Azért nem szokott kigyulladni és porrá égni minden autó.
hozzászólások
vicze
(félisten)
Amúgy ez a lítium eszi meg az autót esete és nem fordítva.
Pont ezt irtam, hogy rossz hasonlat az olaj, mert az olajat (benzin, diesel) megeszi az auto, mig a lítium ion aksik 5-10 évig jók, mármint ennyi idő után vesztenek annyit az energiatárolásból, hogy értelme legyen lecserélni. Emellett még újra is hasznosítható. Olvasd át mégegyszer 😂
milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést
Ez fejlődni fog az elektromos autózás terjedésével. Az áramtermelési kapacitás lesz a szűk keresztmetszet, ezt nyilván fejleszteni fogják.
Ha van igény és fizetőképes kereslet, akkor az infrastruktúra kiépül. A benzines autók elterjedése előtt se volt egyetlen benzinkút se.
Azie
(őstag)
pedig annak érződik kicsit. akkor gyanús, hogy minden írásod reklám! o.O
ORCA58
(addikt)
Azt tudod, hogy a benzines és dieseles autók közöl arányosan lényegesen több gyullad ki? De az emberek szeretnek minden újat ördögtől valónak feltüntetni, és a bolhából elefántot csinálni..
holozis_HUN
"Szóval ha 50 év alatt el is fogy az aksi alapanyag"
Ez nem azt jeleni, hogy elfogy? Egyébként nem fogy el, mert az elfáradt akkuból nagy része újra kinyerhető.
[ Szerkesztve ]
DjFlanker
(aktív tag)
Jó cikk
Erősen kéne az autó, csak nem ebben a színben.
noPublicFG
(senior tag)
"a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem"
Hogy? Közel 100 ezer euróért ezen spórolnak?
Az én meglátásom ezzel a kocsival ugyanaz, mint az Audi e-tron esetén: Örülök, mert szép, és használhatónak tűnik, de megvenni már nem lehet. Legyártottak százat a sajtósok és a reklámok kedvéért, és most mindenki vár.
Köszönöm a tesztet! Tetszett!
[ Szerkesztve ]
WiZARD
(addikt)
Legalább olyan írna cikket, akinek minimális fogalma van a dolgokról.
Az tuti nem írna le ilyen hülyeséget: " És az sem mindegy, hogy milyen a kábelünk, a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem, pedig ez utóbbi kell a gyorsabb töltéshez, ezért AC-n jött a nafta 7,2 kW-tal az NKM által üzemeltetett tapolcai pontnál is, pedig CCS csatlakozóval kaphattam volna 22 kW-tal is az áramot, úgy pedig 4 óra alatt meg is lettem volna. "
[ Szerkesztve ]
hemaka
(nagyúr)
Amikor a motorháztető belső hangszigetelésén is folyamatosan spórolnak, minden kisebb frissítés után, ez már nem is annyira meglepő dolog szerintem.
[ Szerkesztve ]
Te is leírhattad volna, hogy mi ezzel a baj, mert én nem annyira vagyok még képben elektromos autó ügyben és nem tudom, hogy mi ezzel a baj.
[ Szerkesztve ]
MrPetya19
(addikt)
Már ahol erre van kiépítve a hálózat. (pl régi ipartelep)
Egyetemen egy pár gyorstöltőhöz azért kellett fejlesztés.
Figyelek, fejtsük meg, hogy mi a probléma, írhatod privátban is.
WiZARD
(addikt)
Ezt is, mint a legtöbb elektromos autót 2 módon lehet tölteni: AC vagy DC töltő.
AC "töltő" esetén jellemzően az autó tartozékaként lévő Type2 kábelt kell használni, és az autóban lévő fedélzeti töltő van használva. Márka és típus függően általában vagy 1 fázisről 3,6/7,2 kW teljesítménnyel, vagy amik 3 fázisról tudnak tölteni, ott 11/16/22 kW teljesítmény szokott lenni.
Tehát a 22 kW AC oszlopokról autó függő, hogy mennyivel tudsz tölteni. I-Pace max 7,2 kW (1 fázis, 32A)
(egyes Zoe modelleknél van 43kW AC töltés)
DC töltők esetében a töltő része a fix kábel. CCS/Chademo csatlakozóval (illetve a Tesla sajátja)
Így ezt nyilván egyik autóhoz se adják.
(AC töltő az igazából egy EVSE, és a töltő az nem pontos megnevezés, hisz a töltő a kocsiban van...)
[ Szerkesztve ]
Azt tudod, hogy lehet szöveget értelmezni is, nem csak kommmentelni a vakvilágba bele?
WiZARD
(addikt)
Amúgy egy ilyen mobil töltővel már lehet az átlag AC oszlopról 22 kW villámtölteni szinte bármit
(mondjuk ez chademo, de létezik CCS csatlakozóval is)
[ Szerkesztve ]
MrPetya19
(addikt)
Meg nagyon sok tech oldal nyit az autók felé, mert tele vannak menő dolgokkal.
De hát én is ezt írtam a cikkben, mivel nem volt DC töltő, csak a klasszik Type-2, ezért csak 7,2-vel jött a nafta AC-n. Abban viszont igazad van, hogy maga a töltő (most megnéztem) nem is tud DC-t, csak AC-n ad ki 22 kW-ot, ha és amennyiben az autóban levő fedélzeti töltő ezt támogatja, de igen, AC-n a Reanult megoldása a nyerő (Zoe, Kangoo, Smart).