üzenetek

hozzászólások


kicsiogre
(tag)

Köszönet a cikkért már vártam megvan az olvasnivalóm , a kerékpárosok, bringások ide fórumot naponta böngészem jómagam tavaly márciusban vettem egy bicajt de sajna nyár eleje otta nem bicajozhatok :( :( :( remélem tavasszal újra tekerhetek...már nagyon hiányzik a bicajozás


deuscreator
(csendes tag)

Dejó!

Köszi a cikket, sokat tanultam belőle.

Nekem a bicaj munkábajárás eszköze tavasztól őszig, de nemrég munkahelyet váltottam és az 5-6m szintkülönbségből 4km-en lett 200m lefelé, 200 felfelé egy 10km-es távon... Szóval nagyon gondolkodom egy ilyen bicaj beszerzésében. Erre a távra és szintkülönbségre, napi használatra van 1-2 bestbuy tippetek?

Előre is köszi bármi tanácsot!


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi!

reap3r: Örülök ha hasznosnak találtad!

Loveless: Persze lehet úgy is használni, hogy felnyomod maxra a rásegítést és fütyörészve lehagysz mindenkit, de így hamar lemerülhet az akku, utána meg te mész el mellettük. :)

TheLázs: Nincs azzal semmi baj, hogy leméred mennyit mentél, amiről én beszéltem az a másik véglet. :) A pedelec montizás után is ugyan olyan fáradtan lehet az ágyba dőlni. Ez csak azon múlik, hogy használod.
Komolyabb ízületi betegség esetén az intenzívebb montizás eleve felejtős szerintem, akár sima akár pedelec. Ez esetben marad az aszfalt. :D

balika8.8: Ismerem a Bafang-ot, gondolkodtam is rajta, hogy említést tegyek róla a cikkben, de mivel idehaza kevésbé elterjedt, így kimaradt. Ahol dolgoztam üzletben, adtak el Bafang motoros bringákat, nem volt rájuk panasz. Kicsit puritánabb a megjelenése, de nem rossz az ára. Mondjuk azokat a teljesítményeket amiket írnak a weboldalukon is, én erősen fenntartással kezelném. Meg abban se vagyok biztos, hogy érdemes utólag középmotorosra építeni. Építésnél én inkább maradnék a jól bevált hátsó agymotornál.

Don't Panic: Az biztos, hogy még van hova fejlődni! Most járhat a fejlődési ciklusa közepén a pedelec és e-bike. Idővel még kisebbek, jobban integráltak lesznek a rendszerek, és remélhetőleg az akku kapacitásban is lesz jelentősebb előrelépés. Erre egyébként az elektromos autóknak is nagy szüksége lenne, tulajdonképpen az akku szab gátat a tömeges elterjedésének. Ha megtörténik a jelentős előrelépés az akkumulátorok terén, úgy gondolom a benzinnek és gázolajnak ott be is fellegzett, meg azoknak az országoknak is, akik most ebből dőzsölnek. Én mindenképpen üdvözlöm ezt a jövőt!
Visszatérve a bringákra, a normál pedelec és s-pedelec szerintem már vállalható méretű, súlyú. Az ilyen Stealth B52 és társaik nyilván nagyok, nehezek, de az egy külön kategória.
Ízléssel nehéz vitatkozni, nem is lehet, szerintem az esztétika már egészen rendben van, de nyilván ezek nem a belépő olcsóbb modellek.
A Varjas féle megoldás érdekes koncepció, de nekem ott is a hatótávval van a bajom. Az öli meg azt is. Persze egy versenyen ez is bőven eldöntheti ki nyer, mondjuk ezt én is nagyon elítélem, még jobban mint a doppingot, mert az legalább nyílt titok, de ez meg simán csalás, mivel elsunnyogják.
Átlag országúti felhasználónak szerintem a pedelec nem alternatíva. Ahhoz sokkal kisebb és nagyobb kapacitású akkumulátorok kellenének.

Kolondrum: Van egy épített, KTM-re matricázott bringa Budapesten. Már én is láttam párszor, valóban száguldozik vele az ember már pár éve. Szerintem egyre gondolunk. :) Ettől függetlenül nem egy ember után kéne megítélni az összes pedelec felhasználót. Az egy épített, Stealth B52 szerű szörny, elvileg nem is közlekedhetne a városban, csak forgalomtól elzárva. Ne keverjük ide a normál pedelec felhasználót, azokkal semmi baj nincs.

Vitamincsiga: Örülök ha tetszett! :)
Érdekes egyébként, mert engem soha nem zavart amikor normál bringával tekertem és leelőzött egy pedelec. Valahogy ez engem nem tud érdekelni. :) Magam örömére tekertem mindig, nem versengtem másokkal.
Ezer oka lehet annak, hogy épp miért akar valaki rásegítéses bringát, a felhasználási terület nagy. Az biztos, hogy egészségügyi probléma nem kell hozzá. Ha megélem a vén trottyos kort, már biztos nem Enduro montikat akarok majd magamnak venni, meg az erdőbe csapatni, akkor se ha pedelec.
Örülök ha luk lesz a seggemen. :)
Nem terveztem még egy pedelec-es cikket írni, úgy gondoltam, hogy ami felmerül kérdés a témával kapcsolatban azt itt a fórumban majd meg lehet vitatni.
Az országútival kapcsolatban csak ismételni tudom magam, szerintem még nem érdemes rásegítéses verzióban gondolkodni. Trekkingben annál inkább, ott simán jó az átépítés is agymotorosra. A hatótáv nagyon képlékeny dolog, sok mindentől függ. Támpontnak szerintem teljesen jó az a bosch hatótáv kalkulátor amit a cikkbe is linkeltem. Illetve azt érdemes még figyelembe venni, hogy az agymotor kb 20%-al többet fogyaszt mint a középmotor. nagyjából ki tudod kalkulálni neked mekkora akkura van szükséged az adott felhasználáshoz. De ha elmondod a konkrét igényeidet, tudok tanácsot adni.

kicsiogre: Jobbulást!

deuscreator: Én személy szerint erre a távra nem vennék pedelec bringát, de persze nem egyformák az igények. :) Ezt a szintet kb bármelyik ma kapható pedelec bőven tudja.
Ha újat szeretnél akkor a cikkben is említett 2 boltot ajánlom, ebikeshop.hu, ambringa.hu. Én személy szerint az ebikeshop-ot ismerem jobban, náluk már többször voltam. Megbízható bolt, kb 300k-tól indulnak a komplett bringáik, nézegesd meg. De az ambringa is régóta foglalkozik a témával.
Ezenkívül átalakítószettben is gondolkodhatsz, vagy akár használt. Bár a használtat egy szakszerű átnézés után csak. bikemag apró.


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Köszönet a cikkért!

Egy kérdés. Ha én építenék egy nagy teljesítményű elektromos biciklit egy MXUS 3000W-os agymotorral, Adaptto Max-e kontrollerrel, meg 72V 30-50Ah--s akksival azt lehetne vezetni olyan utakon ahol egyébként biciklivel már nem, de robogóval még igen?
Két város közti autóút miatt lenne ekkora teljesítményű, városon belül pedig bicikliként használva.


ncc1701
(veterán)

Emelkedőn mami az az igazi alázó. Haver már qrva anyázott fennhangon, h bedobja az árokba a bicót, de rájött, h vellany moci van a mami alatt. És olyan is volt, h egy csenevész kislány előzött ki minket, szintén villany powerral ment. :)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ha 45km/h-nál nem képes nagyobb sebességre akkor szerintem igen. Mert ez esetben segéd motorkerékpárnak minősül. Viszont akkor kell rá kötnöd biztosítást és a jogosítványnak is meg kell lennie. Illetve a motoros bukó sem hiányozhat. Ez a törvény szerinti előírás, aztán, hogy a valóságban ezt mennyire veszik komolyan, az más kérdés. :)

[ Szerkesztve ]


gyenesmartin
(őstag)
Blog

45? Egy robogó 60-ra is simán képes.


dugo_
(veterán)

Full illegálban, tegyük hozzá.


deuscreator
(csendes tag)

Köszi a választ!

Nem a táv letekerésével van gond, hanem azzal, hogy az a 200m felfelé majdnem egyeben van az út vége felé, magyarul lefővök, mint a kávé, ami nem praktikus egy öltönyinget elváró melóhelyre érkezve.. (átöltözés nem lenne praktikus).

Akkor nekiállok keresgélni valami ismertebb márkából alsópolcosabbat.. :)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Az én 50-es 2T, vízhűtéses piaggio-m 80-90-re is képes volt, de ez baromira nem érdekli a rendőrt, mert a törvény azt írja elő, hogy segédmotor max 45-el mehet! Ha veszel egy új 50-es robeszt, az sem fog menni többet mint 45, mert van benne fojtás. Ha kiveszed akkor már elvileg szabálytalan a motorod.
Egyébként volt 180-as 2T mocim is, 50ként használva, a kutya nem foglalkozott vele. Pedig úgy ment mint a rakéta, 150-160-at. Ennek ellenére én ezt nem ajánlom senkinek, mert ha baleset van akkor megszívod.
Visszatérve az elektromos bringára, szerintem a rendőr kb annyira sem fogja vágni, hogy mi a pálya, mintha elkapna egy nagyobb köbcentis motorral. Meg kell kötni rá a biztosítást, segédmotorként bejegyzik, aztán mehetsz.

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Komolyan? Milyen kicsi a világ, hogy ebből ráismertél. Nem ítélem meg, de van egy, lesz több. Egy újabb probléma forrást teremt azok miatt akik nem úgy használják ahogy kell.
Kerületet is mondasz? hátha valóban arról van szó. Én a Beller Imre utca magasságában futottam össze vele, Régi Fúti út, Penny market magassága.

[ Szerkesztve ]


gyenesmartin
(őstag)
Blog

Ahogy néztem ezt az MXUS motort, simán képes 80-ra. Ha rendőrt vagy kamerát látok legfeljebb majd lelassítok.


dugo_
(veterán)

Ez addig működik, amíg nem lesznek itthon sebességmérő görgők a közúti ellenőrzésnél. Ugyanis a 45km/h-s korlát a tervezési sebességre vonatkozik, fizikailag nem tudhatna többet a jármű.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ja értem, ez esetben valóban jó megoldás a vellany power. :D
Mennyi pénzt szánnál rá?

Kolondrum: Nyilván nem tudhatom biztosra, hogy egyről beszélünk, de az tény, hogy Budapesten van egy ilyen KTM szerű, elektromos szörny, személyesen nem ismerem a tulajt, de már többször láttam a gépet, Budapest több kerületében is. XI-ben például, meg a körúton is több helyen. Amit írtál, arra felé nem járok, de lehet arra felé is megfordul. Az a baj, hogy a rendőrség baromira leszarja az ilyeneket, mint fentebb is említettem, még a motorokat sem úgy ellenőrzik ahogy azt kéne, ezekhez az elektromos gépekhez, meg a szabályozásukhoz még annyira sem értenek. Mindig is lesznek emberek akik megkeresik a kiskapukat, ezzel nem tudsz mit csinálni.
Ettől függetlenül szerintem nem megvetendő ez az elektromos bicaj dolog, meg egyáltalán az elektromosságon alapuló közlekedés sem. A jó oldalát kell nézni, és több a pozitív oldala mint a negatív. Ilyen erővel betilthatnák az összes nagymotort is, mert van jó pár idióta aki csak a csutka gázt meg az egykerekezést ismeri. :)

gyenesmartin: Jelenlegi szabályozás szerint ha építesz egy ilyen elektromos monstrumot, azzal egyáltalán nem vehetsz részt a forgalomban. A gyakorlatban szerintem nem foglalkoznak vele egyelőre.
Csak akkor lehet gondod ha balesetet csinálsz, mert akkor biztos, hogy alaposan megnézik azt a villany masinát és amennyiben szabálytalan, úgy mindent rád vernek, azt is amiért amúgy nem te voltál a hibás.

dugø: Németországban már annyi S-pedelec van, hogy kapásból kapja a rendszámot.


Fred23
(nagyúr)

Köszi az érdekes cikket!

Nekem az az extra 7-8 kiló nagyon soknak tűnik, ha lemerült az akku, még cipelhetem azt is, pláne emelkedőn! Egyrészt szuper, hogy megnő vele az ember hatótávja, másrészt egy újabb alkatrész, amivel baj lehet; nagyon vegyesek az érzéseim; azt hiszem, ha lenne annyi pénzem, hogy vehetnék egyet, inkább egy minőségi hagyományosat vennék az árán. :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Tudod ki mire áldoz, ebből autót lehet venni, esetemben egy motort, kinek mi. Akinek ez kell áldozni fog rá. Kollégám a bicajjal alszik, dolgozik és fürdik olyan értékes és keveset gyártottak belőle.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Emelkedőkön valóban megszívod ha lemerül. Sík úton el lehet hajtani.
Nyilván nem való mindenkinek, kinek mi az igénye? Egyszer majd azért próbálj ki egyet ha lesz lehetőséged.
Még változhat a véleményed.

Kolondrum: Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy a pedelec 300k körül kezdődik. Annyiért olyan csuda autót nem veszel, de motort se. A csúcsmodellek nyilván drágák, de mondjuk az autóban, motorban sem két fillér.


Sutty66
(tag)

Köszönöm a sok hasznos információt ! :R

[ Szerkesztve ]


Zsohi
(őstag)

Nagyon jó olvasmány volt, köszönöm szépen. :) Bár azt meg kell jegyeznem ez a cikk se volt képes azon véleményem átformálásban ami az elektromotorok és úgy egészében mindenféle elektromos kütyü(elektromos váltás, elektromos tagok és villák) kerékpárokon lévő meglétét szorgalmazná, talán kicsit maradni vagyok... Igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy túl sok tapasztalattal nem is rendelkezem. Az a nyúlfarknyi tesztkör amikor kipróbálhattam egy 'pedelec' gépet a Bromont-on(dél-kelet Kanada) egyáltalán nem győzött meg. Hegynek fel persze tetszett a dolog, :DDD de amint lejtmenetre került a sor egycsapásra megutáltam a dolgot. A gép ***** nehézkes volt, kanyarokban az alacsony súlypont végett szépen lehetett küldeni, levegőben borzalmas volt, technikás singletrack pályákon esélytelen, arról nem is beszélve, hogy végig attól paráztam, hogy fent akadok valamin, ami tönkretette az egész utat... A másik probléma meg egyszerűen elvi dolog. :)

A bringás topikba biztosan be fogok lesni, most hogy megtudtam ilyen is létezik itt.

üzenetek