üzenetek

hozzászólások


Zigur
(senior tag)

Érdekes volt olvasni mint nem autó őrült, szerintem te nagyon élvezed hogy állandóan foglalkozhatsz az autóval :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Hát igen, van amikor nekem is nyűg, de vannak olyan jófej szerelőim, akikhez már azért érdemes elmenni, mert jókat csevegünk. Az más hogy a havi rezsijüket is kifizetem lassan :D
Hát sok dolog volt rajta, de ez egy 23 éves autó, amivel az utóbbi 10 évben a kutya nem törődött.

Most két hét múlva lesz egy fékolajcsere, valószínűleg a főfékmembrán is kezdi megadni magát így az is repül. Meg egy hátsó kipufogót is kap és utána a karosszéria csinosításán kívül nemigazán van mit kezdeni vele. Most is vagy 4 hónapja csak "teszi a dolgát" amit útálok mondani.


joghurt
(addikt)
Blog

De. 178 centihez 100 kilósan nagydarab ember vagy. 30 feletti BMI már orvosi szempontból is elhízottnak számít.


Snoop-y
(veterán)

Ezt mondhatnad Dwayne Johnsonnak is (196cm 118KG)


Snoop-y
(veterán)

A temahoz meg annyit, hogy orom volt olvasni. Mennyit koltottel ra osszesen? Anno en a Hondamat akartam tokeletesere megcsinalni de hat akkoriban orultem ha eletben tudom tartani...

Szoval gratulalok sok balesetmentest kivanok a jargannyal :K


joghurt
(addikt)
Blog

Ha ő is úgy néz ki, mint a Szikla, akkor az elhízottságot visszavonom. De attól még nagydarab így is, úgy is.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Köszönöm szépen a testsúlyom kitárgyalását. Jobb ez mint a Dallas :D

Na hát a kérdésre válaszolva, hogy mennyit költöttem rá? Szokták volt mondani, hülye aki számolja. Hát az árát mégegyszer azt bőven.

Kis lista.
Első szerelés ami volt szilentek, légszűrő, pollenszűrő, meg nem is tudom mi apróságok az volt 40.
Aztán volt a két első gátló az első fék az még olyan 50
A kulcs 50 be került
Üzemanyagrendszer rendberakás olyan 25-30.
Akkor olajok és további szűrők még olyan 40-45
A rádió 20 ba került.
Kissebb alkatrészek és szerelések még legalább egy olyan 50.
Akkor hosszbordás szíjj és feszítő még 25 kb
Motormosás 2x az volt 3000 FT Laca autómosóban
A négy gumit puszi árban 35 ért kaptam plusz 10 volt a szerelés
Futóműállítás 10.
Kormányöszekötők és stabpálcák 2x ez is olyan 20 volt szereléssel.
Temérdek takarítás és hasonlók, mire emészthető állapotba került.

Sajnos vannak még hibák, de ez egy ismétlem 23 éves autó.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Ha Újpesten laksz, akkor nem Lalikirály vagy, hanem Lilakirály :DDD


ncc1701
(veterán)

Voltam 180cm/110km, de sok zsír akkor sem volt rajtam, a sok gyurma ugye. A sportolókra a bmi nem vonatkozik.


ncc1701
(veterán)

Részemről nagyon irígylem ezeket a számokat. Nálam az insigniába a 7 liter automataváltó olaj 7x4400ft. Meg kb minden horror áron. Szintén váltó olaj spec leeresztő csavarok 10+5eft.


Lenry
(félisten)
Blog

nájsz.
E osztály témában nálam a 210-es a leghátul kullog a sorban, de jó olvasni, hogy van, aki ezeket is élvezi és szereti, úgyhogy sok balesetmentes kilométert :R


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Nagyon szépen köszönöm.

Hát nekem a legjobban a 212 es E tetszik, de arra egyelőre nem telik és igazából a tulajok szidják mint a bokrot főleg a motorok miatt.

Nekem nagyon sokáig C osztály volt 202-es de az E ben ezerszer jobban érzem magam. A hely is több és jóval kényelmesebb.

Amúgy el sem tudom képzelni milyen lehetett akkoriban egy vacsiúj ilyen E osztály. Mert most is kényelmes, ring az úton, de ettől még jól lehet kanyarodni vele. Szóval elképesztően kényelmes és csendes lehetett. Pláne egy E50 :D Mondjuk olyat már vezettem.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Azért ne félj, Mercinél is van ami irreálisan drága. Példának okáért a porlasztócsúcsok a motorba. Azok annyiba kerülnek majd mint egy új autóba... Vicc.
Egyébként ezekhez szó szerint annyi az alkatrész mint a Dunában a víz...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

És milyen szépen mutatna a Zöld rendszámtáblán... :DD

Amúgy először a NYASGEM jutott eszembe....

:R


Lenry
(félisten)
Blog

Egyébként ezekhez szó szerint annyi az alkatrész mint a Dunában a víz...

persze, mert az autó magától elbomlik az alkatrészek körül :DDD ;]


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

:DDD


Hieronymus
(addikt)
Blog

Magától elbomló alkatrész.
Na ilyen nincs a Mercédeszek esetében. :C

A linken egy E 200 CDI vátolzat van. Még csak 17 éves, de már több mint 1 millió kilométert tolt bele a gazdája.
A motor még nem volt megbontva és az akkumulátora is még az eredeti.
Dieser Mercedes hat über eine Million Kilometer auf dem Buckel

A 2,2-Literes Diesel motorral szerelt autó (122 PS és 270 Nm) nem egy rakéta.2003-ban vásárolta a gazdája újonnan. Az évi nagyjából 60 ezer kilométert részben utánfutó húzással teljesítette az autó.


Lenry
(félisten)
Blog

alkatrész lehet hogy nincs, de a W210 egész hatékonyan képes elszublimálni az alkatrészei körül


ncc1701
(veterán)

Az autó kora mindegy, porlasztó csúcs mindenhová drága... Sajna ez sem egy suzuki ilyen szempontból. :)


#90088192
(senior tag)
Blog

Javitottam sok fajta jarmuvet, de nekem a Merci nem jott be. Olvasva a sok szeretetet amit toled kapott, hat ugy vagyok vele, mindenkinek kell egy hobby.

Majdnem lett Mercedeszem ennek ellenere, mert csak par honapon mulott, hogy nem o lett a baratnom(ha csak ideiglenesen is). :C

Nekem errol mindig az jut eszembe, hogy vettem egy V6 japan csodat a bontobol kb AU$2000-ert, dobtam ra feket, gumit, megcsinaltam a nagyszervizt rajta, es hasznaltam. 10 eves autot majd 250Ekm-rel. LPG meg benne, es amig a benzinnek AU$1.3 volt litere, addig az LPG meg AU$ 0.35. Beleraktam sajat szorakoztatasom miatt a hengerenkenti befecskendezos gazt, es igy ugyan annyit evett gazbol, mintha benzinnel jarnek.
Persze takaritani ugyan ugy kelett, sot szonyeget csereletem benne, mert valami fajanko dohanyose volt.

Vagyis a tervezesi hibakat leszamitva, ugyan ott vagyunk, mert izgalmas volt maga a javitas. :R

Aztan eladtam, marha formammal. :(((


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hát igen sok sok igazságot írtok.

Igen, ezekhez a Mercikhez hobby ként kell tekinteni, különben tökön is szúrhatod magad...
Azért csajozni se utolsó annó saját tapasztalat. Akkoriban azt mondtam jó nekem a szinglisegg, azt amikor meglett a C180-asom másnap lett csajom. Igaz azóta is ő van. Csak ezt el ne olvassa, me hétvégén nem kapok majd kaját :D Pedig tudok magamra főzni, mosni, takarítani. csak nem úgy ahogy ő szereti. Ha takarít olyankor inkább elküld. Az meg nekem pont jó szerelni ilyesmi. Na jó már megint írom a marhaságokat, nemhogy lapos lenne a szám :C

Igen a W210 esetében ha a motor megkapja a minimális karbantartást, akkor még a CDi esetében lévő mini törp ördög turbót is beleértve, lerohad róla a kaszni. Tarthatod te száraz, hűvös helyen, napfénytől védve, akkor is rohad.

Alkatrész meg ennyi idő után hogyne lenne, nézzétek meg az orosz videókat azok annyi kocsit törnek, hogy egy videó alatt egy átlag Magyar bontó már tele is lenne...


Hieronymus
(addikt)
Blog

A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.
Évente kötelező szemle szükséges hozzá és javíttatni kell a sérüléseket.
A többi gyártó 12 év átrozsdásodási garanciát ad általában.

Néhány éve bejutottam üzemlátogatásra a BMW egyik Müncheni üzemébe.
Az alkatrészek kétszer kapnak passziváló bevonatot. A legyártás után és a festés előtt.
A kész karosszériát, ajtóstól mindenestől egy kar bemártja a fürdőbe.
Ez gyakorlatilag 100%-s korrózió védelmet jelent, a bevonat sérüléséig.


Lenry
(félisten)
Blog

A Mercédeszhez 30 év garanciát ad átrozsdásodásra a gártó.

... feltéve, hogy az bizonyíthatóan belülről indult, lásd a következő cikket


KillHates
(nagyúr)
Blog

Köszi a beszámolót! Nagyon jó autó a W210 attól eltekintve, hogy olyan abszurd helyeken képes rohadni amit egyábkánt el nem tud képzelni az ember! Én már 25 éve Merciket nyúzok, volt már minden (is), feleségem 10 évig használt egy W210-est (E290TD) és SOHA SEMMI baj nem volt vele. Azóta is visszasírjuk a hajós dülöngélését, a TV fotel kényelmét, az olajkályha andalító klattyogását...
Használd egészséggel, ha meg tudod állítani a korróziót (ha kell tudok mondani bizarr helyeket) akkor sokáig nagyon elégedett leszel vele. És a szkeptikusoknak; tényleg Suzuki árban üzemeltethető; olyan olcsók az alkatrészek hozzá. Kivétel a karosszéria elemek. Na azok aranyárban vannak :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Köszönöm szépen!


Hieronymus
(addikt)
Blog

Leírtam.

Minden évben el kell vinni az autót és ellenőriztetni kell az állapotát. Németben nem csak márkaszerviz végezheti az éves karbantartást.
Ha sérült a felület javíttatni kell. A szervizkönyvbe benyomják a pecsétet. Ezzel bizonyítva van, hogy a kívülről folyamatosan rendben volt a korrózióvédelem.
Gondolom, ha valaki vásárol egy új autót, akkor jut annyi pénz karbantartásra, hogy folyamatosan javítva legyenek a kőfelverődések és egyéb kis sérülések. Később eladáskor többe fog érni az autó.


akaido
(addikt)
Blog

Üdv!
Érdekes volt mindegyik fejezet, csoda, hogy le nem fejezett a kocsi annyi problem volt. :)
Egy w169 A kismerdzsóra szeretnék átnyergelni a közeljövőben, így felkészültebb leszek talán.
Sógor is nemrég váltott egy ezüst 3 ajtós C200-as dízel automata sportcoupéra, aminek szintén a tetőablaka rakoncátlankodott. bontóból szerezett egy felújítottat.


KillHates
(nagyúr)
Blog

Ajtók aljára figyelj majd oda, ott szeret rohadni a kompakt Merci. Úgy próbáld ki, hogy csont hideg a motor és te hallgasd kintről más indítsa be. Elég egyértelműen csörgeti a láncot, ha az már meg van nyúlva. Olajfolyás ne legyen, nagyon fontos. Ha automata akkor ne lehessen érezni amikor sebességbe rakod. Dízelnél az automata kerülendő, mert szétrázza az elektronikát.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Automatánál első dolgod legyen, már másnap hogy olajat cserélsz benne és szűrőt. Difi olajat is érdemes cserélni mert senki sem szokta.
Az hogyha sebességberakáskor ránt egyet, az nem mindig a váltó hibája, lehet váltó vagy motortartó is.

Benzinesnél garantált az összes gyertya és gyertyakábel cseréje is.
A rugók nagy része mindegyikben törött. Kilóra adják őket majdnem újonnan is.
Hibakódot érdemes töröltetni, mert az évek alatti sok szereléstől aksi fel és lecsatlakozástól is tele lehet és sok problémát okozhat.

Tetőablak soknál hibás elszakad a bovden, vagy ha nem használják berohad az egész egyszerűen.

Viszont ha valaki azt mondja a kiszemelt autónál hogy ááá csak annyi a baja, hogy nem zárnak az ajtók, vagy a lámpamagasság nem megy, akkor hagyd ott. Vákuum-rendszer hiba. Kismilliárd helyen lehet szar, soha nem jössz rá...

Igen, ha csörög hidegen a lánc, akkor kezd megnyúni, ami nem jó dolog. Nem vészes amúgy kicserléni, főleg ha hozzáértő csinálja. Árban sem vészes. De amúgy nem sűrű hiba egyáltalán.

Olajfolyás a motorból jó eséllyel a főtengely szimeringnél szokott. Nekem az összes mergában folyt ott.

Dízel külön állatfaj, bele lehet futni hatalmas bukóba. Izzítógyertya csere a rémálom kategória is lehet simán.

Akksit akármit mondank benzinesbe 75 ös a minimum, ha fapados, ha több extra van akkor 85 öst bele, dízelbe 95Ah alatt felejtsd el. Azt is tisztességes fajtát. BOSCH Silver, EXIDE esetleg, vagy lehet gyárit is szerezni. A dízelbe kell az indítás miatt, me marha sok erő kell hozzá egyrészt, másrészt pl az állófűtés is irgalmatlan sok energiát vesz el. A Dízel előmelegítő kályha ezért csak járó motornál kapcsol be. Míg így is érzi az autó, pedig kiváló az akksim.

Az állófűtések vagy csak a sima dízel melegítő kájhák 90% a nem működik. Nem költ rá senki, pedig 70-80 ért fel lehet újjitatni és marha jó dolog.
Ha komplett webasto van programozható, akkor lehet telefont is szerezni a kocsiba és akkor GSM modullal küldesz egy SMSt a kocsinak és beindul az állófűtés :)

[ Szerkesztve ]


akaido
(addikt)
Blog

A legkisebb 1.5 benzinest tervezem, manual kulisszával.
Köcce szépen, minden tapasztalat jól jön!


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Azt tudod hogy azok nem Merci motorok. Asszem Renault :D


akaido
(addikt)
Blog

A második generációs A Merciké?
A legutóbbi években tudok Renault-Mercedes kooperációról, na de pl. 2005-2011 között is ez már létezett?


b.
(félisten)
Blog

Uh nagy volumenű írás, nem semmi mit vettél a nyakadban. Én hasonló megszálott vagyok a Honda Civic -cel.
Azok az árak amúgy hogy a túróba jöttek neked ilyen kevésbe ki? kerékcsapágy vagy a lengéscsillapító 20 ezerért 2 db? :Y

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Én is ezen csodálkoztam, suzuki árak kb. Insigniámra vagy 2-4x-es szorzók vannak, marhára irígykedem.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Smart megvan?


#90088192
(senior tag)
Blog

Említése is fejlesztés terhe mellett lehetséges. :DDD


KillHates
(nagyúr)
Blog

De annak a motorját pont a MB gyártja :B


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Az A merciben sosem volt Merci motor. A Merci klubban az A Mercit nem ismerik el Mercinek.
A B-t sem.
És sajnos a W212 E osztályban is a 200 as és attül kisebb egyik sem Merci motor.

Nem kell aggódni amúgy. AZ X osztály pl Nissan Navara átcimkézve.

A Fordokban Peugeot motor van.
A Nissanokban a dízel az Renault

A Dacia nyilván Renault

Régen a Citroen az Opel GM től kapta az automata váltót

Az Opel pedig az Japán Aisintól :D

Ezt híjják globalizációnak.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Nem inkáb fejvesztésre gondoltál? :C


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Szia!

Hát valahogy mindig mázlim volt olcsón alkatrészt találni, de nincs nagy titok.

Az egyik beszerzési forrásom az Kauffer, ott jók a kapcsolataim, így az unix 50% osától is jobb árat szoktam kapni.
A másik a ZS+U Csepel. Ott még jobb árak vannak alapból.
A harmadik pedig most hirtelen nem mondom meg a bolt nevét a XV. kerben talán a jávorka pál utcában van.
A jobb hátsó kerékcsapágyam került valami 5000 pénzbe, viszont nem tudtam még kicseréltetni, nem nagyon vállalja senki mert nagy meló.
Jó meg aztán mondjuk nem Meylet vagy Lemfördert vettem, amik amúgy már sokszor úgyanúgy made in vágottszeműek lettek sajnos.

Ami nekem csalódás az a FEBI. Nagyon leadta a minőséget.

Jah és még nagyon jó bolt a Vianno Kft a XIV kerben. Nem olcsó de főleg gyári alkatrészek Meg mondjuk tudják mi merre hova.

A kövi hely még az Auto president az meg az M5 kivezetőnél van. az bontó is.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Tuti?


akaido
(addikt)
Blog

Nem szeretnék Smartot, ha ez a kérdés iránya, bár tudom az a márka is sokban mint a Merci A.
(Ha nem, akkor most 2002-es Jazzem van)


akaido
(addikt)
Blog

Hja, nagy vonalakban ezt tudom, de a Merci A-nál ezt a háttérinfót absz. nem ismertem.


b.
(félisten)
Blog

Ezek durva árak. Pl nekem az eredeti japán lengéscsillapítóm 14 ezer forint volt kedvezménnyel. / darab!
A kerékcsapágyakat 8 ezer forint / darab cseréltem tavaly.
A váltóolajam ( igaz az nem Eneos, hanem Castrol) 5 liter volt 21 ezer forint 3 éve. Most így hirtelen más összehasonlításom nincs a szervízkönyvem alapján. Volt egy ABS munkahenger elektronika felújításom, 54 ezer forint volt. A komplett vezérlés szíjjakkal, feszítőkkel, 48 ezer, plusz erre ráment még a pollen és légszűrő 7500 Ft értékben
De neked egy egykori prémium Mercid van nekem meg egy öreg belépő japánom . JÓ árak nagyon ! :R

[ Szerkesztve ]


KillHates
(nagyúr)
Blog

Nekem van egy ősöreg ilyen igazi bontószökevényem, laza 250 ezer km-el, és az az egyetlen alkatrész amire orbitális nagy betűkkel rá van írva, hogy Mercedes-Benz

Egyébként nagyon szeretjük az asszonnyal, harmadik autó, ha valamelyik igazi csillagos besz@rna (mert be is szoktak...)


ncc1701
(veterán)

A smart sem a megbízhatóság mintaszobra, tudtommal. :)


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Nem, arra utaltam, hogy a Smart is Merci-Renault közösködés eredménye.


tasiadam
(veterán)

Őseimnek w124 volt, és ha jól rémlik ez követte. Nagyon sokáig szerettem volna ebből egy om606 vagy legalább 605 verziót, de teljesen máshogy alakult minden elképzelésem. Most pedig már nem szeretnék kocsit, amikor megtehetném, hogy legyen egy :D
W210-E39 és a többi régi sedan, ami pusztulat kényelmes, és relatíve igénytelen. Főleg a mercik. Bár úgy tudom, az újabb common railjeik is nagyon tartósak.

[ Szerkesztve ]


tasiadam
(veterán)

Inkább az emberek lustasága miatt. Nem arra való, hogy 130-al pályázzanak vele, de ezt csinálják. Turbos, de nem foglalkoznak a visszahűtéssel, akkor a konstrukció si rossz gyárilag, és ha foglalkoznak vele egy picit, hiba nem lesz. olajcsere macerás volt bennük, az a másik hátrány.
Hasonlóan kényes a PSA-BMW prince motor. De ha az ember ledobja róla az EGR-t, meg egy rendes turbot rárak, elmegy elég sokat, és pont ki is van küszöbölve a 2 legnagyobb problémája.
Nem hiába váltottak a smartnál nagyobb szívó benzinre, meg dobták el idő után a dízelt, majd lett elektromos. Pont olyanná vált 2 generáció elteltével (fortwo), amilyennek kitalálták. Kis városi auto, rövid távokra.


KillHates
(nagyúr)
Blog

És akkor nagyon visszafogottan fogalmaztál 😂🤣

üzenetek