üzenetek

hozzászólások


f27
(aktív tag)
Blog

Az direkt van ott,menet szel huti a kontrollert.
5200W-nal mar tud melegedni rendesen ha kint is vagy 30fok meleg van :)

[link]

[ Szerkesztve ]


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Ezekkel csak az a gond a jelenlegi akkuk meg nem erettek meg ekkora teljesitmenyre hosszabb tavokra :)
Nekem az 1000wattos hub kit 20A/h akkuval viszonylagos jonak mondhato es kb 1 oranyi hasznalotot biztositott a maga 6-7kilojaval.
Viszont ez a jovo, en szemely szerint nagyon orulok ezeknek a bicoknak, mert nem szennyezik a kornyezetet.


f27
(aktív tag)
Blog

40km terepezessel,ami kb 3ora ido,kivevel ha a tav letolasa a lenyeg mert akkor 20-30 perc alatt megteheto ez a tav 100km/h tempoval.
Ebbe 84V 20Ah akku van :) vagyis volt mert mikor elvittek mar 84V 34Ah lett benne keresre,az meg kb a duplajara eleg kb 80km terepezesel es kb 200km aszfalton bringas modba. :))


f4lcon
(őstag)

nem olvastam végig a hozzászólásokat, de annyit nem árt akár duplán is megjegyezni, hogy a tuningolt kerékpár esetében a tuning eladója/beszerelője lesz a kerékpár gyártója, és vele szemben érvényesíthető a termékfelelősség
kérem ezt a tuning témát nagyon óvatosan kezelni, mert egyfelől ugye ugrik a garancia másfelől pedig komoly baleset elszenvedői is lehettek, ami után senkin nem követelhető kártérítés.
(a Shimano amúgy észleli a tuningot, és letilt)


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Ez igen jo tav, de gondolom az aszfaltos tavolsag pedal assist mode, ugye?
Az meg egy kicsit rakenyszeriti (nagyon is jol csinalja) a felhasznalot, hogy azert tekerjen, ne csak a gombot nyomja :)
Ezzel sokat lehet nyerni, nem meriti annyira az akkut.

Nekem a mostani gepben 36V 9AH Samsung akku van es meglepoen jol birja egy toltessel.
Mondjuk en a napi atlag 20 miles (32km) tavra egyszer toltom a gepet, es 3 bar ala nem megy az 5 bol.
Viszont minden nap toltom amikor hasznalom, nem meritem le az akkut fullra, mert azzal meg az akku eletciklusa es vagy kapacitasa romlik valamelyest.
Legalabbis amikor en gyartattam az elozo gephez az akkut akkor ezt mondta az aki az akkukat gyartja, hogy erdemes 40% korul mar toltore rakni, es akkor a kapacitas csokkenese az akkunak eleg jol kitolhato.


f27
(aktív tag)
Blog

Ezen gaz kar van,nincs rajt pedal aszisztens,en ezt a gepet vadulasra terveztem/keszitettem terepre.
Aszfalton nem is elvezet vele menni amugy.
Ha csak olyan 20-25km/h tempoval mesz akkor 150-200W ker a motor folyamatosan a 1700 vagy a 2800W-os akkubol.


kovgab
(aktív tag)

Jó kis írás, gratula :R

Bárcsak itthon is elérhetőek volnának ezek a dolgok. Ahogy nézem valami jobb keró 5-6-700 ezer körül leledzik.
Egy sima városit össze lehet dobni már 100-120 ezer körül, olyan szinten, hogy egy 15 ezres szerszámkészlettel teljesen karban tartható.
Én nem vagyok szegény de ekkora összeget nem fizetnék ki ezért...


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Valóban, a rásegítés leginkább a túra végén jön jól. :)
Átalakítószettből érdemes komplettet venni, kérdéses, hogy kompatibilis lesz e a motor az akkuddal és a vezérlővel. Illetve terephasználatra az agymotor csak korlátozottan használható, de ezt részletesen írtam a cikkben.

Devid_81: Igyekeztem az ismertebb rendszereket megemlíteni, meg amivel tapasztalatom van, de annyi egyéb is van, hogy lehetetlenség mindent beleírni egy összefoglalóba.

Redneck: Elolvastad a cikket? Hol írtam olyat, hogy a pedelec bringát nem kell tekerni? :)

f4lcon: Ezt nem teljesen értem. Ha veszel pl egy Bosch rendszeres bringát, majd veszel hozzá tuningot, akkor szerinted a tuning chip gyártó vállal majd garit a bringára? :) Ez nem így működik. Akkor bukod a garit ha gebasz van a motorral, max akkor nem bukod ha nem veszik észre a módosítást.
És az sem igaz, hogy a shimano letilt a tuningnál, azok a rendszerek is kijátszhatóak.

kovgab: Mindenki azért fizet ami neki fontos! :) Egyébként a pedelec karbantartása sem áll másból mint egy normál kerékpáré. Az elektromos rendszert nem tudod karbantartani. Azt szervizben tudják cserélni/javítani ha gond van vele.

[ Szerkesztve ]


Devid_81
(nagyúr)
Blog

Rengeteg tipus van beloluk az biztos!
Mindenesetre igy is nagyon jo cikket dobtal ossze nagy mennyisegu biciklivel! :R
Otthon gondolom meg nem lehet ezekbol sokat latni az utakon.
Bar tizen eve is mar emlekszem volt elektromos bicikli, meg a Tesco is arulta oket, persze csak kisebb tavokat lehetett megtenni vele, de legalabb gurult az is magatol :)


Redneck
(veterán)
Blog

Elolvastam, egyszerűen a két dolgot teljesen elkülönítem. Ez az én véleményem, ezért volt OFF-ban.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi, igyekeztem! :)
Vannak azért, de valóban nem sok. Bár ha abból indulok ki, hogy egy ebikeshop szintű szalon működőképes Magyarországon, akkor azért nyilván van rá kereslet idehaza is.
Amit a tescoban láthattál az szerintem a cikkben is említett gagyi villanyrobogó lehetett, pláne 10 éve. :) Az biztos nem pedelec kerékpár volt.

Redneck: Nem kevered az ebike-ot és a pedelec-et? A pedelec az egy teljes értékű kerékpár.


#79335424
(veterán)

Köszi a bemutatót!
Pár dolgot másképp képzeltem el. Pl. a visszatöltést. Azt gondoltam, hogy fékezéskor tölt vissza úgy, hogy a lehetséges maximális áramerősségig maga a motor/generátor fékez, és csak az azt meghaladó fékhatás igénynél lép be a normál fék. Ezt a fogaskerékáttétel és lánchajtás dolgot sem értem, hogy miért jó. Sztem egy hydro alapú erőátvitel praktikusabb lenne. Fokozatmentes nyomatékállítást tenne lehetővé, ami terhelés alatt is változtatható. Az olajcső pedig futhatna a hátsó villában. Nincs külső, mozgó alkatrész, ami koszolódna, vagy beakadna.


f27
(aktív tag)
Blog

A vissza töltés úgy történik ahogy te is le írod.
fék kart behúzod és a motor át lép generátor üzem módba,az az fékez rendesen.
De összesen kb egy teljes feltöltött/lemerített akkunál kb annyit jelent,hogy max 1 km-el többet tudsz menni vele.
nagyon lejtős részeknél lenne jelentősége.de mi 1 km gurulás/visszatöltést sem vettünk észre távolságba hogy javított volna.
Ezt a gyártók is belátták,és mint látod nem is erőltetik a dolgot továbbiakba.

[ Szerkesztve ]


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ahogy f27 is említi, a fékezésre is be tud kapcsolni a generátor üzemmód, de nem minden modellen működik így, általában azzal a kapcsolóval aktiválod a generátor módot amivel a rásegítést is tudod állítani. És hidd el, ez sajnos nem jelentős mértékű visszatáplálást jelent. Nagyobb szint ereszkedés mellett érzékelhető, de nem számottevő.
Fokozatmentes agyváltók egyébként léteznek, ilyen pedelec-et is találsz, ami ilyen váltóval van szerelve.
A hydro alapú erőátvitel, fene tudja.


#79335424
(veterán)

Köszi a felvilágosítást! Így már érthető, hogy miért nem feccölnek a visszatöltés finomításába. Egy pótakkuval előrébb van a user. Gondolkodom egy ilyen pedelec bringa beszerzésén. Kamionozok, és hétvégén néha mindentől távol eső helyen állunk meg. 20-30Km -t símán letekernék egy vásárláshoz, vagy egy múzeumhoz, de gyalog az már sok. Valami összecsukható típusra gondoltam, amit felkötöznék a pótkocsira, az akkut meg tudnám tölteni a fülkében.

[ Szerkesztve ]


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Hát a részemről maradok a hagyományos meghajtásnál, lehet 50-60 évesen jól jönnek majd.


svili
(tag)

Hi! Megnéztem a linken ajánlott gépet, tetszene is, csak az elsőkerék hajtás nem annyira..
Esetleg van személyes tapasztalatod vele? Én bejáráshoz használnám (oda-vissza kb. 30-32 km) az összecsukható pedelec és e között ingadozok, mint a középparaszt.. :N


f27
(aktív tag)
Blog

Az első kerekes hajtást lehetőleg érdemes elfelejteni.
Sok halál eset történt már vele,mivel az első villa nem annyira díjazza a feszegetést,és sokszor kitört a főúton ,a gazdája meg a kocsi alá borult.
Az igaz hogy inkább az erősebb motoroknál volt ez,de ne tévesszen meg senkit a 250W írás a motoron,mert ez névleges teljesítmény,csúcsba simán lehet 1000W is.
Ott van példának a 250W-os BIONX motorja ami 2200W tud leadni csúcsba tartósan külső vezérlővel!

[ Szerkesztve ]


orion1025
(őstag)
Blog

Nálam ez már nem bringázás kategória... Milyen menő lehet mesélni, hogy felmentem egy hegyre, ja de volt egy kis rásegítés. Nem mellesleg egy nem hétköznapi bringán cipelni azt a plusz súlyt, elég kellemetlen, még feltöltött állapotban is. Engem már az zavar, ha több a levegő a gumikban, már akkor nem tudok úgy ugrálni/mozogni a városban, ami igaz a nagy bringára, meg a bmx-re is. Józsi bácsinak lehet jó elgurulni ide-oda, de komolyabb használatra szerintem még az alsóbb ház is gagyisztikus. Mellesleg nem arcoskodásként, de hasonló emelkedőt, mint ami a cikkben is szerepel, a mostani bringámmal is megmásztam, ami ráadásul a város másik felén van, így fáradtan érkezve is feltapostam magam nem egyszer (bmx), de már nem kihívás az sem, szóval szégyen lett volna, ha nem képes ott felmenni a cikkben szereplő bringa. Az már más kérdés, hogy utána az ember csillagokat lát, meg levegőt sem kap, de pont ettől kihívás, mert nekem évek kellettek ahhoz, hogy fel tudjak menni a teljes távon egy nekifutásra, megállás nélkül.

Úgy gondolom, hogy ha áldozok egy drága bringára, akkor azon ne legyen több bonyolító tényező, na meg ez csak elvesz az egész öröméből, a bringázás értelméből. Persze mindenki másra használja ezeket az eszközöket, de az én szememben szánalomra méltó, amikor valaki beöltözve, bringás gúnyába ilyen cuccokkal megy el túrázni, vagy csak simán "bringázni".


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Köszi, hogy írtál! Kell ilyen is. :) Már hiányoltam az ilyen megmondó embereket.
Gondolom a cikket nem olvastad el, életedben nem próbáltál ilyen bringát, de nyilván jobban tudod mint az aki használja. Ha veszed a fáradtságot és elolvasod a cikket, amit kommentelsz, akkor talán nem írsz le ilyen butaságokat. És ilyen kamu dumákkal, hogy bmx-el feltekersz a Gül baba utcán, vagy hasonlón, ne égesd már magad. :)

Azzal én teljesen egyet tudok érteni, hogy valakinek nincs szüksége egy pedelec bicajra, azzal viszont már nem, hogy engem bárki lenézzen emiatt. Ráadásul olyan akinek nem sok köze van úgy általában a kerékpározáshoz.
Alapvető különbség lehet még köztünk, hogy én nem azért bicajozom (több mint 20 éve) mert menő, meg lehet vele dicsekedni.
És lehet furcsán hangzik, de az edzőterembe sem azért járok súlyzózni mert a csajoknak akarok feszengeni a facebook-on. :)

üzenetek