Na jó. Ez durván komolyan megírt cikk lett, köszönjük!
Még csak átfutottam, de amint lesz időm, végigolvasom
hozzászólások
wolruf
(őstag)
Atyavilág, egy teljesen más bolygó, dimenzió, nem is tudom mit mondjak erre. 3 órán belül megtenni 713 kilométert, ráadásul a másodosztályú ülések is úgy néznek ki, amiről mi csak álmodhatunk. Teljesen valós konkurenciája a belföldi repülőknek.
Nem igen lehet erre mit mondani, Hihetetlen. Szerintem a Japánok ilyen szállítóeszközökre, mint amivel mi utazunk, fel sem szállnának.
Az [előzőekhez] hasonló szuper írás, köszi nagyon tetszett!
Kiváló cikk, örülök hogy erről a témáról is olvashattam!
Cikkírónak: te ott élsz vagy éltél? Vagy csak nagy az érdeklődés?
Élek. Meg nem pont ezeket, de hasonlókat szerelek a hét több napján.
sixpak
(nagyúr)
Szokásos minőség, kiváló....Japán pedig egészen elképesztő.
Naponta vevő lennék egy hasonló írásra.
p a s s e r
(őstag)
tök jó volt olvasni, köszönöm!
szuper dolog ez a 300-as tempó, nekem is volt szerencsém már párszor megtapasztalni, de csak európában... kár, hogy ezek a japán vonatok úgy néznek ki kivülről, mint egy szélcsatornába köpött rágó...
gaben22
(senior tag)
vasutas családból származom, úgyhogy annak ellenére, hogy repülőbuzi vagyok, vonatok is közel állnak a szívemhez, 2 hónapja volt szerencsém 3 hetet eltölteni Japánban, turistáknak van "speckó" vonatbérlet (JR Rail pass), 3 hetes 150 000 volt, viszont a megtett kilóméterre levetítve már nem volt annyival drágább a magyarnál, cserébe a Shinkanzenek mentek, ahogy kell, késés nuku, reggel tele öltönyös ürgékkel, utaznak akár 2 órát is, feltételezem munkahelyre mennek, ami azt jelenti, hogy a vonat segít a munkaerőpiacnak sok szempontból (is). Nem olvastam még végig a cikket, de Kínában már 350-re emelik a tétet "normál" vasúton (japánok és franciák "megegyeztek", hogy kb. 300 a biztonságos), de japánok is dolgoznak Magleven, valószínűleg az a jövő. Még egy érdekesség, amikor ott voltam fel sem tűnt, csak utólag olvastam, de Tokió (és egyben a világ) legforgalmasabb vasútállomásán 2007-ben *napi* 3.7 millió utas fordult meg (forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku_Station). Durva...
[ Szerkesztve ]
BatchMan
(senior tag)
Őrült
Alagútban mekkora sebességet tudnak ezek? Ott ugye nem nagyon van hova tolni a levegőt, csak előre kilométereken át.
gaben22
(senior tag)
Nem emlékszem, hogy lassítottak volna, de lehet tévedek. Amin meglepődtem, hogy simán egymás mellett megy a szembeirányű közlekedés (légnyomás miatt jutott eszembe), azt hittem kell valamekorra táv, biztonsági megfontolásokból . Szó szerint ütött, amikor elment mellettünk egy másik. Viszont a youtube-on terjedő videót (miszerint élére állított pénzérme úgy marad 300-as tempónál), nem sikerült reprodukálni, nekem eldőlt mindig a magyar 100 Ft-os . De lehet csak szar a magyar pénz (no pun intended )
mauser98k
(csendes tag)
Tetszik az irás,sok minden ismerős,nagy Densha de Go fan vagyok a playstation vonalon.Sok résznek csináltam leirást is.
Létezik, hogy a Japanese Railway Society c. FB csoportban neked fordítottam Meitetsu-s (?) szövegeket?
bigdaddy3
(tag)
Respect az írásért!
Mekkora gondolkodási különbség, ott azért mennek a közlekedési fejlesztések hogy alapját képezzék a gazdasági fejlődésnek.
A keleti szellem és felfogás miatt lesznek ők a világ urai.
Itthon bp-hatvan vonalon egész nyáron kín lesz a közlekedés tegnap 60-70 perces késéssel utaztam,
és mint ha minden rendben lenne beszedik a gyorsvonati pótjegyeket.
Arról nem tudok hogy a 120km/h-ról 150-re ugornának (200 nem is létezik)
Soknak tűnt elsőre a 11 milliárd szerelvényenként amiből van 38.
Átgondolva ennél többe került a 4-es metró Ami nekem tetszik de legalább lenne 2x olyan hosszú.
Itthon ötösével veszik a mozdonyokat 1 milliárdos áron.
Csak 50 év is kevés mire lecserélik a pár száz v43-at.
Ezért inkább megszüntetik a járatokat.
Füzesabony-Miskolc között hétvégén nem indult egy sem, 2órát vártam hogy valami átvigyen...
Szégyen, ezért nem fejlődünk sehová csak az m1 híradón...