üzenetek

hozzászólások


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

A szörnyülködőknek ajánlok waymo videokat. Ott még olyan sincs mint teslanál, hogy fogni kell a kormányt. :)

tudomisén pl [link]

[link]


finest
(őstag)
Blog

Titeket nem zavar a címben a "fatális" a halálos helyett? Magyarul a fatális elkerülhetetlent, végzeteset jelent valójában. Olyan gagyi facebookos hatást kelt a cím.


bambano
(titán)
Blog

fának ment, tehát FAtális...

megyek már...
:)


bambano
(titán)
Blog

"A Google autói a kedvező körülmények között folyó üzemben is sokkal jobban teljesítenek, mint az emberi vezetők.": pontosan ezt mondtam én is. amire céloztam, de lehet, hogy nem ment át, hogy a google autói a NEM kedvező körülmények között pocsékul teljesítenének, ezért parancsolják ki őket a forgalomból. tehát ha van egy statisztika, hogy az ember 1 millió utaskilométerenként 5 halálos áldozatot csinált, a google meg egyet se, az nem valós, mert lehet, hogy az ember mind az 5-öt olyan időjárási körülmények között csinálta, amikor a google a garázsban dekkol. statisztikát hamisítani tudni kell, ezt már churchill is megmondta.

én meg kitartok amellett, hogy a jelenlegi rendszerek valós képességéről senkinek sincs semmilyen információja, kifejezetten és kiemelten az itt emlegetett teslának SE.

ezt még tetézi, hogy a csúnya rossz bácsiknak sokkal extrémebb ötletei vannak, mint azt bárki józanul feltételezné. például hálózatot feltörni screensaverből.


bambano
(titán)
Blog

"A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető ": nem, nem az.
Veszel egy procit, amiről nem tudod, hogy milyen bugok vannak benne. Ráteszel valami alap oprendszert, amiről szintén nem tudod, hogy milyen bugok vannak benne. Erre rárakod a saját fejlesztésedet, amit egy olyan rendszeren buildeltek meg, ahol musk1 volt a root jelszó, a buildelő szoftverről sem tudsz semmit, stb. stb. stb.

gyakorlatilag a komplett infrastruktúra egy bazi nagy biztonsági lyuk. Erre kellene a gyártóknak felelősséget és garanciát vállalni. Ott van a hadi repülő ipar, annyira frankón üzemelnek, hogy egy komolyabb támadást mindig minimum kétszeres, de inkább háromszoros túlbiztosítással terveznek meg, mert mire felszállnak a gépek és elérik a célterületet, a túlbiztosító létszám már nincs ott. Nem lelövik, megrohad még a földön vagy visszafordul.

Ehhez képest a személyautók szoftvere még ilyen se, miközben a sorozatméret miatt nagyságrendekkel nagyobb mértékben folyik az ócsítás, mint az f-35-ösöknél (az önmagában rotfl, hogy az f-22-eseket majdnem megfürdették anno...), a szoftver fejlesztése is silányabb, de beengedik emberek közé. Amit meg okoz, mindazért a tulajdonost akarják felelőssé tenni, akinek pont semmi köze ahhoz, hogy mibe ült bele.

a kikapcsolást úgy értettem, hogy az autopilot beavatkozási lehetőségét kapcsolják ki. egy csomó autóról lehet sejteni, hogy folyamatosan megy bennük az önvezetés, csak nem ugatnak bele, és ha a sofőr mást csinál, mint amit a szoftver csinált volna, akkor megy a jelentés a központba.


mjani1172
(addikt)

Van jogsim.
De ennek semmi köze a követési távolsághoz, , a jog ugyanis nem gondolt arra, hogy milyen vicces dolog is egy büntetőfékezés bizonyos körökben.
Lehet úgy könnyebben megértenéd, ha veled történne.


Márton
(nagyúr)

bocs, én csak a kreszt ismerem.. ami azt mondja, hogy "úgy kell megválasztani a követési távolságot".. a többit akkor tudod :)


bambano
(titán)
Blog

szituáció: megyek mögötted. megelőzlek. nem történik semmi, nincs mutogatás, nem akadályoztál, stb. besorolok az előtted menő mögé. tök nyugisan leveszem a lábam a gázról, hogy menjen az autó magától.

és ekkor az autó satuzik egyet és nekem jössz. kiemelem mégegyszer, hogy egyértelmű legyen: az AUTÓ satuzik, nem én.


atike
(nagyúr)

Akkor nem tudom a cikk miről szól... :DDD Persze, akkor más a helyzet. De itt így van leírva:

"Az elsőként a helyszínre érkező szemtanú az egyik áldozatot az anyósülésen, a másikat a mögötte lévő hátsó ülésen találta meg, és azt feltételezik – egyelőre még hivatalos bizonyíték nélkül –, hogy az autóban be volt kapcsolva az Autopilot vagy a még béta állapotban lévő Full Self-Driving vezetéssegítő rendszer, ezért nem ült senki a vezetőülésben."


Márton
(nagyúr)

Ha nagyon elém jössz be, fékezek, hogy meglegyen a biztos követési távolság, ami alatt egy _satu esetén_ sem megyek beléd.
De majd MaCS megírja a gyakolatban hogy van ez megítélve.


dabadab
(titán)
Blog

Mert mindenki kritika nélkül átvette az első híradásokat az esetről, a teljesen nyilvánvaló kétségeket meg nyitott kérdéseket simán figyelmen kívül hagyva.


Degeczi
(nagyúr)

Már fordult elő olyan baleset (persze a jellegéből adódóan minimális koccanás, de az anyagi kár ugyanúgy fölveti a felelősséget) ami parkolóból magadhoz hívott Tesla és egy másik, ember vezette autó között történt, jogilag érdekes helyzetet okozva.


#06658560
(félisten)
Blog

Leginkább egyik se következzen be.


#06658560
(félisten)
Blog

A fák egész jól át szokták vészelni az autóval találkozást, mert nekik nem sok energiát kell elnyelniük.

#19 kikikirly: A Tesla elég jól áll, bár a többiek nem is demózzák, hypeolják annyira a sajátjukat. Viszont a Google rendszerét nem szokták tesztelni, valamint az Audié meg nem aktív, mert nincs hozzá jogi környezet sehol a világon.


dabadab
(titán)
Blog

Viszont a Google rendszerét nem szokták tesztelni

???

Konkrétan van egy működő önvezető taxiszolgáltatásuk Phoenixben - az szerintem elég alapos teszt (na meg persze az azt előkészítő rengeteg tesztelés is ott van).


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

olyan opció nincs.

Embernél "elfogadott", hogy kinyír az adott esetben x ovist. De ha az "auto pilot" okozná nem tudom milyen hiszti lenne.

ja nézd már meg a videokat amiket linkeltem. pont googlisok.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Mit művelt a 737 MAX robotpilótája?


#06658560
(félisten)
Blog

Ez megtörtént Porschéval is, hogy fára csavarodáskor szétkapta a verdát és az kiégett. Itt is, sima fizika. Ha nem a megfelelő helyen kapja el a fatörzs, akkor simán benyomja magát a kasztni közepéig, közben zúz mindent, amit talál.

#55 bambano: Amivel a Waymo oldaláról nincs baj, nekik a szoftvert kell jóra fejleszteni. pláne hogy még tervben sincs részükről kivinni kereskedelmi forgalomba. Hangsúlyosan fejlesztési fázisban vannak. Mellékesen jegyzem meg, hogy tökéletes időjárási körülmények között is követnek el az emberek akkora faszságokat, hogy csak pislogok.


#06658560
(félisten)
Blog

Az ugye megvan, hogy Waymo cuccot nem tudsz venni sehol, mert még teszt fázisban van az egész? Miközben a Tesla hangoztatja, hogy mennyire fasza a rendszere, vedd meg, bármikor elég egy szoftverfrissítés neki, nem kell LIDAR meg radar, elég a kamera...


pilóta
(nagyúr)

Pont most van Karottának erről egy videója, sok mindent megmagyaráz erről a balesetről.
[link]

üzenetek