üzenetek

hozzászólások


#06658560
(félisten)
Blog

Folyamatban van a probléma megoldása, autógyári szinten foglalkoznak vele.


Hallosz
(senior tag)

Erőforrástól függetlenül is, betyár jól néz ki a masina. Az akkumulátoros hajtás, szerintem csak a kezdeti próbálkozás.


Uzi74
(senior tag)

@pilóta
Egyeztettek az EU-ban, hivatalosan a Type 2 es annak bővítése a CCS a hivatalos töltőcsatlakozók. (az autón ez 1 aljzat, csak AC esetén nem az összes tű van használva.
Kicsit későn született a döntés, ezért van a Tesla supercharges szabvány, Chademo meg Ázsia..
Azért már van 2x4 Ionity töltőállomás 150 KW-al Magyarországon is. Az i-pace ezeken az oszlopokon az ígért 100 Kwh-t nem hozza, csak 84-et max a tesztek szerint (lehet majd jön valami update)

A 2020-es modellévtől az AC töltés több fázisos lesz állítólag (a januári gyártástól).

@noPublicFG: Az I-pace nagyon is megvehető, 3-5 hónapon belül a tied ha rendelsz... Leasingelve jelenleg olcsóbb mint a Tesla 3-nál is (a német ajánlatokat nézve).....

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog

A nagyon nagy teljesítményű AC töltést nem erőltetném, legalábbis az autó szempontjából olcsóbb és könnyebb lenne, ha nem egy nagy és nehéz töltő modul van benne, helyette inkább DC fogadási lehetőség. A nagy és nehéz áramátalakító legyen csak az oszlopon. Egy normál "kis"teljesítményű mondjuk 7kW "otthoni" töltő bőven elég lenne a fedélzetre, a többi legyen az oszlopon és jöjjön közvetlen az akku számára fogadható DC formájában.
A Zoé 43kW-os AC töltőjét sose értettem, városba minek, autópályák, országutak mentén meg DC villámtöltő kell úgyis, szerencsére ezt ők is belátták, és az új Zoén már CCS csatlakozó lesz (de azért megmarad egy relatív erős 22kW-os on-boart töltő is).

(#54) Bog :
Csak a megfogalmazással volt némi probléma, ami azt sugallja, mintha a gyártó nem mellékelt volna egy CCS kábelt a csomagtartóba. . .Amit nyilván nem is tud, mert azok a töltőoszlopokon vannak fixen, és volt is aki félreértette, hogy hádde ennyiért miért nem mellékelik. :D Szerencsés lenne átfogalmazni.

[ Szerkesztve ]


vidotom
(kezdő)

Ezért írtam, hogy helyben kellhet kapacitásbővítés. De nem kell az alaphálózathoz hozzányúlni. Az egyetemen sem kellett egy új távvezetéket kihúzni Pakshoz. :)


Uzi74
(senior tag)

A 7Kw-al 1 fázison otthon nem nagyon fog menni, mert ha a 32 Amperes 3 fázisú CEE csatiról csak 1 fázis van használva általában max 20 ampert engedélyeznek, mert a hálózat szinkronja nem szereti.
Tipikusan inkább 3,6KW ami egy otthoni CEE 16A-ből kihozható
Normál 16A-es konnektorból 13A-t illik max kivenni, az meg 3 KW, szóval 10 óra alatt 100Km-et lehet kb. tölteni, ami a legtöbb embernek elég a napi ingázáshoz - itt lehet cserélni "kemping" csatlakozóra és akkor bírja a 16A-t is.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én ezt annyiban másképp látom, hogy AC-s töltőket sokkal olcsóbban és gyorsabban lehet lerakni, tele is van velük az ország (Mobiliti, e-mobi), a legtöbb 22 kW-os, de vannak 43 kW-osak is, plusz amíg a DC-s töltőkön lóg egy Tesla, akkor a másik DC-s csatlakozón nincs ám gyorstöltés, AC-n viszont továbbra is adott a minimum 22 kW. Ezért egy Smart, vagy egy Zoe sokkal gyorsabban talál magának olyan helyet most már szinte bárhol, ahol hamar fel lehet tölteni.
Abban egyetértünk, hogy autópályák mellett a 100-150-300 kW-os villámtöltés biztosítja, hogy vállalható időn belül nagy távolságra elég naftát kapjon egy autó, de ha én a városban rohangálok, akkor baromi király, hogy akármelyik AC-s töltőnél az ebédidőmben majdnem fullra tudok rakni egy Zoe-t.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Pedelec kerékpárokról nem várható teszt?


.DLL
(veterán)
Blog

Igen, annyi a különbség, hogy hol van az AC-DC áram átalakító, mivel az akkuba végső soron mindenképp DC megy. Az AC oszlopban ilyen nincs, ezért olcsó, akkor is ha bika áramokat tud, viszont akkor az autóba kell a megfelelő teljesítményű konverter, ami nem olcsó (nem véletlenül feláras a 43kW-os Zoe). A DC fogadásnak viszont az autón belül nincs nagy felára, kell egy protokoll elektronika és egy megfelelő relé, így inkább ezt választják a gyártók. Remélem azért a "csirke* 50kW-os" DC töltőoszlopok ára lejjebb megy annyival hogy ezekből is több legyen minden felé.
*Vicces, hogy pár éve még ez volt A villámtöltő, ma meg már a 150-300kW-os egységek és nagyobb akkupakkok mellett nem olyan hűha. :)

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Ma jött szembe egy hír ezzel az autóval kapcsolatban, ami érdekes. Amerikában a kutya se veszi, rárohad a kereskedőkre a készlet. Amíg a legtöbb villanyautóra előjegyzést kell leadni, ebből fél évre elég készlet halmozódott fel a kereskedőknél.

Az okokat nem tudom, azon túl, hogy a Jaguar nincs jó bőrben, senki se veszi az autóikat. Ami különféle tesztekből lejött, hogy a Jaguar szoftverei ijesztően gyatrák, teljesen hétköznapi, hogy lefagy a klímavezérlő vagy az infotainment. Ha így folytatják, 10 év múlva múzeumban lesz a márka.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Gondolom a kereskedők ész nélkül bevásároltak. Ugyanis a Jag sem gyárt raktárra.


MrPetya19
(addikt)

Meg az egy nagyon más piac, más igényekkel.
(és Tesla uralommal az EV szegmensben)


cucka
(addikt)
Blog

Létezik olyan, hogy "dealer stock", tehát ha bemész a szalonba, akkor vannak autóik amiket azonnal el tudsz vinni. Ugyan ezek elvileg nem raktárra lettek gyártva, a Jaguar eladásai évek óta csökkennek Amerikában, szóval attól még nem tudják eladni, vagy csak nagy bukóval.

(Persze, ilyen gyártóknál lehet mindent egyedileg rendelni, de hidd el, Amerikában sokan úgy vesznek autót, ahogy mi mosógépet - bemész a boltba és elhozod amelyik tetszik. Szóval ezért kellenek a raktárkészletek az autószalonoknál)

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Ami kimaradt - ott általában a gyártó dönti el, miből mennyit kötelező vásárolni egy adott időszakban.
Amikor a kereskedőknél túl sok a készlet, azt szinte soha nem önszántukból vásárolták össze.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

US-ben kötelezően kereskedőtől kell venned, mert sikerült a kereskedőknek eleget kenni a politikusokat. Tesla ellen a direct sale miatt több per is volt.
Ebből ered amit írtál. A másik, hogy mocsok drága, drágább mint a Model S, így egyszerűen nem éri meg. Harmadrészt a Jaguár jelenleg nem márka US-ben és ez sokat számít. Tata nem marketingeli eléggé ott.
Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek ezért is engedhetnek meg maguknak egy egyértelműen veszteséges elektromos próbálkozást.


cucka
(addikt)
Blog

Mióta a Tata átvette őket kifejezetten helyre rakták a Jaguárt és jó ideje nyereségesen működnek
Ez azért barokkos túlzás, a Jaguar-Land Rover tavaly 3.6 milliárd GBP mínuszban zárt. Ebből is a Land Rover amely szépíti az eredményeket, a Jaguar a béka segge alatt van mindenhol.
Szóval az, hogy kijöttek az elektromos autójukkal, ez sokkal inkább küzdelem a túlélésért, mintsem hobbi projekt, amit azért csinálnak mert úsznak a pénzben.

(Az okokat nem tudom igazából, lehet rájöttek az emberek, hogy ezek illatos bőrbe varrt, gyönörű fával dekorált fostalicskák.)

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Ebben mi a barokkos túlzás? A 0-ból gyakorlatilag egészséges cég lett.

A 3.x még nem végleges nagyrészét leírják, így messze nem lessz vészes.
Abban igazad van, hogy nagyrészt a Landrover húzza, az eladásokat, de a Jaguár sokkal jobb állapotban van mint volt 10éve.


cucka
(addikt)
Blog

Oké, amikor megvették őket a Fordtól, kb. egy lépésre voltak a megszűnéstől, ahhoz képest tényleg jó helyzetben vannak. De a jövő nem valami fényes számukra, az iPace volt a nagy dobásuk, szerintem a sokmilliárd veszteség is úgy lett, hogy ennek a fejlesztésére locsolták el. Szóval ha ez bebukik a piacon, akkor bajban vannak.


vicze
(félisten)

Amíg a Tata el nem adja őket biztos, hogy marad, mivel a cég bevételeinek 20%-át adja jelenleg.
Max tényleg a Jaguárt leválasztják és akkor dobhatják, de a Landrovert nem hiszem, hogy elengednék az nagyon megy mindenhol.

[ Szerkesztve ]


Mateosz
(aktív tag)

Tényleg nem fogy nagyon az USA-ban, de a durva az, hogy a Tesla tulajokat akarják átcsábítani, és nem a fosszilis autóban ülőket szólítják meg! :Y
https://villanyautosok.hu/2019/08/16/kedvezmenyekkel-csabitja-a-jaguar-a-tesla-vasarlokat/


Uzi74
(senior tag)

Németeknél is van egy kontingens, ahol 7000 EUR-t engednek az i-pace árból (teslatól függetlenül), amire a leasinget számolják.. Mondjuk azt jól látják hogy a Model 3 a direkt ellenfele, be is mentek alá leasingkondíciókkal. Valószínűleg a modellév-váltás miatt ki akarják szórni a maradékot, ahol valószínűleg jön a több fázisú töltő...
Én is e két autó között vacilálok-
-a model 3 technikailag jobb, hosszabb utakra jobban megoldott a töltés, a szervízhattér viszont ha problémad van általában gyalázatos
-i-pace nem néz ki geek autónak, könnyebb a nőket rábeszélni:), zajszint alacsonyabb belül, de bénább a szórakoztató-önvezető elektronika, az 1 fázisú AC töltés a legfájobb pontja, ha DC töltő nem lenne a közelben (abból is a Ionity szinte ami nem szokott problémát okozni)....


Pompi
(MODERÁTOR)
Blog

Ez nálunk is így van, legalábbis biztosan tudok olyan márkáról amelyiknél igen.


atike
(nagyúr)

Na ha majd lesz ennyi pénzem autóra akkor a legnagyobb örömmel venném meg. Csak kb 200 évet kell még dolgoznom hozzá... :DDD :DDD


noPublicFG
(senior tag)

Igazad van! :R

üzenetek