[Re:] [Lauda:] Negyvenkét tonnás harckocsit húzott el fogaival Sinka Zsolt "Popey" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Apollyon
(Korrektor)

Én arra tippelek hogy a "haverok" segítenek ennek az álpopejnak, hogy legyen majd később referencia hogy ő erősember, aki elhúzott egy tankot.
A fake news-on nem lepődök meg, azonban az igen kemény hogy milyen példát mutat a gyerekeinek, családjának. Ezzel így felkelni és végigtolni vele a napot, érdekes lehet otthon az a tükör. Hazudjál és verj át mindenkit némi haszonért. Szép emberek lesznek azok a gyerekek is ha felnőnek.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Bocs, nem gondoltam, hogy ez a kérdés egzisztenciális krízisbe fog sodorni téged :DDD


totron
(addikt)

Nincs tükör. Voilá.


Sanya
(nagyúr)
Blog

Miből gondolod, hogy ordas nagy kamu az egész (a prekoncepción kívül)?


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Némi fizika.
Amúgy simán lehetséges, hiszen a lánctalp maga nem kapaszkodik, ha tiszta és könnyen mozognak a láncszemek, akkor nincs nagy ellenállásuk, maga a tank a görgőkön gördül előre, teljesen sima terepen.


KISDUCK
(addikt)
Blog

Te elhiszed hogy ez a hír igaz lehet?

Egy muki zsebre tett kézzel foggal elhúz egy 42 tonnás tankot betonon kotla cipőben úgy hogy még csak nem is feszül a kötél rendesen mert a másik kezénél megtörik ahol fogja és csak hátrafelé sétál? Remélem te sem hiszed el.
Alább egy hiteles guinness világ rekord ahol egy 180 kilós erőember elhúz egy 10 tonnás tankot alul videóval.

Eddie Williams' has held onto his title as Australia's strongest man and may have earned a Guinness World Record after pulling an eight-tonne tank 10 metres. He pulled the camouflaged, armoured tank in the Arnold Sports Festival World of Tanks PC Tank Pull event in Melbourne on Saturday.
Eddie Williams, winner of the 2017 Johnny Bigg Australian Strongman Competition, fits the build with his towering 195cm, 177kg frame — but there's a little more to the 27-year-old than brute strength. (10 tonnás FV102)
Videó [PULLING A TANK - Guinness world record]
[cikk]


Lauda
(félisten)
Blog

Igen, az a rész kemény, amikor ráfog ott a kötélre és az simán megtörik, nyilván nagyon feszülhet.

:DDD


Eastman
(őstag)
Blog

Jóbevanzsírozvaaz! :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

A gördülési ellenállás mellett azért a tömeg mozgási energiájának változtatásába befektetett munkával is számolni kell.
Miután sikerült a tankot egy adott sebességre felgyorsítani, utána már csak az ellenállások és esetlegesen fellépő egyéb veszteségek hatását kell kompenzálni. Ez sokkal kevesebb munkát jelent, mint a tömeg gyorsításába befektetett munka. Optimális esetben.

Mondjuk az sem mindegy, hogy egy pár fokos lejtőn melyik irányba akarják elhúzni azt a tankot.


KISDUCK
(addikt)
Blog

Nem is értem hogy miért nem óvodás húzta el a tankot gyermekláncfűből kötött láncon, ugyan ilyen hiteles lenne. Legalább odadörgölhetnénk az EU-nak hogy MO jobban teljesít. ;]


#21346560
(veterán)

"nem gumikerekeken gördül, hanem egy hetven centiméter széles lánctalpon"

Amúgy meg kettőn, nem?! ;]


nemlehet
(őstag)
Blog

Mint KISDUCK is írta, a világ vezető erősemberei ennek max felét szokták elhúzni úgy, hogy láthatóan majdnem lerobban a fejük az erőlködéstől, hámmal, segédkötéllel.

Ha ez a csávó erre képes akkor miért nem indul egyetlen hivatalos versenyen sem? Már ha csak bejut egy WSM verseny döntőjébe (legjobb 10) több tízezer dollárt/eurót kapna. Ráadásul a korábbi rekordjai sem hitelesek, legalábbis nincs nyoma egyetlen komoly szervezetnél sem.


dabadab
(titán)
Blog

ha tiszta és könnyen mozognak a láncszemek, akkor nincs nagy ellenállásuk

Dehogy nincs. Ez sima acél, semmi teflonbevonat :), csapágyazva sincsenek a szemek, ráadásul a kerekeken gumiborítás van.
Iszonyatos súrlódása van neki, főleg akkor, amikor meg kell mozdítani.


#90088192
(senior tag)
Blog

Az egy dolog, hogy itt vas a vason fut, de a lánctalp másik fele csak a földön/aszfalton van.
Kis gumihevederes csodát kellett ide oda huzigalni, igaz ott a hajtás hidraulikus, maga a szerkezet meg ~800kg.
Ne akarja senki azt elhúzni meg úgy se, ha nincs a csövekben olaj. 23 lovas ugyancsak gumihevederes társa, sokszor az égnek állt, és akkor még a rámpa le fel sehol nem volt.

Kicsit off:
Volt após mesélte, a Bakonyban harckocsi gyakorlatozás volt, az egyiket Ő vezette, a másik meg lerohadt, nem akarták megjavítani mert szakadt az eső, pedig a parancsnok is azt mondta, javítsák meg a helyszínen.
Nagy eszével a volt após azt mondta, majd haza húzza, azt a műhelyben megoldják :C
Ja esőben dombnak fel. Addig okoskodott míg leégett a kuplung a még működő tankon.
A parancsnok, persze amikor megtudta, akkor a szerelő gyereket kimenőbe öltöztette, és azt mondta az okos harckocsi vezetőnek, hogy ott a szakadó esőben megjavítható mindkettő, de a szerelő max utasítást adhat, ha egy olajfolt is lesz a ruháján, akkor nem lesz kimenő. :DDD
Igy cserélt a harckocsi vezető szakadó esőben/ sárban kuplungot a T72-n. :K


Hieronymus
(addikt)
Blog

Ez semmi.
Én egyedül elhúzok 42 harckocsit, optimálisra tervezett lejtőn. :DDD


#90088192
(senior tag)
Blog

Még azt sem tenném meg, mert a lejtőn ha elkezd gurulni.... Lapos festő lesz belőled elég hamar. :DDD


KTTech
(veterán)

Ismerem a srácot, egy évfolyamba járt velem... láttam néhány kísérletét élőben is.

A régebbi rekordjait (is) hitelesítették. Pl. a Guinness.


dabadab
(titán)
Blog

Nem tudom, hogy régebben miket csinált, de amit láttam tőle (beleértve ezt a tankos mutatványt is), az nagyon szánalmas kamu volt.


KTTech
(veterán)

Ez nem hivatalos rekordkísélet volt (ha jól emlékszem, nem volt kint minősítő szervezet sem), ilyen szempontból félrevezető a hír - ez egy felkészülési próba volt egy Guinness által hitelesített rekordra. A HM-nek jó volt egy is PR-ra. Egyébként már kb. 10 évvel ezelőtt is foggal elhúzott egy csuklósbuszt, azt láttam is, nem volt kamu.

Sokan írták, hogy a kötél nem megfelelő erre, de a valóságban bőven elég: megnyúlik, de egy ember nem tudja annyira megrántani, hogy el is szakadjon. Szépen lassan meg lehet mozdítani vele a súlyt, és nem kell csak pár métert kibírnia. A húzás sem teljesen folyamatos.

A motornak egyébként minden ilyen kisérletnél kötelezően járni kell, és a sofőrnek benne kell ülnie. Ez egyszerű biztonsági előírás - bármi probléma van, képesnek kell lennie megállni, ami elég nehéz, ha nem megy a hidraulika. Viszont üresben kell lennie a váltónak (ha hozzáérne a gázhoz a sofőr azt amúgy is hallani lehetne, mert a motor terhelése változna - akkor is ha csak ráengedné a kuplungot csúsztatva).


Lauda
(félisten)
Blog

Arról mit gondolsz, hogy a kötél nem is feszül, a tank ennek ellenére mozog?


KTTech
(veterán)

Egyszerű: ha vontattál már kocsit, akkor tudnád, hogy van "némi" tehetetlensége a vontatott járműnek. Pont emiatt kell benne ülni valakinek, aki szükség esetén lefékezi, egyébként a vonatató jármű segge gyorsan fog összetörni a legkisebb fékezés esetén is.

Itt nem fog ugyan métereket gurulni magától (hanem csak centimétereket), de nem kell állandó húzóerő a mozgásban tartásához, elég ha szakaszosan van rá húzóerő kifejtve - ezt ki is használják.


Eastman
(őstag)
Blog

Én attól rettegtem, hogy Zsolti nehogy úgy magára húzza a tankot, hogy nem tud elugrani előle. Huhh, jó, hogy írjátok azt, hogy ült benne valaki aki fékezni tudta közben.


dabadab
(titán)
Blog

Meg ha próbáltál már kézzel autót tolni, akkor tudod, hogy az elindításánál iszonyatos súrlódása van, ez meg nem autó, hanem egy negyventonnás tank, lánctalpakon, amiknek extra súrlódása van - ahogy ott is van, 12 ember kellett ahhoz, hogy megmozdítsák, nagyjából ez a hihető adat.
Ehhez képest azt kellene elhinni, hogy ez a srác úgy megmozdította egyedül, hogy a kötélre csak valami elenyészően kevés erő jutott (látszik, hogy hogy megtörik, amikor ráfog, nyúlás meg semennyi sincs).


Lauda
(félisten)
Blog

Értelek. Ez egy tank, nem autó. :)


KTTech
(veterán)

Simán betoltam annak idején a 3-as Golfomat, egyedül (a barátnőm meg benne ült és kezelte a kuplungot - akkor kenődtem fel rá, amikor már felgyorsultam és ráengedte 3-asban), pedig nem vagyok erőember, viszont van súlyfeleslegem hozzá (igaz, minden nap kb. 40km-en keresztül tologatok/tologattam jól megpakolt raklapokat és trolikat) 😃 a mostanit meg a jóisten se tudná betolni, mert fizikailag lehetetlen :), de az eltolás se menne egy centin keresztül sem...

De régi Seat MkIV TDi-t is tologattam már, amikor szereltem. Az nem kihívás, csak ha sebességben van hagyva/be van húzva a kézifék. Mindkét autóm 1.1-1.2 tonna közt volt, 195-ös papucsokon (nem a szokásos virsligumin).


KTTech
(veterán)

Az elv ugyanaz. Ráadásul a lánctalpasnál először nem a föld-lánctalp közti elmozdulást kell elérni, hanem a lánctalp és a tank köztit, ami viszont sok kisebb kerék mozdítását jelenti az első kb 10cm-en.


Lauda
(félisten)
Blog

Oké, te ezt így gondolod. Szerintem egy tankot jóval nehezebb megmozdítani, mint egy azonos tömegű közúti járművet és ha a mozgató energia megszűnik, az úgy megáll mint a szög, nem gurul sehova.

[ Szerkesztve ]


KTTech
(veterán)

Nem én gondolom így, hanem ez így működik... Ráadásul a lánctalp tapadása SOKKAL kisebb szilárd talajon (ez nagyon nagy hátránya is) és nagyobb felületen oszlik el a súly, mintha kerekeken lenne (főleg, ha gumi keréken). De pont emiatt tud laza talajon nagyon jól haladni, ott, ahol a legtöbb jármű már régen elásta volna magát.

Maga a lánctalpas jármű nem is a lánctalpakon közlekedik, az csak egy végtelenített útszakasznak tekinthető - elméletben -, a hajtás görgőkön történik, ráadásul közel ideális körülmények közt.


Lauda
(félisten)
Blog

Szerintem most teljesen másról írsz.

Ha innét nézzük, a közúti jármű sem a gumiabroncsokon közlekedik.


#55525888
(tag)

Egy sok tagból álló rohadt nehéz vas szerkezet nem úgy gurul, és főleg nem olyan könnyen mozdul meg, mint egy csapágyon forgó kerék.
Ezen mit vitatkoztok :F


Eastman
(őstag)
Blog

Ha innét nézzük, a közúti jármű sem a gumiabroncsokon közlekedik.

...hanem a kerekekben lévő levegőn. Azér' tudja a Zsolti azokat is elhúzni. :DDD

(Most látom, hogy milyen jól bevált az a sárga kötél.)

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

:DD


Eastman
(őstag)
Blog

Az már tényleg csak a magyar nyelv sajátosságainak egyike, hogy ha azt mondjuk; Zsolti fog, az a gördülő járművek szakszerű megmozdításának témájában járatlanok számára félreérthető.


Lauda
(félisten)
Blog

Kemény. :D :))


Eastman
(őstag)
Blog

Viccet félretéve: [link]


csibe1
(addikt)

Izé, Nick Árpád ezt már jópár évvel ezelőtt összehozta repülővel, is.
Szóval ettől nem tudok hasra esni, meg seggre se. :D
Amúgy meg vezettem T-72-est, ez a kötél egy vicc; és ahogy a felvételen is látszik, elég rendesen hajlik amikor ráfog kézzel. Profi a sofőr, sokat gyakoroltak. :C :P

[ Szerkesztve ]


fatpingvin
(őstag)
Blog

megnyugtat hogy ez a kérdés nem csak bennem merült fel.

üzenetek