üzenetek

hozzászólások


dabadab
(titán)
Blog

Annyit lehet tudni, hogy egy 59 és egy 69 éves férfi volt érintett, indulás előtt arról az Autopilotról beszélgettek, elbúcsuztak a feleségeiktől, aztán pár perc múlva halottak voltak.

Ha tippelni kellene, akkor ez nem autopilotos baleset volt, mivel a baleset egy kertvárosi részen történt, egy zsákutcában (kb itt) és a helyszinelők szerint kifejezetten nagy sebességgel csapódtak be a fába - ez inkább humán lepadlózásnak tűnik.

Adatrögzítő meg van a Teslákban, kérdés, hogy mi maradt belőle a tűz után illetve hogy elküldte-e a Teslához az adatokat.


#16820480
(titán)

Ha hátulról beléd jönnek, az 99% a mögötted jövő hibája, mert ugye követési távolság.

Degeczi: Az azonnal leállás jól hangzik elsőre, de mondjuk tegyük fel, hogy ez 130-nál az autópálya belső sávban történik, átmászik a másik ülésre a sofőr, az automatika pedig befékezi az autót és megállítja. Tudom, elméletileg követési távolság meg egyebek, de gyakorlatban elég nagy lenne az esélye, hogy másodperceken belül tömegbalesetet okoz így.

xeon forever: Hasra ütés? A valóságban 3,3 milliárd mérföldet vezetett már le az Autopilot. Ha órában akarod kifejezni, akkor egy 70kmph átlaggal (ami eléggé felülbecslése szerintem a valós átlagnak) most tartanak olyan 75.000.000 óránál, tehát 7,5x annyinál, mint ami után te kiengednéd az utakra.


dabadab
(titán)
Blog

Akkor most szólok, hogy nem kell mindent elhinni :)

Egyrészt nem létezik AI, tehát nem lehet kijelentéseket tenni arról, hogy mit hogyan ítél meg.

Másrészt meg hibát általában négyzetes közép gyökével szokás mérni, az meg adott esetben a két másodpercet késő óránál lesz sokkal kisebb (2 másodperc), az álló óra (ha a max. különbséget hat órának vesszük) kb 125000 másodpercével szemben.

Nyilván valami bölcsész írta ezt a nagy bölcsességet :U

[ Szerkesztve ]


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Megjegyzem erős hasonlóságot érzek egy olyan AI között amelyik az álló órára azt mondja, hogy pontosabb, mint a 2 másodpercet késő, meg aközött amikor valaki elhisz valamit azért mert valahol azt olvasta, és azt gondolja, hogy ha az hülyeség volt ő meg elhitte, arról ő nem tehet.


mjani1172
(addikt)

Nem igazán. Eddig így volt de az ok nélkül fékezőket lásd berki már kezdik elővenni (jogosan).
És én erről írtam.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

A hsz. amire válaszoltál azt állítja AI nem létezik de te érzed a hasonlóságot. Ez nem anomália? ;]

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog


Lewis Carroll
1832. január 27. — 1898. január 14.
eredeti nevén Charles Lutwidge Dodgson, angol író és költő

"Az álló óra is naponta kétszer a pontos időt mutatja."

Ő írta le előszőr.

Utánanéztem.

Közben többen átdolgozták és implementálták a jelenkor világába. Ezt olvashattam én valahol.

[ Szerkesztve ]


mjani1172
(addikt)

Tesla aktív autopilot rendszere is sokkal jobb, mint az emberi vezetők 99%-a.
Nem gondolom hogy ez valós.
A vezetők sem egyformák, és én eddig nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől.
Biztos, hogy jobb lesz mint a vezetők 90%a, de az még szvsz legalább 15 év.


dabadab
(titán)
Blog

Amit Caroll leírt, az értelmes volt, az AI-s az viszont rettenetes hülyeség.


arnyekxxx
(veterán)

rosszul fogták


niof
(addikt)

A legfontosabbakat meg kihagyod?! ;] Író, költő, matematikus, anglikán pap és fényképész. Így helyes. És ő írta az Alice csodaországban-t.


DjFlanker
(aktív tag)

Ez nagyon csúnya user error, egyértelmű.
És simán benne van hogy be se volt kapcsolva az AutoPilot


xeon forever
(addikt)

Ha itt tarrt akkor meg vegkepp csunya eset. Akkor majdhnem nem kene ilyennek tortennie.
Ezekszerint direkt aleset, de errol mar csak a nyomozo hatosag fog ''velemenyt nyilvanitani'' vagy nem...........


TheSpy
(csendes tag)

Hát nekem az jön le hogy még nem tudni semmi biztosat. Ki hol ült, be volt-e kapcsolva az auto pilot stb. Ennek ellenére a médiában már megy is a hiszti hogy a Tesla auto pilot két ember halálát okozta. Szerintem amit eddig tudunk így nem hír. Kíváncsi voltam hogy itt megjelenik-e, végül örülök hogy igen, mert itt legalább korrekten le van írva, hogy mi az amit tudunk és mi az amit nem.


adamssss
(veterán)
Blog

Én nem értem, hogy miért engedik, hogy a Tesla Autopilot néven engedje meg forgalmazni a vezetés segítő rendszerét. Tényleg baromi megtévesztő főleg az USA-ban ami nem arról híres, hogy az emberek baromi tájékozottak lennének...


MaCS_70
(félisten)

A lényeg szerintem az autopilot vs. nem autopilot összehasonlítás -- az elv szerint. Másnak ilyen statisztikái nincsenek, és nem is lehetnek, mivel jelenleg egészen egyszerűen nincs versenytársa a Teslának az utakon.

MaCS


freeknight
(őstag)
Blog

Én is mindig ezen gondolkodom. Elég erőteljesen félrevezető elnevezés. Ha jól emlékszem volt is ebből ügy az USA-ban pár éve, de nyilván óriási lobbiereje van a Teslának, szóval megtarthatták.
Ha tényleg annyira autopilot lenne, akkor mi szükség van benne a kormányra?


adamssss
(veterán)
Blog

Végül is a repülő gépeken is van auto pilot de az teszi is a dolgát ellentétben ezzel... :)


freeknight
(őstag)
Blog

Azért ez így nem igaz, a Cadillac SuperCruise rendszere például sok tekintetben fejlettebb, és nem mellesleg sokkal hülyebiztosabb, mivel a rendszer megköveteli, és ellenőrzi, hogy a szemedet az úton tartod-e. Illetve nagyon okosan nem engedélyezik az önvezetést, csak városon kívüli autópályán.


freeknight
(őstag)
Blog

Persze, csak a pilótákat nem egy 30 órás tanfolyam után ültetik a sofőrülésbe, szemben a B-kategóriás jogsival. Nekik magával a repülők felépítésével, és működésével is meg kell ismerkedniük, tehát nem egy márkanév alapján fogják megítélni egy önvezető rendszer korlátait. Teljesen biztos vagyok benne, hogy az átlag Tesla userek elég nagy hányada még csak a gépkönyvbe se lapoz bele, csakúgy, ahogy bármilyen átlagos autó vezetője se.

[ Szerkesztve ]

üzenetek