üzenetek

hozzászólások


Killer01
(őstag)

Jó iromány lett, élvezet volt olvasni :D A gép tetszik, de hát 30 misiért nehéz lenne olyan autót elém rakni ami nem tetszene.....
Azért arra kíváncsi lennék, ha elterjednek az elektromos autók (kb minden harmadik-negyedik autó villannyal megy) milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést :U


TCSZ
(senior tag)

Jó a cikk! köszönöm!
Melyik kereskedelmi forgalomban kapható teljesen e autónak a legnagyobb a hatótávja?


Motion_Blur
(félisten)

Technológiai forradalom kell ehhez még, mert a lítium kb. ugyanolyan gyorsan (50 év) elfogy a bolygóról mint az olaj.

Mire a magyar géppark 30%-a elektromos lesz, az még szerintem 15 év minimum.

TCSZ:

Tesla Model S Long Range has an EPA range of 370 miles (600 km), higher than any other electric car.

[ Szerkesztve ]


alcsa
(senior tag)

Nem lehet megoldani, hogy a gif-ek ne legyenek elindítva folyamatosan, hanem mondjuk egy klikkre? Nekem nagyon zavaró tud lenni olvasás közben.

Bocsánat, ha csak engem zavar. :R


pilóta
(nagyúr)

milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést

Kb. bármelyik. Max azzal lehet gond, ha a panelablakból kilógatott hosszabbítókkal töltenek majd sokan egyszerre, mert azt a 40 éves panelen belüli hálózat nem fogja bírni. De az utcai töltőhálózat simán fogja bírni.
Nem az autók lesznek a legnagyobb fogyasztók akkor sem, mint ahogy nem az autók a legnagyobb üzemanyagfogyasztók most sem...


INGJOKE
(veterán)

Szerintem is jó cikk lett és az autó is jó.
Igen jelen pillanatban a model 3 long range a legnagyobb hatótávú autó és ha lenne pénzem bármennyi, akkor is azt venném meg. :D


vidotom
(kezdő)

Konkrétan a magyar villamoshálózatot tekintve semmilyen alapvető változást nem jelentene az sem, ha az összes jármű elektromosra váltana. Köszönhető ez elsősorban annak, hogy a hálózatunk még arra a rendszerváltás előtti időkre lett méretezve, amikor még nehézipari gyártelepek sokasodtak országszerte és Budapesten is. Azok java része már rég megszűnt, a hálózati kapacitás pedig hátramaradt. Nyilván fogyott belőle azóta az új infrastruktúrának és gyáraknak köszönhetően. De még mindig van bőven tartalék a rendszerben.
Népszerűbb töltési pontok környékén helyi kapacitásfejlesztésre szükség lesz, de a gerinchálózathoz hozzá sem kéne nyúlni.

Mondjuk Németországban egészen más a helyzet, de MO-on nincs miért aggódnunk ebből a szempontból.


velizare
(nagyúr)

a gyorsulástól annyira ne essünk hasra. a model s long range alapkivitel ezzel kb. egy árban van, és egy másodpercet ráver. a performance pedig +20-25% felárért kettőt is. ez az érték csak nekünk, 13 éves ford fusion tulajoknak (pacsi tesó!) új/felfoghatatlan, akinek ez kellett, és van rá pénze, annak már évek óta megvan. mondjuk az is igaz, hogy nem egy x5ös bódéval. én inkább ezt emelném ki benne.

[ Szerkesztve ]


vidotom
(kezdő)

Technológiai forradalom lesz is a húszas években, lásd szilárd test lítium akkumulátorok. Annyian és olyan sok pénzt ölnek a kutatásba / fejlesztésbe, hogy ebből tényleg forradalomnak kell lennie.

Magyar géppark 30%-a elektromos?

Nézzük a számokat. Magyar gépjárműpark 3.7 millió autót számlál, annak 30%-a 1.11 millió.
Idén várhatóan kb. 150 ezer új autó kerül forgalomba. Ha mától kezdve újként csak elektromos autókat helyeznének forgalomba, akkor 7 év alatt érné el az arányuk a 30%-ot. Ám jelenlegi arányuk 1.25%, ami 54%-os éves növekedés. 1.25%-kal (2000 db) számolva szolid 555 év kéne a 30%-hoz.
De legyünk optimisták, nőjön a piac 54%-ot minden évben - miközben egyetlen elektromos autó sem kerül ki forgalomból! Akkor 9 év alatt jönne össze a 30%.

Reálisan kalkulálva szerintem 30% MO-on talán ha 25-30 év múlva lesz. Hacsak nem történik valami csoda az akkumulátortechnológia területén addig, amitől hirtelen paritásba kerülnének árban az elektromosok a benzinesekkel.

Nyugat-Európában talán lesz 30% 15 év múlva, de az ott levetett belső égésű járművek fognak nálunk landolni még jó sokáig.


#06658560
(félisten)
Blog

Nem robbanómotoros. Belsőégésű.
És van fa betét is, ha valakinek kell.

#9 vidotom: "Technológiai forradalom lesz is a húszas években, lásd szilárd test lítium akkumulátorok. Annyian és olyan sok pénzt ölnek a kutatásba / fejlesztésbe, hogy ebből tényleg forradalomnak kell lennie."
Már annyi ilyet hallottunk, aztán gyakorlatilag semmi fejlődés nincs, hogy szerintem felesleges ennyire biztosnak lenni benne.

[ Szerkesztve ]


TCSZ
(senior tag)

Köszönöm!


fRooStzzZ
(senior tag)

Remélem mire összejön a pénzem egy RS6-ra addigra nem alakul át az is elektromossá és kap egy buta hanggenerátort. :)

[ Szerkesztve ]


Kaiku
(senior tag)

Jó kis cikk. Ötletes, hogy animált képekkel van a magasság állítás bemutatva. Könyörgöm, hogy a "robbanó motor" kifejezésről szokjunk már le! Nem robban benne semmi! Belsőégésű, dugattyús motorként sokkal szakszerűbb és pontosabb.

(#3) Motion_Blur

Már van olyan is amiben nincs Lítium. Ha jól tudom a BMW ezt használja.

[ Szerkesztve ]


Azie
(őstag)

alapvetően autó-immunis vagyok, de mindig megdobban a szívem, ha egy jaguar jön szembe
most picit irigy is vagyok rád! :)


voyager4.4
(senior tag)
Blog

Nem tudom ki, hogy van vele, de nekem ez a H. András stílus max youtube-ra elég, az autós újságírástól messze van, nem tudom miért kell itt erőltetni. (persze tudom, mert most népszerűek ezek a témák, de akkor is)


Yoshida
(aktív tag)

CCS nem úgy van, hogy a villámtöltés miatt mindig a kábel a töltőn lóg? CCS tud elvileg akár 250kW-ot is átvinni a vízhűtött kábelen, azt azért elég macera lenne cipelni a kocsival :)


vidotom
(kezdő)

Azzal a különbséggel, hogy ez nem "brit tudósok", meg legújabb felfedezés, ami majd talán. Hanem ebben megakonszernek méretes K+F büdzsével ölik a szériagyártás kivitelezésébe az erőforrásokat. Kis méretű működő prototípus már évek óta van, nem az elméletet kell bizonygatni. Hanem azon dolgoznak, hogy skálázható és automatizáltan gyártható legyen a laboratóriumi körülmények között már bizonyított technológia. Tény, hogy ehhez még alapkutatások kellenek. De ha már dollár milliárdokat ölnek bele és be is merik vállalni, hogy 2-3 éven belül piacra is lépnek vele, akkor ott már nem a levegőbe beszélnek.

Persze majd meglátjuk. Remélem bizakodásom jogosnak bizonyul. Mindannyiunk érdekében.


vidotom
(kezdő)

Értelemszerűen azok a víz hűtötte súlyos kábelek fixen a töltőhöz vannak rögzítve. Ez nem az a kábel, amit bármi értelme lenne magával cipelnie az embernek. Mihez kezdene vele a töltőn kívül? ;)


Kaiku
(senior tag)

Folyadék hűtésű és nem víz amelyekkel Amerikában 350kW-al is lehet/lehetett tölteni.


#06658560
(félisten)
Blog

Az összes eddigi forradalmi megoldásnál volt kis méretű prototípus. És nem brittudósok, hanem a világ vezető kutatóintézetei, egyetemei voltak mögöttük.

"Hanem azon dolgoznak, hogy skálázható és automatizáltan gyártható legyen a laboratóriumi körülmények között már bizonyított technológia. Tény, hogy ehhez még alapkutatások kellenek."

Magyarul kurvára sehol nem tartanak.

"De ha már dollár milliárdokat ölnek bele és be is merik vállalni, hogy 2-3 éven belül piacra is lépnek vele, akkor ott már nem a levegőbe beszélnek."

Az előző mondatod után ezt leírva komolyan tudod venni az egészet?

üzenetek