üzenetek

hozzászólások


#06658560
(félisten)
Blog

Olcsó az, amelyik nem felár azonos belsőégésű motorral szerelt változathoz képest, hatótáv meg minimum 500km.


btprg
(senior tag)
Blog

A hype-ot gerjeszteni kell ilyen kijelentésekkel, nehogy alábbhagyjon a lelkesedés. Kár hogy csillió dollárokat költenek el ilyen totálisan értelmetlen dolgokra.


pilóta
(nagyúr)

De miért ne legyen felár, ha a felárat visszahozza üzemanyagköltségben 100k km-en belül? :F


t72killer
(titán)
Blog

És még ez az 500km is eszméletlenül szűk kompromisszum, a leggazdaságtalanabb benzintemetők szokták hozni, ha kicsi a tankjuk. Jelenleg ez a valóság:
Kicsi családi méretű villanyautó (nem egy leugrok egyedül a sarki teszkóba Twizzy): Nissan Leaf
A legújabb modell hatótávja 100%-ról 0-ra merített akksinál(!) elméletben: 243km (ja, pont úgy, ahogy a mi dízelünk a gyártó szerint 3litert fogyaszt, lejtőn hátszéllel, 40kilós sofőrrel...)
Ára: 32eEUR (alapmodell)

Benzines tesó: Pulsar, 46liter - hatótáv: kb 6-700km, ára (szintén alapmodell): 18eEUR.

Most valaki magyarázza már el, hogy miért dobjak ki egy összegben 14eEUR-t az ablakon és miért rohangáljak 2naponta tölteni a kocsit? (napi 100km-t ingázom) 12eEUR-ból a mostani rekordárakon is 8700liter benyát vennék, amivel VALÓS KÖRÜLMÉNYEK között is 130-140ekm-t gurul a láda. Nem beszélve arról, hogy a gyakorlatban az ember ennyiért már szuper használt dízelt kap, ami dajcslandban 14kEUR-ból akár 200ekm-t is fut, ami nekem kb 7év. Addigra meg kitalálják, hogy a villanyautó is használja az utat, annak is kéne fizetni az útfenntartást valahogy...

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Elmagyarázom: mert pl. ingyen parkolsz. Mert pl. ingyen tankolsz. Mert nem fizetsz súlyadót (vagy hogy hívják éppen...). Meg ilyenek. Ha napi 100 km-t ingázol, akkor az elektromos autót neked találták ki. Teljesen abnormális, hogy nem azt használsz. Már 10x visszahozta volna a felárat, amivel többe kerül a mostani kocsidnál (ha nagyon drága elektromosat veszel és nagyon olcsó autód van most, mert amúgy meg 20x...)

Egyébként itt mindenki naponta lenyomja a Békéscsaba-London-Békéscsaba távot, hogy ennyire kell az 1000 km-es hatótáv?

[ Szerkesztve ]


btprg
(senior tag)
Blog

Ahogy már más is írta, az "ingyen ez, ingyen az" a beetetés. Később semmi nem lesz ingyen, az se kizárt hogy drágább lesz. Sehogy se lehet belemagyarázni, hogy pénzügyileg megéri. Ez csak a gazdag, magukat környezetbarátnak gondoló*, emberek hobbija jelenleg, és ha nem lesz valami nagy áttörés, akkor az is marad.

(* akik az ökológiai lábnyomot nem nézik, csak a marketingbullshitet)


pilóta
(nagyúr)

És? Még jópár évig tart ez a beetetés, most kell venni és használni...


t72killer
(titán)
Blog

Nem Mo.-on használom, itt saját parkolóhelyet kell bérelnem akkor is, ha télapóigazolvánnyal rénszarvasszánon közlekedek (uis a lakáshoz jár egy parkoló, amiért fix összeget felszámolnak). Az adó meg amúgy minimális, a nagyobb értékű villanyszekér cascoja többet visz el. Ja és azt se felejtsük el, hogy a villanyszekér magasabb ára is amortizálódik ám, egy 7éves akksiért (ami az ár nagyrésze) nem fognak sokat adni. Márpedig az se mind1, hogy 31k vagy 18kEUR-d bukik 70%-ot...

Nem, nem tudod ésszerűen megmagyarázni, hogyan lesz a most egy összegben kidobott 14kEUR-ból jó üzlet. Bp-en parkolgatva talán, de nem ott élek.

#27: fogalmunk sincs, meddig tart a beetetés... Még a mostani számok mellett se éri meg 1.6EUR/L benzin - 1.45EUR/L dízelárnál (ezek 15-30%-al olcsóbbak voltak az elmúlt kb 4évben).

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

És nyilván senki más sem él ott.... És az üzemanyag? Napi 100 km azért elég szépen zsebbenyúlós, ha nem Kuvaitban laksz éppen...

Na mindegy, azért elég szépen veszegetik mostmár, hamarosan kihal a dízel teljesen, ahelyett is sokan elektromosat vesznek.


t72killer
(titán)
Blog

Leírtam, hogy hány km-t mehetsz az adott árkülönbözetből a mostani, többéves rekordárak mellett, ez számít, ha a gazdaságosságot akarod kiszámolni.

Kb ezeket számold össze:
1. üzemanyagköltség
2. amortizációs és biztosítási ktg
3. bónuszok (pl neked parkolás, adó)
4. szervizktg
5. árkülönbözet tőkeköltsége (betéti hozam ha megtakarításból veszed, hitelkamat, ha hitelre)

Ha ezekből kihoztad a benzines-villanyos árkülönbözetet, akkor szólj, kíváncsi vagyok a számokra.

Persze, "környezettudatosék" veszegetik, bár én nem vagyok meggyőződve róla, hogy a javarészt lignittel termelt német árammixre ülve, többszörös veszteséggel akksit töltögetve sokkal előrébb lenne a Föld széndioxidháztartása.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Mert nem hozza vissza. Plusz mellé még annyi nyögés van vele, hogy az azonos kiadás mellett sem opció az emberek 80%-a számára.
Egyik ilyen és legfájóbb gond, hogy nincs hol tölteni, ahol van, ott is órákig tart.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Nyilván nem tökéletes még minden, de azért szerintem elég jó már most is. Nagyon gyorsan el fogjuk felejteni a belsőégésű motorokat szvsz, kérészéletű kis közjáték lesz az emberiség történetében ez a kb. 100 év, amíg használtuk...


t72killer
(titán)
Blog

"elég jó már most is. " Amikor arról van szó, hogy a kocsi reális élettartama alatt alsóhangon 2-3 fullos családi nyaralás árát kell pluszban betolni egy villanyos szekérbe a benzineshez képest, addig nekem nem "elég jó":U

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Az elég jótól még kurva messze van. És több ideje volt fejlődni a belsőégésű motornál! Az akkuk még mindig fosok, és sehol semmi megoldás rájuk.


t72killer
(titán)
Blog

A jövőt tekintve annyi előnye van a villanyautóknak, hogy itt egyetlen dolgot kell forradalmasítani, az akksit. Ha megoldják, hogy 10x-es legyen az energiasűrűség,10x gyorsabban lehessen tölteni és a mai lítiumos árak tizedébe kerüljön az egész, akkor eljön a villanyközlekedéses paradicsom. Bízom benne, hogy meglesz a jövőben, de ettől még elég messze járunk.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Ezt hogy érted, hogy több ideje volt fejlődni? Mert ha arra gondolsz, hogy a villámdelejes forgonyt hamarabb kitalálták, az igaz, csak éppen 100 évig a kutya nem törődött vele, szóval azért olyan nagy fejlesztgetés nem volt...


t72killer
(titán)
Blog

Akksikat viszont másban is használtak és fejlesztették őket rendesen, sajnos még mindíg nagyságrendekkel maradnak el a fosszilis üzemanyagok energiasűrűségétől, az árukról meg jobb, ha nem is beszélkünk:Y

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

A kutya nem törődött vele? Hamarabb volt elektromos Porsche, 100km/h sebességet elérő elektromos autó, mint benzines.


#06658560
(félisten)
Blog

Kétlem, hogy ez a háromszor tízszeres fejlődés ebbe az évszázadba bele fér.


t72killer
(titán)
Blog

Az évszázadba azért illene, mondjuk annyi módosítással, hogy a 10ed ár reálértéken értendő, tehát 50-60év múlva nominálban lehet ugyanannyi EUR-t kicsengetni egy Tesla akksiért, mint most, csak az akkor egy jobb bicikli ára lesz és nem a járgány árának 2/3-ada.

Hogy milyen koncepció lesz, valszleg még dunsztunk sincs, lehet a működési elvéről sem. Bő fél évszázad hozhat komoly újdonságokat:R

[ Szerkesztve ]

üzenetek