üzenetek

hozzászólások


rottenbull
(senior tag)

A Tour de France nyerteseinek ajanlasaval :D


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Arra emlékszel még, hogy pontosan milyen bringa volt amit kipróbáltál? Márka? Évjárat?
Kíváncsi lennék. Én ezeket a negatívumokat nem tapasztaltam amiket felsoroltál. Az igaz, hogy az átlagnál erősebb fék kell rá, mert nagyobb súlyt kell megállítani, de szerintem technikás pályákon is bőven megállja a helyét, persze nem mindegy milyen típusról beszélünk. :)
Nézted a cikk végén azt a pár videót amit belinkeltem? Szerintem eléggé megküldik neki. Azt nem állítom, hogy egy normál bringa nem forgatható jobban a levegőben, vagy nem jobb egy technikás pályán, de ezek a negatívumok csak profi lejtőzéskor jönnek ki. Nagy általánosságban biztos nem.

Egyáltalán nem az volt a célja a cikknek, hogy mindenkit átcsábítson a "sötét oldalra". :D
Csupán szerettem volna ha az ellentábor is egy kicsit jobban megismeri ezt a technikát.
Meg nyilván vannak akik most hallanak róla először, esetleg vennének, de nem tudják milyet.


Teasüti
(nagyúr)
Blog

Remekül összeszedett cikk! Ebben nem kevés időd lehet! :R
Jó látni mennyivel előrébb járunk, mint pár éve, de azért az az 5200 euró még mehetne lefelé kicsit. :D
Kövezzetek meg, de én nem adnék 300k-t egy nyavalyás akkumulátorért. Még 100-at talán...


6030D
(Ármester)

Jó lett a cikk, már én is vártam! :R

Amivel ki kellene egészíteni: valahogy csinálni egy mérést a sima tekerés vs. pedelec-kel tekerés között. Kellene rá kölcsönkérni egy wattmérőt, és ugyanazon a körön végigmenni egy hagyományos montival, meg egy pedelec-kel kikapcsolva + összes fokozaton. Akkor látszódna, mennyi watt az az "ezzel nem is kell tekerni" kerékpározás. Bár egy laikusnak az sem fog sokat mondani, de legalább összehasonlítható.

Akinek még mindig nem esik le, mire jó a pedelec, annak pár példa:
- ahogy Runner is említette, el lehet vinni az asszonyt, gyerkőcöket is túrázni olyan helyre, ahova nem bírják. Vagy pedelec-kel kisegíted őket a hegyen, vagy mehetsz te is a síkon. Az elsőt mindenki jobban fogja élvezni.
- ugyan ez, csak haveri társasággal. Ha olyan emberekkel mennél tekerni, akik többet mennek, mint Te, akkor el tudsz velük menni. Ha sima bringával mész, akkor az első pár alkalom után vagy Te hagyod ki a túrát, mert megdöglesz, mire a kereszteződéshez érsz, ahol várnak rád, vagy Ők fognak hanyagolni, mert mindig várni kell.
- túrázás. Ha most tudsz tekerni 30 km-t meg 500 m szintet, akkor ezzel fogsz tudni 60 km-t 1000 m-rel. 2 napi látnivaló egy nap alatt, és ugyanannyira elfáradsz.

Nincs pedelec bringám, ha lenne annyi pénzem, akkor sem azt vennék, hanem simát.
Mentem már pedelec-kel, voltam túrán, ahol volt pedelec-es. Azért volt jó, mert rá nem kellett várni a domb tetején... ;) De tudom, hogy van értelme, csak át kell látni.
(Az autóba is csak az kér automata váltót, ASR-t, meg szervót, aki nem tud vezetni, ugye? Az ne is vezessen. Menjen lóval! :D )


Zsohi
(őstag)

Egy Scott gép volt, a nyakamat nem tenném rá, de ha jól rémlik ez volt az: [link]

A videókat megnéztem, de velük ellentétbe én nem vagyok profi, csak egyszerű hétvégi harcos. :D

Végezetül talán kicsit félreérthető volt amit írtam, de örülök az elektromos kerékpárok térhódításának. Több ember, több pálya. :)


Peter13
(senior tag)

Én ugyanebben a cipőben jártam, és a végén egy átalakítószettet vettem (komplett hátsó kerék, akksi, vezérlő), és elmatattam vele egy délutánt mire sikerült összelegóznom.
Arra a célra amire nekem kell (és amire ezek szerint neked is), tökéletesen megfelel. Londonabn élek, kb 7 km egyirányban az út, 3 oda-vissza még pont belefér egy töltéssel, ami szerintem teljesen jó. És tényleg nincs leizzadás, nincs átöltözés (csináltam azt is, de eléggé utáltam), nincs puttony. Akkor van szívás ha esik az eső: ilyenkor eldöntöm hogy hogy bevállalom-e a tömegközlekedést aznapra, viszek vízhatlan göncöt vagy váltás ruhát, vagy dolgozok otthonról :) (na jó, ez utóbbi azért elég limitált, de volt már hogy pont jól jött ki).

Én nem vagyok nagy bringás. Nem volt drága biciklim se (akciósan 150 fontos, hibrid alapmodell, 4 éve vettem), az átalakító szett sem egy drága dolog (400 font volt ha jól emlékeszem), nyilván nem csúcsminőség. Viszont így egyrészt nyugodtan ütöm-vágom (azért rendszeresen karban van tartva, meg cserélve a kopó-fogyó dolgok...de nem szakad meg a szivem ha mondjuk parkolás közben megkarcolják, eldől, kint kell hagyni szabad ég alatt, stb), másrészt talán kisebb az esélye hogy valakinek gusztusa támad rá (persze, erre sincs garancia).

Szóval szerintem keresgélj bátran, az összeszerelés sem akkora ördöngösség (rusztikus szóhasználat gyakorlása azért szinte garantált, de ennyi belefér), és a célnak egy 250W-os kis motor is megfelel (nekem is ez van - hegynek nem mennék neki, de városban, "hídra föl szembeszélben" és hasonlók esetén még pont elég)


bul07
(nagyúr)
Blog

Vegyél egy Z-Tech ZT-35-öst, még tekerni se kell mert benzines, de amúgy kerékpár nem kell hozzá semmi papír
Az meg hogy elektromos segítség vagy benzines teljesen mindegy

Környezetembe van jó pár megbízható darabok, az egyikbe két év alatt 4000Km ment bele, csak a láncot kelet cserélni mert megnyúlt
Bár egy másikon gyári hibás a hátsó fogaskerék tojás alakú, garanciába cserélték volna csak be kellet volna vinni(tulaj nem volt hajlandó rá)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Nagyon jó írás lett Runner, így szerintem már többen megértik mi ennek a lényege. :R


Don't Panic
(senior tag)

sajnos már rég van , létezik nem laboratóriumi körülmények között olyan nano-grafit alapú akku tech ami a mai lítiumos akkukhoz képest maga a csoda mind élettartamban-tárolásban valamint töltési sebességben.

SOK nagyon sokan függenek az Olajtól és még van is bőven a föld alatt + a tartalékok, csak rajtuk múlik mikor érik meg nekik váltani(valszeg soha) szépen lassan az utolsó bőrt is lehúzva és kisajtolva a termesztet mert ugye globális felmelegedés sincsen... 1 értelmű, h ez a jövő nem vitás! adom én is.
az audi csinált egy nagyon meleg e-bike ot :)

[audi e-bike]

[ Szerkesztve ]


zolka78
(senior tag)
Blog

Köszi az írást. Tényleg jó, hogy megpróbáltad bemutatni ezt a kategóriát is. Teljesen laikusként nekem soha nem voltak előítéleteim a pedelec bringákkal. Kivétel amikor először megláttam, hogy egészen komoly mtb-k is vannak elektromos rásegítéssel. Erre már azt mondtam, hogy ez azért túlzás. Mert a komoly mtb sport, ha már sport, még ha csak valaki hobbi szinten is csinálja, akkor maradjon is annak, mindeféle rásegítés nélkül. De persze mint írtam, nem ismerem a pedelec mtb kategóriát(ha lehet-e egyáltalán annak nevezni). Így viszont , ezt az írást olvasva, már látom a létjogosultságát. Mondjuk én teljesen anti sportista vagyok. Nézni szeretek bizonyos sportokat, de csinálni nem. Ahhoz túl lusta vagyok. De azért a bringázás megmaradt. Általános közlekedési eszközként, meg túra, csavargó eszközként. Így nagyjából éves szinten 7e-8e kilométert tekerek bele a bringámba. És mivel számomra a bringának ez a felhasználási módja az ami a leginkább van, ezért pont a városi vagy a komolyabb túra pedelec bringákról hiányzik téma az írásodból. Mondjuk lehet csak azért mert ezeknek a felhasználását láttam eddig itthon is és külföldön is. Persze írtad, hogy elsősorban a saját tapasztalatod vezérelt az írásod elkészítésében, ami leginkább az mtb kategória, de az is látszik, hogy nem csak a személyes tapasztalatokat írtad le, hanem jobban tájékozott vagy a témában. Így a fentebb említett téma nekem kicsit hiányzik. Főleg, hogy szerintem mind a városi közlekedésben, mind a komolyabb, hosszabb csomagos túrázásoknál látom jelentőségét. Az írásodba és it a topikjában is sokszor felmerült, mi van ha az akku lemerül? Akkor lehet szívni és a dögnehéz géppel tekerni hazáig? Hát kérem szépen én Szerbiában egy bringatúrám kapcsán láttam egy német túrakerékpáros srácot, aki pedelec bringával ment. Nem kell ezt is rögtön leszolni, a srác bringája elöl-hátul fel volt málházva és még egy utánfutót is húzott maga után telepakolva. Ehhez azért kellett a rásegítés. De a lényeg, hogy amig pihizett és kajált a hegytetőn, addig 2 kisebb szőnyeg méretű napelemes töltővel töltötte az akkukat. Az egyik ráterítve az utánfutóra, a másik majdnem teljesen betakarta a bringát. És ahogy néztem eléggé vékonyak voltak ezek a töltők, gondolom kisebbre is össze lehet hajtogatni. Jó, persze ez minden esetben nem megvalósítható, de esetlg ez is opció lehet valakinek.


#56474624
(veterán)

Ajajj, ne is mondd.
Budai rakparti kerékpárúton vettem egyszer üldözőbe Margit-híd után (déli irányba menet) egy 40-50 éves pacákot. Jó küzdelmesen tartottam vele a tempót, aztán jött egy szembeszél, ő vígan ment tovább ugyanolyan sebességgel, miközben alig tekert valamit, nem is erőlködött, én meg akkor kapcsoltam, hogy itt valaki hamis kártyákkal játszik. :)

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

A normális pedelec-ek oksak, de a 300k-sat meg nem venném, azon olyan alkatrészek szoktak lenni mint egy új 100k-s bringán :N Acera, négyszöges hajtás, noname fékek, suntour teló stb.

(#47) bul07 Ez annyiba fáj mint megcsinálni a motor jogsit akár a korlátlant és venni egy jó öreg MZ-t ami körbe röhögi ezt a cuccot. Nagy nyomatékú motorja dinamikus közlekedés látványos formaterve tökéletes úttartás :))

(#49) Don't Panic Hülyeség aksi sokkal több dologba kellene mint az olaj, "az olajlobbi" inkább összeesküvés elméletekben létezik mint a valóságban. Ha valakinek lenne jobb aksi technológiája abból sokkal több pénz tudna csinálni pillanatok alatt mint a teljes olajpiac.


bul07
(nagyúr)
Blog

Hát igen
Csak azt is számold bele hogy akkor még venni is kellene valami robogót vagy motort
És sokak még ezt is részletre vagy hitelt felvéve veszik meg (nekem is 3havi bérem)

Amúgy itt az alföldön az a kis "motor" egy 90kilós emberel 50-55-re képes(fojtás kivétel után)
És tényleg olyan keveset fogyaszt, az én robogóm 4l megeszik ezek meg 1-nél kicsit többet, 100km 450Ft-ért nem is olyan rossz


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi, igyekeztem! :)
A top cuccok mindig drágák lesznek, jó áron a használt van, meg a belépő és közép kategóriák.
Sajnos ez van. Egy felső kategóriás carbon AM vagy Enduro gépet sem kapsz meg 4000 Euro alatt, de inkább 5000, ami mondjuk alternatíva lehet.

6030D:Köszi! Meg lehetne csinálni, de ha őszinte akarok lenni, nem annyira érdekel ez a méregetős része. :)

Hát igen, kismillió példát fel lehet hozni arra, hogy lehet hasznosítani a rásegítés adta lehetőségeket.
Én úgy látom, hogy a kezünkbe ad egy olyan lehetőségét amit normál bringánál nem kapunk meg.
Én ezért szeretem. Az edzettségemhez alkalmazkodik a bringa, nem nekem kell hozzá alkalmazkodnom. :D

Ha többet mennék hegyre, szerintem megvenném ezt a YT Capra-t, aztán csókolom. :) Ha megint lecserélem a pedelec-et hagyományosra, az tuti, hogy YT lesz.

Zsohi:Egy ismerősömnek volt ilyen Scott-ja, nem panaszkodott. Nem lehet, hogy ott a beállításokkal vagy a mérettel volt gond? Azért ez nem egy rossz bringa.
Épp ez az, hogy én se vagyok profi, épp ezért furcsállom, hogy ennyire rossz volt lefelé. Mondjuk kérdés az is, hogy milyen a saját géped? Ennek 120mm a rugóútja, ha valami lényegesen nagyobb rugóutasod van, akkor is lehet furcsa a kisebb rugóút.

Napfénysüti:Köszi! Próbáltam mindenre kitérni, mindig jutott valami még eszembe, aztán még hozzáírtam, de még lehetett volna írni. :)

Don't Panic:De gondolom nem baráti az ára. Én is hallottam hidrogén cellás rendszerről, ahol a hidrogén cella tölt folyamatosan egy kisebb akkut, és elegendő havonta egyszer feltölteni a hidrogén cellát. Csak ott a bökkenő, hogy egyenlőre nem lehet olyan alacsony áron gyártani, hogy kikerüljön a piacra. Biztos vagyok benne, hogy sok kísérlet, kutatás van ez ügyben, elég sürgős is lenne, figyelembe véve a jelenlegi légszennyezést. Nagyon kéne már valami nagy dobás az akkumulátor piacon.
Persze a pénz nagy úr, és ha arra várunk mikor fogy el az olaj az arabok segge alól, akkor abba bele is pusztul a golyó, mert az úgy tűnik nem mostanában lesz.

Láttam már ezt az audi ebike-ot, de nem tetszik, nekem elég fura.

zolka78: Azért némiképp tettem említést a túra/trekking bicajokról (Bulls Greenmover E45), de az tény, hogy a mtb-on volt a hangsúly. A pedelec rendszerek bemutatása volt a célom, nem a különböző kerékpár kategóriáké. Teljesen mindegy milyen bringáról beszélünk, a pedelec rendszerek ugyan úgy működnek. De azért is van a fórum, hogy itt megvitassunk olyan témákat amiket nem érintettem. :) Mindent képtelenség leírni egy cikkbe, nem akartam túl hosszúra írni, így sem lett rövid. De bármi egyéb kérdés van, megpróbálok rá válaszolni. Ez a napelemes töltés jó gondolat, el tudom képzelni, hogy előbb utóbb lesznek ilyen napelemes töltőállomások is, ha elegendő mennyiségű ilyen bringa lesz használatban.
Egyébként ha pedelec trekkinget vadásznék magamnak, elég valószínű, hogy a Bulls Greenmover E45-öt venném meg.

ivana: Hát ha 300K a komplett pedelec bringa, akkor nem lehetnek rajta olyan alkatrészek mint egy 300k-s normál bringán, mert akkor az elektromos cucc ingyé lenne. De azért egy 100K értékű alap bringa általános városi használatra elég szokott lenni. Egyébként én úgy gondolom, hogy ilyen 300k környékén vagy a használt piacon néznék szét, vagy építenék valamit.

[ Szerkesztve ]


mdav88
(senior tag)

1,8tol indul.


f27
(aktív tag)
Blog

Egesz jol ossze foglaltad az egeszet.
Feluton mar keztem azt hinni ,hogy ki hagyod az agymotor brutalis mivoltat,de a vegere azert pontot tettel az eronek is :)
Ghost bringam van nekem is,bar ezt tudod,az enyem max rasegitesel 65km utan meg 27% akkum maradt.
Volt egy haibike verziom yamaha motors rendszerrel,max rasegitesel 65km megtetele utan 57% akku marad.
Nekem energia tartalek szempontjabol ez valt be a leg jobban.
Volt ket Bionx KTM-m ami a65km bol megtett 60km de sok tekeresel kis rasegitesel,ezt tartottam a leg hulladekabb rendszernek.
Jelenleg 2 kozep motoros bringam van,egy BULS cX motoros magas felszereltsegu,es a HAIBIKE full seven pro felszereltsegu gyarilag S-pedelec.
Mindket bringa max rasegitesel 80km hatotavval bir.
Mint te szinten tudod,mert mutattam anno,amiket epitek bringakat,azok ugye az altalad is bemutatott bomber szintuek,igaz jobb minosegbe,es csak 34km sujjal rendelkeznek,140Nm nyomatekkel es 100km/h vegsebesegel.
Persze azt elfelejtetted mondani hol is tartasz jelenleg kerekpar ugyileg :)
En ugy emlekeztem hogy bionx el tolod.


Ezek kozul most megvan a GOST-BULS-HAIBIKE FULL SEVEN PRO es meg van egy KTM meg most epitek 2 bringat egy hatizsak akkus Downhillt,es egy megszokott sajat gyartmanyt.
Aki nem ismerne,annak mondom hogy a fekete sineken allo peldanyt en terveztem/gyartottam le,illetve gyartom is oket amikor kedvem van epp :)

[link] van ott tobb video is :)

A haibike a marzo teloval dupla vallal atom stabil lett kimondhatatlanul jo vele terepezni/lejtozni.
50km/h lejtozesnel alom vele gurulni,nem erzem a bringat veszelyesnek.
Igaz nekem is MT4 van rajta,pedig en szeretem az MT5-ot,de meg nem csereltem le,mivel itt nem melegitem meg tul,fekezes nelkul letudok gurulni az itteni egyetlen dobrol (1km hosszu 50km/h ra gyorsulva szantofoldon)

Egyszer elmehetnenk valahova bringazni :)

Meg egyszer gratula a cikhez,sok munka van benne latszik :R


.DLL
(veterán)
Blog

Nekem a kerékpár közlekedési eszköz, nem hobbi, így én sem gondolom csalásnak, vagy "bezzeg úgy könnyű"nek. Igen, könnyebb, kell az erő és az idő másra is sajnos. Leginkább melóhelyre és onnan vissza, meg bevásárlás, ami tavasztól őszig nem gond a normál bringámmal, de tavaly úgy gondoltam, hogy folytatnám ősztől is a tekerést, viszont nem akartam annyira leizzadni* mint egy szál pólóban, vastagabb ruha kevésbé engedi elpárologni, meg amúgy is ha párolog az hőt von el, márpedig téli hidegben nekem ne vonjon el semmi hőt a testem körül. :D
Sajnos árérzékeny is vagyok, így aztán megvettem egy használt elektromos tanyabájkot, 300W-os agymotorral, 1 éves akksikkal 40k-ért.
A gép vagy 5-6 éves lehetett (tavaly), de a próbaúton, majd hazafelé is minden rendben volt vele motorikusan.
Otthon elkezdtem lecsupaszítani, motor ki, vezérlő ki, akksik ki.
A motorról:
Egy igen régi, echte kínai, 300W-os DC motor, 1:7-hez arányú bolygómű áttétellel. 1 szem kicsi fogaskerék volt rajta, mivel hátsó keréknek szánták. Mivel én eleve a saját lánchajtásomat meg akartam hagyni érintetlenül, ezért eleve az első kerékben gondolkodtam. Levágtam a motorról a fogaskereket így pont belepasszolt az első villám szélességébe. Kellett még készíteni hozzá 1-1 nyomatékkart, amit a villához erősítettem, mert félő volt, hogy a papucsot önmagában szétnyitná a motor lapított tengelye.
Aztán az akkuknak készült egy keret, és a cartridge rendszer szerűség amivel bepattintható a váz közepébe, és ott rögzíthető. Feltétel volt, hogy minél lejjebb helyezkedjen el, ne a felső vázcsövön lógjon, mert nagyon magasan lenne a súlypontja, és feltétel volt az egyszerű, szerszámmentes rögzítés/levehetőség.
Bár gázkaros, mégis "pedelec"ként használom, én tekerek ő segít nekem, csak nem az automatika mondja meg mikor mennyit adagoljon, hanem az agyam.
A vezérlő egy nagyon picike doboz, ezt és a kábeleket kötegelővel a vázhoz rögzítettem, tavasszal úgyis lekerül. Ha már itt tartunk, tavasszal annyi a dolgom, hogy az akkut a szokásos módon leveszem, a rögzítőjét leszerelem. A vezérlőt és a kábeleket leveszem. Az motoros első kereket kicserélem a pincében pihenő normál első kerékre. Kész.

Idén a második tél, amikor így használom, az akksi kb. 25km-t bír, de minden nap töltöm.

*Ez nemigazán jön össze, főleg eleinte :D kb. ugyanannyira leizzadtam, mintha normál bringát hajtottam volna, mert nem támaszkodtam annyira a motorra, alig húztam neki, csak magasabb váltófokozatban, de ugyanannyira tekertem, szóval az első pár nap után "vissza kellett fognom" magam, és kevésbé hajtani. Így visszafogva azért megmarad a "25-ös" tempó is és én sem izzadok annyira le. :)

[ Szerkesztve ]


vilmose33
(őstag)

Köszi élvezett volt olvasni. Én anno pár éve találkoztam egy negatív hangvételű cikkben ,versenyen csaltak a titokban beépitett rásegitéssel. Igazi mérnöki bravúr volt. Akkor szembesültem,hol tart már a technika. Nagyon megjött a kedvem venni a hagyományos mellé egy ilyet is.


Alchemist
(addikt)

Érdekes cikk! Amin gondolkodom ebben a témában, az egy valamennyire áramvonalasított rekumbens, rásegítő hajtással, optimális hatótáv-sebesség viszonylattal, hosszútávú outizásra. Ilyet egyelőre még nem nagyon láttam...


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi!
Írtam a cikkben, hogy most milyen bringám van. Jelenleg ez:
Bergamont E-Line Trailster C 9.0 Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Én kicsit rövidebb hatótávokat mértem mint te, de ezeket hegyen, nem sík úton.

Jók a haibike-ok nagyon, legalább is pedelec-ben. Egyébként azt a dupla vállast jól meggondoltad? Az a haibike 120mm rugóutas Trail bicaj. Ebbe a DH villa agyonvágja geometriát. Maximum egy 140-es villát tennék bele. Felesleges nagyobbat.

Én a magura fékeket biztos, hogy lecserélem, még a szezon előtt. Nekem nem vált be. Sajnos hamar felmelegszik, és gyengül a fékerő.

Komoly darab az a saját építésű monstrum. :D
Benne vagyok egy tekerésben, de majd csak ha jobb idő lesz. Itt a Budai-hegységben.

vilmose33:Ha leírod mik az elképzeléseid, segítek választani.

Alchemist: Na a rekumbens, aztán elég távol áll tőlem. :) Viszont abból tényleg lehet érdekes dolgokat kihozni, az alján elférne egy méretes akkupakk. És még talán a stabilitásának is jót tenne.

[ Szerkesztve ]

üzenetek