üzenetek

hozzászólások


kolopele
(nagyúr)

Pontosan ezt írtam én is, nem figyelsz? :D 6-8 mag esetében már nem számít igazán, de 4 mag esetében igen, ott jó ha van még 4 szál. Sosem észleltem lassulást Skylake vagy Kaby Lake esetében bekapcsolt HT mellett, kikapcsolva lassulást, limitet viszont annál inkább ( persze nem 4K - n tesztelve).

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

lehet a több mag okozza, jobban nem mélyedtem bele, anélkül is kikapcsoltam volna, örülök neki h eljutottak addig intelék, h lehet ht nélküli cpu-t venni tőlük, legközelebb majd egy olyat próbálok ki


kolopele
(nagyúr)

Ezért jó a 9900k, mert ott adott a 8 mag ami elég mindenre, de ha nagyon kell ott a plusz 8 szál is :K Persze ára is van, egy Ryzen 2700X is tudja mindezt a töredékéért, csak van aki ugye ragaszkodó típus....... :)


Soderes
(aktív tag)
Blog

Azért a 2xxx és 3xxx szériára még ma is lehet egy komoly konfigot rá húzni és rohadt olcsón.

Urby66 : Attól is függ ez a dolog ha támogatott a gameben a HT vagy a Appba. A Tomb Raider széria kimondottan Intel barát pl. vagy az App-oknál az Adobe programcsomag.
Azért jobban darál tömörítésnél és videovágásnál ez a technológia. Ott ritkábban van Idle-ben egy mag/szál. Még a játékoknál nagyon függ ez a optimalizálástól, GPU-tól.

Korábban 2010-11 az AMD csinált egy tanulmány, ami szerint 8 mag felett (ebben a szálak is beletartoznak) már nem lineáris a gyorsulás, egyre kevesebb a nyereség. Ellenben több a fogyasztás, tranzisztor szám, lapka nagyság, hő. És ezen a csíkszélesség sem változtat.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

A rosszul optimalizált játékok esetében meg kész áldás a több mag vagy több szál, csak nézd meg mondjuk a Crysis 3 - mat, a Mafia 3 - mat vagy a GTA 4 - et, de említhetném a két utolsó AC - t is. Natív 4 maggal szenvednek, de HT mellett jelentősen felgyorsulnak, és a proci sem jár 100% - on. Szóval 4 mag 8 szál, vagy 6-8 mag ma már a minimum.


Soderes
(aktív tag)
Blog

Hát ha van egy 8 magos procid ott már igazán a GPU-t kell cserélgetni.

Egyébként ezeknek a játékoknak a 32 szál sem elég annyira optimalizálatlanok. Ezeket általában én moddolni szoktam és máris jobban futnak.

GTA 4-el mi volt a gond? Phenom II x4 955-el és 5870-essel simán Full HD-ba ment nálam a történet.

Far Cry 4, 5.
Na annak nem elég semmi. Magas órajel és min 6 mag, erős VGA és még úgy is csak 50-60FPS.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Srácoknál szaggatott anno 4 maggal HT nélkül rendesen, az fps is kevesebb volt. GPU csere egyelőre még nem jöhet szóba nálam, mert a 2080 Ti - nél jelenleg nem tudok jobbat. Majd a háromezres szériánál talán. Far Cry - okat direkt nem írtam, ami Ubisoft, az eleve fenntartásokkal kezelendő :) Azoknál leginkább akkor volt gond, ha sokan voltak egyszerre a képernyőn. Legutóbb a Breakpoint végig játszása volt kegyetlen olykor, mégsem tudtam letenni :)

[ Szerkesztve ]


Géjza
(őstag)
Blog

Pont emiatt nem váltottam platformot, csak az i5 2500k helyére jött az i7 3770k.


BiP
(nagyúr)

Nem tudom, most mennyiért kapható 3770k, de anno, amikor 2500k-ról váltottam (4éve), összességében jobban megérte platformot váltani 4790k-ra a szimpla procicsere helyett, annyira aránytalanul drága volt a 3770k. Akkor. És mégse zsákutca.
De anno ugyanez a dilemma megvolt előtte a core2quad -> 2500k váltásnál is. A Q9xxx-es quadok annyira drágán mentek, hogy egyszerűbb volt a váltás.
És ugyanígy szinte ingyen volt később a csere a 4790k-ról 6700k-ra. És most Ryzen 2700-ra. Valahogy ezek a váltások jól jöttek ki.


Géjza
(őstag)
Blog

20k volt a proci upgrade. Lapot, 2500k-t, memót, procihűtőt talán 35-ért lehetett volna eladni. Ennyiért Ryzen 2600 sincs, (Intel meg mégdrágább). És akkor még nincs rendes alaplap alatta, sem DDR4, sem komoly léghűtő. Sok.


#16939776
(nagyúr)
Blog

Az a minimális késés számokban: +4,2ms (237FPS-nél ) a frame limit miatt és ~+2 ms a G-sync on miatt a monitor közepén. Ahogy használom, úgy kb.: 10-12ms az egér-monitor közepe között késés nyílt terepen és 8-10ms körül van zárt terepen.
Nálam állandó cpu limit van, a frame time valóban hullámzik ha mérem, de a legfinomabb egérmozdulatokat látom megtörténni miközben célzok, közben nem "ugrik meg" az ellenfél, nem "ragad le" az egér. Szerintem a folytonosság tökéletes így.

A TSC csak az adott CPU magon belül pontos, két cpu mag közötti szinkronizálására nem alkalmas, eltérő magórajel esetén ugyan annyi ciklusnak a leszámolása továbbra is eltérő mennyiségű időt jelent. Ezért kell a CPU órajelétől független számlálókat használni.


janos666
(nagyúr)
Blog

Nem azt a problémát oldja meg a TSC és APIC Timer-el együttes használat (nem ez az "enhanced" mód a Windows-ban)?

A G-Sync féle lag szerintem tényleg nevezhető minimálisnak azért cserébe, amit ad (simább és törésmentes mozgókép). Az fps limiter sem növeli a lagot, mikor a játékmotorba van építve, csak ha kintről kampózzák bele (vagy ha arra gondolsz, hogy a nyers fps szám csökkenés növeli, akkor vehetsz 240Hz-es kijelzőt 120-as helyett...).

Vagy esetleg ott van még a FastSync. Azt használtam, míg nem volt TV méretben G-Sync. Az is kb. +2ms, de azzal se csíkoz a kép.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ebben a linkben a Windózon működő QPC-ről írnak pár gondolatot. [link]
Illetve itt egy másik dokumentum ami a process időzítések filozófiáját taglalja : [link]

Minden játékban van motorba beépített V-sync, gyakrabban mint user által szabadon állítható frame-limiter. Az még mindig sokkal kisebb hozzáadott késést produkál, mint a G-sync ON, és így sincs képtörés. Tudom hogy elvileg el kellene dobálnia frame-eket, ha az FPS ha túllép a monitor frissítésén, de nem látok akadást.

Nincs ennek valami hivatalos topikja PH-n?! Érzem hogy nem ide kellene "szemetelni". :)

[ Szerkesztve ]


BITBOYS
(addikt)
Blog

Jelenleg, amúgy pedig már több mint egy éve 1650 V3-as procit használok 4.8GHz-en hajtva minden magon.
Ár/értékben szerintem verhetetlen, ráadásul nem is kér sokat 1.290v-on stabil (24/7).
Jók ezek a Xeonok, vagyis a 2011-es platform. Nem is igazán tudom leváltani a rendszert, mert nincs mire, természetesen itt főleg az ár/érték arányra gondolok és kizárólag hétköznapi felhasználásra, játék, net, filmezés mindez 4K monitoron zökkenőmentesen.
Én is kapcsolgattam a ht-t, de nem láttam értelmét kikapcsolva hagyni :)


Urby66
(aktív tag)
Blog

Ha jól tudom a V3 már DDR4-et támogat, igaz?
Milyen alaplappal használod, tuningolod? A munkaállomásba készült lapok jellemzően nem tudnak feszültséget állítani.
Ez miatt ragadtam én 4,3 GHz-en a Z420-ban. Persze alapfeszültségen tud ennyit a 1650 V2. :D


BITBOYS
(addikt)
Blog

Gigabyte X99-SLI [link]
Korábban használtam V2-est is, szintén Giga lappal, de azt nem hajtottam ennyire :)
A proci/lap közösen szépen elboldogul a 125MHz-es fsb-vel is, plusz a belső cache szorzóját is lehet némileg növelni, nem okoz semmilyen problémát folyamatos használat közben sem.

Ja igen, szép összefoglaló lett, gratulálok az íráshoz, teszthez :K


Loha
(veterán)

A Haswell előtti generációkat sokkal jobban lassítják a Spectre és Meltdown "javítások" mint az azt követőket, és a BIOS a microkód frissítés még tuningon/stabilátos is sokat ront még Haswellen is...

Csak az OS "javításokat" kapcsoltad ki, a CPU microkód "javítások" mindvégig aktívak voltak, ha vmi nem túl régi Win10-en teszteltél.

[ Szerkesztve ]


janos666
(nagyúr)
Blog

Ami tuti, hogy ha újabb, sokmagos Intel gépen (akár csak az én 6/6-os CoffeeLake-em, de a >=SkyLake alapú HEDT platformok még inkább) erőlteted a HPET-t friss Win10-en, akkor látványosan lelassul a gép (egy webböngésző is lomhábban indul el, a TimerBench szerint ~100x a lépésköz, stb).
Ez már a speculation mizéria előtt is igaz volt, de azóta csak még rosszabb, mert a HPET is I/O művelet, ami lassult ezektől a védelmektől (azt hiszem a Zen 1.x CPU-knál is, csak a Zen2-ben van erre hardware javítás és ott került át a HPET is az I/O-die chip-be a PCH-ból, vagy van meg duplán mindkettőben).

Egész szívesen nyitnék neki egyet (pl. "VRR GYIK", vagy "Mindent a frissítésről és simaságról"), ha nem bánják a modik: ennek a magyar kivonatolása lehetne a topic összefoglaló, aztán lehetne vitázni, akár saját, új méréseket közölni, netán jobban összevetni a FreeSync-et a GSync-el bizonyos beállítások mellett (pl. V-Sync On és nincs limiter vs. van limiter, melyik hogy reagál ezekre), lemérni egyszer az új HDMI 2.1 VRR-t is, hogy tényleg igaz-e rá minden, ami a többi G-Sync megoldásra, stb.
De nekem pl. nincs hozzá ~1000fps kamerám (és LED-elhető egerem se, bár arra jó lenne egy szétkoptatott 1000Hz-es egér is).

(#77) Loha Maga a microcode elvileg nem csinál semmit speculation ügyben, ha letiltod az OS oldali védelmet. Az egy teljesen külön kérdés, ha más módosítások is vannak a microcode-ban, amik kihathatnak pl. a tuning stabilitásra (ha babráltak a feszültségszabályzással és emiatt magasabb Vcore-t kell beállítani, hogy stabil legyen). De az sem feltétlenül árt (ezek általában hibajavítások).

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Meg erdemes enne berakni a tesztbe azt is,hogyan hat a Ht kikapcsolasa,ha a jatek mellett egyeb servicek is futnak a hatterben , peldaul stremelsz,vagy filmet neznek a masik kijelzon,renderelsz,enkodolsz, valami server fut stb ...

[ Szerkesztve ]


apatyas
(Korrektor)
Blog

Felmerült bennem egy kérdés, némileg hasonló témakörben.
Dual channel RAM kezeléssel kapcsolatban. Úgy emlékszem, volt annak olyan módja, hogy a két csatornán külön-külön kér le független adatokat, aztán inkább elterjedt az, hogy a két csatornát összesítve nagyobb sávszélességgel tud olvasni ugyanabból az adatcsomagból (unganged vs ganged, asszem).
Az előbbi beállítás gyorsítana-e a mostanában már jócskán elterjedt sokszálas folyamatokon? Van-e erre vmi topik, vagy beszéltek erről már valahol?

üzenetek