üzenetek

hozzászólások


f27
(aktív tag)
Blog

A benne levo fox36 halal felelmem volt lejtonek lefele.
Ereztem hogy mozog az egesz villa benne ,es instabil a bicikli 50-nel.
Ahogy ezt a marzot bele tettem ,a bicikli akkorat valtozot stabilitast nezoen,hogy en is csak lestem.
Ezt a vazat gyarilag is adjak dupla valassal downhill neven,gondolom ezert is maradt a jo kiallasa neki.
Bosch-os sracokkal beszelve,elvileg az o mondasuk szerint az en fele S-pedelec -embe van a leg erosebb motra Bosch-nak.
Elvileg 300W-os 80Nm es 45km/h ig enged gyarilag.
Montak a CX es motorral igy is sok bajuk van,mert kitorik valami csapagy haz fala vagy mi,ha azt tettek volt nagyobb teljesitmenyre hamar rongya ment volna.
Viszont a Bulls bringamba CX motor van az le tilt 25-nel de nyomatekosabnak erzem picivel szerintem.


Vesa
(veterán)

Nagyon jó, részletes, mindenre kiterjedő cikk! Jó volt olvasni!

Micsoda brutál hátsó rugóstag van azon a B-52 Stealth-en! :Y


Dhampir
(félisten)

Ez a cikk nagyon komoly szerkezeteket mutat be.

Ha mán két kerék, akkor tán érdemes meglesni a Futurer rolikat is. :D

Videó


6030D
(Ármester)

Az lehet szép, amikor 30 km/h-nál megakad a 20 cm-es tömörgumi az úthibán. :DD


customer114
(senior tag)

Youtube: "A nagy Baddog Tosa teszt".

Keressetek rá, szuper videó egy padelec bicajról. :)


joysefke
(veterán)
Blog

Nem hallottam még erről a YT Capra -ról, megnéztem a linket. Angolul minden, aztán a róluk rovatban csak kiderült hogy németek (ahogyan vártam). Hihetetlen mennyi mtb manufaktúra van németben, kb mint rajtuk kívül egész Európában. A vicc az, hogy az Alpokat leszamítva dombügyileg nem állnak ők sem hűde jól...


Dhampir
(félisten)

Kátyúba bicóval sem kellemes belesiklani. Rolinál legalább nem töröd fel a tojáshéjakat. :DDD


csongi
(veterán)
Blog

Most meg csak atszaladtam rajta.
Ekkora teljesitmenynel nyitott elso lanckerek, haaaat.... nem is tudom, eleg badarsag...


mdav88
(senior tag)

A pedelec bringák itthoni térnyerése lassúságának okai nem csak és kizárólag a pénztárcák táján keresendőek:

-Sajnos itthon a kerékpár nem sporteszköz, hanem degradált közlekedési forma.
-Kerékpár és kerékpározás presztízsének hiánya
-Szegényes mozgáskultúra
-Kereskedői likviditás, hozzáértés hiánya
-Közbiztonság (próbáld meg valahova lezárni egy órára)
-Gondolkodásmód

A pénz körüli dolgokkal lehet mit kezdeni a legtöbb esetben, de a fentiekkel sokkal nehezebb.

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog

+1


Vesa
(veterán)

+1

Ennél olcsóbb bringákért is simán leütnek, arra szakosodott bűnözői csoportok. Én többek között, ezért adtam el az eddigi legkomolyabb bringámat (a cikkben szereplőhöz nem mérhető, de 500k+ volt anno, 2005-ben). Rendesen féltem vele néhol, persze ismerni kell a helyet, és hogy merre megy az ember. Hungarian reality...


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

40K-ért az elég olcsónak tűnik, gondolom azért nem lítium akku van hozzá.
Valóban sokan azt hiszik, hogy ha rásegítéssel mész akkor az kb 0 erőkifejtés. Én is jártam már úgy számtalanszor, hogy azon kaptam magam, jobban taposom mint a normál hajtású kerékpárt. Valóban néha vissza kell fognia az embernek saját magát, mert élvezetes ahogy adja a nyomatékot és közben egyre erősebben tekered.

f27: Ha jól látom, neked egy Haibike Xduro fullseven s pro van. Ez 120mm-es rugóúttal rendelkezik, gyárilag is egy Fox 34-es villával szerelik, aminek 120mm a rugóútja. Amiről te beszélsz az a Haibike xduro downhill. Ennek a váznak meg 200mm a rugóútja, mivel downhill váz, teljesen más geometriával, csőhosszokkal, szögekkel. Maximum csak hasonlít első ránézésre a két váz, de amúgy nem sok közük van egymáshoz, azon kívül, hogy mindkettő alu és ugyan attól a gyártótól származik. Tehát nem, nem szerelik gyárilag dupla vállas DH villával azt a vázat ami neked van! Aki ezt mondta, minden bizonnyal nem ért a bringákhoz!
A Te 120mm utas vázadba a 200mm-es DH villa teljesen vakvágány! Én azt javaslom vedd ki belőle és tegyél bele egy maximum 140mm-es szimpla vállast, még az is kicsit megemeli a fejcsövet, és sportosítja a geometriát. Lehet, hogy sík úton gurulva ezt így jónak érzed, de ha terepre vinnéd, egy technikásabb lejtőre, iszonyú bizonytalan lenne az a bringa, illetve ilyen rugóút különbségekkel lehetetlen összehangolni az első és hátsó rugózást. Így ránézésre is látszik, hogy fura kicsit most a geo.

Amit a Fox 36-ról írtál, az is lehet abból adódott, hogy túl nagy volt a vázadba. A Fox 36 egy Enduro villa, 160-170mm rugóúttal bír. Ez is hatalmas és értelmetlen a 120-as Trail vázba. Amúgy brutál jó villa a Fox 36.

Az a motor ami a Haibike-ba van, a sima Performance line. Nem 80Nm hanem 60, nem véletlenül érzed kicsit erősebnek a CX-et, mivel az meg 75Nm. A CX is egy megbízható motor, csak kicsit ki lett könnyítve és feljebb csavarták a nyomatékot, tuningolva rövidebb lehet az élettartama mint a nem kikönnyített sima 60Nm-es performance-nak. Gyárilag 45-ös bringába épp ezért teszik a nem kikönnyített motort, mert az valóban tartósabban bírja a tuningot. Viszont a CX kicsit erősebb. Nekem CX van, és tuning is van benne, nincs semmi baja a motornak egyelőre, az előző bringámban is CX volt és az is tuningolva volt. De valószínű hamarabb megy tönkre mint a nem kikönnyített performance.

joysefke:Igen német a YT is, MTB-ban a németek a legerősebbek, ez kétségtelen. Azért cserélnék a Németekkel dombügyileg. :D

csongi:Melyikre gondolsz konkrétan? Elég jól kitalált rendszerek ezek, megbízhatóak.

mdav88:Nem is mondtam azt, hogy csak a pénzen múlik, de egy jelentős visszatartó tényező. Biztos vagyok benne, hogy ha nálunk is 1500-2000 eurós fizuk lennének átlagban, meg több, akkor a kínálat is egész máshogy nézne ki Magyarországon. Lenne sokkal több tesztcenter, tesztbicaj, sokkal több emberhez eljutna, megismernék, és biztos, hogy sokkal többen is vennének. Pár évet lehúztam a kerékpár bizniszben, látom nagyjából, hogy állnak a dolgok idehaza kerékpárügyileg.
Az emberek vennének, nagyon sok ember bejön a boltba, nézegetik a bringákat, de nincs rá pénzük. Még a 200K értékű gépeket is sokan csak úgy nézik mintha egy elérhetetlen álom lenne. Euróban ezek vicc árak, 500-600 eurókról beszélgetünk. Hoztunk be néhány 2000-3000 eurós bringát, szinte eladhatatlan.
Egy komolyabb pedelec meg kb 2-3 ezer eurónál kezdődik.
Még a gyártók is leszarják a magyar forgalmazókat, mivel annyira jelentéktelen az eladásuk. Én is dolgoztam forgalmazónál idehaza, hatalmas teszt centerek vannak Németországban, rengeteg tesztbicaj, azt hiszed egyet is küldtek nekünk a gyárból, hogy csináljunk egy tesztet? Nagy sz@rt, le volt ejtve magasról a magyar piac. Pedig a szeptemberi mozgásvilág tesztnapon is nagy az érdeklődés, alig tudsz időpontot foglalni egy tesztbringára, azonnal elfogynak. Érdeklődés lenne itt bőven, csak nincs miből megvenni a bringákat!
Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy abban amit írsz nincs igazság. Valóban sokan lenézik a kerékpározást, bár azért sokat javult a helyzet az elmúlt években. Sportolni is egyre többen kezdenek el, már azért itt is javulás figyelhető meg. Kerekedői oldalról van azért támogatottsága, van jó pár hozzáértő kereskedő. 2 kiemelt is van, akiket a cikkben említettem, ők elektromossal foglalkoznak. De az tény, hogy sok kereskedő nem annyira ért a pedelechez, nyilván kevesen jönnek be magyar üzletekbe, hogy 3-5 ezer euróért akar venni egy pedelec bringát. De azért elég sok üzletbe látni belépő és közép kategóriás pedelec bringát. 300-700k körül mozgolódik azért a piac, de nyilván nem jelentős.
A közbiztonság szerintem egyáltalán nem rossz idehaza, de az tény, hogy nem tanácsos drága bringát magára hagyni. Azért már külföldön is sokat romlott a helyzet, amióta tömegével jönnek az ellenőrizetlen tömegek. Hozzánk nem jönnek, előbb utóbb a közbiztonság kérdése még meg is fordulhat. Lehet eljön hamarosan az idő, hogy nálunk lesz az egyik legjobb Európában!

Vesa: Hungarian reality? Akkor nézd meg milyen most a Swedish reality, meg a German reality. :D Lehet meglepődnél.

[ Szerkesztve ]


mdav88
(senior tag)

Ismerjük mi egymást személyesen is. Tisztában vagyok a skill-ekkel :)
(ex-gepida dolgozó, most ghost-lapierre vonalon mozgok)

Az okok együttes hatása a pénztelenséggel megfűszerezve eredményezi a helyzetet.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Hasonló van egyik kollégámnak. Azért 25-el sederni vele kissé féltem. Pedig tükör sima csarnokban mentem.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

A Varjas István által is alkalmazott technikára gondolsz? Az országútiban teljesen rejtett motor.
De most már a Cipollini gyárilag is készít ilyen bringákat.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Akkor sejtem ki vagy. :)

Nekem meggyőződésem, hogy a pénz a legjelentősebb tényező itt. Nincs a Magyar gazdaságnak egy normális körforgása, csak döglődünk sajnos.

Napfénysüti: Egyébként baromi nagy találmány, tetszik is, csak az akkuval van a gond.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Itt migrácsok nélkül is szar a helyzet, de kétségtelen, hogy azokkal méginkább az lenne. :D Lényeg az, hogy én rendesen féltem néhány helyen amikor a félmilliós bringa volt alattam, bár hozzá kell tennem, hogy ez főleg olyan helyekre volt igaz, ahol korábban nem jártam, így csak a terep miatt mentem arra de az ottani közbiztonsági viszonyokat nem ismertem.

Jut eszembe: Van ezeken bármilyen beépített lopásgátló? Pl. ami lockolja a motort és a pedált, ha nem a tulajdonos használja. Vagy itt is maradnak a sima, egyszerű megoldások?


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Persze van nekünk is épp elég gondunk a cigányainkkal. :) Mondjuk ki nyugodtan, azért általában nem a fehér bőrű magyartól kell félned, hogy lerúg a bringádról egy gettóban vagy a környékén. :) És ebben semmi rasszizmus nincs, bár szeretnék ezt a liberálisok úgy beállítani, ezzel mentegetve a szerecsent.

Én nem tudok róla, hogy lenne a széria pedelecben valami lopásgátló berendezés. A kulcsával az akkut tudod levenni a bringáról, de ez is inkább a könnyebb tölthetőség érdekében van így. Itt is a hagyományos láncok, lakatok vannak. Illetve utólag persze lehet venni gps-es nyomkövetőt és különböző lopásgátló termékeket.
Sajnos ez tényleg valós probléma, én sem szívesen lakatolom le a drága bringám bárhol, sőt egyáltalán nem lakatolom le sehol. Erre a célra van egy olcsóbb, sima városi kerékpárom, ami nem elektromos.


mdav88
(senior tag)

És ugye itt jön a jelentős logikai csavar a történetben, hogy a pedelec jellegét tekintve városi /öltönyös/bevásárlós/cargós vonalon is igen jól érzi magát, vagyis itthon csak érezné magát.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Igen, szerintem is van létjogosultsága outiban is, páromnak is el tudnám képzelni. Beszéltünk is már erről csak valóban, az akksijuk még nincs azon a szinten hogy hosszabb túrához elég legyen.
Pedig tök jó lenne ha asszonnyal együtt tekerhetnék az Alpokban. :)

üzenetek