üzenetek

hozzászólások


kymera
(senior tag)

Jelen állás szerint , szvsz túl optimista a 2020-as becslés :)


dajkopali
(addikt)
Blog

amennyire ki lehet venni az előrejelzésekből és tervekből, ez csak az indulást jelenti, vagyis, hogy az egyes gyártók pár autóval, pár városban, de már éles üzemben jelennek meg - ez már nem teszt lesz, de majdnem olyan
a tömeges elterjedésre - ami óriási kockázatot jelent a majdani hibrid forgalom miatt - még minimum tíz évet jósolnak


Kasya
(nagyúr)
Blog

Es hogy allnak az elektromos autok piacan? Az eddigi portfoliojuk nem tul meggyozo. Kicsi hatotav, keves fejlesztes de nagy felar, amennyire en latom.


t72killer
(titán)
Blog

Jól hangzik, kérdés, mikor lesz belőle megfizethető családi méretű autó? A közlekedési jog amúgy fel van már készülve a sofőr nélküli kocsikra Európában?


dajkopali
(addikt)
Blog

nincs - habár vannak reménykeltő lépések, a terület fragmentált, egyedi döntések vannak, még nem elég nagy a nyomás: még a tesztek szabályozása is kaotikus


t72killer
(titán)
Blog

Noigen, ha ezek <10éven belül be akarják vezetni a technológiát, akkor már egy csomó tesztjárművel kellett volna a forgalomban találkoznunk, ami nem jellemző... USA-ban tolják, de ott azért "kicsit más" a közlekedés mint pl London vagy Róma belvárosában.


pilóta
(nagyúr)

Én azt nem értem, hogy miért a személyautóra erőltetik ezt ennyire, miért nem a teherfuvarozásra? Annyira adná magát a dolog, ott rengeteg időt és munkabért tudnának megspórolni, és sokkal egyszerűbb szituációkat kellene kezelni, mint személyautózásban, hiszen egy kamion az ideje 99%-át autópályán tölti, ami nem egy bonyolult forgalmi szituáció...


dajkopali
(addikt)
Blog

amennyire átlátom a jelenlegi fejlesztéseket, ott valóban sokkal előbbre tartanak, vannak olyan projektek, ahol pl. áruházláncok névleg még bétatesztelnek, de valójában már szinte élesben működnek teherszállító autók, melyek a raktárból pár tíz kilométeres körzetben kiviszik a cuccot
igen, ez lesz a legfontosabb, a legerősebb, és nyilván a legtöbb technológiai tapasztalatot hozó, de ez a szegmens nem olyan "sajtóképes", mint a sokakat érdeklő, igen nagy kihívást hordozó egyéni személyszállítás


Hiftu
(senior tag)

És Izraelben hogyan fogadják a papíron környezetbarát, az úton környezetszennyező autókat?


fRooStzzZ
(senior tag)

Én nyugodtabb lennék egy ilyen EON méretű kis autónak esetleges baleset következtében, mint egy 30-40 tonnás járműnek aminél elszabadulnak a tömegek.
Szép lassan majd kezdenek ezek beszivárogni az életünkben, de majd amikor 99%-ban már mondhatni megbízhatóak ezek a maguktól közlekedő dolgok, legyen az bármilyen országban vagy városban, és a program képes lesz összeállítani a képet maga körül, és nem abban bízva hogy majd talán az emberi vezetéssel közlekedő járművek vagy gyalogosok vagy bicajosok is hasonlóképpen gondolkodnak mint pl a gép, addig én ilyen több 10 tonnás vackokat nem tennék útra, mert ha elszabadulnak az indulatok ott komoly problémák is lehetnek.
Nem tudom mennyire lehet külsős embereknek beleavatkozni ezeknek a járműveknek az irányításába, értsd ez alatt "gép eltérítés és tsi" mint egy öngyilkos merénylő jön feléd vagy egy áruházba egy autó 600 kg bombával vagy 40T cuccal megpakolva végig bontana egy városrészt.
Szóval én még ezektől a cuccoktól félnék egy kicsit.
Ha tegyük fel működne is a dolog, nem minden embert vagy céget lehet(ne) kényszeríteni sem ilyen autók vásárlásra mint ahogy azt sem hogy minden ember C7 avant-al járjon, vagy S osztályos mercivel, holott valaki csak egy suzukit tud venni, vagy valakinek még jó a 20 éves fiat punto is.
Nem tudom mennyire tudnak majd megférni egymás mellett az autonom járművek illetve az úttesten résztvevő többi más megoldással bíró emberek, bicajok autók stb..
Tehát míg 2 különböző típusú járművek közlekednek az utakon addig nem hiszem hogy probléma mentes lenne a közlekedés.
Arról nem is beszélve, én ( bár lehet meg sem élem majd ezt) biztos nem vennék ilyen autót, mert vannak olyan emberek akik szeretik a vezetést és a vele járó dolgokat és nem azt (mint a villamoson ülve egyik kocsi ugyan azzal a sebességgel követi a másikat (összekapcsolva)) hogy megyünk egymás után mint a birkák.


osztraksajt
(őstag)

Már látom 10 éven belül Pesten mekkora taxisblokád lesz hogy tíccsákki az önvezető autókat mert elveszi a munkát-kenyeret a talpig becsületes adófizető taxisoktól! ;]

[ Szerkesztve ]


dajkopali
(addikt)
Blog

"Nem tudom mennyire tudnak majd megférni egymás mellett az autonom járművek illetve az úttesten résztvevő többi más megoldással bíró emberek, bicajok autók stb.."
igen, ez a legnagyobb kihívás, ebben gyakorlatilag teljes az egyetértés minden oldalon, hogy lesz talán tíz év, talán kevesebb, ami pokol lesz
de hasonlóan nagy kihívás volt sok országban, nálunk is, a bal oldaliról a jobb oldali közlekedésre való átállás - és megoldódott (igaz, akkor nagyságrendekkel kevesebb jármű futott az utakon)


#06658560
(félisten)
Blog

Németeknél már vannak csak rájuk érvényes táblák.


#06658560
(félisten)
Blog

Pont mint bárki más, ugyanis olcsó, nagy hatótávolságú elektromos autó jelenleg nincs a piacon.


modd3r
(őstag)

Mi az olcsó, és mi a nagy hatotav?


t72killer
(titán)
Blog

<30kEUR egy családi méretért, ami elmegy 1000km-t egy töltéssel. Ne felejtsük el, villanymotort sokkal olcsóbb gyártani, mint dízelt... Akksit viszont sajnos nem:(

[ Szerkesztve ]


modd3r
(őstag)

Ez nem a piaci hozzállásukat tükrözi, puszta parasztvakítás. 😄


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Az egész elektromos autó piac nem áll sehogy. Kvázi semmit sem faragtak eddig a 2-3x -os felárból egy hasonló méretű benzines, gázolajos autóhoz képest. Ez Svájcban, Norvégiában és más hasonló kiemelten gazdag helyen sem indította be az eladásokat, nemhogy máshol ahol sokkal árérzékenyebbek a vásárlók.

Lehet olvasni, hogy az EU, a tagországok, vagy épp az autógyárak milyen számokról álmodoznak, de egyiknek sincs köze a valósághoz. Ilyen tempóval 100 év múlva is több benzines autó lesz a piacon, mint elektromos. Ha nem tudják SOKKAL olcsóbban gyártani/eladni, akkor az egész értelmetlen. Ráadásul már lehet olvasni pár hírt arról, hogy bizonyos kormányok már abban gondolkodnak, hogy nem engedik majd az otthoni feltöltés háztartási tarifával, mert pótolni akarják a kiesett jövedéki adót és áfát.

Jelenleg csak a nagyon gazdagok engedhetik meg maguknak, hogy hobbiból elektromos autót vegyenek és ez nem fog pár év alatt megváltozni. Az átlag autóvásárló pont úgy fog dönteni az elektromos autó vásárlásán, mint ahogy a benzines, dieseles kocsik között döntött. Őket nem érdekli, hogy milyen környezeti előnye lenne az elektromos autónak. Amelyik olcsóbb, azt fogja venni, mert nem tehet mást.


fRooStzzZ
(senior tag)

Igen, főnökömmel épp erről szoktunk beszélgetni, ezeknek az elektromos autóknak lesz biztos valami hátránya..
Állami támogatás rá? "ingyen tankolunk"?? A rengeteg több ezer / 100e liter benzin / gázolaj árát adóját mi fogja kárpótolni? Most mindenkit próbálnak belevinni ebbe az elektromos autók világába milyen szép, milyen jó, és később ez is úgy fog járni mint a devizahitel. Olyan adókat, vagy villanyszámlát fognak kitalálni rá, vagy töltési fizetést hogy az ember abba fog megdögleni.
Nincs zöldkártya, nincs sok elromló alkatrész? max egy aksit vagy motort cserélünk és minden mehet tovább.. Uhum.. Etetésnek jól kezdődik általában minden, aztán meg jönnek a marha nagy pofára esések.
Akkor mivan az olyan országokkal, akik épp az olajat termelik. Azok mennyire fogják ezeket hagyni, hogy minden 3. autó elektromos legyen?
Lesz ebből még nagy baj, ha nem is most de később mikor már egyre nagyobb %-ban lesznek ilyen villanyos cuccok, valami nagyon fel fog borulni.

üzenetek