A jó öreg W210 mindig tart meglepetéseket ugye? Nekem is egy öreg banyám van és szeretem bütykölgetni.
[Re:] [Lalikiraly:] Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Hála a szerelőnek, már egyre kevesebbet!!!
(#3) Hieronymus Lalikiraly (#2)
Nem lenne kedvem és időm ennyit foglalkozni egy autóval. Tisztelni kell a kitartásodat ez ügyben.
Az optimizmusod is rendben, mert azt gondolod, hogy lassan vége lesz a folyamatos felújításnak.
Legyen igazad.
Most melyik van neked?
A húsz éves, egysebességes. Vagy 8 ezer eurós, 120 Nm nyomatékú kerékpár, ami 80-ig legyorsulj a F1 autókat is?
Nem csak Merci fronton vannak meglepetések Nekem most ment el a Hondára 343 (kuplung+kettőstömegű), de hátsó hidat is kéne cserélnem (jobb hátsó széttart), illetve leömlőt (repedt). Jó motor, de ami típusbaja van az N22-nek, az nálam kijön
Egy középkategóriás MTB, házilag is egyszerűen szerelhető.
Nálam ami típushiba kijöhet egy 210-esen azt már megmutatta.
Nézd, őszintén szólva annó amikor 98-ban a Hans Jürgen fricc bácsi megtervezte (tudom ez előbb volt bőven) akkor ő rohadtul nem gondolt, illetve számolt azzal, hogy egy Magyar "barom" (aki inkább az ő szemükben csóró) az még 23 évesen is használni akarja.
Kitartok mellette, mert lehetőségem egyelőre nincs a fiatalításra és ha lenne is erősen mérlegelném, hogy vegyek e újabb típust, ugyanis azok fenntartása jócskán több mint ennek. Mostanában nézelődtem, hogy egy sokkal jobb alapot vennék, egy erősebb benzinmotorral (tudom hülye vagyok, lefogja enni a gatyám is). Ennek tudatában nézelődök és egy dolgot nem nézek a hirdetésben meg, illetve a legutolsó az a kilométeróra állása.
Ha jó az állapot, akkor úgyis mindegy.
(#9) Lalikiraly Hieronymus (#3)
Köszönöm szépen hozzászólásod, mely jólesik nekem.
Most mondhatnám, hogy úgysem lesz vége, mert kijön más, vagy csak elporlad a kaszni.
Viszont a való életben az a vicces, hogy nagyon sok körülöttem lévő dologgal kapcsolatban a végén mindíg nekem van igazam. Nem szoktam a levegőbe beszélni és hazudni sem, nem úgy neveltek.
Aláírás, asszonynak és anyádnak ne hazudj, mert annak a következményétől élőlény nem ment meg!
Maximálisan egyetértek. Ugyan ez a széria nekem nem a kedvencem, de egy 190-es Merci nagy vágyam. Vagy akár a W124. Viszont sajna nem igazán fog lehetőségem adódni, ahogy szöknek fel az árak, egyre reménytelenebb.
Így csinálgatom a mostanit, és 4-5 évig nem is gondolok arra, hogy kéne másik
Számomra a 190 est csak mint egy szórakozós autót tudnék elképzelni. 1.8 benya hórallyzni na az jólenne.
A 124 es ért sem vagyok annyira oda. Abból a patika állapotú már borzasztó árban van.
A 124 es iránt nagy a kultusz, de mindenki addig van oda érte, amíg nem kell vele huzamosabb ideig közlekedni. Nem romlik el oké, ez igaz. De azon kívül se nem modern, se nem komfortos. (Nem az 500E ről beszélek), mert azért mellette egy 211 azért más világ. Az OM 606 os motor persze 300TD. Tuningolható, de egy CDI nek jobb a hatásfoka és komfortosabb. Persze rigolyásabb is. Sok a szempont és persze a végén úgyis a pénz a döntő. Ezért "szívok" a 210-el. De szerintem a következő is az lesz.
Utolsó évjáratokból gondoltam én is, egy légzsák nálam már alap Napi rohangálósnak ha most kéne kocsit vennem, Swift lenne. De mivel kis bugit is akartam, lett az Ufo Civic, dízelben. Na anyagilag is lett bugi
Na nekem az a legjobban tetsző Honda Evör!!!
Hát mennyit fogyaszt abba a dízel motor? nem termeli a gázolajat?
Most épp jelenleg 5.9 litert mutat a fogyasztásmérő, 100 km-re vetítve. Repedt a leömlőm valószínű, így egy 0.5-1 literrel megdobja a fogyasztást. De alapból ellenne ilyen 5-5.5 liter között, ami jelen állapotában nem rossz (197 ló, meg van piszkálva).
Mondjuk amúgy meg még mindig szívesebben költök az autóra, mint PC alkatrészre (VGA)
Ne viccelj már, ez már termeli az üzemanyagot
Akkor azt a leömlőt csináld meg mindenképpen! Igen jó teljesítménye van hallod. Mehet mint állat.
Nekem a Merci 102 LE...
És nekem tempomattal országúton klímával egyszer sikerült az 5.6 ot hozni vele. De inkább a 8-9 a sztendert pláne télen.
Az lesz a következő projekt. Leömlő, szelepfedél tömítés, hosszbordás, feszítők, folyadékok. Ez van most tervben kompletten. Nesze kb. újabb 200 ezer
Amúgy pályán 150-160 felett mondjuk a pillanatnyi fogyasztás már inkább 7-8 liter, de akkor megy is
[ Szerkesztve ]
Nálam a Mercinek kb ott van a vége. Nem szereti. Szépen 80-90 el temopomattal. Az az ő világa. Nyilván csak 102 LE.
Még a csúszó kuplunggal óvatosan megnéztem, 215 óra szerint, de fent sokat csal nekem. Az kb 205 körül volt. De nem tudtam padlózni ugye.
Nem mintha nagyon száguldoznék, egyszer megnéztem, jó az. Előzésnél jön jól a plusz ló.
Na igen. De szép eredmény. Nagybátyámnak van egy szuper Hondája. Ő is csippelni akarja. Mondjuk ő aztán tényleg nyomja neki. Az én mercimet is lehetne amúgy simán, alapból volt 125 és 146 LE változata is ugyanezzel a motorral. De ez már egy kivénhedt Taxi. Ez már neki a nyugdíj csak. Az fix hogy életébe nem törődtek vele annyit, mint én az utóbbi két évben.
De ahogy kiveszem, te is igen jól tartod! Fotót rakj már be róla.
Igen 200CDi az enyém.
Hú hallod, hát GRATULÁLOK!
Gyönyörű!!!
Használd nagyon sok egészséggel és becsüld!!!
Őszintén nagyon nem vagyok Honda fan (lehet a sok suhanc miatt, akinek a durrogás a fontos), de minden tiszteletem!!!
Köszönöm Talán ez a 8. gen már annyira nem suhancautó, ezek alatt már nem látok kályhacsöveket, mint sok 5-6 gen. alatt. Hála égnek
Annyira jó olvasni, hogy nem csak én vagyok roncsfanatikus
Fiatalítás? Inkább öregíteni kellene. Pl. W115 (állólányka). Ecccerű, mint a faék, mégis stílusa van és örök élet +1 nap. Nekem W116 -osom volt (350SE), de az már nem olyan szép, mint a régebbiek. Egyébként sztem a W124 volt az utolsó olyan Merci, amit még az örökkévalóságnak terveztek.
Közhely, de az újabbak valóban úgy vannak tervezve, hogy rendszeresen szervizelni kelljen őket. Nem buli, ha eladunk egy autót, ami 15-20 évig működik problémamentesen, ha elvégezzük az alap karbantartásokat. Az újakat meg kizárólag márkaszerviz tudja szerelgetni. Komplexebb elektronika is gyorsabban romlik el, ami a mostaniakra jellemző. Egyébként megvan a kellő tudás és anyag, amivel lehetne tartós kocsikat gyártani(lásd. Tesla nyilatkozata, amit most nem találtam meg, de határozottan emlékszem, hogy volt róla szó), de mi- azaz a fogyasztók- nem erre ösztönözzük az autógyártókat.
Nekem a 123 a kedvenc. Amúgy meg a 140 es bálna egy patika. Na az autó a többi csak van
Ne a mi társadalmunkat vedd figyelembe. A "szarul élő" nyugaton a Németnél már 1980 óta bevett dolog, hogy ahogy kijön az újabb típus hozza kifele a régi meg megy tovább és kész. Ezért nem is költ rá lehetőleg egy fityinget sem. Meg ott nem ismert a tákolás ezen fajtája ami nálunk még sok hivatalos szervízben is megy. Meg ott nem a szétlopjuk az első embert a hívószó... Amíg itthon nem az a standard és nem urbán legend, hogy a márkaszervízben csak ráírják az alkatrészcserét, addig miről beszélünk?
Tudok példákat mondani saját kézből ha kell.
Utóirat, A mostani túlelektronikázottság nyilván nem tesz jót a tartósságnak, de ha akarnak azért lazán megtudnák azt is oldani. Nyilván a user error és gyerek "jótékonyság" ellen nincs fegyver.
[ Szerkesztve ]
És még egy apróság az alkatrészekre visszatérve. Méghozzá az, hogy nem csak itt, hanem nagyon sok téren, szép kis hazánkba a válogatott sz@r érkezik sajnos. Ezt is cirka első kézből tudom.
[ Szerkesztve ]
Nagyon különbözik az ízlésünk. 123 zőccségesmerci. A bálna meg sztem az egyik legrondább merci, amit valaha gyártottak.
Sajnos, amikor kellett volna, akkor nem volt meg rá a kredit, így lemaradtam a haverom mercijéről. Hófehér, kaliforniai W126 SDL. Utolsó évjárat, gyárilag a bálna dízelmotorjával. Igazi könnyekkel sírtam, amikor eladta.
De ezek nem is egy kategóriák.
Nekem a 123 ból egy sima sedan kéne. És full fapados változatban. Csak lemenni frankón és krúzolni a Balcsinál A többi innentől már csak fantázia kérdése.
A bálna csúnya? Há mé? A bálna nagy! A bálna szép, A bálna jó! A bálna tönkretesz (először idegileg, aztán anyagilag!) az fix
Az öregségnek kevés előnye van, de az egyik hogy módomban állt vezetni olyan merciket, amikért ma már komoly összegeket fizetnek. A 123 -asból vezettem sedan -t és kombit is, de semmi megfogót sem találtam egyikben sem. Viszont a 108 -as, az nagy élmény volt.
Na így érthető! Biztos jó lehet olyanokat vezetni, főleg ha elképesztő gyári állapotban vannak.
Hááát... A többsége igen messze volt a gyári állapottól. Pl. haveromnak volt egy 200D állólámpása. Ültem az anyósülésen, kinéztem balra a szélvédőn, át a motorháztetőn, a doblemezen, a sárvédőn és láttam az aszfaltot, amin gurultunk.
Az akkor más!
Én két éve tákolom a Mergát. És most kezdi elérni azt, hogy na ezigen. Akkor milyen lehetett újkorában!
[ Szerkesztve ]