üzenetek

hozzászólások


Degeczi
(nagyúr)

Hárman: két gyerek és egy idős nő halt meg abban a balesetben, és az is hozzátartozik, h elég komoly kétségek merültek föl az adatrögzítők eredetiségével kapcsolatban (amit eleve unortodox módon elvittek a franciák hetekre...)
Szóval én sem zárnám ki, h az Airbus kezdeti szoftverének is lehetett hibája.


mjani1172
(addikt)

A jövőben az is lehet, hogy az autó mellé jár biztosítás, ami a gyártóra vonatkozik, nem rád.

Ez (vagy valami hasonló) lenne a legjárhatóbb út. De ez még nagyon messze van, ugyanis a gyárak nagyobb hatalma miatt a biztosítók nem tudják őket átverni mint az egyszerű ügyfeleket.


dabadab
(titán)
Blog

Közben Musk is hozzászólt a témához, azt mondja, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot (és előtte egy másik kommentelő megjegyezte, hogy az Autopilot kikapcsol, ha a vezetőülés súlyjelzője nem jelez illetve ha több, mint tíz másodpercig nem fogja valaki a kormányt, illetve nem gyorshajt).

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

A komplett autó mindenestül úgy van tervezve, hogy az akku minél jobban védve legyen, szóval nem az a furcsa, ha egy ütközés után nem gyullad ki, hanem az, ha mégis, mert akkor ott a körülmények különösen szerencsétlen összejátszásáról van szó.


SaGaIn
(senior tag)

"nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"

Úgy érted a megengedett sebességhatár fölöttit? Azt nem is fogsz... mert sajnos az emberi vezetők 90% nem tartja be a városban a megengedett sebességet 50 helyett 60 70 helyett -80 -nal mennek... ha nem többel


mjani1172
(addikt)

Nem, nem értem úgy.


pilóta
(nagyúr)

Nem akarok belekötni, de gondolom valahol Kaliforniában élsz, hogy egyáltalán láttál önvezetőt bárhogyan vezetni?


niof
(addikt)

Egyébként a viccet félre téve, évek óta követem az ElectroBOOM csatornáját, és a fickó nemrég vett egy Tesla-t. Néhány hónap használat után csinált róla videót, hogy mik a tapasztalatai, és kitért erre az autopilot rendszerre is. Most nem néztem meg újra, de emlékeim szerint azt mondta, hogy a rendszer közel sem működik még azon a szinten, ahogy kellene. Videó


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Mielott meg nagyon beleugranak a gyartok az elektromos vonalra, lehet hogy erdemes lenne uj vedocellat/burkolatot tervezni az akkumulatoroknak, hogy ne seruljenek meg lehetoleg egy komolyabb balesetben sem. Nem beszelve arrol, hogy neha meg maguktol is kigyulladnak valami tervezesi, gyartasi hiba miatt.


Tschubi
(tag)

Nos, egy ilyen összehasonlításnak, statisztikának már sokkal több értelme van.


dabadab
(titán)
Blog

Ezt tényleg képes voltál leírni így?...

Te komolyan úgy vagy jelen kb. az összes villanyautós topikban, hogy nagyjából semennyire sem vagy képben?...


Márton
(nagyúr)

Jani, neked van jogsid?
Ha nincs, megértem a kérdésed, ám ha van, az szomorú, ha nem tudod a választ.
(most teljesen mindegy, hogy te vagy a távolságtartó fékez hirtelen)


lory256
(csendes tag)

Mondjuk annal is joval kisebb a Teslas baleset mint amekkora az aranyuk a forgalomba.


MaCS_70
(félisten)

Jogász vagyok, egy közlekedési szakdiplomával kiegészítve.

Mivel a diplomamunkámat eredetileg közlekedésbiztonságból írtam volna, meg korábban amúgy is jártam helyszínelőkkel és érdekelt a téma, eleinte szakmai kíváncsiságból nyúltam le egy szakértő anyagait. Aztán ő ráment egy vezetéssegítő rendszeres irányra, és onnantól ebben segítettem be neki.

MaCS


MaCS_70
(félisten)

Ezzel azért vitatkoznék!

A Tesla nagyon is szájbarágósan kommunikálja, hogy az AutoPilot micsoda. Még az egységsugár alatti vezető számára is egyértelműen jelennek meg többszörösen a figyelmeztetések, amelyeket el kell fogadnia. Az elnevezés mondjuk szerintem is szerencsétlen és megtévesztő, én sem engedném így, de a kommunikációjuk megfelelően túlbiztosított.

A programkódok már nagyon régen képesek gyilkolni, de egyébként rengeteg alattomos konstrukciós hardvermegoldás is. A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető -- a többi meg műszaki/IT szakkérdés. A fekete dobozok, kép- és hangrögzítők jelentősége komolyan felértékelődik.

Miért oldanák meg, hogy ne lehessen bekapcsolni? Pont az a lényeg, hogy működjön csak szépen, szolgáltassa az adatokat, szolgálja a fejlődést, hogy ezzel növelje a biztonságot. Ez máshogy egyszerűen nem megy -- és a rendszer fényesen bizonyított. Nem egyszerre engedték rá az utakra, hanem egy nagyon jól átgondolt terv szerint.

Bár tényleg nem naprakészek az adataim, de feltételezem, hogy az elmúlt egy évben nem romlott a filozófia és az irány. Márpedig ha az ezzel foglalkozó (nem hülye) szakember (tehát nem a "szakmai" bulvársajtó, hanem a szakma) állítja, hogy ő bizony háromszor nagyobb biztonságban van, ha egy Teslával szemben kerül balesetveszélyes helyzetbe, mint ha egy emberi vezetővel (nyilván statisztikai alapon), akkor én bizony hiszek neki. És ebben az időjárási sajátosságok is benne vannak, az ő szintjén ez triviális -- szigorúan része az analízisnek.

A gyári rendszer amúgy nem engedi elindulni az autót a forgalomban, ha nincs vezető.

Megjegyzem, rengeteget vezettem Trabantot az anyósülésről. :)

MaCS

UI: És amint látom a híreket, könnyen lehet, hogy szó sincs autopilotos balesetről...


MaCS_70
(félisten)

A Google autói a kedvező körülmények között folyó üzemben is sokkal jobban teljesítenek, mint az emberi vezetők.

A Teslák meg ugye mindig mennek.

Kitartok amellett, hogy a rendszereik már a jelenlegi szinten is számtalan emberéletet mentenek meg.

MaCS


MaCS_70
(félisten)

"én eddig nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"

Tőlem sem láttál még tempós vezetést, mivel nem vezetek tempósan.

Érdekesség: a tempós vezetés valós körülmények csökkenti az utak áteresztőképességét. Akkor növelné, ha nagyon precízen lennének összehangolva az egyes járművek, ami csak számítógépes vezérléssel lehetséges.

MaCS


atike
(nagyúr)

Béta és ki van küldve "éles" autókba...? Meghal két ember...? Nem durva ez egy kicsit...? :U
Tudom, nem jól tartották... :(


Puma K
(veterán)
Blog

Köszönöm a részletezést :R


dabadab
(titán)
Blog

Gondolom egyáltalán nem zavar, hogy az eddigiek alapján a béta FSD nem is volt installálva azon az autón és minden jel arra utal, hogy az autopilot sem volt bekapcsolva, hanem sima emberi hülyeség történt.

üzenetek