[Re:] [fLeSs:] PC upgrade, elég lesz a tápom? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

Leegyszerusitve igy van, de a gyakorlatban vegyes limites helyzetben nem feltetlenul, plusz par meglatasod nem minden esetben all meg (pl "Ha leveszed a grafikat akkor ott mar a cpun mulik a dolog").

Ha leveszed a grafikat lehet noni fog az atlag fps, de azokban az esetekben ahol a CPUlimites a helyzet low mellett is (siman lehet) nem lesz valtozas. Szoval az avg fps no, viszont adott ponton a jatek ugyanugy be fog szaggatni. Pl a Shift1 csinalt ilyet eyefinityvel az egyik palya egy adott pontjan, illetve a Dirt3 is tudott ilyet.

Pelda:

Ultra grafika, avg 30 fps 100secen, ebbol van egy 10seces helyzet ahol 15 fps van es 90 sec ahol ahol ~31.7.
Low grafikaval van avg 55,5 fps 100 secen, ebbol meg mindig ott a 10 seces helyzet 15 fpssel, viszont a maradek 90ben megy 60at.

Szoval atlag lesz 55.5 fps, ami majdnem duplaja, csak eppen a 10 seces elfogadhatatlanul lassu helyzetben tovabbra is szaggat a jatek: Ilyen helyzet egy autoszimulatornal a rajt miatt elegge konnyen elkepzelheto, az autok szamanak novekedesevel a toredekere eshet vissza az fps.

Maskepp: A jatekok (elosztott) valosideju rendszerek, amiknel a valaszidok varianciajara is kriterium van (tehat nem csak korlatos idon belul kell reagalnia a rendszernek, hanem egymashoz kepest egy adott idointervallumon belul se lehet egy hatarnal nagyobb kilenges). A mozgokep amit mi latunk kepek sorozatabol all elo, amiknel a kirajzolasi idok (frametime) fontosak. Ld pl GTA4 es a mikroakadas. Pelda: jateknal periodikusan az elso framet kirajzolni az adott masodpercben tart 50msig, majd a kovetkezo 59 frame szinten 50ms. Az avg 60 fps lesz, csak eppen a jatek szemmel lathatoan es nagyon rondan akadni fog az 50mses frame miatt.

Ami miatt ez fontos: Lehet van szemelyes tapasztalatod, viszont a 48:9es keparanyra a jatekok egy resze kevesbe van felkeszitve (es optimalizalva), emiatt adott esetben teljesen mashol vannak a szuk keresztmetszetek, mint 16:9en: Adott esetben lattam mar hogy az egyik szalnak kb haromszorosara(!) ugrott az igenye, ami az adott vegrehajto magon eleg csunya dolgokat muvelt: Hiaba volt 35%on a negymagos proci (amikor ket magot hasznalt a progi, ebbol egyik ugye hataron 25%on ment, a masik 10% korul... hiaba lenne meg eroforrasa, nem tudja kihasznalni), hiaba volt 40%on a GPU, az egyik magon futo thread miatt 30ms koruli frametimeok voltak kb egy fel masodpercig. Nem sokaig, de addig pont eleg ideig, hogy a driftelo autoval az ember keresztbealljon.

Emiatt mondom, hogy amit leirsz, az valamennyire fedi a valosagot, de nem elegge. Ha erdekel, anno a 7950/7970 startja korul volt egy tobb honapos diszkusszio angol portalokon a temaban, AnandTechre, a TomsHWre es talan a HardOCPre emlekszem, hogy elegge utannajartak a "miert erzodik ugy, hogy nvidian simabban fut" temakornek, magyarul pedig ugy emlekszem itt a ph!n is volt a temaban cikk. Igazabol a vegeredmeny az lett, hogy otthoni korulmenyek kozott a frametime nem merheto rendesen (fraps csak kozelitoleg ok mert nem onnan veszi a mintat az idore ahonnan kene, rendes frametimeokhoz egy megfeleloen erzekeny kamera kell), viszont az lett a konszenzus, hogy a teljes kephez nem eleg az avg, es nem eleg a min fps, hanem gyakorlatilag grafikonokat es eloszlasokat kell nezni.

Shing: jo de nekem i5-760am van:). amire en hasznalom meg jellemzoen nem limitalo (kiveve bioshock 5760x1080, azt visszavettem 4800x900ra).

[ Szerkesztve ]

üzenetek