üzenetek

hozzászólások


gaben22
(senior tag)

vasutas családból származom, úgyhogy annak ellenére, hogy repülőbuzi vagyok, vonatok is közel állnak a szívemhez, 2 hónapja volt szerencsém 3 hetet eltölteni Japánban, turistáknak van "speckó" vonatbérlet (JR Rail pass), 3 hetes 150 000 volt, viszont a megtett kilóméterre levetítve már nem volt annyival drágább a magyarnál, cserébe a Shinkanzenek mentek, ahogy kell, késés nuku, reggel tele öltönyös ürgékkel, utaznak akár 2 órát is, feltételezem munkahelyre mennek, ami azt jelenti, hogy a vonat segít a munkaerőpiacnak sok szempontból (is). Nem olvastam még végig a cikket, de Kínában már 350-re emelik a tétet "normál" vasúton (japánok és franciák "megegyeztek", hogy kb. 300 a biztonságos), de japánok is dolgoznak Magleven, valószínűleg az a jövő. Még egy érdekesség, amikor ott voltam fel sem tűnt, csak utólag olvastam, de Tokió (és egyben a világ) legforgalmasabb vasútállomásán 2007-ben *napi* 3.7 millió utas fordult meg (forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Shinjuku_Station). Durva...

[ Szerkesztve ]

üzenetek