üzenetek

hozzászólások


babkukta
(senior tag)

Tisztelt Fórumtársak!

#2293 számú hozzászólásomban említett probléma megoldódott :) Mivel kértétek a megoldás megosztását, és valóban hasznos lehet ez az egyszerű folyamat, így elmesélném ezt a kis történetet :R

Adott 2016-os évjáratú Ford Mondeo, melynek térképfrissítését szerettem volna végrehajtani.
Ezen gépjármű rendszer-és szoftverfrissítését végre lehet hajtani a [Ford támogatás] oldalon leírtak alapján. Hivatalos út van a frissítés végrehajtására, én az USB-vel történő frissítést választottam. Szerintem a legbiztonságosabb, de itt ahogy olvastam, mások szerint is. Útmutató az oldalon található, egyértelmű minden lépés.

Azonban a Ford oldala alvázszám alapján kiírta, hogy Sync és térképfrissítés is van az autómra, DE! a térképfrissítést csak az után engedi, miután a Sync szoftvert frissítettem. Megjegyezném, hogy a térkép szoftvert még letölteni se engedte az oldal egészen addig, ameddig a Sync szoftver nem friss. Tehát szükséges a Sync szoftverfrissítés során készült naplófájl feltöltése az oldalra, hogy érzékelje a legfrissebb szoftvert.

Mint fentebb is írta egy kolléga, a Sync rendszerem valóban nem Sync 2 volt, hanem Sync 3, csak egy régebbi verzió.

Én az útmutatónak megfelelően első körben frissítettem a Sync rendszert az alvázszám alapján legfrissebb szoftver verzióra (3.0.20204), melynek során semmilyen hiba nem volt, nem volt hibaüzenet, nem szakadt meg a frissítés, tehát minden úgy ment, ahogy annak mennie kell. Fontos megjegyeznem, hogy "master resetet" nem csináltam a frissítés előtt, nem olvastam azt, hogy ez szükséges. A naplófájlt azonnal fel is töltöttem annak rendje szerint. Ezt követően az oldal kiírta, hogy a rendszer naprakész, és azonnal engedte is letölteni a legfrissebb térkép szoftvert.

A térkép szoftver telepítése az előzetes tájékoztatás alapján 1,5-2 órát is igénybe vehet, így azt nem kíséreltem meg telepeíteni, csak letöltöttem, hogy csak az USB eszközre kelljen másolni, ha oda kerül a sor.

Ez után jött az a probléma, amit kifejtettem a #2293 számú hozzászólásomba. A rendszer fagyott, szaggatott, késett az érintés, multikormány reakció is késett, illetve maga a tolatóradar is késve érzékelt, tehát egy káosz volt az egész..használhatatlan, idegesítő :W

A hozzám legközelebb eső Ford szervizzel (Nyíregyháza) vettem fel első körben a kapcsolatot, akik természetesen szép summáért cserébe szerettek volna segíteni. Több üzenetváltásom volt velük, több-kevesebb sikert értem el. A lényeg, nem találtam náluk megoldást, engem hibáztattak a frissítés sikertelen telepítéséért, továbbá úgy gondolták, hogy én nem is jó szoftvert telepítettem fel, nem az én alvázszámomat adtam meg az oldalon, ezért biztos hogy nem kompatibilis a szoftver :DDD Hát vicces volt mit ne mondjak. De nem adtam fel, panaszkodtam még egy kört, amikor is egy szerviz@ford.com e-mail címhez irányítottak, hogy itt kérjek segítséget, ha panaszom vagy problémám van, ide írjak.

Ekkor írtam ide a fórumra, ahol kaptam egy [Facebook felhasználói fiókot], hogy vegyem fel vele a kapcsolatot. A kapcsolatfelvétel megtörtént, az úriember magyar(!!! :DDD ), és valóban nagyon segítőkész volt mindenben, a probléma nem volt neki ismeretlen. Tényleg érti a dolgát, viszont kizárólag úgy tudott volna segíteni, ha elviszem neki a gépkocsit Budapestre (mivel ott tevékenykedik), amire azonban nem volt sem időm, sem lehetőségem (250 km). Azt hozzá tenném, hogy az Úr magyar nyelvű rendszert tud varázsolni a Fordokra, ezzel foglalkozik, tehát akinek van ilyen igénye, az bátran vigye hozzá.

Én a térképet továbbra sem frissítettem, mivel úgy gondoltam, hogy egy nem működő rendszerre ráfrissíteni nem biztos hogy jó ötlet. Így pont amit alapvetően szerettem volna csinálni, azt nem mertem, mert tartottam tőle, hogy még nagyobb galibát okoz az egész.

Én a problémámmal bepróbálkoztam a szerviz@ford.com e-mail címnél is, mit veszíthetek? Nem mondom hogy gyorsan, de pár hét múlva érkezett a válasz, melyben az állt, hogy csináljak egy "master resetet", majd frissítsem a térképet az oldalon található útmutató alapján, mivel állítólag ez a Sync szoftverben is frissít valamit, nem csak a térképet frissíti.
Elég bátortalanul és hitetlenül, de a mai napon úgy gondoltam, egye fene, van szabad 2 órám, így a "master resetet" követően rádugtam az USB eszközt, amin a friss térkép szoftver volt rajta. Igen, valóban volt 1,5 óra, lehet 2 is.... de a frissítést követően a Sync rendszerem új lendületet vett, feltámadott halottaiból, és azóta ismét elégedetten használom :D

Nem tudom mi volt a pontos hiba, de jó tanács ezek alapján, hogy minden frissítést szerintem ajánlott "master reset" alkalmazásával telepíteni. Az, hogy a Sync és a térkép szoftver milyen viszonyban van egymással, és hogy van ilyen hatással egyik a másikra, nem tudom, de nekem megoldotta a problémámat :R Ha esetleg valakinek ilyen gondjai vannak, akkor ezt csinálja végig, valószínűleg hatásos lesz :K

Ami biztos, - bár általánosítani nem szeretnék - , hogy a Ford márkaszerviz valóban sz.rik bele ebbe az egészbe, kivéve, ha fizetsz keményen. Ennek ellenére pozitívan csalódtam a szerviz@ford.com ügyfélszolgálatában, akik kicsit késve, de hatásos és ingyenes megoldást kínáltak. Egyébként erről az e-mail címről a Ford Közép-és Kelet-Európai Kft. ügyfélszolgálata válaszolt :C

Akinek esetleg ez sem oldja meg a problémáját, annak pedig én is tudom ajánlani a fenti személyt :K Ha nem vagytok ismerősök Facebookon, akkor is vissza fog írni, segítőkész, azonban valószínűleg csak személyesen tud majd segíteni Budapesten, azaz aki messzebb lakik, számoljon ezzel az úttal.

Remélem akinek hasonló problémája van, vagy lesz, annak tudtam segíteni :R

Kellemes hétvégét kívánok Mindenkinek! :)

üzenetek