üzenetek

hozzászólások


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Azért nem szokott kigyulladni és porrá égni minden autó. :U


vicze
(félisten)

Amúgy ez a lítium eszi meg az autót esete és nem fordítva. ;]


holozis_HUN
(veterán)
Blog

Pont ezt irtam, hogy rossz hasonlat az olaj, mert az olajat (benzin, diesel) megeszi az auto, mig a lítium ion aksik 5-10 évig jók, mármint ennyi idő után vesztenek annyit az energiatárolásból, hogy értelme legyen lecserélni. Emellett még újra is hasznosítható. Olvasd át mégegyszer 😂


cucka
(addikt)
Blog

milyen elektromos hálózat lesz az, ami elbírja a töltési terhelést :U
Ez fejlődni fog az elektromos autózás terjedésével. Az áramtermelési kapacitás lesz a szűk keresztmetszet, ezt nyilván fejleszteni fogják.
Ha van igény és fizetőképes kereslet, akkor az infrastruktúra kiépül. A benzines autók elterjedése előtt se volt egyetlen benzinkút se.


Azie
(őstag)

pedig annak érződik kicsit. ;) akkor gyanús, hogy minden írásod reklám! o.O


ORCA58
(addikt)

Azt tudod, hogy a benzines és dieseles autók közöl arányosan lényegesen több gyullad ki? De az emberek szeretnek minden újat ördögtől valónak feltüntetni, és a bolhából elefántot csinálni..

holozis_HUN
"Szóval ha 50 év alatt el is fogy az aksi alapanyag"
Ez nem azt jeleni, hogy elfogy? Egyébként nem fogy el, mert az elfáradt akkuból nagy része újra kinyerhető.

[ Szerkesztve ]


DjFlanker
(aktív tag)

Jó cikk :)
Erősen kéne az autó, csak nem ebben a színben.


hemaka
(nagyúr)

En is inkabb a hazra tennem le a voksom. :)


noPublicFG
(senior tag)

"a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem"

Hogy? Közel 100 ezer euróért ezen spórolnak? :F

Az én meglátásom ezzel a kocsival ugyanaz, mint az Audi e-tron esetén: Örülök, mert szép, és használhatónak tűnik, de megvenni már nem lehet. Legyártottak százat a sajtósok és a reklámok kedvéért, és most mindenki vár.

Köszönöm a tesztet! Tetszett!

[ Szerkesztve ]


WiZARD
(addikt)

Legalább olyan írna cikket, akinek minimális fogalma van a dolgokról.

Az tuti nem írna le ilyen hülyeséget: " És az sem mindegy, hogy milyen a kábelünk, a tesztautóban egy sima Type-2 volt, CCS nem, pedig ez utóbbi kell a gyorsabb töltéshez, ezért AC-n jött a nafta 7,2 kW-tal az NKM által üzemeltetett tapolcai pontnál is, pedig CCS csatlakozóval kaphattam volna 22 kW-tal is az áramot, úgy pedig 4 óra alatt meg is lettem volna. "

:W

[ Szerkesztve ]


hemaka
(nagyúr)

Amikor a motorháztető belső hangszigetelésén is folyamatosan spórolnak, minden kisebb frissítés után, ez már nem is annyira meglepő dolog szerintem.

[ Szerkesztve ]


Pompi
(MODERÁTOR)
Blog

Te is leírhattad volna, hogy mi ezzel a baj, mert én nem annyira vagyok még képben elektromos autó ügyben és nem tudom, hogy mi ezzel a baj.

[ Szerkesztve ]


MrPetya19
(addikt)

Már ahol erre van kiépítve a hálózat. (pl régi ipartelep)
Egyetemen egy pár gyorstöltőhöz azért kellett fejlesztés.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Figyelek, fejtsük meg, hogy mi a probléma, írhatod privátban is.


WiZARD
(addikt)

Ezt is, mint a legtöbb elektromos autót 2 módon lehet tölteni: AC vagy DC töltő.

AC "töltő" esetén jellemzően az autó tartozékaként lévő Type2 kábelt kell használni, és az autóban lévő fedélzeti töltő van használva. Márka és típus függően általában vagy 1 fázisről 3,6/7,2 kW teljesítménnyel, vagy amik 3 fázisról tudnak tölteni, ott 11/16/22 kW teljesítmény szokott lenni.
Tehát a 22 kW AC oszlopokról autó függő, hogy mennyivel tudsz tölteni. I-Pace max 7,2 kW (1 fázis, 32A)
(egyes Zoe modelleknél van 43kW AC töltés)

DC töltők esetében a töltő része a fix kábel. CCS/Chademo csatlakozóval (illetve a Tesla sajátja)
Így ezt nyilván egyik autóhoz se adják.

(AC töltő az igazából egy EVSE, és a töltő az nem pontos megnevezés, hisz a töltő a kocsiban van...)

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Azt tudod, hogy lehet szöveget értelmezni is, nem csak kommmentelni a vakvilágba bele?


WiZARD
(addikt)

Amúgy egy ilyen mobil töltővel már lehet az átlag AC oszlopról 22 kW villámtölteni szinte bármit :)

(mondjuk ez chademo, de létezik CCS csatlakozóval is)

[ Szerkesztve ]


MrPetya19
(addikt)

Meg nagyon sok tech oldal nyit az autók felé, mert tele vannak menő dolgokkal.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

De hát én is ezt írtam a cikkben, mivel nem volt DC töltő, csak a klasszik Type-2, ezért csak 7,2-vel jött a nafta AC-n. Abban viszont igazad van, hogy maga a töltő (most megnéztem) nem is tud DC-t, csak AC-n ad ki 22 kW-ot, ha és amennyiben az autóban levő fedélzeti töltő ezt támogatja, de igen, AC-n a Reanult megoldása a nyerő (Zoe, Kangoo, Smart).


pilóta
(nagyúr)

Mondjuk igazán megegyezhetnének a gyártók (vagy ha ők nem, akkor az EU vagy valami világszervezet), hogy 1, azaz egy féle nyomorult csatlakozó létezzen, ami nem kettő vagy három vagy négy (ötöt szádra ne vedd) féle, hanem egy féle...

üzenetek