üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Ha megveszel egy Bundle-t 3 EUR áron, akkor azt jellemzően 2-3 játék miatt teszed, és még így is bőven megéri. A többi 6-10-zel nem biztos, hogy van időd / energiád / kedved foglalkozni.


D1Rect
(félisten)
Blog

Én pár éve nagyon keveset játszom, azért veszem meg a bundle játékokat, mert onnantól megvan a lehetősége, hogy bármikor játszhatok vele.
Nem fogok, de megtehetném. :)

Ez nekem simán megér havonta 1-2 doboz cigit.


AxBattler
(félisten)

Az meg a másik: nem dohányzok, nem iszok (ill. azt mértékkel), havi 1-2 bundli, potya játék férjen már bele a költségvetésbe! Valamiben amúgy is tönkre kell menni... :D

[ Szerkesztve ]


szupermacs
(veterán)
Blog

Én inkább elpöppentem azt a pénzt amit olyan játékra adok ki, amivel nem játszok. :D De ez én vagyok. És én nem tudom megmagyarázni, hogy miért. Egyik dohányos sem tudja. Tehát öngólt rúgtam. :DDD


sto1911
(veterán)
Blog

Es Ferrarid van-e? :D


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

jaja. jobb ez igy:).

Vistaboy: azert 2015ben az embernek jellemzoen van bankkartyaja, legalabbis 18 ev folottieknek szokott lenni.

t72killer: meg lennel lepodve, hogy mennyire nem csak a 18 ev alattiak a celkozonseg.

[ Szerkesztve ]


menpee
(aktív tag)

Pár sorral lejjebb dícsértem is őket :)
Kiadó címen nálam az AAA megacégek rögzültek, ezért is utaltam így rájuk, az indie ágazat meg az 1-2 emberes projektek, amik jellemzően hobbiból indulnak. Mára már kezdenek összemosódni ezek a csoportok, de ezzel nincs semmi baj, amíg innovatív és jó játékokat készítenek.


t72killer
(titán)
Blog

Mondjuk egy sokadik verziós címnél gondolom építenek a veteránokra. Dio3-at is azért vettem meg, mert a Dio2 nem egy álmatlan éjszakával ajándékozott meg anno:))


TBT
(addikt)

Nagyon jó a cikk és a mellékelt képek is fantasztikusak! :R


huskydog17
(addikt)
Blog

"Egyébként nekem az indie játékokról mindig a pixeles retro hatású ócska fostaligák jutnak eszembe amiket napok alatt összedobnak és olcsón árulják, aztán mindenki elfelejti őket. Nem egy ilyennel találkoztam már."

Elég szomorú, hogy ilyen kép alakult ki benned, bár megértem, hiszen valóban rengeteg a szemét Steam-en is, de van jó néhány valóban profi stúdió, akik 1000-szer jobb játékot csinálnak, mint a nagyok.
A Steam-en lévő játékaim közül (sok AAA van nekem is) az Euro Truck Simulator 2 vezeti a játszott órák listát és ez nem is fog változni. A cseh SCS valahogy egy végtelenül egyszerű ötletből egy zseniális alkotást csinált, amit a nagyok nem tudnak és nem is akarnak.
Vagy ott van a The Vanishing of Ethan Carter, ami 2014 szeptemberében jött ki és akkor a legtöbb AAA címet nevetségessé tette még úgyis, hogy csak 4-6 órás játékidőt adott. Ezt egy akkor még teljesen ismeretlen, új lengyel csapat készítette, de ennek ellenére 24 óra után már nyereséget termelt a PC exkluzívként megjelenő játék, teljesen jogosan és megérdemelten.
Aztán az sem árt figyelembe venni, hogy a valódi, minőségi indie stúdiók sokszor teljesen ingyen adnak hatalmas nagy fejlesztéseket (pl.: Redux változatok), amikért egy nagy stúdió újabb 50-60 eurót kérne.

Én már rég csak legyintek a AAA címekre, mert nekem már azok csak átverést jelentenek és lehúzást. Egyik sem ér számomra 5 eurónál többet, de egy minőségi indie címért hajlandó vagyok mélyebben a zsebembe nyúlni.


nemlehet
(őstag)
Blog

Sok igazság van a cikkben, de azért teljesen nem értek egyet. Mint azt írták ehhez az érzethez az nagyban hozzájárul, hogy rengeteg játék jelenik meg és már viszonylag kis címek is marketing kampánnyal rendelkeznek, megnézed a gamepod főoldalát a hírek fele, hogy "Új trailer érkezik ebből", "megjelent ezen játék marketingvideója" stb.... Megy a hype, kb minden érdemi játék megjelenéséről tud az ember.

Régen azért ez nem így volt, csak a tényleg jó játékok értek el a nagy átlaghoz. Erre a legjobb példa a NES/SNES. Uhh az mekkora jó volt, azok voltak az igazi játékok meg akkor még volt Nintendo seal of quality... Ehhez képest a játékkínálat nagy része kvázi értékelhetetlen, illetve ugyan az pepitában szarabb kivitelezéssel. Ugyan ez van ma is, csak a szar játékokat is megveszik a tömegek és azokról is tudsz.

Amúgy tényleg sok jó játék van. Pl most jött ki a Warhammer Vermintide és a haverokkal teljesen ráfüggtünk. Nem eredeti ötlet, de mégis sikerült annyit csiszolni a formulán, hogy üdítően hasson, kihívást jelentsen és lekössön. Nem azt kell várni, hogy valami teljesen újjal áll majd elő egy kiadó, mert ez szinte lehetetlen. A filmipar sem mutat már újat, csak az ismert témákat mutatja be másképp, egy kicsit újragondolva.


PandaMonium
(őstag)

+1. Nagyon sok a fölösleges fröcsögés és a sarkítás a cikkben. A kommented utolsó 5 bekezdése tökéletesen szummáza a véleményemet.

[ Szerkesztve ]


Rodi 4.80
(senior tag)

Nagyon jó cikk, köszi!
Tényleg minden a lehúzásről szól, miért lenne ez másképpen a játékiparban?


ddekany
(veterán)

Ez szerintem annyi, hogy ha a régi értékeket képviselő játékot keres vki, akkor indie címek közt kell keresgélni. Nyilván ha népszerűségre optimalizált nagyipari termékeket vesszük, akkor az lesz az eredmény amiről itt szó volt. Ha pár ember csinál valamit, akkor lehet más motivációjuk, pl. hogy olyat írjanak, amivel ők játszanának. Utóbbiakat persze nem nyomják az ember arcába, hogy kijöttek, szóval rá kell jönni, hogy léteznek.

[ Szerkesztve ]


Rodi 4.80
(senior tag)

Ott van még példának a The Talos Principle, ami minden idők egyik legzseniálisabb alkotása, egy olyan remekmű, amit nagy stúdiónál soha nem fogsz látni és néhány évente csak egyszer születik. A Croteam (is) nevetségessé tette a nagy stúdiókat.

Ez mekkora igazság :C :C :C


Lajos8721
(csendes tag)

Machinarium :R indie best of,,de ugyanez a The Forest-röl már nem mondható el,pedig igéretesnek tünt,és volt benne ötlet,mégis 100 sebböl vérzik,és úgy néz ki soha nem fejezik be.


kacsyx
(aktív tag)

"rengeteg játék jelenik meg"

Nyiss ki egy PC ZED-et 99 tájékáról, 140 oldalon keresztül csak játékokat találtál benne. Most szerintem 10 oldalt nehéz lenne megtölteni valami értelmes játékkal. Akkoriban meg csupa csupa legendás játékkal volt tele az újság.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Én még emlékszem amikor napokat próbáltunk túljutni egy egy pályán most példa nélkül mondom általánosságban. Net is csak pár gazdagabb havernak volt és még az sem adott megoldást ezekre. Pl
Ma már egy akció jelenetben mutatja mit kell nyomni, hogy ne legyen fail. Vicc.
Nincs meg az a hangulat ami régen, ennyi. Nem "nekünk" csinálnak játékokat.
DungeonKeeper 1 - 2 , Darkcolony, TiberianSun, RenAlert2 stb.
Még ami bejött az a FarCry 1, kiemeltem az ELŐS részt. Aztán Tomb Raider: Underworld.
Manapság minden hálóban zajlik, net nélkül nehézkes a működés. Na mind1! Valamiért gyártani kell a GTX980-at és társait, ha nem másra a pontokat tolni és villogni.


belan
(addikt)

gratula :R ez így van jó cikk,mgs5 nem bírtam végig vinni mert olyan unalmas lett hogy az botrány ,mgs1 meg olyan volt mint ha akkor játszottam volna,először videó játékkal ,király érzés volt a dlc meg ne is Beszéljünk!

[ Szerkesztve ]

üzenetek