[Re:] [Jack Hunter:] Egyre több az autós - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


UnA
(Korrektor)
Blog

De ha nem lesz sapka, akkor sírni fognak a népek, hogy nem tudják mindkét autót használni... :)


Krugszvele
(aktív tag)

Dehogynem fogják :) Kiköhögik az árát! Eddig is megtették. Hiszen anélkül röghöz kötött rabszolga vagy, az autó az igazi szabadság. Mondják, akik havonta egy hétig azért járnak be dolgozni, hogy ki tudják fizetni az autót, meg a fenntartást.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Dolgozni általában azért szoktak az emberek, hogy értéket teremtsenek és mellette legyen egzisztenciájuk. Ehhez hozzátartozik az autó is. Sőt, egyéb közlekedési eszközért is abból a pénzből fizetsz, amit munkával kerestél meg, nem? :) Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :N


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Mentünk Nyíregyre az állatkertbe Eger mellől. Néztem vonatokat, a fenének van kedve a sok őrültet kerülgetni hétvégén. Tök jó járatok vannak, de vonatjeggyel+helyi tömegközlekedéssel ugyanannyiba került volna mint a gázolaj a teljes áron. Dehát sapka van, maradt a vezetés. Eközben Egerben az ötödik kúton sikerült tankolni kollégának...


UnA
(Korrektor)
Blog

Ha megveszel valamit, az önmagában *nem* értékteremtés. Szóval az érvelésed elég ingatag lábon áll. :K


.Szaki.
(addikt)
Blog

Egyáltalán nem ingatag, mivel nem ezt írtam. Azt írtam, hogy általában az ember azért dolgozik, hogy értéket teremtsen és mellette legyen egzisztenciája. Értéket munkával szokás teremteni, dolgozol és az érték. A munkának, amivel értéket teremtettél pedig van egy honoráriuma, amit úgy hívnak fizetés. Minden, amit magadnak vásárolsz, azt ezen a pénzen vásárlod. Ergo a kolléga érvelése, hogy mennyire gáz, hogy valaki dolgozik és abból autót vesz nem állja meg a helyét, tekintettel arra, hogy a BKV jegytől kezdve a kerékpáron és rolleren keresztül az autóig mindent úgy tud megvenni, hogy megdolgozik érte.


Chaser
(titán)

ez jogos
az viszont nem mindegy, hogy havi hány napot dolgozol csak azért, hogy munkába járhass
a bkv jegynek azért nincsenek járulékos költségei, mint egy autónak - arra üzemanyagon felül is lehet locsolni a pénzt, persze nem is kell megállóba menni és járművet várni -


thesound
(őstag)
Blog

Nem ugyanarról beszéltek.
A kolléga az arányokra próbált rávilágítani, hogy 25% megy el az autóra/bejárásra, amit soknak ítélt meg. Egy roller, bkv bérlet, a fizetése jelentősen kevesebb %-a.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Nekem volt egy kollégám akinek elég drága autója volt, aztán egy idő után eladta mert nem tudta fizetni a fenntartási költségeit és vett egy teljesen középszerű használt autót. Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni. Amúgy általában földönkívülinek néznek mikor mondom valakinek, hogy én csak akkor nem járok bringával mindenhova ha sok hó esik vagy jeges az út. El van kényelmesedve az ember.


.Szaki.
(addikt)
Blog

"Itt azért jóformán igaz, hogy azért dolgozott, hogy legyen autója amivel be tud járni dolgozni."

Ez igaz. Hozott egy rossz döntést, amit később korrigált. Ez bárkivel megeshet. Sokan tovább nyújtózkodnak, mint ameddig a takarójuk ér. De az is lehet, hogy az az autó volt az álma, de végül be kellett látnia, hogy tovább nem engedheti meg magának. Akkor viszont hozott egy felelős döntést, amikor eladta. :)

Szerintem egyáltalán nincs elkényelmesedve az ember, mindenki maga dönti el, hogy mivel szeretne közlekedni. :) Nem ítélkezem azért, mert valaki rollerrel, vagy BKV-val jár, rám se mondja senki, hogy el vagyok kényelmesedve, csak azért, mert többet járok kocsival, mint kerékpárral. Mindenkinek más az élethelyzete, így lehet valakinek belefér a folyamatos kerékpárhasználat, valakinek meg napi szinten szüksége van az autójára. Nyáron sokszor járok én is bicajjal dolgozni, de nem mindig fér bele és bizony sokszor volt olyan, hogy munkából tovább kellett volna mennem és biciklivel nem volt kivitelezhető. Elhiszem, hogy van aki mindent meg tud oldani kerékpárral, én csak annyit mondok, hogy addig amíg én ezt elfogadom, fogadja el más is, hogy én meg ezt autóval teszem meg. Az utaim 80%-át tisztán elektromosan teszem meg, szóval azt sem gondolom, hogy én lennék a bolygónk tönkre tevője. Nem tudhatjuk ki miért ül autóban.

Én csak annyit mondok, hogy nem árt itt is megtanulni azt, hogy elfogadják egymást az emberek és ne állandóan ellenséget keressünk, hogy ez biciklis, az autós, ez keveset keres, az sokat keres, ez Inteles, az AMD-s, ez Androidos, az iOS-es, ...még lehetne sorolni a listát.

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

nagyon sokan el vannak kényelmesedve
akinek nem inge nem veszi magára
és most nem arról van szó, ki hogy mivel terheli/nem terheli a sárgolyót, de ha már felhoztad:
az elektromos energiát is valahol meg kellett termelni, nem a szentlélek rakja az ótóba' : )
senki nem ellenségeskedett, félreértetted amit mondani akartak


.Szaki.
(addikt)
Blog

Nem vagyok tévedhetetlen, benne van a pakliban. :)


ktr_lala
(csendes tag)
Blog

Teljesen egyetértek! Mármint azzal, hogy nagyon sokan el vannak kényelmesedve.
Amíg városban laktunk azt hittem, hogy ez a városiakra vonatkozik jobban, de a saját tapasztalataim alapján ezt már inkább egálban gondolom a vidék és a városiak között.

Beszóltak már nekem azért, hogy miért nem kocsival cipelem a gyerkőcöt oviból haza, mert most nagyon meleg van, most hideg van, vagy éppen esik az eső. Egy hároméves gyerek tempójával ezt 15-20 percnyi séta... Az egyik szomszédom a szüleihez, cirka 400 méter, kocsival jár át, minden alkalommal, mert ő nem sétál. Bazz.
A felesége a szomszéd faluban dolgozik, úgy nagyjából két km az út a munkahelyéig. Kocsi szervízben = tragédia. Szabira kell mennie, mert nem tud át menni. Busz nagyjából 1-1,5 óránként, kerékpárral se lehet több az út mint 15 perc.

15 km-re busszal járok be dolgozni, a megállótól még 1,5 km a cég, amit gyalog teszek meg, ha esik, ha fúj.
Nyáron néha, csak mert olyan kedvem van, betekerek. Bár biciklivel csak 10 km, mert nagyon jól lelehet vágni az utat egy magánterületen. :)


Victoryus
(addikt)
Blog

Gondolom félnek, hogy már nem 480 lesz.
Én azt látom, hogy egy Békéscsaba méretű városban szinte felesleges autózni, mégis ott ülnek a dugóban minden reggel, délután idegbeteg emberek. A bicikliúton soha nincs dugó... Persze értem én, hogy sokkal menőbb az autóból frissen, üdén kiszállni, mint sárosan, totál beöltözve a bicajjal megérkezni. De 2-3 km-re akkor se fogok autóba ülni. A fűthető mellények korában meg már be se kell nagyon öltözni... tehát ez csak kifogás keresés, lustaság. Az emberek nagy része totál el van kényelmesedve.

[ Szerkesztve ]


66zio
(aktív tag)
Blog

Ááá nincs elkényelmesedve mi? Magyarország az egyik legelhízottabb ország a világon. Biztos csak véletlen.


Chaser
(titán)

:R

ktr_lala
itt kméten néha figyelem mennyien ülnek egyedül az ótóban', egyre szebb dugók vannak...röviden, sokan, indokolatlanul sokan
több körforgalom kell, többsávosítani az utakat, szóval jah, elkényelmesedtünk
részemről nyugodtan levehetnék azt a sapkát az üzemanyagról, teherszállításról úgyis levették
mehetne további alapvető élelmiszerekre, így az ótós' se mondhatná alóla rántották ki a pénzt, meg a nem-ótós' se

Victoryus
hát, az az egy tank nem fog kitartani évekig amiért kis túlzással sokszor tapossák egymást : )


ncc1701
(veterán)

Vidéken, ahol jár napi 2 busz (reggel, és este), ott ez nem szabadság kérdése, hanem az életé.
Nekem speciel 30 perc lenne a vonat otthonról gyalog. Ami nem jár/késik, ha meleg van, ha lehullottak a levelek a sínre, vagy ha hideg van, tehát kösz nem. Volán busz van, az kb 10-15 perc séta, amit le is szarnék, de úgy 2 óra lenne bemenni melóhelyre, kocsival meg 30-40 perc. hazafele járok edzeni, ott megint buknák sok időt, de kocsival útba esik.
Vagy ott van asszony, nézz rá maglód-dunaharaszti útvonal mennyi idő lenne tömegközlekedéssel. Mert kocsival 25 perc.
Nekem a legközelebbi lidl 10km-re van, osan is minimum 5km. Na, onnan buszozz haza egy hétvégi bevásárlással.

Szóval, nem feltétlen abból kellene kiindulni, h mindenki bp belvárosában lakik.

[ Szerkesztve ]


Gave
(addikt)

kuntics
(aktív tag)

Mindig vannak olyan helyzetek, amikor indokolható az autó. De városon belül, ahol műszakhoz van igazítva a buszközlekedés, ott sok esetben felesleges autózni. Biciklivel szoktam előzni a dugóban álló autókat, időben még jobban is jövök ki. Mert ugye parkoló alig, vadászni kell egy helyet, ami közelben van. De így is vannak sokan, akik városban is kocsival járnak dolgozni, mert az autó amolyan státuszszimbólum.

A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"A legjobb, amikor a házaspárnak van 2 autója, jogsi viszont csak az egyiküknek. Ilyet is ismerek."

Nem érted miért.

Ha van egy városi autó, azzal kevesebb környezetkárosítást, méreganyagot és bűzt tolok be a levegőbe.
De azzal távolabbra elindulni nem érdemes. Most egy VW e-up! van. Dugóban nem pöfög. Az araszolásnál és fékezésnél vissza termeli az energia egy részét. De ezzel az autóval nem lehet elindulni távolra. Ebben a hidegben talán 200 km távolságot lehetne megtenni egy töltéssel. Ami után 2-4 óra a töltési idő, a töltőállomás képességétől függően.

A második autó akkor kell, ha távolabbra kell menni.

üzenetek