üzenetek

hozzászólások


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Szerintem a többséget is érdekli a szervizelhetőség, csak megbíznak a kereskedőkben. Amikor ott egy nagy, puccos bolt, ahol fel van tüntetve, hogy hivatalos Bosch, Shimano stb e-bike szerviz, akkor fel sem merül, hogy ne tudnának hozzányúlni a motorhoz. És nincs nagy dobra verve, hogy amúgy a motort csak szoftver frissíteni tudják. És sok helyen ezt eljátsszák a kereskedők a telókkal, meg minden mással is, nem említik meg a kötelező karbantartásokat, mert hamar kiderülne, hogy egy felsőkategóriás bringára évente rá lehet locsolni akár 250-300K-t. Persze ahol korrektek és jó a szervizük is, ott más a helyzet, de aki csak eladni akar, ott a vásárló nincs rendesen tájékoztatva.

Én azt gondolom, hogy ha visszaesik a forgalom, márpedig jelen gazdasági helyzetben erre nyugaton is megvan minden esély, akkor majd előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság és a garancia. Most annyi e-bike fogy, hogy nincsenek rákényszerítve a gyártók, hogy javítható motorokat gyártsanak, de ez még változhat.

#7748 f4lcon
Tudom, már anno én is kérdeztem a Vargányát, 50 ezer km-t elmegy és nem lehet megbontani, mert leszakad a nyomatékszenzor az alaplapról, ez volt a válasz. Ezért is szeretem jobban a Bosch-t, mert azt legalább lehet szerelni, bár az sem egy sétagalopp.

Az autó fényszórós példa szerintem ott sántít, hogy egy fényszóró hiába csúcs technika, hiába drága, egy drága autó összértékéhez képest nem akkora tétel. Soknak hangzik az 1-1,5 milliós fényszóró, de ha ez egy 40-50-80 milliós autóba van, ahhoz mérten nem nagy tétel. Míg veszel egy 1 milliós trekkinget, amiből a motor 350-400K, akkor az úgy már más. Ez kb olyan mintha vennél egy autót és a komplett motorját eldobhatóra terveznék, megdöglik egy szivattyú vagy szíj és vehetsz új motort.

[ Szerkesztve ]


pècsimunkás
(addikt)

Nekem ilyen lámpám van: [link]
Nem rossz ez sem, bár eddig ritkán használtam.
Meg a biciklit is :DDD .
Október óta 300 km ment bele.
Mondjuk közbe jött betegsèg, szabadság, rossz idő...

Ma reggel megyek melózni vele először, meg pènteken is bicóval megyek- holnap ünnepnap-, majd mostantól el kezdem gyjtögetni a kilomètereket.
Hètvègètől lesznek hosszabb túráim is.


LanyUs
(senior tag)

Ez a lámpa is beválhat! Az amit én használok azért előnyös még, mert szélesen szórja a fényt. Jó dolog ha az oldalról közeledő élőlények és dolgok mielőbb látszanak. A fejlámpám Sofirn hs20 [link] Bringa esetén csak a távolsági ledet kapcsolom be magas üzemmódba, de extra biztonságot ad, hogy azonnal észlelem a dolgokat a fejem forgatásával is. Futásnál mindkettő ledet kapcsolom magas módban, úgy 60 percet üzemel 18650-el, van nálam csere.
Közel 1000km után már megszoktam a fékeket és a gumik tapadási pontját és elég sokszor "bólint" a bringa 25-nél. Sokkal praktikusabb lenne ( ha jól tudom ) az Amerikában használt 20mph.
Sárban eddig csak kétszer akadtam el, amikor feltelt a váz és a kerék között, akkor a hátamon vittem ki a tisztább részre. Erőnléti edzésnek kiváló :D
Biztos ismered a Dobogó, Cigányhegyi-kilátó, Zengő kilátó, Püspökszentlászló arrafelé szoktam tekeregni.
A tubeless jól teszi a dolgát, vadrózsa tüskéket, drót darabokat, szegeket húzok ki a gumiból, de általában néhány másodperc alatt "foltoz".


pècsimunkás
(addikt)

Sokat autóztam a Mecsekben, e- bike- al valószínűleg nem megyek arrafelé. Legalábbis nem mostanában. Kihoztam Nèmetorszagba.
Otthonra vettem egy sima montit, de csak pár kilomèterre használom, nagyobb túrát nem tervezek vele :) .


Friczy
(senior tag)

Tárgytalan, meglett ...

[ Szerkesztve ]


scope2007
(addikt)
Blog

szevasztok!
Tervezgetem az első ebike-om vásárlását.
Első kiszemeltem egy GAS GAS lenne:
[link]

elsőre nagyon tetszik a keró, és mivel most kell szereltetnem vonóhorgot a kocsira és hozzá szállítót is, ezért ilyesmi összeg lenne a végső határ.
Valaki véleményezné? :) köszi


big-J
(őstag)

Hasznaltan ennyiert talalsz jobbat szerintem


sebgutkopf
(őstag)

Ezzel az érték anyánnyal megfogtad a lényeget. Különböző értékű bringákat különböző budget-ből élő és brinát vásárló emberek vesznek. Így bringánál is, aki már 4-5 millás ebike-ot vesz, őt azért annyira nem vágja hanyatt mondjuk egy 350k-s motor csere költsége csak az érdekli, hogy menjen és üthesse tovább minél hamarabb.
Végülis az éves felfüggesztés nagy szervizekből is összejön annyi költség pár év alatt, mint egy motor ára. Mindehez hozzájön mondjuk még a gumi téma, amiből a hátsót évente simán lerúgja az ember és 25-30k 1 db új, de az első se megy el többet feltétlen 2 szezonnál. Ezek között egy motor ára simán meg tud bújni különösebb feltűnés élkül.


sebgutkopf
(őstag)

Mióta a bringákat keményebben használják, már ott tartunk, hogy a fox 34-et az XC versenyzők használják és max downcountry bringákra való. A 36 a trail és a 38 az enduro.
Egy terepen használt 13-14kg-os analóg trail bicóra se tennék fox34-et, nemhogy egy tőle nehezebb eibke-ra. Pesze ez felhasználás és a rider tudásától is erősen függ.


f4lcon
(őstag)

egy kb 20 kilós karbon Cube merev ebike-om van, 34 StepCast-al
azért nem annyira para, itthon nem a villa a szűk keresztmetszet, hanem a terep és a tudásom :D

[ Szerkesztve ]


lacos001
(senior tag)

Feltettem új kazettát de hülye név... és a láncot is.
A láncokban van ekkora különbség?
KMC x10 vs KMC e10 [kép] Nyilván, a már 6230km megviselte.

1 szemmel rövidebbre nyestem az újat.
Nem feszül, nem érezhető semmi tekerésnél/váltásnál sem. Nagy gond e ez?
:R
persze, ha butaság, akkor van még..

[ Szerkesztve ]


LanyUs
(senior tag)

Tapasztalat: átnéztük a gépet, a láncmérő 0,6%-os nyúlást mutatott ( lánc: KMC e.12 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized ). A barátom szerint 0,5-nél csere. Már így is határeset, mert a legtöbbször használt 25 km/h-hoz 4-es kör elkezdett kopni a nyúlt lánchoz ( Shimano CS-M6100-12, 10-51T, 12-speed ). Az újjal ritkán, de erős terhelésre meg tud ugrani.
Mentem ma egy 2 órás 50 km-ert hajnalban 1000 szinttel terepen ( egyszer csinálta csak ).
Pedig váltáskor tehermentesítem ( nem tekerek erősen közben ), egy ilyen rodeó után azonnal leveretem sima slaggal ( nem magasnyomás ) a bringát és a láncot, majd ronggyal a láncot megtisztítom és teflonos olajat teszek rá [link] , utána pedig letörlöm a felesleget + a vegyes terep miatt használom szinte az összes fokozatot. Rásegítés is 50w-175w között általában a 400w-ból. Nem tudom tehetnék-e a többet? Vagy ezek 900-1000 km-ert bírnak és kuka?

[ Szerkesztve ]


baluka
(tag)

A mai napon volt alkalmam egy e-bike tesztnap keretén belül kipróbálni ezt a gépet:

Nagyon meggyőző volt, ez a CX Race nem semmi... :)

A konfigról néhány címszó: CX Race motor, 750-es, szerszám nélkül könnyen kivehető akkumulátor, 180/170 rugóút, alu váz enduro geoval, 29-es kerekek elöl/hátul, XT váltás és fékek , mini remote és KIOX 300 egyszerre... szval nagyon fájintos gép, és ami a legfontosabb, az árával sem szaladt meg túlságosan a cerka, 8000 erzsi alatt ki lehet fogni...

[link]

[link]


nismoka
(addikt)

Jó gép csak ne lenne ilyen bumszli a motor és a környéke. Persze gondolom az akku kivételi megoldása miatt ilyen.


ReFleXx
(addikt)

[link] Haverom keres fully eMTB-t ebben az arkategoriaban, ez a Giant mennyire ajanlott kerekpar ezzel a felszereltseggel es aron?


Laby
(őstag)

[link]
Ez alkuval? :)


sebgutkopf
(őstag)

Természtesen kategóriájában igaz az, amit írtam. Egy hátul is 140mm-t mozgó gép, amit rendes trail bringaként használnak, annakl ha jön a sziklakert, akkor azon megy át, ha jön egy 6-8m-es ugró, akkor azt teljesítik, ha gyökeres a trail, akkor azon rombol át és közben a fék felől is kap terhelést, tehát torziós hatás is éri bőven a villát. Erre a célra, a fox34 az fogpiszkáló egy 20kg-os bringán.
Ellenben egy merev bringával, ami a te eseted ilyen helykre eleve nem valószínű, hogy kimész, mert nem arra lett tervezve és nem is arra vetted, nálad teljesen rendben van, egy nagyobb villa csak nehezebb és fölöslegesen drágább lenne csak.


sebgutkopf
(őstag)

Ebike-al a normál láncoktól ne várt jötteb 900-1000km-nél, ez a realitás, mivel ez a hajtás eleve rásegítés nélküli bringákra lett tervezve, ez esetben a hajtás megugrasa pedig azt is mutatja, hogy a sort is megette ez alatt az 1000km alatt. Ebike-al a láncot jóval gyakrabban kell mérni.
Ettől jobb élettartamot a spéci kemény és kopásálló bevonatos láncokkal és sorokkal lehet elérni, vagy egy eleve ebike-ra tervezett hajtáslánccal. Ez utóbbinál a shimanonak a cues 11s rendszere az, aminél vastagabb mind a lánc mind a sor, vagy a sram-nál a T-Type transmission system, amik már a tervező asztalon ebike kompatibilisnek készültek. A kettő közül a shimano képviseli a könnyen megfizethető árkategóriát, míg a sram a csúcs termék színében tetszeleg ahhoz tartozó árcédulával, súllyal és technikai megoldásokkal.

Mit tehetnél többet: Ha elég sűrűn nézed a láncot és 0,5-nél cserélded, akkor jó eséllyel több láncot is el tud vinni egy sor. Viszont akkor a láncod lehet már csak 700km-t fog bírni (érdemes lehet magasabb polcos láncot nézni), de egy lánccsere csak olcsóbb mint a sor.


sebgutkopf
(őstag)

Ebben az árkategóriában már elég nagy a választék és sok gyártó kínál nagyon jó gépeket, mondhatni itt a Focus a meglepő, hogy ilyen magasra mert lőni ezzel a második generációs sam2-vel.
Ennek ha jól emlékszem a gyengéje a kolléga által említett bumszili közöprész, ami kiáll és gyakran akadnak vele, így a burkolat vagy épp az akku rögzítés gyakran sérül és törik.
Egyébként meg egy frankó hosszú rugóutas robmoló, ezt a burkolat dolgot kéne valahogy orvosolniuk csak.


sebgutkopf
(őstag)

Egyáltalán mire akarja használni?
A stance az a rövid rugóutas hosszú hátsó háromszöggel szerelt erdei kirándulós fully a Giant-nél. Csak, hogy először a kategóriát kéne tisztázni.

A linkelt moondraker pedig már egy egészen más játékszer, sokkal komolyabb terepképességekkel, de az már nem túra gép.

üzenetek