[Re:] [flymi:] Életem első saját autója - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Chaser
(titán)

Ha pedig ugy dont h hamar akar valamit akkor hamar kapja, de ez ilyen:) valtocsere pl nalam nem volt bekalkulalva, varosi auto volt 90%-ban, termeszetesen akkor ment tonkre mikor kolcsonadtuk a volt tulajnak ( : par honappal a vasarlas utan - o pedig lapitott:d , elso menetkor mar hallottam h valaminek hulye hangja van ami eddig nem volt -, de ez volt az egyetlen nagyobb tetel azota is, a maga 50 v 60e ft-javal
Keves javitanivalot es sok balesetmentes! :)


gabor9991
(őstag)

Balesetmenteset :C
Nem volt szokatlan milyen széles belül is?
Tükrök nélkül 184cm széles kivül, Egy w124-es a 90-es években 10cm-rel keskenyebb volt :)


Silent77
(veterán)
Blog

Gratula hozzá, balesetmentes közeledést! :C
Kép nem lesz? ;)


Tikakukac
(titán)

20-ért még bemondást sem :B

Most fogok üregezni és alvázazni, egy 50k köröl lesz az anyag és minden más már adott ezen kívül. 130k körül hallottam mostanság, hogy csinálják.


flymi
(addikt)
Blog

Kösz mindenkinek! :R
De lesznek képek. Egyelőre csak pár hibát fotóztam (esztétikai).

Bizony meglepő a szélessége. :K Az úton nem igazán érződik, de mikor itthon beálltam a szakadt rönyó helyére (ami most az utcán parkol), bizony óvattal nyitottam az ajtót. Egyik oldalról vas kerítés, masik oldalt a házfal.

Eszméletlen mennyi kütyü van benne, még ismerkedem minden apró gombbal, karral, beállítással.

Közben azért sikerült kiderítenem ezt-azt a kocsiról így utólag, egy kis utána járással. Az élete első felét céges autóként kezdte, ami azért fura, mert benya, nem dízel...
Az autó a kerben ideiglenesen ki volt vonva egyébként.

Kgfb megkötve, két hét múlva fizetek egy éves díjat csekken, épphogy egy kávé árával lesz több, mint 40k.
Ha a kereskedőt nem szàmolom, aki a klímát cseréltette, akkor az előző tulaj (hölgy) 2015-ben szépen ráncba szedte a vasat. Jópár fontos alkatrész cserélve lett, ezekről megvan minden számla. A korábbi papirosok viszont egyáltalán nincsenek meg.

Hazaindulás előtt megkértem az eladót, h ellenőrizzük le a világítást, áldom is ezért az eszemet, mert ott derült ki, h a bal első tompított kiégett.

Első utam párszáz méter volt a legközelebbi kútig. Ott löttyintettem bele negyedig. Onnan elhozott a lakhelyemen üzemelő kézi mosóig, majd onnan haza.
Holnap veszek bele eü csomagot (mert lejárt) és egy égőt vagy égő szettet ha lehet olyat kapni (megnéztem a kézikönyvet az égő típusoktól a motorolaj típusokig mindent). Talán felrakom már a kamerát is, ha futja az időmből...

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Ha hagyod a nyálszintet lemenni, akkor - szerintem- mosd v mosasd ki a tankot mihamarabb.
Jársz az autóval sógoréknál vagy a Tóthoknál?


gabor9991
(őstag)

Izzóból a H7 lesz belevaló.Én sima hella-t raktam bele teljesen jó.
Éves KGFB 40K :Y casco-val együtt nem kerül ennyibe itt vidéken az egy év :)

(#86) bitpork

Mi szükség lenne erre? Gyakorlatilag mindig akkor tankolok amikor jelzi a lámpa, hogy 80km-nél kevesebb van benne.Legutóbb az algyői MOL kútra úgy értem be, hogy 3km volt a megtehető távolság a fedcomp szerint.Eddig semmit nem vettem észre ami miatt tankot kellene mosatnom :U

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

43 az éves casco nélkül ;) MOD nálam.

A tankban idővel gyűlik nagyon finom por. Ugyan scorpioval, alfával és renaulttal szívtam meg de mindegyik esetben a szivattyú felszívta ezt és elkezdett határozottan gyöngülni, majd meg is halt. Aszonták a szerelők ha kevés a nyál a tankban könnyebben szedi fel. Persze nem mai jószágok voltak. Magasnyomású dízelnél még rosszabb lenne a szitu, mert ott a nyál nem egy megoldásnál a teljes üzemanyagrendszer hűtéséért is felel, amiben minél kevesebb van annál forróbb a közeg.

De természetesen ez csak az én rossz tapasztalatom volt :R

[ Szerkesztve ]


#31600896
(senior tag)

Én megvettem az anyagot, majd lekezelem 10 ezerből megvan. Meglátom meddig bírja, első próbálkozás. Munkahelyemen hallottam olyat, hogy srác elvitte fizetett vagy 60-70 ezret, aztán csak meglökték itt-ott.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Nyilván 10k anyagból is lehet. Aminek értelme is van az ennek többszöröse. Anyagárban is.

60-70k-ból meg meg is fogják lökni itt-ott. Mivel a rendes az nem ennyi. Olcsó húsnak híg lett a leve.


flymi
(addikt)
Blog

Nem jártunk már régóta külföldön, sőt... Asszony még sosem.


bitpork
(veterán)
Blog

Csak azert kerdem mert osztrakiaban a felvetelert kekszualizalnak a Tothok meg mindenert ami a latoteret kitakarja.


#31600896
(senior tag)

Végül is határ a csillagos ég. Egy 13 éves autót azért utólag szerintem baromság 130-150 ezer forintért lealvázvédőzni. Ez most az én esetem. A legtöbb általam ismert autó sose látott alvázvédelmet mégse lyukadt ki egyiknek se az alja ;]
Én is csak kicsit rendberakom az enyémet kevés pénzből. ;)


icemad
(nagyúr)
Blog

Én még jobb vagyok. Ha valami baja van a kocsinak, akkor beviszem kereskedőhöz, kicsit ráfizetek, és kihozok egy másikat. Tavaly 6 ilyen autóm volt. Franc sem fog javításra költeni... A mostani golfom ment 50000 km-t, minden javítás nélkül. Most már kezd kínlódni, de nem izgat, kínlódjon vele az új tulaj. Én meg veszek másikat...


gabor9991
(őstag)

Évi 6 átírás biztos olcsóbb :D
Plusz amit megveszel, azt valaki pont eladta, mert franc fog javításra költeni ugye...

[ Szerkesztve ]


icemad
(nagyúr)
Blog

10 euró az átírás. Szerinted? Megy ameddig megy, ha dobja a hibakódot, akkor törlés és sell... A török meg albán autószerelők meg olyan km-t írnak be amilyet akarsz 20 euróért...


whbear
(senior tag)

Ez ugye csak vicc? De még annak is durva. Ha mégis igaz akkor remélem te is ilyen autót fogsz venni valami hasonlóan leleményes embertől. Légzsák, ABS hibajelző kiütve...
(Becsület, gerinc... tudod mit jelentenek ezek a szavak?)

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Akkor valami bitangos merítésed van. Vagy sosem láttál még szendvics küszöböt. Nem kintről rohad az szét. Belül. Láttam olyan motortartó bölcsőt, ami kívülről felületi rozsdás volt, mégis cserélni kellett. Belülről úgy szétrohadt, hogy az egyik ponton a baknál berogyott :B


icemad
(nagyúr)
Blog

Persze, hogy tudom. Csak én is rájöttem sok sok ezer euró elköltése után, hogy külföldön (nyugaton) így megy ez. Otthon meg örülnek a keveset futott holland meg német kocsinak. Itt a csóróbja (mint én) így csinálja. És ez nem is fog változni addig, amíg egy havi útadó annyi, mint otthon az éves biztosítás. Csak ezt elfelejtik megemlíteni a külföldről behozott kocsiknál.
Egyébként meg csak ilyen autót veszek. Legyen 1500 euró alatt, és legyen rá 8-9 hónap műszaki. Mielőtt lejár a műszaki eladom 200 euró bukóval és veszek másikat. Olajat meg ablakmosót veszek bele, ha kell. Így éri meg. Lehet, hogy ez neked rosszul esik, de mindenki ott fogja meg a pénzt, ahol tudja. Sok 100 hasonló példát tudnék mondani. Én mindig azt mondom az otthoniaknak, hogy mindegy mit veszel, csak ne nyugatról behozott kocsit vegyél.


gabor9991
(őstag)

" Én mindig azt mondom az otthoniaknak, hogy mindegy mit veszel, csak ne nyugatról behozott kocsit vegyél. "

Pedig nyugaton mindenki svájci nemdohányzó idős pap doktornő, aki hétvégén járt csak a kocsival ugye :D

[ Szerkesztve ]

üzenetek