség.
Meg akkor is, ha már nem vagy épp 20, 30 éves, de arról a Kékestetőre való feltekerésről, amit szeretsz, vagy az egynapos Balaton kerülő túráról, ahol a haverokkal együtt vagy nem akarsz lemondani! Persze az érem másik oldalának is "tisztának" kell lennie. Mátrafüredről felfele VOLT segítség, illetve a végén Siófok és Füred között már "ketten tekertünk". És ezzel - szerintem - nincs is gond :)

Köszönet a cikkért!
Ha időd és erőd engedi a trekking, országúti kerékpárokról írni, szívesen olvasnám. Szintúgy, ha a szettben kapható cuccok összehasonlításáról, aksikról, menettávokról, mennyit tud tölteni lejtmenetben, stb. vésnél bővebben.

Még egy gondolat a "súlyos" pótaksiról ;) A kerékpár legnehezebb "alkatrésze" mindig a kerékpáros :K

üzenetek