üzenetek

hozzászólások


Ijk
(nagyúr)

Optimális körülmények között biztosan tud a motor mondjuk 50k kilométert. A gond a nem optimális körülmény, azaz a való életben vett használat. Hány felhasználó használja helyesen mindig a váltót hogy pl. indulasnal ne kapjon a hajtáslánc iszonyú nyomatékot? Illetve terepen MTB sem épp egy kíméletes felhasználás. Másik oldalon ott a méret, sulycsokkentes verseny, ami nem a szervizelhetoseget segíti. Ha gyartokent magabiztosan adok 40k km garit, akkor felül kell meretezni a rendszert ami súly és költség többlet. 10k km-re meg inkább nem is adok mert kirohognek. Persze igazad van, de végül a fogyasztók vezetik az irányt, mert a többség mem a tuti 40k km futásra vásárol, hanem azt nézi mennyi Nm, hány év gari, hány kg és mennyibe kerül.


bulikavagyok
(nagyúr)

Pár napja megtörtént a hivatalos bemutató, bejött a tipped: már nincs korlátozva a motor teljesítménye (85Nm)! És megvan a helye a kiegészítő akkunak is. Plusz idéntől elérhető egy 160/150 mm-es rugóúttal rendelkező modell is (LT), aminek a súlya egy 630-as akkuval szerelve alig több mint 20kg! Ez szerintem egy nagyon versenyképes ajánlat az Orbeától. :)

New 2025 Orbea Rise on test – The Risolution?

Szerk.: Ja! És az árak továbbra is versenyképesek maradtak.

[ Szerkesztve ]


sebgutkopf
(őstag)

Láttam és több mindenre választ adtak. Egyrészt rájöttem miért maradtak a shimano motornál, pont amire spekuláltam a nyitott rendszer miatt, így lehetővé vált, hogy egy saját fejlesztésű 630-as akksit tegyenek bele, ami új generációs cellákból áll, így a 630-as akksi 2,8kg tehát 900g-al könnyebb mint a shimano gyári 630-as akksija és 760g-al könnyebb mint a Bosch 625-ös powertube-ja.

Végre nem a motort piszkálják, meg a gumikon spórolnak, már évek óta tartjuk, hogy az ebike akkor lesz érdemben könnyebb, amikor az akku könnyebb lesz, itt pedig elkezdett történni valami és ehhez fontos pont a nyitott rendszer.

A másik nagyon örömteli, hogy itt a range extendert végre nem a fő akku elfogyása után használja a rendszer, hanem fordítva, először azt meríti koppra, tehát szépen ledobhatod a bringáról rögtön a pályára kiérkezéskor, vagy amikor tetszik és utána mehetsz a fő akkuval. Nekem ez mindig így lett volna a logikus, de valamiért a többi gyártó nem erre megy.

Illetve az azért kiderült, hogy ugyan ráengedik a 85Nm-t a rendszerre és már az ep801-es motor működik, de a teljesítményt azért lekorlátozták az előző ep800-as motor maximális 500w-jára, szemben a 801 elvi maximum 600W-járól. Viszont az új motor így is fickósabb tud lenni alul, alacsonyabb pedálfordulaton.
Jó bringa lett, főleg a nehezebb nagyobb rugóutas. :R
Azrét a fox34 a 140-et mogzóban elég karcsú kis fogpiszkáló és látszik, hogy csak a 16,xx katalógus adat miatt került bele és nem a nagy torziós merevség érdekében. :D


f4lcon
(őstag)

garantálni ki tud bármit is? :) ha meg mégis garantálnának valamit, akkor mindenki azzal jönne, hogy "dehát a kínaiak feléből-harmadából megoldják" :D lásd Cateye lámpák


pècsimunkás
(addikt)

Mutattam a főnökömnek.
Mondta, hogy kell rá rendszám, biztosítás. Legalábbis Nèmetorszagban.
Ha megnézed a hátsó sárvédőt: [kép] őt a rendszámtábla tartó.

Persze, akár le is lehetne kapni a sárvèdőt :DDD


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Igen, az elméleti futás teljesítmény 50K. És tény, hogy láttam már 50K felett is futott motort. Csak az a probléma, hogy elég sokat láttam ami 10K-t sem tudott és csapágycserés lett. És ehhez még magasnyomású sem kell feltétlen. Gari lejárta után meg a gyártó csak annyit tud javasolni, hogy vegyél egy új motort 300-500K-ért. Ha nem lenne ilyen drága a motor, még el is fogadnám ezt a helyzetet, de szerintem egy ilyen értékű alkatrésznél nem túl korrekt, hogy nincs rendes szerviz támogatás. Old meg ahogy tudod vagy vegyél másik motort, ez az ami engem felbosszant, amúgy nyilván a többség nem az 50K km-re gyúr, rengeteg koca bringás jó ha megy 5000-ret több év alatt, de ez így akkor sincs rendben.

#7744 f4lcon

Azért a kínai pedelec rendszerek működésben még jócskán le vannak maradva, egyedül a bafang ami mondjuk kiemelkedik, de azért az sem egy EP801 vagy CX. Aki a kínaival jön, az vegye azt. Na mindegy, én a magam részéről megoldom, mert a saját motorom csapágyait kicserélem, Bosch rendszer esetében biztosan, de ez így akkor sem korrekt, hogy nincs semmi support.


Ijk
(nagyúr)

Nekem júniusban lesz egy éves a gép és most értem el a 3000km-t. Én sem szeretném 3-4 évente cserélgetni a hajtást (akkuval együtt), szóval csak reménykedem hogy bírni fogja a 3gen performance line. Mondjuk nálam nincs megnyúzva, város túra módban, enviolo meg intézi az áttétet.
Ha lenne kicsit iparosabb motor, 30%-al drágábban, és 30%-al nehezebb, de kvázi bármilyen szaki tudja épkézláb szerszámokkal javítani akkor azt venném. De mint mondtam sajnos többséget nem érdekli a szervizelhetőség. Megveszi a nyugati középosztálybeli a 8000EUR havi bérével az 5000EUR bringát túrázni, ha 10k km után megkuttyan 5-6 év alatt majd vesz másikat. Akkor is azt nézi majd hány Nm, hány kg. Másik felhasználó a csóró városi járkálós, az meg vesz kínai agymotorost 1000EUR-ért.

Sajnos nem abba az irányba tartunk amit te szeretnél, egyre könnyebb középmotorokat gyártanak egyre magasabb nyomatékkal, miközben a gyártási költségeket minimalizálják. Itt az EU-nak kellene beavatkozni szabályozással, szerintem más mód nincs, mert a fogyasztó igények a vásárlásig és 2-3 évig látnak. Számomra az is aggasztó hogy 10 év múlva pl. nem kapok még cseremotort sem, mondhatni a teljes kerékpár kuka, mert minden generációnak más a rögzítési geometriája, furatképe.


f4lcon
(őstag)

kérdeztem a Shimano-t, állítólag úgy van elhelyezve a nyomaték szenzor, hogy tuti eltéped ha szét akarod húzni a házat, ezért nem is tervezik a szerelhetőséget


Ijk
(nagyúr)

Még annyi hogy nem ismerem ezeknek a motoroknak a felépítését, de sokszor pont a szerelhetőség az ami bevisz számtalan hibafaktort. Lehet hogy "egybeöntött" középmotornál 5% kuka 10k km-nél, de összességében többet elmennek mintha szerelhetőek lennének. Ez természetesen csak spekuláció.


hdman
(őstag)
Blog

Sziasztok! Adott egy Cube Stereo Hybrid, BL MT 501 fékrendszerrel. Szeretném picit fejleszteni, melyik féket ajánlanátok hozzá? Jelenleg 203 mm tárcsák vannak fent.

Sram DB8
Shimano M6120
Shimano M8120

Betét ajánlást is szívesen fogadok.


sebgutkopf
(őstag)

Van itt ködösítés a Shimano részéről bőven, gyári támogatás nincs szerelésre, valamiért nekik az a kényelmes.
A valóságban pedig egyre több a motor szerelő, akik szenzort, csapágyat, belső áttételeket (fogaskerék) mindent cserélnek benne, természetesen gyári támogatás nélkül. Arra mondjuk kíváncsi vagyok, hogy honnan szereznek pótalkatrészt, vagy vannak donor motorok és onnan?
Jó lenne, ha az EU nekik is beintene és megkövetelnék a szerelhetőséget, mint más gyártókkal ezt már megtették (nem ebike szegmens). Erre sajnos kisebb esélyt látok, mert ez azért mégse akkora tömegeket érint, hogy annyira hangossá tudna válni a téma.


f4lcon
(őstag)

az EU egyelőre csak az akkumulátorok szerelhetőségét teszi kötelezővé, ebike esetben ez azt is jelenti, hogy 2027-től cellát is tudsz majd cseréltetni egy akkuban, hivatalosan is.
a motorok szerelhetősége kényes kérdés, autóiparban is hány olyan tétel van, ami nem szerelhető (mondjuk a szuperintelligens mátrix LED főfényszórók egy Audiban) csak egyben vehető meg, aztán előbb-utóbb kiépül rá a javító kisipar.


ZolkoW
(őstag)

akkor már 8120, nem? és részemről (gyári) fémes forevör, de a Swissstop azt hiszem, csak félfémes, és az is bejött. 7120-am és hátul 7100-am van, mondjuk analóg a gép.


baluka
(tag)

Ha aktuálisan Shimano fékek vannak a bringán, érdemes maradni ezen a vonalon, ha Sram-ra akarsz átállni akkor cserés lesz minden fékvezeték is, mert a Sram DOT olajat használ, ami megenné a Shimano fékcsöveket, a Shimi ugyanis minerális olajat használ.

Ráadásul, ha saját magad akarod a cserét végrehajtani akkor Sram-ra váltás esetén készülj a szopacsra a légtelenítés során...

Javaslom a M8120-at, ha pedig nagyobb a keret akkor válthatsz Magura eSTOP-ra is, itt szintén minerális az olaj, maradhatnak a Shimi fékvezetékek, ami rengeteg munkát megspórol:

[link]

Plusz ha már lúd, legyen kövér, lehetnek a tárcsák is Magurák:

[link]

[ Szerkesztve ]


hdman
(őstag)
Blog

Pont innen szoktam rendelgetni :)

Korábban e rollereztem ( m365 pro, g booster, zero 10x, wolf king gt) ott sokan magura mt7-tel mennek.

Szerintem marad az M8120 vagy alternatívaként az M6120.


LanyUs
(senior tag)

Van itt e-bike topik is :C A bbtopiknak hála fél éve sikerült lecsapni egy GIANT Trance X E+ 2 elektromos kerékpárra. A haverom ajánlására vettem, azt se tudtam mik a paraméterek ( fék, váz, villa, semmit nem ismertem ). Most se nagyon, csak használom :)
Novemberben megvenni... fagyos és saras tekeréseken vagyunk már túl a géppel. De nagyon tetszik! A Kelet-Mecsekben használom legtöbbet. 1000 km körül járok vele.

Gyári beállítások
Support-Torque-Launch
ECO 75w-85Nm-3 ( ezt módosítottam 50w-70Nm-re, de éppen csak segít valamit )
Tour 125w-85Nm-3 ( ezt pedig csökkentettem 100w-85Nm-re )
Active 175w-85Nm-3
Sport 250w-85Nm-3
Power 400w-85Nm-7 (max.)

A módosításokkal a hatótáv 65-70 km körül van 1000m szintkülönbséggel. Ki lehet pörgetni mínuszban max. rásegítéssel 45 km alatt is a 625Wh akkut, de próbálok spórolósan menni. tervezek venni egy 800-as akkut mellé.
Gurulásnál eco, viszont felfelé szeretem lőni neki legtöbbször Active móddal.
Teszteltem az 50w eco módot is, de ott majdnem annyit tekertem izomból, mintha sima montival mentem volna 60 km 1400m szintnél még maradt benne 25%, de ez nem e-bike volt, inkább edzés.
Cseréltem hátsó tengelyt is, így babakocsi utánfutó is ráköthető. Vasárnap viszem a lányokat is, de csak betonon. A gumit nyírja, de megéri nekik az élmény! Majd lesz új Maxxis Assegai és a Director...
Lámpa volt kritikus, mert a futásból használt 1000lu fejlámpa nem volt elég. Épp 2 hete teszteltem egy 5 ledes + 3 ledes lámpát egyszerre. Na azzal végre láttam hajnalban :)

[ Szerkesztve ]


baluka
(tag)

Az M8120 szettként (fékkarok, vezetékek, malacok, betétek) 260 erzsi körül mozog, esetleg próbálj csak karokat és malacokat venni, mivel a mostani vezetékeid maradhatnak, akár még olcsóbb is lehet így külön-külön...
Amúgy amiket linkeltem Magurákat tárcsákkal együtt nagyjából 260 erzsi...

Érdekességként megosztom, mindkét ebájkomon hybrid fékrendszer van, Shimano fékkarok és Magura eStop malacok, a fentebb linkelt Magura tárcsák, szval ShiGura, nem lehet őket eleget dicsérni...


bulikavagyok
(nagyúr)

Úgy tűnik te sokkal tájékozottabb vagy nálam! :B Köszi az infókat!

A RE már az enyémen is így működik! Mármint, h először arról megy a bringa, csak utána meríti a fő akkut.

A 34-es Fox érdekes kérdés, nekem az előző két bringám azzal volt szerelve. Igazából mindenre elég volt nekem. A kisebb súly miatt simán visszaváltanék rá, rendelés előtt sokat agyaltam rajta, h az azzal szerelt változatot vegyem. Csak azon a bringán pár másik alkatrész már a "túl könnyű" kategóriába tartozik (az én súlyomhoz).

Szerk.: Plusz eddig nem sikerült beállítani a 36-os Fox-ot, az előző kettővel nem szívtam ennyit.

hdman: Én súlycsökkentés céljából most szereltettem le az új bringámról egy M6120-as szettet. Féláron (40k) hagytam ott a szerelőnél, jól jártál volna vele. De a lényeg: elolvastam pár tesztet, nagyon jó féknek tartják!

LanyUs: Szép bringa, gratula!

[ Szerkesztve ]


pècsimunkás
(addikt)

Jó a bringád! Gratulálok hozzá!
A világításod is parádé :K .


LanyUs
(senior tag)

A futás végett elég sok fejlámpám van ( 150lm->1000lm). Bringára annyiban jók, hogy látom a kanyart ahová beveretek + látom a vadak csillogó szempárjait ( ööö attól azért be tudok hirtelen kullantani :) ) Első körben a szélesebb volt csak fent ( a papír szerint 6000lm, de a felét tuti tudja ), de valami hiányzott. Lehet már gyengül a szemem is, de a kátyúk miatt mindenképpen tesztelni akartam a kisebbik lámpával együtt. A kicsi ad még egy fehérebb kontrasztot, amivel tűélesen látszik a keresztbe álló faág, kő stb.

Általában a hajnali szobabringát váltotta az e-bike menet.
-7-ben is még voltam olyan elvetemült, hogy kimentem :) Legalább nem volt sár, cserébe sz.rrá fagytam :)
Most azért jön a barátibb hajnal! Fény és meleg :R Végre :)
Ja és rendeltem egy 2032-es elemmel működő kürtöt is. Bal oldalra szerelem fel, mert sokszor csak az utolsó pillanatban ugrottak el a vadak hiába kiabáltam nekik.

üzenetek