üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Egyre gyanúsabb nekem ez az nVidia... Ha ennyire ügyesen legóznak, akkor nem lehet, hogy nekik is egy szett ALU-juk van, és különféle pontosságokat (FP64 = 1/2 FP32, FP16 = 2xFP32, stb.) valamiféle okos wrapperekkel oldják meg? Amiket aztán vidáman kihajigálnak azokból a chipekből, ahol nincs rá (szerintük) szükség. Csak mer' állítólag az FP64-es unitok fizikailag elkülönülnek, akkor miért pont a felét hozzák az FP32 teljesítménynek? Stb.

Őszintén szólva, nem tudom, hogy melyik adattípus mennyire hasznos. Az FP10-es színformátumról (3x10+2-bit) tudom, hogy elterjedt, de pl. nem tudom, az FP16 (4x16-bit) mennyire gyakran használt, és ugyanígy az INT8-at (4x8-bit) sem tudom.
Azért a 16-bit csak max. 65000 variáció, nehezen tudok olyan nagy tömegű műveletet elképzelni, ahol ez elég - már csak azért is, mert ha sok a művelet, akkor a kerekítési hibák akkumulálódnak.

üzenetek