üzenetek

hozzászólások


ddekany
(veterán)

Pedig gyűjtenek videókat a flottától, ezt rengetegszer el is mondták. Nyilván csak rövideket, amik megfelelnek valamiféle keresési feltételnek. Pl. ahol közbeavatkoztál. De kiadhatnak olyan utasítást a flottának, hogy ezentúl küldje be, amikor olyan helyen nem lát stop táblát, ahol pedig a térkép szerint van. Az egész fejlesztés erősen "test driven", már csak azért is, mert egyre több részt neurális hálóra cserélnek benne.

Ettől persze még nem lehet tudni, meddig tudnak eljutni önvezetés terén. Lehet, hogy egy ponton falba ütköznek, mert már nem tudják "megtanítani" a rendszert bizonyos dolgok felismerésére, ami egy embernek pedig könnyű.

Az háttért tár elhasználódás gond pedig nem az önvezetésért is felelős számítógépben volt, hanem a tabletben amin a felhasználó felület fut. Az egy jóval kevésbé megbízható vas amúgy is.


pakesz
(aktív tag)

en ha ezt a tesztet megcsinalom, akkor felborulok az autommal, ezt en megteszem tesztpalyan importalt javorszarvas nelkul is...

szoval az ESP vagy milyen 3 betus majmoskodasnal ezt anno LEPROGRAMOZTAK

na fussal neki ennek a ket allitasnak amit itt elmagyaraztam es legyszi gyere vissza linkkel ha arrol tudomasod van hogy a
"itt repul szembol egy kerek es akkor most csinaljunk ra egy tesztkornyezetet ahol reprodukalhatjuk"
allitas az igaz

nem akarok en kotozkodni erted, csak ha te anno a 271es hozzaszolasomra valaszoltal akkor maradjunk a temanal... szoval
"repul a kerek es ez a programkod kikeruli" modszerrol tudsz ? :K


pakesz
(aktív tag)

jo megneztem idoponttol...

nezd en elhiszem aki kiad tizeniksz milliot es megvan meg neki a szinrefujt lököse, arrol el tudom kepzelni hogy ezt vivmanykent iteli meg hogy most meg nem lett leabalva a lököse

en ezzel szemben konkretan telibesz.rom, hogy a lokosomet hanyszor utik meg, van benne vagy egy tucat utodes, mit izgassam magam ezzel... sot remelem egyszer majd le is szakad hogy vegre meg tudjak rendesen csinaltatni....

majd este en is elkuldom neked azt amikor nem lepesben jott a becsapodo fel es a Tesla az elgurult elole... mert megneztem am, es arra ervenyes a fenti tiradam, de nezd ha a macskosz17tel ti csak Torrenteset jatszadoztok es o nem veszi a faradtsagot elmagyarazni hogy mi az idealis viselkedes baleseteknel, akkor en elengedem a temat... :B


#16820480
(titán)

Az ESP egy "buta" rendszer, vagyis paraméterezett. Ha ezen a keréken eltűnik a tapadás, a másik keréken meg marad, akkor ezt meg azt csinálja.
Az ilyen Autopilot és hasonló deep learningen alapuló vezetéssegítő rendszerek pedig input típusokat elemeznek, és azok alapján dolgoznak ki reakciókat. Nem kell azt felismerje feltétlen, hogy egy kerék, hanem a radar lát egy objektumot az autó felé közeledni, az autó kitér előle. Tök mindegy, hogy egy kerék, vagy a rénszarvas vagy a télapó szánja. Ez lenne a deep learning egyik lényege amúgy, hogy ne kelljen minden egyes helyzetet konkrétan leírni, hanem a kapott paraméterek alapján a rendszer képes legyen "dönteni".


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

jáj... ez nem arra volt példa, hogy összetörik e a lökösöd vagy sem.


MaCS_70
(félisten)

A lerepülő kerékkel az a nagy büdös helyzet, hogy az ember SOKKAL rosszabbul reagálja le, mint az általam érintőlegesen ismert pár éves Autopilot. Az ugyanis a gond, hogy az ember szoftverébe sincs beépítve az ilyen atipikus megjelenésű és viselkedésű, viszont a méreténél fogva még ingerküszöb alatti jelenség. Amikor ilyennel állítottak szembe tesztalanyokat, a nagy többség konkrétan nem reagált rá a rendelkezésére álló időn belül. Ezen persze lehetne javítani alapos videós képzéssel, de az ember agya már csak így működik.

MaCS


#06658560
(félisten)
Blog

Szerintem ezt a részt eléggé elbasszák a fejlesztők amúgy. Mert mintha minél tökéletesebb leképezését akarnák a világnak, miközben elég jól lehetne eldobni azon objektumokat, amelyek nincsenek ütközési pályán a jármű vonatkoztatási rendszerében. Vagy nem kerülnek később az útjába.


ddekany
(veterán)

Miért gondolod, hogy túl sok mindent néznek? Gondolom van annyi eszük, hogy emiatt nem futnak ki az erőforrásból. Amúgy eléggé kell messze oldalra is nézni úgy is, hiszen onnan jön a pirost nem figyelő autó, futó vad, stb.


#06658560
(félisten)
Blog

Amiket láttam eddig bemutatót, hogy mit képez le a rendszer az alapján nem úgy tűnik, hogy hatékonyan akarják kezelni a problémát.

"Amúgy eléggé kell messze oldalra is nézni úgy is, hiszen onnan jön a pirost nem figyelő autó, futó vad, stb"

De onnan, hogy adott tárgy nem keresztezi a jármű útját a jármű előtt, nincs ütköző pályán, el lehet dobni.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

"De onnan, hogy adott tárgy nem keresztezi a jármű útját a jármű előtt, nincs ütköző pályán, el lehet dobni."
És honnan tudod, hogy nem fogja megváltoztatni a pályáját?


dabadab
(titán)
Blog

De nem csak az ütközés érdekli a rendszert. Pl. láttam videót arról, hogy amikor a Tesla rendszere meglátott egy dömpert, akkor nekiállt esélyt adni annak, hogy építkezés van a közelben.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Elég jól lehet számolni arra is, mi az ami tényleg veszélyt jelent, amivel foglalkozni kell.

#295 dabadab: Ami egy önvezető funkció számára teljesen felesleges elemzés. Az is, hogy formára mi az adott objektum.


#16820480
(titán)

Miért lenne felesleges infó? Pont feljött itt korábban, hogy de az emberi sofőr látja hogy mittomén kocsma van az út mellett és óvatosabban vezet, mert lehet kitántorog valaki elé. Vagy ugyanez építkezésekkel, olyankor ideiglenes, beszűkített sávok vannak, jobban/más dolgokra is kell ott figyeljen az automatika is.
Pont ez lenne egy magasabb szintű önvezetés lényege, mert kormányozni egy üres úton már most is tud a legtöbb ilyen rendszer.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Na de most döntsük el melyik :)
a) nem kell értelmezni mi az objektum
b) pontosan fel kell ismerni mi az objektum

Az a) esetben nem lehet semmit eldobni, mert nem tudod hogy egy álló fa amit látsz, ami nem mozog, tehát ha nem mész neki és ő se fog neked. Vagy pedig egy gyalogos ami épp egyhelyben áll, de bármikor eléd ugorhat (akár szó szerint is).
A b) esetben viszont nem igaz, hogy az ilyen elemzés teljesen felesleges lenne, mert el kell dönteni hogy az egy fa vagy egy ember (bár megjegyzem ha én terveznék önvezető szoftvert, a fát is folyamatosan követném, mert az is bármikor kidőlhet).


dabadab
(titán)
Blog

Ami egy önvezető funkció számára teljesen felesleges elemzés

Miért lenne az? Ha van kontextus, könnyebb értelmezni a dolgokat.


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

Másnak is feltünt, hogy eltünt egy rakás érdemi hsz ebből a topikból?

üzenetek