üzenetek

hozzászólások


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Szerintem a többséget is érdekli a szervizelhetőség, csak megbíznak a kereskedőkben. Amikor ott egy nagy, puccos bolt, ahol fel van tüntetve, hogy hivatalos Bosch, Shimano stb e-bike szerviz, akkor fel sem merül, hogy ne tudnának hozzányúlni a motorhoz. És nincs nagy dobra verve, hogy amúgy a motort csak szoftver frissíteni tudják. És sok helyen ezt eljátsszák a kereskedők a telókkal, meg minden mással is, nem említik meg a kötelező karbantartásokat, mert hamar kiderülne, hogy egy felsőkategóriás bringára évente rá lehet locsolni akár 250-300K-t. Persze ahol korrektek és jó a szervizük is, ott más a helyzet, de aki csak eladni akar, ott a vásárló nincs rendesen tájékoztatva.

Én azt gondolom, hogy ha visszaesik a forgalom, márpedig jelen gazdasági helyzetben erre nyugaton is megvan minden esély, akkor majd előtérbe fog kerülni a fenntarthatóság és a garancia. Most annyi e-bike fogy, hogy nincsenek rákényszerítve a gyártók, hogy javítható motorokat gyártsanak, de ez még változhat.

#7748 f4lcon
Tudom, már anno én is kérdeztem a Vargányát, 50 ezer km-t elmegy és nem lehet megbontani, mert leszakad a nyomatékszenzor az alaplapról, ez volt a válasz. Ezért is szeretem jobban a Bosch-t, mert azt legalább lehet szerelni, bár az sem egy sétagalopp.

Az autó fényszórós példa szerintem ott sántít, hogy egy fényszóró hiába csúcs technika, hiába drága, egy drága autó összértékéhez képest nem akkora tétel. Soknak hangzik az 1-1,5 milliós fényszóró, de ha ez egy 40-50-80 milliós autóba van, ahhoz mérten nem nagy tétel. Míg veszel egy 1 milliós trekkinget, amiből a motor 350-400K, akkor az úgy már más. Ez kb olyan mintha vennél egy autót és a komplett motorját eldobhatóra terveznék, megdöglik egy szivattyú vagy szíj és vehetsz új motort.

[ Szerkesztve ]

üzenetek