üzenetek

hozzászólások


ArchElf
(addikt)
Blog

Voodoo 3:
A belső számolóegység volt 24 bites, a megjelenítés volt 16 bites - ebből adódott, hogy 16 biten (32-t nem tudott) sokkal szebb képe volt, mint más cuccnak 16 biten.
Voodoo 4/5 (VSA-100) csak kis újítás újítás volt - tudta a 32 bitet (sőt 40 biten számolt) és skálázható volt. Az új chip azonban (a Rampage) a pénz elvonások miatt folyamatosan csúszott és végül a cég csődbe is ment miatta.
Az akkor elemzések szerint a fő probléma az volt, hogy a V2 után a gyártást a cég saját maga csinálta - nem adott lehetőséget másnak OEM/dobozos termékeket készíteni, így nem tudott a technológia eléggé elterjedni a piacon (kb mint most az IOS / Android, de ebbe most nem menjünk bele).
Érdekességképpen hiába kerültek a nV tulajdonába a 3dfx szabadalmak, a zöld hozzájuk sem nyúlt jó 5-6 évig (a játékosok nagy sajnálatára)...

AE

[ Szerkesztve ]

üzenetek