üzenetek

hozzászólások


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A sétáló funkcióra gondolsz? :) Igen, van némelyiken ilyen gomb, amivel 5km/h órával megy a motor, tekerés nélkül is. Nekem még nem volt rá szükségem, de gyengébb felhasználóknak esetleg jól jöhet ha fel kell tolni valahova.


f27
(aktív tag)
Blog

Azzal a gombal nekem pontosan 15km/h val megy :)
Az mellett en nem setalnek,viszont ha valaki normal bringaval tekerne mellettem,majdnem megfelelo sebesseg lehet. :))


6030D
(Ármester)

Jó lenne, ha lehetne úgy programozni, hogy lemerülésnél még maradjon mondjuk 1-2 km séta funkció. Az nem hiszem, hogy sok akkukapacitás, és ha a völgyben "ragadsz", segít kihozni. Ha olyan az emelkedő, amit nem szívesen tekersz ki.

Én most már azt próbálnám ki, milyen vele hegyre menni kikapcsolt állapotban. :) Tényleg, van ellenállása a motornak, vagy olyan mint egy 22-23 kg-ra málházott bringa?

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Ha lemerul iszonyat nehez tekerni.
Szerintem a motort is tekerni kell ha nem segit.
Kb a leg kisebb rasegitesel egyenliti ki annyira hogy sima bringanak tunik.
Hegynek nem mesz vele sehova,max ha a leg nagyobb atetelre teszed azt tekersz mint egy suket haladas nelkul :)
Az en sajat epitesu 34kg bringamat is konyebb tekerni egy lemerult bosch-hoz kepest.


RBJ
(addikt)

Elég hosszúra sikeredett, így nem olvastam végig a cikket.
Az akku témához kapcsolódóan, ezeknél nincs olyan fejlesztés, hogy esetleg lejtmenet mozgási energiáját töltésre használná a bringa? Igaz így motorfék lenne de legalább kitolódik az akku kapacitása.
Mint laikus írtam. :DDD


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ezek a rejtett tartalékok esetleg akkor lehetnek megoldások ha majd annyira fejlett lesz a technológia, hogy sokkal nagyobb kapacitásúak lesznek az akkumulátorok. De egyébként én még soha nem jártam úgy, hogy idő előtt lemerültem volna, ismerem a gépet, tudom jól, hogy lehet vele tervezni. Ha ismerem a túra adatait, mint táv és szint, abból tökéletes pontossággal meg tudom saccolni, hogy elég lesz e az 500-as akku, vagy kell a másik is. És azt is tudom, hogy kb milyen rásegítésen kell tekerjek, és mennyit kell saját erőből beleadni. Pár tesztkört mész a bringával, utána kitapasztalod.

Ha kikapcsolod a rásegítést elég nehéz felfelé tekerni. Persze az sem mindegy, hogy most egy merev vázas XC pedelec-ről beszélünk, vagy egy össztelós AM/Enduro pedelec-ről. Az össztelósat nyilván még nehezebb lesz fölfelé tekerni, mert bár lock van rajta, teljesen nem zár le.
A középmotorosnáll van egy kis ellenállása a motornak is, de szerintem ez nem jelentős. Sík úton igazából semmi gond nincs, nagy emelkedőn beszarsz, azt garantálom. :) Enyhe emelkedőkön el lehet vele maszatolni, de nagy hegymeneteket már nem lehet tervezni.

RBJ: Sajnos rövidebben nem tudtam összehozni, pont ez volt a lényeg, hogy egy sok mindenre kiterjedő, alapos bemutató legyen. Kisebb leírásokból sokféle fellelhető a neten.
Igazából a cikk első két oldalán már választ kapsz a kérdésedre. :) Igen, van olyan modell amiben van visszatöltő funkció. Ezek a direkt hajtás agymotoros bringák. Van ellenállása a motornak generátor üzemmódban, mint egy motorfék valóban. Aki nem szeret gyorsan menni lefelé annak jól is jön, mert kíméli a fékeket. Érezhető a visszatöltés, de ehhez nagy ereszkedések kellenek. Szerintem annyira nem jelentős, de egy túra trekkingen azért látom értelmét.

[ Szerkesztve ]


Alchemist
(addikt)

Ilyesmire gondoltam reku műfajban, túrázásra ideális lehet:

[link]

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]


Alchemist
(addikt)

Az ára persze kissé húzós...


joysefke
(veterán)
Blog

Szerintem van értelme: Rekumbensek síkon nagyon jól haladnak /outi fölötti sebességgel/, függetlenül attól hogy mennyire nehezek, fölfele meg a rekus súlytöbbleten szépen tudhat segíteni egy kis elektromos rásegítés...

Már csak rekubarát utak kellenének :)

[ Szerkesztve ]


6030D
(Ármester)

Fórumokon azt írják, hogy rekuval egy nap mennek 200-300 km-t. Akkor e-rekuval leugrik fürdeni az Isztriára hétvégén? :)


Atos23
(senior tag)
Blog

Jó "kis" írás volt, köszönjük!
Abszolút a lényeget fogalmaztad meg. Nagyon sokszor egy-egy 60-80 kilométeres tekerésnél úgy érzi magát az ember, hogy ha na most már tényleg haza kell indulni, pedig a legszebb részek a tájban még csak akkor következnének. Pedig az izomerő már csak a hazaútra elég :) Ilyen utakon jól jön egy kis elektromos segítség, hogy még láthassunk egy kis szépséget. :)

Régi vágyam egy agymotor a Merida bicajomra :) Ha valakinek van egy nem túl drága, agymotoros, 26-os, tárcsafékhez való kereke, ne tartsa magában, keressen meg privátban. Akkum, vezérlőm van, az nem kell.

[ Szerkesztve ]


Alchemist
(addikt)

6030D
(Ármester)

Olvastam. Na ő kb addig menne e-rekuval, amíg el nem alszik. :)


Partyface007
(őstag)

nagyon jó kis cikk, köszönjük

Bergamont E-Line Trailster C 9.0

ez nekem is bejönne, tetszik nagyon csak az ára nem :-(


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Nagyon jo kis cikk, orulok neki, hogy van akit ez otthon erdekel!
UK-ban elokent az elektromos biciklik latvanya mar kezd megszokotta valni, jomagam is hasznalom minden nap.
A felsorolasban a tipust nem lattam ami nekem van, vagy csak at kell nezzem a cikket rendesen.
GreenEdge CS2
Elotte volt ket, sajat magam altal epitett gepem, sajnos nem nagy sikerrel. :(
Ha magad akarod epiteni oket, akkor nagyon sok inkombatibilitasi problemat kell majd megoldj, a csomag nem tartalmaz egyenre szabott manualt, nyilvan.
Raadasul ha egy jobb set kell, tobbe kerul mint egy szemelyauto, es akkor meg nem is vettel hozza biciklit.
Magic Pie 5 (VECTOR) 26 Inch Rear Conversion Kit.
Ehhez volt egy 20A/h lithium ion custom-built akkum.
Szivesen valaszolok kerdesekre ha valaki erdekelt ezekben, de egy dolgot elore megtudok mondani.
Ha nem akarsz heti szinten szerelgetni, akkor nagyon nezz utana mit veszel, es talan jobban jarsz ha keszen veszed, megha dragabban is jon ki. :K

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Érdekes és nagyon jó írás lett, frankó képekkel!

Részemről maradok a két végletnél. Vagy motorozom vagy tekerek. :DD


f27
(aktív tag)
Blog

Azert nem lattal ilyen verziot,mert ez valaki altal attepitett bringa.
Ezt nem gyartjak.
Van egy ceg,de lehet a bringa gyartoja,vett ilyen kinai szettet,es beszerelte a bringaba.

[ Szerkesztve ]


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Ez tipus es beallitasfuggo.
Nagyon sok tipusnak lehet a gyari beallitasait piszkalni.
Nekem is csak "seta" tempora gyorsit a gomb, viszont arra tok jo amikor megallsz egy meredekebb uton felffele a jelzolampanal akkor elindit felefele.
Az en bicom pedal assist-es, kell neki egy fel fordulat legalabb, hogy a motor bekapcsoljon, ilyenkor jol jon az emlitett csalas :K

Szerk: (#117) f27: UK gyarto hozza oket forgalomba, egyedi, valoban ok epitik rendelesre.
Viszont nagyon sok ilyen bicojuk van, foleg ezeket az osszehajthato tipusokat lehet itt latni sokfele

[ Szerkesztve ]


f27
(aktív tag)
Blog

Azert irtam hogy ezeket valaki epiti.
Ettol meg lehet ott feled sok belole,de ugye ez attol meg egy limitalt,nem gyartosoros bringa akkor sem.
Ez is limiltalt bringa,mivel en gyrtom evi 4-5db belole.


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Kar, hogy a BMS (vagy az a motor controller csak?!) nem fert be sehova, amugy vagany :K

üzenetek