üzenetek

hozzászólások


babkukta
(senior tag)

sparta2: rendben, mindenképpen jelzek :R Írtam radi8tor Kolléga által megjelölt személynek, várom a válaszát egyelőre.

fatal: Biztos hogy Sync 2 volt rajta :K Direkt megnéztem a szoftver verziót, és 2 volt rajta. Erre jött a frissítés alvázszám alapján, ami alapján 3 lett.
Kicsit tartok én is attól, hogy a hardver gyenge hozzá, de nem ismerem az autók rendszerét, hardverét.
Csak ha ez a helyzet, akkor miért dobta fel a ford oldala? És ha vissza kell állítani esetleg 2-re, mert gyenge a hardver, akkor fizessek 50 ezret, mert a ford.hu weboldal rosszul dobta be nekem a szoftvert?


fatal`
(félisten)

Alvázszám alapján eleve nem jön frissítés csak Sync 3-tól felfelé, a Sync 2-t nem lehet USB-n frissíteni így. Akkor az Sync 3 2.0 volt.

Az OS is más, a Sync 3 Linux alapú, a Sync 2 ha jól emlékszem még Windows CE alapú volt.

Viszont ha tudtad frissíteni nem kellene hogy ennyire belassuljon. Ha jól emlékszem akkor egyébként van valami mód downgradelni csak komplikált, talán a topicban is volt szó róla. Persze kell hozzá a régi verzió csomagja.


wong kok wah
(senior tag)

Neked biztos, hogy Sync3 -ad van. Ezek szerint 2.x SW verzió volt rajta. A Sync2 -öt nem lehet frissíteni Sync3-ra! Teljesen más HW és oprendszer. (Win CE - QNX6.5). Nem is indul el a telepítés. Újra kell rakni az SW-t..


Bélaaaa
(őstag)
Blog

Esetleg a Cyanlabs-os frissítést megpróbálhatod térképpek együtt a legfrissebb verzióra.

Nem kell tőle félni! Teljesen automata itt is a telepítés!

[ Szerkesztve ]


babkukta
(senior tag)

Tisztelt Fórumtársak!

#2293 számú hozzászólásomban említett probléma megoldódott :) Mivel kértétek a megoldás megosztását, és valóban hasznos lehet ez az egyszerű folyamat, így elmesélném ezt a kis történetet :R

Adott 2016-os évjáratú Ford Mondeo, melynek térképfrissítését szerettem volna végrehajtani.
Ezen gépjármű rendszer-és szoftverfrissítését végre lehet hajtani a [Ford támogatás] oldalon leírtak alapján. Hivatalos út van a frissítés végrehajtására, én az USB-vel történő frissítést választottam. Szerintem a legbiztonságosabb, de itt ahogy olvastam, mások szerint is. Útmutató az oldalon található, egyértelmű minden lépés.

Azonban a Ford oldala alvázszám alapján kiírta, hogy Sync és térképfrissítés is van az autómra, DE! a térképfrissítést csak az után engedi, miután a Sync szoftvert frissítettem. Megjegyezném, hogy a térkép szoftvert még letölteni se engedte az oldal egészen addig, ameddig a Sync szoftver nem friss. Tehát szükséges a Sync szoftverfrissítés során készült naplófájl feltöltése az oldalra, hogy érzékelje a legfrissebb szoftvert.

Mint fentebb is írta egy kolléga, a Sync rendszerem valóban nem Sync 2 volt, hanem Sync 3, csak egy régebbi verzió.

Én az útmutatónak megfelelően első körben frissítettem a Sync rendszert az alvázszám alapján legfrissebb szoftver verzióra (3.0.20204), melynek során semmilyen hiba nem volt, nem volt hibaüzenet, nem szakadt meg a frissítés, tehát minden úgy ment, ahogy annak mennie kell. Fontos megjegyeznem, hogy "master resetet" nem csináltam a frissítés előtt, nem olvastam azt, hogy ez szükséges. A naplófájlt azonnal fel is töltöttem annak rendje szerint. Ezt követően az oldal kiírta, hogy a rendszer naprakész, és azonnal engedte is letölteni a legfrissebb térkép szoftvert.

A térkép szoftver telepítése az előzetes tájékoztatás alapján 1,5-2 órát is igénybe vehet, így azt nem kíséreltem meg telepeíteni, csak letöltöttem, hogy csak az USB eszközre kelljen másolni, ha oda kerül a sor.

Ez után jött az a probléma, amit kifejtettem a #2293 számú hozzászólásomba. A rendszer fagyott, szaggatott, késett az érintés, multikormány reakció is késett, illetve maga a tolatóradar is késve érzékelt, tehát egy káosz volt az egész..használhatatlan, idegesítő :W

A hozzám legközelebb eső Ford szervizzel (Nyíregyháza) vettem fel első körben a kapcsolatot, akik természetesen szép summáért cserébe szerettek volna segíteni. Több üzenetváltásom volt velük, több-kevesebb sikert értem el. A lényeg, nem találtam náluk megoldást, engem hibáztattak a frissítés sikertelen telepítéséért, továbbá úgy gondolták, hogy én nem is jó szoftvert telepítettem fel, nem az én alvázszámomat adtam meg az oldalon, ezért biztos hogy nem kompatibilis a szoftver :DDD Hát vicces volt mit ne mondjak. De nem adtam fel, panaszkodtam még egy kört, amikor is egy szerviz@ford.com e-mail címhez irányítottak, hogy itt kérjek segítséget, ha panaszom vagy problémám van, ide írjak.

Ekkor írtam ide a fórumra, ahol kaptam egy [Facebook felhasználói fiókot], hogy vegyem fel vele a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel megtörtént, az úriember magyar(!!! :DDD ), és valóban nagyon segítőkész volt mindenben, a probléma nem volt neki ismeretlen. Tényleg érti a dolgát, viszont kizárólag úgy tudott volna segíteni, ha elviszem neki a gépkocsit Budapestre (mivel ott tevékenykedik), amire azonban nem volt sem időm, sem lehetőségem (250 km). Azt hozzá tenném, hogy az Úr magyar nyelvű rendszert tud varázsolni a Fordokra, ezzel foglalkozik, tehát akinek van ilyen igénye, az bátran vigye hozzá.

Én a térképet továbbra sem frissítettem, mivel úgy gondoltam, hogy egy nem működő rendszerre ráfrissíteni nem biztos hogy jó ötlet. Így pont amit alapvetően szerettem volna csinálni, azt nem mertem, mert tartottam tőle, hogy még nagyobb galibát okoz az egész.

Én a problémámmal bepróbálkoztam a szerviz@ford.com e-mail címnél is, mit veszíthetek? Nem mondom hogy gyorsan, de pár hét múlva érkezett a válasz, melyben az állt, hogy csináljak egy "master resetet", majd frissítsem a térképet az oldalon található útmutató alapján, mivel állítólag ez a Sync szoftverben is frissít valamit, nem csak a térképet frissíti.
Elég bátortalanul és hitetlenül, de a mai napon úgy gondoltam, egye fene, van szabad 2 órám, így a "master resetet" követően rádugtam az USB eszközt, amin a friss térkép szoftver volt rajta. Igen, valóban volt 1,5 óra, lehet 2 is.... de a frissítést követően a Sync rendszerem új lendületet vett, feltámadott halottaiból, és azóta ismét elégedetten használom :D

Nem tudom mi volt a pontos hiba, de jó tanács ezek alapján, hogy minden frissítést szerintem ajánlott "master reset" alkalmazásával telepíteni. Az, hogy a Sync és a térkép szoftver milyen viszonyban van egymással, és hogy van ilyen hatással egyik a másikra, nem tudom, de nekem megoldotta a problémámat :R Ha esetleg valakinek ilyen gondjai vannak, akkor ezt csinálja végig, valószínűleg hatásos lesz :K

Ami biztos, - bár általánosítani nem szeretnék - , hogy a Ford márkaszerviz valóban sz.rik bele ebbe az egészbe, kivéve, ha fizetsz keményen. Ennek ellenére pozitívan csalódtam a szerviz@ford.com ügyfélszolgálatában, akik kicsit késve, de hatásos és ingyenes megoldást kínáltak. Egyébként erről az e-mail címről a Ford Közép-és Kelet-Európai Kft. ügyfélszolgálata válaszolt :C

Akinek esetleg ez sem oldja meg a problémáját, annak pedig én is tudom ajánlani a fenti személyt :K Ha nem vagytok ismerősök Facebookon, akkor is vissza fog írni, segítőkész, azonban valószínűleg csak személyesen tud majd segíteni Budapesten, azaz aki messzebb lakik, számoljon ezzel az úttal.

Remélem akinek hasonló problémája van, vagy lesz, annak tudtam segíteni :R

Kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek! :)


radi8tor
(MODERÁTOR)

Minden jó ha vége jó! :C


sparta2
(tag)

Köszönjük szépen ezt a tanulságos történetet és az idődet amit a kommentre szántál! :R
Nekem a 2018-as új autó navigációja, olyan autópályát nem ismert, ami már több éve létezett. Egy neves fővárosi márkaszerviz (ahol vettem az autót) a kérésemre, hogy frissítsék a térképeket, azt válaszolták, hogy se kapacitásuk, se tudásuk nincs a kb. 25 GB letőltésére és telepítésére. Mondtam, hogy akkor megoldom én. Erre megkért a munkafelvevő, hogy ha sikerül, menjek már be hozzájuk és magyarázzam el a menetét a dolognak.
Mellesleg az F11-es térképet nem akarta felajánlani az alvázszám alapján a Ford felülete , így megszereztem más úton és hibátlanul működik azóta is. Több mint egy év után kaptam meg hivatalos úton is ugyanazt a frissítő csomagot.


babkukta
(senior tag)

#2306 radi8tor: Pontosan! :C Régen örültem ennyire egy ilyen kis apróságnak. Egyrészt nincs ez az idegesítő multimédiás egység bug, amivel napi szinten bajlódtam eddig. Valamint jó érzés az, hogy én csináltam meg, nem kellett vinni sehova, nem kellett fizetni érte :DD

#2307 sparta2: :R Akkor úgy látom, a Ford szervizben Nálad sem voltak toppon. Nekem először azt az ajánlatot tették, hogy 25 ezerért újra rakják a rendszert. DE! ha így se jó, akkor a Sync csapatnak kell szólniuk, akik vissza rakják az előző verziót (ami működött) 50 ezerért... Vicc az egész. De az még viccesebb volt, amikor konkrétan "meggyanúsítottak" azzal, hogy én rossz alvázszámot adtam meg, ezért nem kompatibilis szoftvert telepítettem, úgyhogy az én hibám, ezért kell fizetnem a javításért.
Aztán persze nem álltam be a sarokba, lemostam előttük az ablakot, hogy tisztán lássanak, márpedig a Ford hivatalos oldala adta fel a szoftvert, és igen, jó az alvázszámom is :DDD
Utána bocsánatot kért ez a "kontár", hogy igazam van, már látja a rendszerben, hogy valóban jó szoftvert töltöttem le, és nem érti mi lehet a baj, biztos telepítési baki. Rendes volt, mert azt mondta, pár napon belül felveszik velem a kapcsolatot, hogy vigyem be, és díjmentes megnézik. Ha valóban nem az én hibám, ingyenes a javítás. Persze ennek lassan 2 hete, azóta várom a jelentkezésüket ;]


Butcher82
(senior tag)
Blog

Sziasztok,

szeretnék segítséget kérni, egy rokonom megkért, hogy frissítsem a 2016-os Ford Focusan a térkép szoftvert, mert sok új pályarészt nem ismer. Viszont az alvázszám alapján a ford oldala azt írja, hogy a szoftver "naprakész". :F Akkor ezek szerint ezzel nem lehet mit kezdeni?


fatal`
(félisten)

16-os Focus az még Sync 2, ha jól emlékszem, az még a régi windows alapú platform és talán kártyáról megy a térkép. Szervizt lehet még megkérdezni, de nem biztos, hogy van értelme.


Butcher82
(senior tag)
Blog

köszönöm!


koti
(tag)

Ford Kuga frissítését sikerült megoldanom. A térkép viszont nem akar felmenni. 50-60 perc elég volt eddig. Most autózással a 80 perc sem. Gondoltam megpróbálom töltővel álló helyzetben. Rákötöttem a töltőt. Rátettem a gyújtást és bedugtam a PEN-t. Updating még 4 óra után is. A térképet alvázszám alapján a hivatalos oldalról töltöttem le. Mit kellene csinálnom? Jah: sync3.

[ Szerkesztve ]


radi8tor
(MODERÁTOR)

Asszem' valahol eltárolja a pendrive-on hogy meddig jutott a fájlok frissítésében.
Talán abban a Sync_alvázszámod.xml fájlban van.

De talán egyszerűbb egy másik pendrive-al megpróbálnod.

Nekem olyan 1ó 20p volt összesen, ezalatt egyszer kellett újraindítani, ha jól rémlik 30 perc után, aztán folytatta a másik felével.


koti
(tag)

Köszönöm próbálkozom az ötlettel. :K


cappa72
(nagyúr)
Blog

Én szépen újraformáznám, vagy másik pendrájvot használnék.
Sokat szívtam én is ezzel, aztán hol így jött össze, hol úgy.
Mitha xiaomi együttható lenne a fordnál.
Kinek így, kinek úgy sikerül. (Én mondjuk ezt nem értem miért, de az eddig olvasottak alapján ilyen.)


koti
(tag)

Akkor próbálkozok másik PEN-el. Köszi


sarkan
(aktív tag)

Sziasztok, feldobta a ford.hu, hogy térkép frissítés elérhető az alvázszám alapján.
Letöltöttem a frissítést, kicsomagoltam és átírtam egy pendrive-ra úgy mint eddig.
Elindult a frissítés, véget ért és a következő szöveget írta ki:

Eddig ilyennel nem találkoztam, mi a teendő?
Egyébként az xml fajl létrejön de hiába töltötm fel a ford.hu oldalra nem történik semmi, legközelebb belépek megint figyelmeztet, hogy térkép frissítés elérhető.
a térkép jelenleg F11.

[ Szerkesztve ]


Pongi1975
(tag)

A szoftverfrissítés első része sikeresen telepítve. Kérjük, indítsa újra járművét a lehető leghamarabb, hogy folytassa a frissítés második részét.

Mekkora pendrive-ot használtál? Lehet nem fért fel a teljes frissítés rá.

[ Szerkesztve ]


radi8tor
(MODERÁTOR)

Ez teljesen normális. A frissítés első harmada után újra kell indítani Sync-et.
Ehhez gyújtást le, ajtót kinyit, ajtót visszacsuk, vár 1 percet, majd mehet megint a motor. Pendrive maradjon benne, folytatni fogja a frissítést. :K


_pda_
(tag)

Hellooo,

Frissítettem ma a térképeimet.

2018 Connect, Sync 3.0 F10 térképadatbázis volt rajta.
Alvázszám alapján megnéztem,mit lát az autóból a Ford SYNC-FRISSÍTÉSEK oldala.

A fejegységre az írta, h nincs frissítés csak a térképre.
Letöltöttem a notira, kicsomagoltam az állományt és jobb híjján egy WD Elements 2TB SSD-re másoltam fel az állományt.
(ezt kipróbáltam elötte, látta a fejegység)
Az akku jó állapotú és ráakasztottam egy 5A-es Lidl töltőt.
A folyamat hibátlanul lezajlott, jelezte a fejegység, h van update, elindítottam és kb 40 perc múlva csinált egy restartot.
Ekkor levettem a gyújtás meg ajto ki-be, 1 perc várakozás. (sztem ekkor nem kellett volna)
Mindegy, szépen folytatta a frissítést majd újabb 40 perc után jött a következő üzenet, h vegyem ki a kulcsot és indítsam újra az autót.
Megtörtén és a boot után kiírta , h az update sikeres, komplett és távolítsam el az USB eszközt.
Nyomtam neki ez után egy master resetet is.

A változás annyi, h a térkép adatbázis F11 lett.
A meghajtón létrejött xml fálj feltöltöttem a Fors sync update oldalra, ez után a fejegység és a térkép mellett is zöld pipa jelezte az állapotot.

Tehát nem járattam és nem autókáztam vele, hanem akkutöltővel megoldottam a frissítést.
Ehhez annyit hozzá tennék, hogy mikor befejeztem mindent, akkor már jelezte a fejegység, h kevés a kakaó és elmenne energiatakarékos módba!!

Tehát aki így frissítene, az legalább 10A töltési kapacítású töltőt akasszon az akkura, mert ezek szerint gyújtáson a sok periféria többet vesz fel, mint 5A !!

A töltőt pedig az akku pozítív és a karossszéria negatív "bikázási pontjára" kell tenni, h a BMS jól mérje az állapotot !!

[ Szerkesztve ]


Mazs1drazs1
(kezdő)

sziasztok! találkozott már valaki olyannal, hogy a SYNC3 (Mondeo MK5) ledobja a telfont, miközben megy a tükrözés?
telefonom 50%-on volt amikor a kapcsolat megszakadt, és nem tudtam újra előhozni. Azóta lement pár kulcs ciklus, de még nem próbáltam újra.
Vannak esetleg tapasztalatok/ javaslatok? köszi :R


fatal`
(félisten)

Menet közben nekem csak szar kábel miatt csinált ilyet. Induláskor volt már rá példa, hogy mindent (kocsit, telefont) újra kellett indítanom. Próbáld meg másik kábellel.

üzenetek