[Re:] [elektrotank:] KRESZ vs Valóság - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lauda
(félisten)
Blog

A közösség hozzá van szokva ahhoz, hogy van egy hosszú egyenes út, ahonnét parkolókhoz lehet lekanyarodni és onnét az az út elsőbbséget élvez az onnét kikanyaródokkal szemben.

Ezt sosem értettem miért. Egyik emberke akit megkérdeztem miért így közlekedik ott, azt válaszolta, mert én egyenest haladok. Aha, olyan szabály sosem volt, hogy aki egyenest halad annak van elsőbbsége. Szóval nem értem honnan vesznek ilyeneket. Nálunk már régóta át van alakítva táblásra a tesco parkoló, azóta megszűntek az ilyen problémák.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Én azt nem értem hogy rengeteg kereszteződésnél a jobbra kanyarodáshoz elég lenne egy sima elsőbbségadás tábla. Ezzel drasztikusan csökkenthetők lennének a dugók. Külföldön van ilyen. Külön kis táblákkal jelölik.


ncc1701
(veterán)

Jaja, jobbra kanyarodásnál én engedném piros lámpa ellenében is a haladást, nyilván feltéve, h nem jönnek.

Részemről a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.


Lauda
(félisten)
Blog

a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.

Megállás helyét jelző vonal hiányában ez így a szabályos.


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Én Simsonozom, szóval a sebességhatárokon kívül kb. mindent megszegek :D

Viccet félre téve, a kihalt, teljesen üres, belátható bicikliutakon néha szoktam menni.

Aztán, ha állnak az autók és van elég hely, akkor előre megyek, de ez legális. Ha gurulnak, akkor már nem, de erre nem is szokott sor kerülni, mert attól parázok.

Mivel viszonylag hosszú a féktávom, sárgába inkább belerepülök minthogy megálljak.

Aztán, egy lista amivel rendesen a szart is kiijesztik belőlem néha a közlekedőtársaim:

Nem indexel le hirtelen megállás előtt...
Nem kerül ki megfelelő távolságra országúton...
Nem lát és kijön elém...
Nem a saját sávjába kanyarodik (jobbra kis ívben bekanyarodik a belső sávba) és ezzel elsodor...
Meg akar előzni városban - mert ez csak egy szaros simson - de nem rendelkezik a megfelelő hellyel és sebességkülönbséggel, ezért jól rámhúzza, hogy az első olyan helyzetben (Fekvőrendőr, szűk kanyarok, körforgalom, ki kell kerülni valamit) úgy hagyjam ott, mintha állna. Ezt akkor is eljátssza, ha 60-al megyek lakott területen, mert meg akarja mutatni, hogy kinek a f@rka hosszabb.


ncc1701
(veterán)

Valami rémlik, h ilyenkor a tábla vonalában kellene megállni. :)


Lauda
(félisten)
Blog

Csak vasúti átjárónál van ez. Egyébként a kereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni. ;) Ennek helye nyilván nem maghatározható, azt szokták tanítani, hogy ott álljunk meg, ahonnan a keresztező forgalom belátható.


tope
(addikt)

Az oktatóm azzal kezdte, hogy ha úgy vezetek mint Ő, akkor megbukok. És valóban, nem lehet minden szabályt maradéktalanul betartani, illetve lehet, de azzal meg a forgalmat fogod feltartani, illetve egyéb szituációkat fog eredményezni, így marad a forgalommal való haladás, és bizonyos esetekben a szabályok be nem tartása...


elektrotank
(tag)
Blog

Nekem úgy rémlik, hogy stop tábla előtt megálltunk, majd előregurultunk. Aztán lehet tévedek. :D

szerk:

tope: Igen, ez olyan, mint amikor 30-as tábla kint van, de az emberek nem épp annyival mennek :D

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem ellenőrzöm a napi elindulás előtt a féket, irányjelzőt, tompított és távolsági fényszórót és egyebeket.


mephi666
(nagyúr)
Blog

itt szomszéd településnél van egy vicces kereszteződés, ahol minden szabályt betartva 10méteren belül 3-szor kell megállni :DDD van egy vonallal ellátott stoptábla egy bicikliút előtt, ami teljesen belátható mindkét irányban vagy 100méter hosszan... megállsz, mégy tovább kb 5 métert, újabb stoptábla vonallal, ahol a vonalnál meg kell állnod... igen, csak innen nem látod be a főút forgalmát, tehát előre kell gurulnod oda, ahonnan belátsz mindent és itt is megállni, mert általában erős a forgalom mindkét oldalról... (ha pénzt akarnak termelni a rendőrök, csak ki kell ide ülniük a bokorba... szerintem az emberek 90%-a nem áll meg szabályosan legalább az egyik táblánál)


joghurt
(addikt)
Blog

Van itt egy olyan kereszteződés, ahol éjszaka sem kapcsolják ki a jelzőlámpát. (Sőt, rengeteg. Teljesen feleslegesen, csak szívatják a népet.) Ezek közül az egyiket olyan remekül programozták be, hogy csak minden ötödik lámpaciklusban ad zöldet. Tehát állsz a pirosnál, látod, hogy keresztben piros lesz, de neked nem ad zöldet. Aztán újra vált, és téged megint nem enged el. Stb. Na, itt én éjfélkor-egykor nem szoktam kivárni. Amúgy sem jár senki erre, amúgy is pirosa lesz keresztben.

Hasonlóképp van egy vasúti átjáró, amin mindig csak piros jelzés van. Mert csak.

De klasszikus a Rákosrendező, ahol a sorompó "fél órán túl is zárva tartható". Ha lusta a bakter, nem szórakozik a nyitással-zárással. Vonat sehol, a sorompót megkerülve áttolom a bringát.


Ghoosty
(őstag)

A legritkább esetben tartom be a sebességhatárokat. Jellemzően 5-10-zel többel megyek.
Az Állj! Elsőbbségadás kötelező táblát úgy kezelem, mintha csak sima Elsőbbségadás kötelező tábla lenne.
Ha jobbra kanyarodok, de csak úgy tudok, hogy előtte kicsit balra kell, akkor is csak jobbra indexelek.
Ha 4 vagy több sávos az út és balról éppen elindultak a gyalogosok, mikor én odaérek, akkor nem állok meg.


Lord Myn
(senior tag)

Ez pontosan így van: a STOP von előtt kell megállni, majd nagyon lassan kigurulni, hogy belássunk a kereszteződésbe.

Egyébként igyekszem minden szabályt betartani (ha nem túl irracionális) talán egyet kivéve (ha egyáltalán KRESZ szabálnyak minősül): nálam nem működik a bizalmi-elv... Egyáltalán nem bízom a többi autósban, minden percben fel vagyok készülve, hogy berántja elém a kormányt, hogy jobbra indexel és balra fordul (vagy megy egyenesen tovább), minden egyirányű utcában benézek szembe is, jobbkezes utcáknál meg balra is hátha jön valami tehetséges, aki nem szeretné megadni az elsőbbséget, stb.stb. Ha rajtam múlna a most autózó emberek 10%-nak lenne jogsija...


ivana
(Ármester)
Blog

Ezekről már a 20 éves autók egy része is szól, nemhogy valami modern darab.

(#13) Ghoosty Ha jobbra kanyarodok, de csak úgy tudok, hogy előtte kicsit balra kell, akkor is csak jobbra indexelek. Ebben az esetben nem is szabad balra indexelni, mert megtévesztő lenne.


Lauda
(félisten)
Blog

a STOP von előtt kell megállni

Így van. Ha nincs megállás helyét jelző vonal, akkor pedig az útkereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni.

[ Szerkesztve ]


Ghoosty
(őstag)

Márpedig úgy szabályos, hogy először balra indexelsz, majd jobbra. Vizsgán megbuksz, ha nem így csinálod.

[ Szerkesztve ]


bozont
(veterán)
Blog

14 évvel ezelőtt még nekem is úgy tanították, ha nincs vonal akkor a tábla vonalában kell megállni és onnan lassan előregurulni ha nem belátható az útszakasz. Persze én sem így csinálom, mert nincs értelme.


t72killer
(titán)
Blog

Amit notóriusan nem tartok be, és ami miatt már kb 200€-val gazdagítottam az osztrák államkasszát: autópályán, sima-egyenes-tökéletes(-lejtős!) szakaszon 80as tábla (uis 81-el száguldozva biztosan szétszaggatod a tehénkék és Marinénik dobhártyáját).


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Valóban, nekem is ezt oktatták annó.

üzenetek