üzenetek

hozzászólások


janos666
(nagyúr)
Blog

Egy másik nézőpontból, ha VRR-al a max freki alá pár fps-el limitálsz, akkor minden képkockát látsz is, ami elkészül, minimális késéssel (sync nélkül is csak a képtörés kedvezőbbik oldalán lesz alacsonyabb a mért lag, a GSync/FreeSync csak addig várakozik, míg végez a teljes képkocka és frissíthető a kijelző csíkozás nélkül [link] ), képtörés és judder nélkül (hozzá lesz szinkronizálva a kijelző a frametime-hoz, míg befér a min/max időablakba), ráadásul lesz esélyed, hogy se a CPU, se a GPU ne legyen ~100%-ra terhelve, ami önmagában jellemzően növeli a késést és rontja a folytonosságot (hullámzóbb lesz a frametime).

A TSC pedig magasabb frekvencián jár, illetve kisebb késéssel és "olcsóbban" érhető el, mint a HPET, mert a CPU-ban van.
A friss Win10 most valami új szintetikus órát használ, amivel 10 MHz-et mondd a QueryPerformanceFrequecy.

Ez pl. egy SkyLake Pentium C232 PCH-val:
hpet0: 8 comparators, 64-bit 24.000000 MHz counter
tsc: Refined TSC clocksource calibration: 3311.999 MHz

[ Szerkesztve ]

üzenetek