Ez milyen szerinted?
[ Szerkesztve ]
Ez milyen szerinted?
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Nem tudom foglalkoztok-e ilyesmivel, egyelőre érdeklődés szintjén kérdezném, hogy létezik-e 25km/h fölé rásegítő elektromos kerékpár, ami nem ilyen sárdagasztó, hanem inkább ilyen trekking/félországúti holmi, ami nem jön zavarba a földúttól, de eredendően aszfaltbetyár.
Munkába járáshoz kéne, hogy azért viszonylag tempó is legyen, de lehetőség szerint ne úgy szálljak le a lórol, hogy facsarni lehessen a pólómat, mert utána még le kéne húzni 10 órát mindenféle fürdési/zuhanyzási lehetőség nélkül...
Szóval nem tudom van-e ilyen egyáltalán, mert ahogy én láttam, az erősebb cuccok mind ilyen DH meg hasonló hegykettyintő kategória a méretek miatt.
Előre is köszönöm.
a kategória, amit keresel az az S-Pedelec
45 km/h-ig segít rá
Jól sejtem, hogy ez már rendszámköteles és/vagy SMKP?
szürke zóna, a mostani KRESZ frissítés fogja szabályozni majd
elméletben igen, biztosítás kell rá meg motoros bukósisak (ECE 22.05) illetve jogosítvány
a gyakorlatban azonban szinte semmi nem különbözteti meg őket egy sima ebike-tól (csak a féklámpás tárcsafékkar, mg a féklámpa) ha érted hova akarok kilyukadni
Ja, valahol ma belefutottam abba a metszetábrába, hogy hány KG fölött/alatt mekkora sebességgel, stb. Mondjuk nyilván ez is olyan, hogy egy pedelec-hez erősnek érzi az ember a fullos motor-bukót, mert rásegítés ide vagy oda, azért azt be is kell forgatni, hogy egy szinten legyél egy rendes SMKP-ral, 30 környékén meg rád rohad, amit arra terveztek, hogy 50-130-al menj.
Biztosítás nekem nem gáz, sima bicóra is fizetném, ha kapnék érte valamit cserébe.
Viszont megint a dilemma, hogy annyi pénzért, amennyibe egy ilyen csoda kerül, már kapok egy szalonúj 250-es motort is jogsival együtt.
A vízilabdát meg egyforma magas emberek játsszák.
Az nem teljesen ugyanaz, az az ábra arról szól, hogy milyen járműfajtákra kötelező a biztosítás. Ebbe már bekerültek a rollerek is (súly- és sebességfüggő). MIndenesetre várhatóan hasonló lesz a járműkategória-besorolás is.
Viszont ahogy látom, abban az ábrában a pedelec fixen ki van véve ebből a súly/sebesség dologból és szépen oda van tolva az emberi erőfel hajtott rollerek és biciklik közé, a közös halmazban pedig csak olyan járművek vannak, amik emberi erő befektetése nélkül is képesek a haladásra, szóval nem tudom, hogy akkor most mi van.
Egy nagyon belépő kategóriás XC felhasználásra szánt 80/100mm rugóutas villa, talán már nem is gyártják.
Ha nincs vele kontrét bajod, vagy nem érzed valamilyen tudásbeli hiányát, akkor használd, csak akkor cseréld, ha tényleg többet, vagy mást (más minőségű rugózást, csillapítást, merevséget) szeretnél a felfüggesztéstől.
Köszi a választ, csak kíváncsi voltam.
Napi felhasználásra teljesen jó.
Voltam vele extrèm terepen is, nem èreztem hogy gond lenne vele.
1x-2x eszembe jutott, hogy jobb lett volna összteleszkópos bringát venni, de alapvetően aszfalton használom, úgyhogy mindegy.
Meg amikor megláttam a bringámat, rögtön tudtam, hogy ez kell nekem, mert nagyon megtetszett!
Szerelem volt első látásra!
Ha nyúlik a lánc, azt honnan lehet tudni? Hogy lehet èszrevenni?
Öcsèmmel nèztük, olyan mintha laza lenne kicsit, de menet közben nem veszek èszre semmit.
Meg talán lehetne feszíteni rajta kicsit, de amíg minden ok, addig nem akarom piszkálni.
Pedelecnél 25 km/h a határ. Afelett SMKP.
Nezz ra a PVY Z20 -ra, azt par masoderc alatt be lehet allitani, hogy 32 km/h sebessegig segitsen ra.
Ez egy osszehajthato, 20 collos kerekekkel szerelt bicaj, de magas embereknek is jo, mert boven kihuzhato az ules. Tereptol nem ilyed meg, de nem hatalmas nagy turakra valo. Munkaba jarasra viszont szerintem jo lehet.
Ja, es nincs elszallva az ara.
Sziasztok!
Szeretnék venni egy e-bikot, de eddig nem foglalkoztam a témával, lenne pár kérdésem, remélem tudtok segíteni:
- vízállóak? eső, vagy ha beborulok egy patakba, akkor kibírja, vagy kuka az egész?
- 120 kg-hoz gondolom valami nagyobb nyomatékos motor kellene 75+ ?
- ha nincs gyárilag lámpa a biciklin, de a rásegítés kapcsolón lenne lehetőség, akkor utólag is rá lehet építeni, nem kell szoftveres trükközés?
- gyakran megadják a fordulatszámát a motornak. Ez miért fontos?
- ha lemerül az akku, akkor csak egy nehéz bicajként viselkedik onnantól, vagy folyamatosan lesz tekerési ellenállása?
Előre is köszi!
Kérdés a szakikhoz: van valamilyen hozzávetőleges számunk, hogy pl. egy Bosch Gen4 motor milyen hatásfokkal üzemel?
attól függ milyen rendszert veszel, de ha feltételezhetjük, hogy egy nevesebb gyártótól való középmotoros rendszert (Bosch, Shimano, Brose, Panasonic, Yamaha esetleg Bafang) akor
- igen, vízálló a rendszer, ha megázol vele az még nem para, de azért ha bele borítod a patakba, és teljesen elmerül akkor nem árt kiszárítani egyes alkatrészeket (főleg kijelző)
- 120kg-hoz nem szükséges nagy nyomaték, egy 1,2-es Opel Corsa-ban sincs sokal több és az 800 kiló
- ez a kerékpár gyártójától függ, hogy engedélyezi-e. Shimano-t és Bosch-t egyszerű szoftverfrissítéssel lehet lámpa kompatibilissé tenni, de otthon nem fogod megcsinálni (hozzáférés hiányában)
- nem fontos
- a jobbaknak kevés van, a sok kínainak meg sok ellenállása. ellenállás nélkül csak a Fazua működik, az is úgy, hogy kiveszed az akkut
Most erről eszembe jutott a kérdés, hogy hátsó agymotoros gépnél mi történik, ha lemerül az akksi? Mert a gurulás világos, ott gondolom vagy semmi különbség nem lesz egy sima bicóhoz képest, vagy nem tudom, de hajtásnál?
FSA rendszer, ez itt.