üzenetek

hozzászólások


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Nem kiölni kell a versenyszellemet az emberekből, hanem teret adni nekik mindenki számára viszonylag biztonságos környezetben. Persze árban úgy hogy az átlagember is hozzáférjen. Pl. autók esetén heti roncsderbi, sok-sok paintball pálya / mászófalak. MTB-s, BMX-es pályák és más sportok nagyobb mennyiségben.

Nálunk sajna anyagi okokból hiányoznak ezek, így sokan az utakon élik ki magukat, ott vezetik le a feszültséget, energiát.


giacomo gess
(kezdő)

Persze. Konkrétan az autózásnál maradva, egy jó példa mondjuk, a Nordschleife...


btprg
(senior tag)
Blog

Az ilyen akkor lenne jogos, ha a szabályok is értelmesek lennének. De rengeteg értelmetlen szabály van (pl. záróvonal, hivatalosan ugye ha lerohad egy autó az út közepén, de záróvonal van, akkor mindenkinek ott kéne várnia amíg elvontatják, nem kerülhetnék ki), meg ilyen puszta közepére kirakott random 30-as táblák (mert 2 évvel azelőtt volt ott útépítés, vagy pár hónap múlva majd lesz), amikből könnyen összejöhet a "baj". Ha lenne valaha önvezető autó, az is csak egy értelmes, megfelelő kivételkezeléssel ellátott szabályrendszerben működhetne jól.


djgeg
(őstag)
Blog

:C
Most komolyan szerinted csak te gondoltál erre, hogy mi van akkor ha csak záróvonal van és lerobban egy autó?
Végszükségi helyzetben át lehet menni a záróvonalon...
Az összes többi meg csak kifogás.

[ Szerkesztve ]


btprg
(senior tag)
Blog

Arra kíváncsi lennék hogy ki vagy mi dönti el, hogy mi a végszükségi helyzet :D Mert ha a "sofőr" (utas), akkor máris nem lesz olyan hű de biztonságos az egész rendszer, ha bárki bármikor felülbírálhatja a működést. Jajj ne, ez nem fordulhat elő, olyan borzasztó jövőkép lenne a vezérbirkák számára, ha az emberek bármibe is beleszólhatnának amit velük csinálnak...

Sajnálom hogy rossz tapasztalatod van az autókkal kapcsolatban, de hogy pár embert megvernek bézbózütővel az még nem indok arra, hogy tiltsák be a baseball-t...


Depression
(veterán)
Blog

" de hogy pár embert megvernek bézbózütővel az még nem indok arra, hogy tiltsák be a baseball-t..."
Az érvelésed teljesen helyén való, csak te értelmezem rosszul. Aki az utcán sétál felemelt baseball ütővel, azt kapják el, mert a sportot is sportpályán kell csinálni.

Sajnos minden egyes nap találkozom olyanokkal, akiknek a KRESZ csak útmutató, nekik az út a versenypálya, és lesz@rják a többieket. Én alig várom, hogy az emberi vezetést kitiltsák a tömegközlekedésból (azaz az utakról).
Finnországban bár 50 a városi maximális sebesség, minden város belseje, azaz, ami nem külterület, 40-es zóna, és 44-nél garantáltan kapod a csekket.
Imádom a franciák elképzelését a 30-nál való maximalizálásról városon belül.
Itthon meg, ha nem mész legalább 60-nal, letolnak az útról. Az autópályán meg ha én megyek maximális sebességgel GPS szerint, akkor percenként előznek meg, ha pedig előzök,akkor 2 méteres követési távolságot sem hagynak, azaz ha csak leveszem a lábam a gázról, már tuti a baleset.

A vezetés élménye nem az utakra való, hacsak nem a hegyi tájakban való gyönyörködést értik alatta.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

"Ha mindenki betartja (betartaná) a szabályait, akkor sohasem lenne baleset. Ezt egy gép mindig (jobban) tud(hat)ja teljesíteni!"

És íme a legdemagógabb, legbutább, legkevésbé igaz állítás a topikban!


djgeg
(őstag)
Blog

1. Olvasd el a K kreszt és benne van az egyik megjegyzésben (segyítek pont ott van a lerobbant autó, vagy baleset elkerülése stb esetek....)

2.Amúgy szerintem bajok vannak a fejedben "hogy pár embert "... 1.3 millió hallot neked pár ember évente....
+ 20-50 millió sérült vagy életére megnyomorodott ember neked PÁR EMBER.... ok
(#134) djgeg válasza btprg (#129) üzenetére

"Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."

Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

"...legkevésbé igaz állítás a topikban!"
Vázolj fel kérlek, egy olyan szituációt, amiben elekrülhetetlen a baleset, amikor pedig minden résztvevő betartja a KRESZt! (Váratlan műszaki hibától és környezeti katasztrófától tekintsünk el!)

[ Szerkesztve ]


Depression
(veterán)
Blog

Miért kellene kizárni a műszaki hibát? Mert olyan még sosem fordult elő?
Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis, hírtelen megjelenő jég, ónos eső, kátyús defekt, láthatatlan táblák, leszakadó ágak (ami bár természeti, de nem katasztrófa, hanem vihar esetén hétköznapi dolog), stb.
Attól még mindig az ember a legnagyobb tényező a balesetekben, csak nem lehet azt leírni, hogy a KRESZ betartásával minden esetben elkerülhető a baleset.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

"Miért kellene kizárni a műszaki hibát?"
Azért, mert elvileg nagyrészt az is emberi mulasztás, figyelmetlenség, hanyagság, lustaság, korrupció stb. következménye, ami meg nem, pl. durrdefekt, rugótörés, az meg szintén nem a KRESZ hatásköre.
"Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis..."
Ők olyan résztvevők, akik éppen nem tarják be a KRESZt, tehát irrelevánsak ebből a szempontból.
"...hírtelen megjelenő jég, ónos eső,...leszakadó ágak (ami bár természeti, de nem katasztrófa, hanem vihar esetén hétköznapi dolog), stb..."
Ugye, az egyik legelső általános szabály az az, hogy úgy kell megválasztanom a sebességemet, hogy a belátható útszakaszon belül biztonságosan meg tudjak állni. Pont.
"...kátyús defekt..."
"...láthatatlan táblák..."
Ezeket nem értem.
"...nem lehet azt leírni, hogy a KRESZ betartásával minden esetben elkerülhető a baleset."
Pedig le van írva és még te sem tudtad relevánsan bizonyítani az ellenkezőjét.

[ Szerkesztve ]


djgeg
(őstag)
Blog

Szerintem pont ez a lényeg, hogy az ilyen esetekben "Ha kiszalad eléd valaki, ha elesik az előtted közlekedő biciklis, hírtelen megjelenő jég, ónos eső, kátyús defekt, láthatatlan táblák, leszakadó ágak" is egy jó önvezető lvl 4-5 autó előbb és jobban tud reagálni mint egy ember. Mindazok mellet, hogy a KRESZ-t is betartja.

Már a jelenlegi rásegítő és kisegítő rendszerek is gyorsabban tudnak reagálni egy kiszaladó gyerekre, biciklisre, jégre (kipörgés) és kormányzásrásegítéssel akár a csúszást is (alul vagy túlkormányzás). Ha olyan dolgokról beszélünk mint leszakadó ág még akár (megfelelő szenzorokkal) azt is előbb láthatja és reagálhat rá mint egy ember.

(#151) giacomo gess
Azért ha ki van rakva a leeső kőre veszély-t figyelmeztető tábla és 40Km órás sebességkorlátozás, ettől még pont az autódra eshet egy szikla a hegyekben. Ez pont olyan eset amikor a kresz-t betartottad de külső behatás eredményeképpen nem tudtad elkerülni a balesetet.
Ugyan ez gyerekkel vagy épp szarvassal. Benne van a Kresz-ben és táblák is lehetnek rá ettől még előállnak azok az esetek, hogy jön a baj te meg nem tudod elkerülni akármennyire betartod a kresz-t

Viszont pont arról van szó szerintem, hogy egy automata autó az ilyen esetekben is plusz biztonságot adhat mivel gyorsabban tud reagálni.

Olyan viszont lesz, lvl 4-5 ide vagy oda, hogy betartja a szabályokat de nem fogja tudni elkerülni a balesetet és majd ekkor jönnek a morális kérdések, hogy pl kutyát üssön el a kocsi vagy gyereket vagy egy felnőttet, vagy egy gyalogos elütésének elkerülése érdekében belemenjen e egy motorosba a kocsi (kinek van nagyobb esélye a túlélésre stb.)
Ezek viszont a jövő zenéi.

[ Szerkesztve ]


Depression
(veterán)
Blog

"Vázolj fel kérlek, egy olyan szituációt, amiben elekrülhetetlen a baleset, amikor pedig minden résztvevő betartja a KRESZt"
VS:
"az meg szintén nem a KRESZ hatásköre."

Értem már a logikádat: Nincs


giacomo gess
(kezdő)

Állj, állj, állj, állj állj!
Kevered a latorfaszt a fatorlasszal!
Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása=Kresz.
A KRESZ nem vonatkozik arra, hogy pl. rád esik egy meteor, kitör egy vulkán, földrengésben leszakad a híd stb. (vis maior), hanem a közlekedésben résztevevők (személyek, ma már, akár mesterséges intelligenciák) viselkedését szabályozza.
Önmagában koherens, konzekvens, releváns.
Az, hogy a gép mikor, hol, miben lehet "jobb", mint az ember, az egy külön kérdéskör, nem a KRESZ tárgya, az önmagában, az emberre vonatkoztatva is megáll, működik. (Ideális esetben, tehát, ha mindenki betartja.)


giacomo gess
(kezdő)

Mit nem értesz azon, hogy a forgalomban résztvevő entitások viselkedését szabályozó jogrendszer nem foglalkozhat olyan műszaki vis maior esetekkel, mit pl. a durrdefekt vagy rugótörés?


#06658560
(félisten)
Blog

Mégis miért kéne letekinteni, ha az eredeti állításod sem tekintett el tőle, hanem simán kinyilatkoztatott ostoba módon?

Egyébként rém egyszerű, fekete síkosság. Vagy hogy legyen egy másik: kiszalad egy kutya az útra.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

"Mégis miért kéne letekinteni..."
(A "váratlan műszaki hibától és környezeti katasztrófától tekintsünk el!")
Azért, mert nem tárgyai a forgalom résztvevőinek viselkedéséről szóló szabálygyűjteménynek.
"Egyébként rém egyszerű, fekete síkosság."
Nem értem.
"...kiszalad egy kutya az útra."
Ha féktávon belül, akkor elütöd, ha meg nem, akkor nem. (Fizika.)
Mit akarsz ezzel?
A kutya betartotta a KRESZt?

[ Szerkesztve ]


Depression
(veterán)
Blog

Mit nem értesz azon, hogy baromság amit írtál a #137-ben, miszerint "Ha mindenki betartja (betartaná) a szabályait, akkor sohasem lenne baleset." majd kizársz minden egyéb tényezőt, amitől ugyan baleset lesz, csak nincs benne a KRESZ-ben. :U


djgeg
(őstag)
Blog

Én is csak ezzel összefüggésben reagáltam:
"Vázolj fel kérlek, egy olyan szituációt, amiben elekrülhetetlen a baleset, amikor pedig minden résztvevő betartja a KRESZt"
Vázoltunk
Abban igazad van, hogy ha csak a szabályrendszert nézzük, ha az be van tartva akkor nincs baleset, viszont ez egy tökéletes világot feltételez ami nincs ahogy meghibásodás mentes világ se.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

A szabályrendszer a közlekedés akaratlagos, tevőleges résztvevőinek/-ről szól, és nincs befolyása az ezen kívüli ágensekre (Hogy is lehetne, hiszen nem olvassák a közlönyt!) , ezért is szerepelnek benne olyan kitételek, miszerint;
- látási viszonyoknak megfelelően,
- kellő körültekintéssel,
- útviszonyoknak megfelelően,
stb, stb.
Az egyéb tényezőkre (időjárás, földrengés, vulkánkitörés, öntudatlan ágensek, /kutya, sün, róka, gyerek, nagymama, stb./ ill. műszaki problémák...) nincs hatása, tehát passzívan áll hozzá;
Pl.: Úgy kell megválasztanom a sebességemet (kanyarban is!), hogy a belátható útszakaszon belül biztonságosan megállhassak. (Lehet ott 4 méteres gödör, átrohanó szarvas/vaddisznó, babakocsi, álló 20 tonnás lerobbant traktor, bármi ...).
Tehát igen, sok baleset lehet még, de nem a KRESZ hibájából.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

"Vázoltunk"
Nem vázoltatok. ;-/ (kacsint és/vagy "csippentett a szemével".)

[ Szerkesztve ]


Depression
(veterán)
Blog

Úgy látszik te vagy, aki a saját írásában a "sohasem lenne baleset" értélmét nem bírja felfogni. A sohasem, az nem jelenti azt, hogy kivéve, amikor olyan történik, amitől a KRESZ eltekint. A soha, az soha.

Mellesleg gyalog is képesek vagyunk egymásnak ütközni, tehát a KRESZ szerint a helyesen megválasztott sebesség nem lehet több 0-nál. :C

[ Szerkesztve ]


fRooStzzZ
(senior tag)

Kíváncsi lennék én ennek a technikai háttérnek is, mint pl egy múszaki cikk. Akár egy tv, hűtő mosógép stb.
Lejár róla a garancia 1-2 év után, és mikor döglik be a mocskos jószág? rá 2 hétre..
Na most ezt nézzük meg egy ilyen "magárahagyott" járműnél. ahol letelik mondjuk a 3 év gar, vagy pl a szoftverfrissítés nem lesz rá mint egy telefon esetében, egy gps vagy bármi módon.
Vajon ezek az autók képesek lesznek 10-20 év múlva is olyan módon közlekedni, mint mikor az ember átveszi a szalonban? Mikor egy normális oprendszert sem tudnak megírni, egy drivert, vagy bármi mást majd a sőför lesz a béta tesztelő ha jön egy új "frissítés", vagy épp dob egy "kékhalált" az autó, aztán meg 180-al egy háznak csapódik mert épp akkor nyomott egy reset-et magának..
Nagyon kíváncsi lennék én azér ilyen dolgokra is, nem csak arra mit lát egy szenzor vagy mit kéne tudjon.
Ugye ez mind mind egy dobozkában van benne, amit valljunk be nem hiszem mindenki bízik abban, hogy pont az övének nem lesz zárlatos vagy kontakthibás a kütyüje.
Mikor minden autónak van valami baja, legyen az a régebbi Touareg a légzsák hibákra panaszkodva, érintkezési hibái stb..
Én ezeknek az autóknak nem a kressz oldalát nézem, mert olyan szinten ezeket nem lehet, mert minden országban másképp van. Bal oldali közlekedés, a kereszteződés másik oldalán levő lámpák mint kanadában vagy más helyeken, piros lámpánál lehet jobbra fordulni.
Na most itthon veszek egy autót, az fogja tudni ezeket ha én távolabb megyek azzal 8-10 ezer km-t?
Vagy kimegyek Bivajb...ra ahol még út sincs. Hogy fogom elmagyarázni neki, hogy én oda szeretnék menni, vagy oda jöjjön értem a "taxi" amiben nincs soför.
Ha pl elindulok dolgozni, rabökök a térképre hogy ide akarok eljutni, mi alapján tervezi meg nekem az utat, magy majd amerre ő gondolja, vagy épp meg kell állnom pipilni, hol fog megállni, biztos nem ott ahol én szeretném, vagy pl a főnök hív, hogy te tegyél be még egy vödör cuccot, mondjam meg a "kocsinak" te haver, menjünk már haza mert az a nyomorult kitalált még valamit?
Mert ugye ahogy a jelenlegi koncepció videókat elnézegeti az ember mit is szánnak autonóm járműnek, kormány, pedál nélküli "mozgó szoba" vagy egy társalgó?? Mit kezdek én olyan autóval?
Mikor ha támad egy ötletem, mert felb..ák otthon a fejem, és csak megindulok valamerre kicsit szellőzni.
Mit mondjak az autónak, menj amerre látsz??

Szerintem nagyon nagyon messze van az még mikor az ember valószínúleg ilyet szeretne, mikor teljesen az autójára bízná magát, és nem csak éppen a vezető segítő rendszereket nézzük, hogy látunk éjjel nappal, félig el tudjuk engedni a kormányt vagy esetleg előbb fékez mint ahogy mi szeretnénk vagy észreveszünk dolgokat. Így is már jóformán gépek "irányítanak" bennünket, nekem pont nem az hiányzik hogy meg az autó se azt akarja amit én szeretnék.


djgeg
(őstag)
Blog

O_o ohh my....

Kíváncsi lennék én ennek a technikai háttérnek is, mint pl egy múszaki cikk. Akár egy tv, hűtő mosógép stb.
Lejár róla a garancia 1-2 év után, és mikor döglik be a mocskos jószág? rá 2 hétre..

Az autónál is így szokott lenni, gari után gazdasági totálkár magától? Jó lenne így a használt autó piac :D

Na most ezt nézzük meg egy ilyen "magárahagyott" járműnél. ahol letelik mondjuk a 3 év gar, vagy pl a szoftverfrissítés nem lesz rá mint egy telefon esetében, egy gps vagy bármi módon.
Vajon ezek az autók képesek lesznek 10-20 év múlva is olyan módon közlekedni, mint mikor az ember átveszi a szalonban?

10 év még szerintem egy karbantartott autónál teljesen jó 20 azért már húzós, bár kérdés, hogy mennyire használtad.
Ha autonóm autóról beszélünk lvl 4-5 akkor kell majd központilag szabályozni a szoftverfrissítéseket. Amúgy valószínű, hogy majd előfizetsz rájuk. (apple nem a semmiért menne el az apple car irányába amúgy :D )

Mikor egy normális oprendszert sem tudnak megírni, egy drivert, vagy bármi mást majd a sőför lesz a béta tesztelő ha jön egy új "frissítés", vagy épp dob egy "kékhalált" az autó, aztán meg 180-al egy háznak csapódik mert épp akkor nyomott egy reset-et magának..
Kérlek szépen ez megy most. Pl Tesla. (beta teszt)
A "kékhalálozás" témában meg most mit csinálsz egy autóval ami teljesen leáll alattad? Minden elektronikus. Persze megfelelő biztonsági mellék rendszerekkel ez kezelhető. Ahogy egy tényleges autonóm autó végtermékben lvl5 le kell tudni kezelni.

Nagyon kíváncsi lennék én azér ilyen dolgokra is, nem csak arra mit lát egy szenzor vagy mit kéne tudjon.
Ugye ez mind mind egy dobozkában van benne, amit valljunk be nem hiszem mindenki bízik abban, hogy pont az övének nem lesz zárlatos vagy kontakthibás a kütyüje.

Már most szabályozva van valamilyen szinten, bár ezeknek a szabványoknak a kidolgozása még előttünk van. Erre lesz majd várhatóan valami autonóm autó sztenderd és szabályzat (kresz)

Mikor minden autónak van valami baja, legyen az a régebbi Touareg a légzsák hibákra panaszkodva, érintkezési hibái stb..
Most mit csinálsz? Elviszed szervizbe....

Én ezeknek az autóknak nem a kressz oldalát nézem, mert olyan szinten ezeket nem lehet, mert minden országban másképp van. Bal oldali közlekedés, a kereszteződés másik oldalán levő lámpák mint kanadában vagy más helyeken, piros lámpánál lehet jobbra fordulni.
Várhatóan lesznek autók amelyek lokálisan elvezetnek szépen mondjuk EU területén akár (regionális sztenderdek) és akár olyanok is amelyek megfelelnek majd pl több régiónak. (reális, hogy a Magyarországon használt autóval délután hirtelen Kanadában poroszkálsz?... nem)

Na most itthon veszek egy autót, az fogja tudni ezeket ha én távolabb megyek azzal 8-10 ezer km-t?
Vagy kimegyek Bivajb...ra ahol még út sincs.

Régiós sztenderdek...

Hogy fogom elmagyarázni neki, hogy én oda szeretnék menni, vagy oda jöjjön értem a "taxi" amiben nincs soför.
Szépen telefonoddal megrendeled mint most az ubert pl..

Ha pl elindulok dolgozni, rabökök a térképre hogy ide akarok eljutni, mi alapján tervezi meg nekem az utat, magy majd amerre ő gondolja,
Miért most egy Waze vagy google térkép hogyan tervezi meg....

vagy épp meg kell állnom pipilni,hol fog megállni, biztos nem ott ahol én szeretném,
"Hey car I have to pee, please stop in the next rest stop."... Erre feldob a telefonodon vagy a kocsi kijelzőjén x helyet. Vagy ami még jobb rákeresel a térképen, kijelölöd és rányomsz, hogy megálló baybe mert pipilni kell...

vagy pl a főnök hív, hogy te tegyél be még egy vödör cuccot, mondjam meg a "kocsinak" te haver, menjünk már haza mert az a nyomorult kitalált még valamit?
Miért most nem kellene visszafordulnod? Szépen visszafordítod nem egy egyszeri lehetőség ez aztán addig nem lehet semmit csinálni ha akarod ha nem. Nem kidnap robot lesz ez...

Mert ugye ahogy a jelenlegi koncepció videókat elnézegeti az ember mit is szánnak autonóm járműnek, kormány, pedál nélküli "mozgó szoba" vagy egy társalgó??
Mit kezdek én olyan autóval?

Azt amire való, hogy elvigyen A-ból B-be C-érintésével ha kell.

Mikor ha támad egy ötletem, mert felb..ák otthon a fejem, és csak megindulok valamerre kicsit szellőzni.
Mit mondjak az autónak, menj amerre látsz??

Azt nehéz definiálni, hogy UCCU NEKI KISKOCSIM... szóval igen ebben a usecaseben lehet lesz egy kis gond.... de máris látsz egy jó fejlesztési lehetőséget.... majd ha odáig jutunk csinálj rá egy APP ot. :DDD

Szerintem nagyon nagyon messze van az még mikor az ember valószínúleg ilyet szeretne, mikor teljesen az autójára bízná magát, és nem csak éppen a vezető segítő rendszereket nézzük, hogy látunk éjjel nappal, félig el tudjuk engedni a kormányt vagy esetleg előbb fékez mint ahogy mi szeretnénk vagy észreveszünk dolgokat. Így is már jóformán gépek "irányítanak" bennünket, nekem pont nem az hiányzik hogy meg az autó se azt akarja amit én szeretnék.

Ez a folyamat kezdődött el éppen most. Nem úgy képzeld el, hogy 5-10 év múlva már nem lesz egy autóban se kormány se pedál és mindenhol csak ilyenek lesznek.
Sok mindennek kell történnie mire eljutunk odáig.
-Első körben most a fejlesztés megy.
-Majd később várhatóan a mostaninál fejlettebb önvezető rendszerek terjednek el normál autókban.
-Ezzel párhuzamosan elképzelhető egy sofőr nélküli taxi megoldás városokban. Amikben akár első körben be kell ülni a volán mögé de valószínűbb, hogy egy Google féle kormány pedál nélküli kis kocsi rendszer is életképes lesz.
-Ezekkel párhuzamosan pedig majd beindul a szabályozás. A jelenlegi út és egyéb forgalmi rendszerek is át fognak alakulni.
-Mire meg eljutnánk a következő szintre várhatóan maga az autó birtoklás is át fog teljesen alakulni. Már most bontogatják a szárnyukat a bérlési megoldások és nem csak MOL bubi szinten hanem nézd meg a Volvo-t pl.:
E-felé halad a világ.

Ahogy fejlődik a technológia és majd a szabályozás és a sztenderdek is szépen elutunk oda (szerintem bő 20 év) mire lesznek olyan helyek ahol egyáltalán nem lehet nem autonóm autóval menni. Ez előtt pedig akár oda, hogy nem lehet új autót venni ilyen rendszer nélkül.

Sok mindennek tisztázódnia kell még, de azért a te általad felhozott dolgok csak nagyon nem a megoldhatatlan dolgok.... lesz it még több nagyobb bukkanó.

[ Szerkesztve ]


fRooStzzZ
(senior tag)

Igen, sejtettem hogy valakinek mindenre lesz válasza.. De szerintem Te is érted, mik azok a dolgok amire próbáltam utalni.
És igencsak remélem, hogy én ezt már nem fogom megélni (esélyes), mikor ilyen autók fognak velem szemben közlekedni, hogy nincs benne senki.
Térkép? Ahány fajta app van, mind más irányba akar elvinni, és ha én pont nem arra akarok menni amerre a drága kis okos autócskám szeretne, hanem majd bepötyögök 76 köztes pontot? Vagy beszélgessek az autóval? Te mennymá' arra felé. Miért van olyan érzésem, hogy magyar nyelvet ez sem fogja tudni, mint most pl a telefonok, mind csak angolul ért. Igaz addig még sokat fejlődhet ez a dolog is, de ha 10 év alatt vagy hány éve vannak ezek a google és tsi féle hangutasítások és még mindig nem ért magyarul, akkor az emberek a hülyék, mert mért nem tanulsz meg angolul?
Igaz a világ az elmúlt 10-15+ év alatt nagyon gyorsan fejlődött technika terén és ki tudja mi lesz 20 év múlva

Mikor minden autónak van valami baja, legyen az a régebbi Touareg a légzsák hibákra panaszkodva, érintkezési hibái stb..
Most mit csinálsz? Elviszed szervizbe....

Feltéve, ha nem csavar fel a fára mert épp nem érintkezik valamelyik szenzora úgy ahogy kellene. Vagy minden egyes hibakód után dob egy satu féket majd, hogy fel ne boruljak a kanyarban ahol kigyulladt a check lámpa. azt drága pénzért jön egy másik önvezető trailer aki elviszi a szervízbe az autómat ahol már emberek sincsenek, mert már azokat is lecserélték gépekre. :D
Vicces idők fognak jönni, de én még maradnék míg élek a kormánynál és a pedáloknál.


azbest
(félisten)
Blog

Tudom, régi topic, viszont azóta már járnak a VW Moia elektromos minibuszok Hamburgban. Ha jól emlékszem T6 alapú, custom változat. [link] [link]

üzenetek