üzenetek

hozzászólások


Robitrix
(senior tag)

Látod pont ezért nem streamelem ki a játékot. Bőven elég ha csak én röhögök a saját bénaságaimon. A dolog előnye rögtön kevesebb mag kell a prociba, mert nem kell átlagban plusz két magot rászámolni a videó tömörítésre a játék igényein túl. :)


Robitrix
(senior tag)

Ez erősen függ a játék által igényelt magok (vagy szálak) számával.
Tehát ha van egy 4/8 procim és futattok rajta egy oyan játékot, ami monduk örül a 6 magnk, akkor jól ellesz. Persze még inkább ellesz egy 6/6-os procin. Hiszem magon futni eleve gyorsabb, mint szálakon
Igaz azért attól is függ, hogy van szétterhelve a számítási igény a párhuzamos folyamatok közt.
A legtöbb programot azért alapvetően úgy irják, hogy valagol fut egy fő program ág, ami a legtöbb mindent alvégez. Amikor lehetőség van a fő ággal párhuzamosan futtatni program ágakat, akkor az a rész rákerül egy másik magra vagy szálra. Ha úgy van szétterhelve a proci igény, hogy 90% a fő magon számolódik és a maradék 5 magon meg csak az összes számitás 10%-a dolgozik idönként. Akkor 1-2 mag hiánya nem fog drasztikus teljesitmény kieését okozni. Attól, hogy a program 10%-nyi számítása nem 5 magon zajlik nem igen veti vissza a teljesitményt. Majd szépen egymással osztozva időszeletekben megosztoznak a magokon. Olyan játék ahol jobban szét van terhelve a magok közti számolás már más eredményt mutat kevesebb mag esetén. Mondjuk a fő program ág csak 40% erőforrást igényel. és a maradék 60%-ot számolja a maradék 5 mag. ha a 60%-nak csökken le a számolása 3 magra, az teljesitmény esést fog okozni.
Tehát ha egy amúgy jól széterhelt programot futattok 4/8 helyett csak 4/4-en akkor jelentüsen hiányozhat a a kieső két mag vagy szál.
Tehát nem létezik univerzális szabály Egyrészt ahány program annyi féle módon van megírva. Így ugyan azon a hardveren is eltárően viselkedhetnek. Azt mondhatjuk, hogy ha egy prociban van annyi mag szálak nélkül, amennyi elég a jártéknak. Akkor vélhetően javul a teljesitmény, ha kikapcsolt szálakkal már kevés a mag szám a program igényeihez képest, akkor lehet rosszabbul járunk HT nélkül. Tényleg nincsen más, mint konkrét programot kiprobálni ugyan azon a hardveren. .


Robitrix
(senior tag)

A fogyasztás végső soron nem feltélenül az több áram miatt érdekes. senkit nem fog földhőz vágni óránként 50-60 watt/h többlet. Persze ha 28 millió ember játszik plusz 60 watt töblettel azt már utálhatják a jegesmedvék.....
ami talán érdekesebb a kérdésben azért a plusz 60 wattot ki is kell hüteni a procitól. a hő töbletet ki kell vezetni a házból.
Ez drágább házat jelent(adott esetben több ventivel(több zaj) jobb minőségü nagyobb teljesítményű hűtést, ami szintén drágább....
Ráadásul mikor tombol a nyár van vagy 39 fok és az ablakon kitekintve fél tucat döglött jegesmedve hever az utcán,(meg föttek a bundájukban) amikor erős videó kártya termeli a hőt a gépben. és a beszivott külső levegő már alapból 37-38 fokos..... azért hatékonyabb a hütés ha csak 20 fok jön be kivülről. Tehát amikor mérlegel az ember hogy a TDP 65 wat 95 watt vagy 127 watt......... akkor a nyári kánikulára is gondol. Hogy fogja majd birni a gép.... le fogok vajon fagyni a melegben?????? Havonta egyszer fagyok le melegben vagy naponta 5-szőr???? Nem a 60 watt áram árán agyal az ember, hanem a nyári kánikulában a hűtésen....


Urby66
(aktív tag)
Blog

Úgy gondolom egy ilyen tesztet nehéz lenne úgy elkészíteni, hogy abból egy általános következtetést le lehessen vonni, hiszen az általad említett tevékenységek nehezen reprodukálható, nehezen megismételhető terhelést jelentenek.
Továbbá, ahogyan a kollégák is írják, nehéz egy - átlagos felhasználót feltételezve - olyan helyzet elképzelni, hogy az egymástól független folyamatok mind-mind önálló processzormagot használjanak, akkor is ha van "elegendő". Nem beszélve az operációs rendszer saját feladatairól, amik mindenképp futnak a háttérben.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy párhuzamos feladatok, több program futtatása esetén például memória sávszélessége, a háttértárak sebessége a processzormagok számától függetlenül nem fog változni, ezért a párhuzamosan futó programok kénytelenek ugyanannyi erőforráson osztozni.
Ez miatt szerintem játék közben még egy háttérben futó letöltés is képes gigantikus lagokat, megtorpanásokat okozni. Véleményem szerint a játék klasszikusan egyfeladatos művelet ami nagyon érzékenyen reagál a vele együtt futtatott programokra.
Ezek mellett lehet érdekes lenne látni, hogy pl enkodolás vagy valami server üzelmeltetése mellett lehet játszani vagy sem. Attól tartok én sem a cikk eredeti célja, sem pedig a felhasználói szokásaim okán sem fogok illyesféle tesztet végezni. :(

Robitrix:
Igazad van, a hőtermelés kérdése fontos a játékmenet szempontjából, hiszen például akár a processzor akár a videokártya órajele csökkenhet ennek hatására. És ezek pont a teljesítményigényes helyzetekben, nagy terhelésnél jelentkeznek, amikor a jelenség a legjobban fáj, amikor azt a leginkább észre fogjuk venni. Ennek ellenére úgy gondolom az üzemi hőmérséklet kérdését nem szabad egyértelműen összemosni a fogyasztással. Mondom ezt annak ellenére, hogy a két dolog között van összefüggés. De úgy ahogy a megjelenített képkockák számát sem csupán a magok száma határozza meg, úgy a melegedést sem egyértelműen lehet a hardver fogyasztásához kötni.

[ Szerkesztve ]


Urby66
(aktív tag)
Blog

Bocsi, kifogytam a szerkesztési időből...
Szóval még egy hozzáfűznivaló:
A számítógépes játék alapvetően szórakozás, és (az átlag felhasználó számára) nem értékteremtő tevékenység, ezért úgy gondolom álszent dolog azzal védekezni, hogy én nem 350 csak 299W felhasználása mellett szórakozok ezért én megmentem a földet. Véleményem az, hogy a klímaváltozás hatásait csak akkor lehet hatékonyan csökkenteni, ha az emberek elsöprő többsége képes lesz tartósan kilépni a konforzónájából. Ez igaz agy egyszeri gamerre és a nagyvállalat igazgatótanácsában ülő részvényesre is. Amíg úgy "harcolunkj", hogy a profit, a kényelem, a napi szokások, a számunkra fontosnak tartott dolgokhoz fűződő viszonyunk nem változik addig igazából semmi sem fog történni.
És az a számítógép ami nem képes nyáron is ugyanolyan üzembiztonsággal működni mint télen, az valami miatt hibásan működik az hardverelemek fogyasztásától függetlenül. Ott a fagyás lehet a magas fogyasztás miatti hőtermelés következménye, de nem a gyökérok
.
Úgy tűnik ez kicsit OFF lett, és persze ezzel nem akartam személyeskedni, vagy bárkit megbántani, a leírtak csak a saját véleményem tükrözik.

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

A hutes igazabol csak a nagyon regi lomok tuningolasanal probelma.
Egy TX-3 ,vagy egy 212 EVO hutes 10k alatt megvan,es szinte barmit teljesen neman lehut.
Tuning nelkul meg egy i7 + gyari intel hutes sem fog throttlingolni, max hangos lesz.

A kornyezetvedelem fontos kerdes, bar mindenki a tuneteken csamcsog,mikozben a fo problema az energia eloallitasa,es tarolasa. Egy mobiltelefon akksija olyan meretu, hogy abban egy szemelygepkocsi eves energiaszukseglete elfer. Mi meg a 100x akkora autos akksikkal is orulunk,ha parszaz kilometert meg tudunk tenni. A megujulo energiaforrasok is dobbenetesen rossz hatekonysaguak, csak azert nepszeruek, mert nincs akkora karosanyag kibocsajtasuk,mint az atomnak,vagy a szeneromunek.

[ Szerkesztve ]


Dilikutya
(félisten)

Nem kell ám túl drága ház, meg hangorkán. Ha meg van egy GTX2080-ad, amellé erős CPU jár, azok meg így is, úgyis fűtenek terhelésen. Amúgy meg egy Ryzen 3700 65 W, egy i7-9700K 95 W TDP, senki nem azért a 30 W-ért fogja a Ryzen-t választani, ha azt választja.


BiP
(nagyúr)

Hanem mert 20e-rel olcsóbb a +8szál :) ;]
De amúgy igen. Aki energiatudatos, és fogyasztás alapján akar gépet építeni, az nem a felsőházból választ.
Meg lehet csendes gépet építeni erős cuccokból is.


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Csak ahogy a 9700K-ra, meg a 9900K-ra mondják az okosok:
Ezek a procik nem terhelve, hanem BIOS-ban esznek ennyit. :D
OC nélkül a 9700K valahol 130W körül van. Mindjárt van némi különbség a 3700X-hez képest.


Ciccuka
(veterán)
Blog

12 mag -> 12 virtuális mag ez


Dilikutya
(félisten)

De ha 9700K-t veszek, ez nem fog számítani hűtés szempontjából sem, mert rámegy egy kilós borda vagy víz, és meg van oldva. Ventilátor sem tényező. Egy 20 ezer alatti Cooler Master házam van a saját ventijeivel (1 elöl, 1 hátul) meg egy Cooler Master 600 grammos borda, ehhez jön egy 95 W-os AMD CPU meg egy RX570 120 W TDP-vel. A gép hangját javarészt az adja, hogy van benne 3 HDD, amit még nem száműztem külső tárolóba, amit amúgy lehetne, mert bizonyos adatokra nincs szükségem folyamatosan.
Na ez egy picivel drágább házban még simább ügy, picit zsúfolt is az enyém a kábelek miatt.

[ Szerkesztve ]


Soderes
(aktív tag)
Blog

Dehogynem.
Valaki (mint pl. én is) azért kevesebb fogyasztásút válassza. Több W, több hő vs. kevesebb hűtési teljesítmény, halkabb CPU venti, esetleg jobb tuning potenciál. Elméletileg.

Átlag felhasználás szempontjából már nincs sok teljesítménybeli különbség a i7-9700K és a Ryzen 3700 között.

Itt általában ilyenkor az dönt, hogy ki melyik táborba tartozik. :)

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Nálam inkább a józan ész szokott dönteni. Ezért lett Core 2 Duo óta először AMD-m.


BiP
(nagyúr)

Egyre többen, akik nem szín szerint választanak, váltanak vissza AMD-re. (én is) Nem véletlenül. Intel oldalon gyakorlatilag már csak az 5Ghz meg a Gaming performance maradt, mint ütőkártya. IPC kb. azonos, de ár, magok száma, future-proof szempontból már az AMD a nyerő.


jokeph
(nagyúr)

Nekem anno pl. P4 Northwood/Prescott után pont ezért C2D/C2Q sem lett. :D Lett viszont Athlon 64 2 5200+, majd lapváltás, aztán Athlon II X2 240, utána csere Athlon II X3 455-re, meg volt közbe egy Opteron 1381 is kíváncsiságból, egy alaplap kiszolgált 3 CPU-t.
A következő FX8320e lett (ebben sajnos csalódtam, jobban kellett volna megnéznem, arra pont nem volt jó amire nekem kellett), majd Intelre visszatérve G4560 Pentium, i3-7350k és végül i5-7600k. Ez utóbbi 2 4,8-on volt/van használva, az idle fogyasztásuk még így is alacsony. Játék közben sem szállnak el, persze 2 és 4 magról van szó, az i3 esetén HT OFF.
Jelenlegi meg az aláírásomban. ;]
A fogyasztás amúgy finomhangolás kérdése mindkét oldalon. :U


Urby66
(aktív tag)
Blog

A teszt szempontjából úgy gondolom érdekes lenne megnézni, hogy a magletiltásos módszerrel tesztelt két cím hogyan viselkedik egy legújabb generációs processzoron.
Kíváncsi vagyok ugyanaz a trend mint a viszonylag régi xeon esetén vagy a HT növelt hatékonysága miatt már nincs teljesítményesés.
Szóval ha valakinek van kedve és ideje szívesen látom a számokat! 😋


BiP
(nagyúr)

Erre én is kíváncsi lennék. (lsd. #42)


jokeph
(nagyúr)

Van eme 2 játéknak demo verziója ? R5 3600X-el meg tudnám nézni. :U
Xeon-ból nekem is E5-1650v2 fut. :D Bár nálam HT OFF-al, az SC2 multi nem szeresse a HT-t. X5677 detto, i3-7350k szintén HT OFF eme egyetlen játék miatt. Máshol nem tapasztaltam a hátrányát.
Illetve HT OFF-al némileg jobban lehet kergetni az órajelket is, kisebb fogyasztással és hőtermeléssel egyetemben.
FX8320e CPU-nál azt tapasztaltam anno, ha tiltottam 1 vagy 2 modult, az összességében rontott mindenen, gondolom ez betudható az FX sajátos felépítésének. :U


kolopele
(nagyúr)

5GHZ? Mire? Átlag FHD 75 fps - hez? Nálam 4K mellett például a 9900k is csak malmozik akár még 4GHZ - en is. Vehetsz te bármilyen procit, ha mellé nem teszel egy bivaly kártyát. Nem kellene szerintem az otthoni játékosokat meg az e-sportot űzőket keverni, náluk valószínűleg van értelme a nagyon magas órajelnek 240 HZ mellett, de átlag játékosoknak nincs.

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Ööö.
Attól, mert 4K-ban (ahol a vidkártyának fontosabb szerep jut) nem hajtja szét a procit, attól még bőven lehet olyan felhasználás, ahol jól jön, hogy tud 5GHz-re boostolni. Intel tud ilyet, Ryzen sajnos még nem. Csupán ennyit mondtam. Felsoroltam, melyik oldal milyen szempontokban jobb.
A 2 játékos csoportot nem hogy nem kevertem, szóba se hoztam.

üzenetek