üzenetek

hozzászólások


joysefke
(veterán)
Blog

Pedig tök jó lenne ha asszonnyal együtt tekerhetnék az Alpokban.

Hja, ha valaki nem tudja elképzelni, hogy mire jók ezek az elektromos szabadidő-csodák, azt el kell küldeni az Alpokba, ott elég hamar nyilvánvalóvá válik. :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Idén amikor ott voltam az egyik hegyen (Jafferau - volt Giro d'Italia befutó is a csúcson) egy párocska úgy nyomta hogy mindketten elektromos MTB-al tekertek. Én meg a motor zümmögését hallgatva beálltam mögéjük és mentem velük egy darabig. :)


.DLL
(veterán)
Blog

Neem, valóban nem. :D Az akkupakk csak 13kg... Ez mondjuk önmagában is lopáscsökkentő tényező, 34-35kg a gép, aki először nyúl hozzá annak meglepően nehéz, de elég jól lent van a súlypont, ezt a kitámasztón vettem észre, hogy semmivel nem terheli jobban ha fent van az akku, mintha le van véve, ugyan olyan stabilan áll, mint normál bringaként, de manőverezésnél sem érezni, hogy baj lenne, vagy át kellene szokni. Azért nem lenne rossz, ha harmadennyi lenne a tömege, legalább a gyorsulás miatt, de azért élhető. :)


geotigris9
(tag)

Jó velős kis iromány lett és elég kerek lett a végére.
Köszönet a cikkért.
(Jó idő volt kint .. /még van max. egy órát/ e-ehelyett a cikkbe mélyedtem ..)
Runner oda írhattad volna az elejére, hogy nem 5 perces iromány lesz .. "szánjunk rá kis időt" - napoltam volna késgöbre a dolgot. :N


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Na tessék itt is van gyári kiszerelésben: Cipollini MCM2
Sajnos az akkuról nincs fent infó. Az árába meg bele se merek gondolni ismerve az Oroszlánkirály bringáit. :)

Runner: viszont most beugrott egy új gondolat! Ezek az országúti szettek úgytudom jelentősen könnyebbek mint a MTB verziók. Ergó ha lemerül az akksi annyira nem okoz nagy gondot saját erőből hajtani a kerékpárt. Sőt, lehet síkon például be se kell kapcsolni a rásegítést mert lehet vele haladni, elég emelkedőkön használni. Így már akár hosszabb utakra is vállalható némi kompromisszummal (nem megy nagy átlagot, stb). Mi a véleményed?

Update: [link] "csekély" 13.000 euró az ára...

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog

:D


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Klasszikus trekkingben azért nem annyira feltűnő egy pedelec se. Persze ha megnézed közelebbről egyből látszik ha elektromos, de nem az a kifejezetten tekintet vonzó jelenség. Míg egy komolyabb monti azért inkább. Így azért nem mindegy milyen pedelecről van szó. Lopás szempontjából veszélyes helyeken nem kell otthagyni a bringát. Ha lezárjuk az legyen viszonylag forgalmas helyen. Illetve kell venni, akár 2db minőségi zárat. Ezek azért elég jó védelmet biztosítanak. Az akkut meg le kell venni. Egy okkal kevesebb, hogy elvigyék a bringát. Egyébként a komolyabb rendszereknél ha lehúzod a kijelzőt a konzolról, nem indul el a pedelec rendszer. Amennyiben ilyenünk van, az akkut és a kijelzőt is érdemes levenni ha otthagyjuk a bringát.
A tolvajok se mind hülyék, látja, hogy erről bizony igen drága alkatrészek hiányoznak, kb eladhatatlan lesz a bringa mint pedelec. Vagy költhet rá, ami szerintem nem opció egy tolvajnál. És ismerik a zárakat is minőség szempontjából. Amin a legbrutálisabb abus vagy kryptonite zár lesz, azt nem valószínű, hogy nekiáll feszegetni a tolvaj. Inkább néz egy olyat amin egyszerűbb zár van. Persze 100%-os védelem nincs, de ha megtesszük a körülményekhez képest legtöbb óvintézkedést, akkor nagy eséllyel megmarad a bringánk.

Napfénysüti: Az biztos, hogy a Varjas féle cucc nem nehéz, szerintem akkuval és motorral együtt is bőven 10kg alatt van az a cipollini bringa, maga az elektromotor és akku együtt sem lehet több mint 2-2,5kg. Viszont ebből adódik a következő probléma, nagyon kicsi az akkumulátor. A tesztben azt írják, hogy max rásegítés mellett kicsit több mint 1 órát bír. 240W-os a motor, tehát ez annyit jelent, hogy maximum 300Wh körüli az akku ami lehet benne. Ez pedelec mércével ma már igen kicsinek számít, amikor az 500Wh sem számít már különlegességnek.
Nyilván esztétikusan, alacsony súly mellett nem fér el benne nagyobb akku. És ez tulajdonképpen egy ebike nem is pedelec, mert nem a tekerés aktivizálja a motort, hanem egy kapcsolóval bekapcsolod, utána folyamatosan megy. Bár gondolom fékezéskor lekapcsol.
Én úgy gondolom ez átlagfelhasználónak nem egy nagy was ist das. Persze jópofa, de amíg nem lesz, hozzá értelmes méretű akku, addig az egésznek nem sok értelmét látom.
Abban igazad van, hogy lemerülve minden bizonnyal könnyebb hajtani mint egy 21 kilós pedelec bringát. :)
De hát itt már maga az alap bringa is jóval könnyebb mint mondjuk egy trekking vagy akár egy monti.
Az biztos, hogy ha országútit vennék, eszembe nem jutna, hogy egy ilyen villanyos verziót vegyek.

.DLL: Nem véletlenül pusztultak ki az ólom akkuk a pedelec piacról. Irdatlan a súlya.
Nem egy design díjas a bringa amit építettél, de végül is a célnak megfelel. :)

geotigris9:Köszi! Nem szeretek fél munkát kiadni a kezemből. :)

A Cipollinis bikemag bemutató alatt van egy érdekes komment, kicsit máshogy megfogalmazta mint én a cikkben, de nagyon egyet tudok érteni vele: "Ezeknek a kerékpároknak a megalkotása meglátásom szerint két területen okoz gondot. Az egyik, amiről gyakran hallhatunk, az az etikai kérdés versenyeken, és KOM eredményeknél. Ezzel kapcsolatban nem kell sokat beszélni, mindent lehet rosszul, és jól is használni. Csak azért beszüntetni a késgyártást, mert valamikor megszületett Hasfelmetsző Jack, nem túl okos ötlet. Ágálni a fejlődés ellen nem eléggé átgondolt személyes meggyőződés.
Ezen túlmenően, a rásegítés megjelenése egyes kerékpárosokat is új kihívások elé állíthatja. Aki hajlamos arra, hogy személyes kiválóságának megélését abban szereti/tudja realizálni, hogy kinél mennyivel erősebb és gyorsabb, azok is ellenséget látnak ebben az újításban. Úgy gondolkodnak, az eddigi szép világba belepiszkít ez a "valami", ami felborítja az eddigi sorrendet, ami csak zavart okoz a kerékpárosok köreibe. Ezen sporttársakban félelmet és bizonytalanságot okozhat, hogy nem tudhatják, ki és milyen szituációban előzi majd meg őket. Annyira félnek a hamis önértékelésük mankóinak esetleges elvesztésétől, hogy nonszensz kijelentésekre is merik ragadtatni magukat. Pedig a kerékpárok megalkotói, újítói egészen biztosan nem irigységre akarják nevelni az emberiséget"

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Szamomra a fox 36 nagyon gyengenek tunt benne,feltem is tole mert instabilnak ereztem a bringat vele.
De ami most benne van 200-as ezzel szakadeknak lefele is stabil a bringa.
Lehet hivatalosan ez igy nem egeszen jo,de ha egyszer igy stabil,akkor nemtudok mit tenni ellene.
Amugy a fox36-osal sem volt sokkal alacsonyabb a kormany,max 2-3 cm
Ez a bringa egy teszt bemutato darab volt hogy ilyent is lehet rendelni 2017-be,es ott montak 80Nm re van be allitva a motor,340% rasegitessel.
203-mas fektarcsa van rajt gyarilag
Amugy a motor kepes egeszen 270Nm nyomatekra is,itt nem a motor belseje mas,csak szoftveresen van atallitva.A CX motort csak konyitettek es el is szurtak,montak bosch-os sracok,jonnek is vissza rendesen a torott beldanyok.
45Km/h nal idegesitoen lassan kell tekerni,de kb megallas nelkul konyeden tarthato a tempo.
Ultem egy masmilyen szinten 45ig szabadon levo verzioval,ott azert mar erosen bele kellet tennem az en eromet is hogy eljusson 45-ig es nem is tudtam tartani.

A CX verziomhoz van chip ami engedi 55-ig
25-ig erosebbnek erzem enyemtol,viszon feljebb mar nem erosebb.
De az maradt gyari allapotba,nehogy kiszakadjon csapagy belole.

Jelenleg 25-30fokos lejtozes mellett,50-60km/h nal terepen konnyeden tartja magat a bringa.
Nekem igy nagyon tetszik a viselkedese

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A Fox 36-nak mint a neve is mutatja 36mm-es becsúszói vannak! Az enduro world seriesben is használják. 60-al csapatnak vele a kövek, gyökerek között. Ez a villa egy brutál masszív darab. Vess erre a videóra egy pillantást, hogy mennek a Fox 36-os villával: [link]
Szerinted ezt egy gyenge villával meg lehetne csinálni? Az nem lehet, hogy neked egy fox 32 volt benne vagy fox 34? Bár már a 34-is elég masszív darab. Nekem 35-ös Pike van és már az is egy vadállat.
Tehát a bizonytalanság nem a villa miatt lehetett hanem a geo miatt, 120-as hátsó és 200-as első rugózás abszolút inkompatibilis, de már a 120/160 is. Ezen nincs mit bizonyítani, ezek tények. Kérdezz meg egy normális szervizest bárhol, mindenki el fogja neked mondani.

Nem hinném, hogy akkora gebasz lenne a CX-el, mivel rengeteget eladnak belőle. De mivel kikönnyített, ezért nyilván nem bír annyit mint a normál performance. Mondjuk így felhúzva már a tiéd is kérdéses lesz.
Egyébként a CX-nek pont ez a lényege, hogy 25-ig nyomatékosabb legyen, hegyen ennél nagyobb sebesség nem is kell fölfelé.

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A 120mm-es vázat egyébként nem vandálkodásra tervezték, hanem inkább sportosabb, túrázós felhasználásra.


Kasya
(nagyúr)
Blog

Nagyon jo cikk lett, mar reg vagytam egy ilyet olvasni. Sehol sem talaltam ilyen jo osszefoglalot meg egyben :R
Kicsit irigyellek is, szerencsesnek tartalak, hogy ennyit kitapasztalhattal a temaban,

Par kerdesem merult fel, mig vegigfutok a kommenteken:
- esot, vizet, mennyire toleralja a rendszer?
- szervizelese mennyivel problemasabb normal esetben (ha nem a motorhoz es tartozekaihoz kell nyulni)? Tehat villa es tsi. csereje.
- mennyire problemas a turazas a bicajjal, ha a lemerul az aksi? Errol csak annyit lattam az irasban, hogy emelkedon tolni kell.
- ar/ertek aranyban melyik markat ajanlod? Jomagam KTM parti vagyok, Scott kereskedelmet alig talaltam regebben (a masik kedvencem). Sajnos a KTM arak az utobbi evekben nagyon felfele emelkedket...

Oh, ige...mi az eloado neve a Gul Baba videoban?

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Ertem mit mondasz,es valahol nem ertem az egeszet.
Mert ugye fox36al instabil volt a bringa,es mondod valoszinuleg a geo vegett volt rosz,mert kisebb villa kellene bele,hiaba szereltek gyarilag fox36-al.
De ennek ellenere en egy sokkal nagyobb villat tettem bele,amivel ezek szerint meg rosszabnak kellene lennie,de ellenkezoleg tortent a dolog mert azonnal kezes barany lett a bringabol.
Most vagy az a 2-3 centi emelkedes total kijavitotta az egyebkent gyarilag rosz geot a bringan,vagy tenyleg nem ertek valamit.
A bringa mind addig jol viselkedett ameg sik terepen mentem vele gyarilag,de ahogy vandultam,es eros lejtozesnek vettetem neki felelmem volt olyan helyen vele 50-nell lefele,ahol a sajat epitesu gepemmel 100km/h val letepettem .
Ezzel a 200as teloval ha meresz lennek a kormanyt is elengednem annyira fixen tartja magat.
Amugy a fejcso szoge jo ha 1-2fokkal enyhebb lett,lehet ez kellett a vaznak hogy stabil legyen.

Amugy az en vadalkodasom baba zsur egy valodi DH-s szamara,en inkabb terepezni szeretek,nem ugratok nagyokat,es nem is sziklazok,ezert nem is zavart hogy nem downhill es vazzal szereltet vettem.
Egy sima monti szett hullana alattam azert,de ez szerintem boven birja alattam,ha meg nem akkor az ugyis kiderul nyaron :)

Amugy a BULLS verziom vaz szerkezetileg komolyabnak nez ki ranezesre.

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Az előbb mondtam, hogy azt a vázat ami neked van, nem építették gyárilag Fox 36-al!
De belinkelem még egyszer: [link]
Azért nem érted, mert nem ismered a MTB kategóriákat, és adott felhasználási területeket.
Ha a bringa érezhetően bizonytalan volt a kisebb villával, akkor az lehetett amiatt is, hogy esetleg balesetes volt és kicsit el volt hajolva. Egyébként itt egy gyári leírás a Fullseven-ről: [link]
Itt is Fox 34-es van benne 120mm rugóúttal.
Egy 120-as Trail váznak semmiképp sem kell 200-as DH teló. Ez teljességgel kizárt.
Egyébként a fejcsőnek sem tesz jót, hamarabb elrepedhet, mert nem egy ilyen geometriára lett tervezve.
Ha 200mm rugóút kell neked villában, akkor a vázad is legyen DH, akkor lesz összhang.

Kasya:Köszi! Konkrétan ez is inspirálta a cikket, hogy sehol nincs egy ilyen átfogó leírás a témáról. Az ebikeshop.hu és ambringa.hu oldaláról letölthető egy kis kézikönyv, ami tartalmaz hasznos infókat, onnan is idéztem pár részt a cikkben, de összességében sok mindent nem említett amit viszont fontosnak tartottam, szóval összegyúrtam egyet a saját tapasztalataim alapján. :) Ők inkább kereskedői szemmel írtak, nyilván főként a pozitívumokra hangolva, én próbáltam bemutatni a negatívumokat is, egy átlag felhasználó szemével.
És menettapasztalatokról sem írtak, csak ilyen általánosságokat mondanak. Ettől függetlenül azok a leírások sem rosszak és nagyon sok mindent megtudsz azokból is ha még nem vagy képben a témában.

A kérdéseidre válaszolva:
Esőt, sarat nagyon jól tolerálja, legalább is a minőségi rendszerek. Nekem ilyen jellegű gondom még nem volt, de hallottam már olyat, hogy beázott. De ez igen ritka és egyedi eset lehetett.
Ettől szerintem nem kell tartani. Én már mentem vele sárban, esőben, semmi baja nem lett. Arra érdemes figyelni, hogy nagynyomású mosóval ne mosd, bár ez a bringának amúgy sem tesz jót, nem csak az elektromos rendszernek. És ha bringa szállítón van mondjuk az autón, akkor ha esik az eső takard le a motort pl egy zacskóval vagy valami nejlonnal. Mivel menet közben a turbulencia miatt esetleg lehetnek beázási gondok. Illetve az akkut és kijelzőt is érdemes levenni a szállítás idejére.

Egy villacsere ugyan úgy működik mint egy normál bringán, középmotorosnál még kerekek is szabványosak.

A túrázást célszerű úgy összehozni, hogy emelkedőn ne merüljön le. Mész vele pár teszt kört, hamar ki lehet tapasztalni, hogy kb mi a hatótáv. Utána már simán lehet tervezni. Ha sík úton lemerül az nem akkora gond, mivel csak megindítani nehezebb, de menet közben már nem vészes. Nagyobb emelkedőre viszont kb lehetetlen küldetés feltekerni egy 21-22 kilós bringát. Ezzel mindenképp számolni kell. Nagyobb túrákhoz két lehetőséged van, vagy viszel egy tartalék aksit magaddal, vagy a töltőt viszed és betervezel egy kocsmázást vagy kajálást, ott meg akár 1 óra alatt 40% körül tud visszatölteni. A töltője egy fél kilós csomag kb, és az akku 2,5kg körül van. Legalább is a Bosch-nál így van. Ha montizol akkor marad a hátizsák, de trekkingnél könnyebb dolgod van, mert a túratáskába kényelmesen befér egy pót akku vagy a töltő, vagy akár mindkettő. 2 akkuval elég nagy a hatótáv. Annak azért az esetek nagy részében elégnek kell lennie, még az Alpokban is, nemhogy idehaza.
De ha megmondod kb milyen felhasználásra, távra és szintekre kellene, kb meg tudom mondani mire számíthatsz. És tudok ajánlani bringát.

A KTM és a Scott is egy prémium árazású termék, én igazán egyiket sem ajánlom. Cube, Bergamont, Haibike inkább.

A Gül Baba videóban hallható zene: Terry Lee Brown Junior - East 2 West

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Ezt a bringat 0km-el hoztam ki a boltbol,nem lehetett elhajolva rajta semmi.
Az orrom elott szoftvereltek fel teljesen.

Mindegy,a lenyegen nem valtoztat,ez igy van szamomra ossz hangba :)
Ha nagyon durvulni akarok,akkor ott van a sajat epitesu elektromos DH-m :)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ha 0km-es volt akkor már a boltban cseréltek benne villát, mert gyárilag ebbe biztos nem volt Fox 36, dupla vállas meg még annyira sem.
De ha neked így jó, használd így. Csak jó tanács volt, nem muszáj elfogadni amit mondok. :)

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Dupla vallast en raktam bele.
Igy kapta a bolt is a gyartotol ,bar miert is tenne jobb telot egy rosszabb helyett? :)
A tanacsot sokszor megfogadom,es hiszek is neked,csak ha igy lett stabil,minek roncsam el?
Amugy minden fele FOX telom volt mar es egyel sem talakoztam ami nekem tetszett volna mukodes kozbe.
Boxxer bol csak parat probaltam az R2C2 majdnem jo volt de inkab tobbet azt sem veszek.
Marzobol a jobb duplavallasak jottek be . :)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

De gondolom annak hiszel amiket belinkeltem. Én itt sehol nem láttam Fox36-ot, csak ezért furcsálltam. Meg miért adna egy gyár 120mm rugóutas Trail váz mellé 160-as Enduró villát? Totál értelmetlen lenne, na mindegy.
Egyébként én sem vagyok elájulva a Fox-tól, én személy szerint jobban kedvelem a Rock Shox-ot. Régebben meg én is Marzocchi párti voltam. A 66 RC3-as volt a kedvenc villám.

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Ha jol emlekszem a Fox 34 is 140-150mm-es nem?

Igen azt en is latom a linkelt szerias verzioiban mi van.
Egy limitalt verzio etol boven elterhet.
Pl 203-as tarcsa elol hatul.
Nagyobb nyomtatek
Nagyobb %-os rasegites,ami allithato is hol milyen teljesitmennyel segitsen.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A Fox 34-es 120,140,150mm-el is készül.

Még ha limitált verzióról van szó, akkor sem csinálnak meggondolatlan építéseket.
Olyanról még nem hallottam, hogy a Bosch gyári specifikációit átprogramozta volna egy gyártó.
Ez azért vet fel kérdéseket, mert ez esetben a Bosch nem adna rá garanciát.
A gari úgy vonatkozik rá, ha nem piszkálod meg.
A Nyon mellé tudsz letölteni olyan szoftvert amivel állíthatod, hogy adott rásegítésen belül hány %-ot segítsen, ezzel nincs is gond, de tuningolni nem tudod, tehát a max teljesítmény adott. Amennyiben ezt átírod valahogy az egészen biztos, hogy gari vesztéssel jár.

[ Szerkesztve ]


6030D
(Ármester)

Azt nem is írtad, hogy valamelyiket lehet "sétáltatni" is. :DD

üzenetek