üzenetek

hozzászólások


btprg
(senior tag)
Blog

Ez az "olajlobbi" egy olyan szó mint a "méregtelenítés". Ha valahol ott van, akkor tudom hogy azt a szöveget nem kell komolyan venni :P De akkor még nem sejtetted, hogy az autógyár mellett békaemberekkel fogsz találkozni, ugye?

szerk.:
@arnyekxxx (#108)
Az aranyrudakon beszartam... :C

[ Szerkesztve ]


btprg
(senior tag)
Blog

Pár tízezer kilométer/hó? :Y Kamionsofőr vagy?

Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit... Az nem megoldás, hogy a dízel teherautó méretű terepjáró helyett elektromos és/vagy önjáró terepjáróban meresztjük a seggünket egyedül a dugóban minden nap.


giacomo gess
(kezdő)

"Legtöbb mindig a Jani, aki már nagyon bátor. Ebben az önjáró autók sokkal jobbak lennének..."
Persze, de nem kell tökéletesnek lenniük, elég, ha szignifikánsan jobbak, mint az embervezette járművek okozta baleseti statisztikák eredményei.
Az viszont elég tré következmény, hogy az önvezető algoritmusok akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha egymással és a közlekedés egyéb tényezőivel -lehetőleg minden résztvevővel- is képesek lesznek kommunikálni, be lesznek kötve a hálózatba, amire viszont az embervezette jármű (pont az ember korlátai miatt) nem képes, tehát egyre növekvő nyomás lessz arra, hogy kiszorítsák az emberi tényezőt...Magyarán, ki leszünk tiltva a vezetésből.
Majd zárt pályán, jó pénzért bohóckodhatunk, kb., mint most a lovaglás.
Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit https://itcafe.hu/tema/re_nagy_dobasra_keszul_a_volkswagen_az_onjaro_auto/hsz_122-122.html"Szerintem mindenféle közlekedéssel és szállítással kapcsolatos környezeti problémára az lenne a leghatékonyabb megoldás, ha nem közlekednénk illetve szállítgatnánk feleslegesen annyit..."
De addig az ideális állapotig ezért szabad gondolkodni?

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Jelenleg szerintem is az egyetlen felvevő piac, ami pár évtizeden belül nagyobb mértékben megdobná az elektromos és autonóm járművek piacát a személyszállítás és tömegközlekedés...esetleg teherszállítás. Szóval taxik, "robottaxik", buszok, teherautók. Ezek azok amik ki tudják termelni a nagyon magas felárat. Persze gazdag emberek mindig lesznek, szóval lesz aki Teslát vegyen vagy épp Nissan Leaf-et 10+ millióért. Az autógyárak nincsenek kényszerhelyzetben, amíg nem kapnak egy olyan konkurenciát aki olcsón akar elektromos autót piacra dobni.

A Tesla jelenleg az autóipar Apple-je, szóval tőlük a közeljövőben nem várnék jó ár/érték arányú elektromos autót. Talán ha konkurenciát kap a prémium szegmensben a többi autógyártótól, akkor elmozdulhat lefelé is.

A belpiacos kínai, indiai autógyárak nem kiszámíthatóak.

Az amúgy nem tetszik, hogy pl. a magyar kormány is adómilliárdokkal támogatja, hogy a gazdagok olcsóbban vehessenek elektromos autót...hiszen nem az átlag jóska-pista fog jelentkezni a támogatásért, mert ők támogatással együtt se lennének képesek megvenni egy olyan autót. Ráadásul az egész olyan, mint egy áfacsökkentés. Az autógyár benyeli az egész pénzt, amivel olcsóbb lenne az autó. Mint egy kamu black friday deal.


sfefe
(őstag)

Hat remelem nem az en idomben lesz robotauto meg az ember eltiltva a vezetestol mivel szeretek autokazni/vezetni....Az meg, hogy az ember veszelyes tenyezo a vezetesben? Es? A munkahelyen is az, melotol fuggoen persze. Akkor mindenki maradjon otthon fotelban es nem fog meghalni senki kozuti balesetben, munkahelyi balesetben stb.... Ez az egesz egy tulspilazott baromsag. ujitsunk olyat amin nagyot lehet kaszalni ennyi...


emelhu
(aktív tag)

"Elég sok mindent viszont igen."

Azt nem értik, hogy a gazdaság nem így működik.

Nagyon leegyszeüsítve: ha neked van egy "fekete dobozod", amit autókba szerelnek és áramot ad, akkor ha versenyképes áron tudod adni, akkár évi 1 milliárdot is eladhadsz belóle.

Erre sokan és sok pénzt tesznek bele, hogy ilyet fejlesszenek.

Lesz aki a lítiumos aksit fejleszti, lesz aki más akkumulátor típust, más anyagokból keres, Lesz aki olyanban gondolkodik, hogy pl. hidrogént önt bele és annak bomlásából áram jön ki, vagy valamilyen 'atomreaktort' szeretne összehozni, amibe 15g izét betéve 35 évig áramot adó telep lesz. És most még nem is tudjuk, hogy 10 év mulva milyen príma originális ötlet tarolja le a piacot.

És a végén kijön valami jó kis mix, a legalkalmasabb és legmegfelelőbb termékekkel.


emelhu
(aktív tag)

"nincs akkumulátor feldolgozás a lítiumos akkuknál"

Egy anekdota. (A valóságtartama ismeretlen számomra).

A lekopott autógumik kellemetlen szemetet jelentettek, csak problémát.
De egy amcsi fazon nem akarta elhinni, hogy ez szemét és nem jó semmire.

Mivel volt a sivatagban egy hatalmas üres telke, megengedte, hogy ezt a szemetet bárki ott helyezze el ingyen.

Aztán pár évtizeddel később kitalálták a gumik újrahasznosításának módját (illetve felmerült a társadalmi igény), így az amcsi fazonnak hirtelen lett egy jövedelmező "gumibányája" :)

Szóval, ha lesz elegendően sok feldolgozandó használt akksi és a gazdasági mutatók miatt olcsóbb az újrahasznosítás mint az új lítium kibányászása, akkor pillanatok alatt kialakul a megfelelő feldolgozó ipar.


Mikika
(aktív tag)

van elegendő akkumulátor hiszen évente több tízmillió akkumulátor kerül szemétbe a telefonokból
ha tudsz mondani olyan akku feldolgozó céget vagy rendszert ahol lítiumos akkut dolgoznak fel mondjad
Az unióban betiltották a kadmiumot a radioaktív mivolta miatt
A lítium ugyanúgy radioaktív!!!!!!

[ Szerkesztve ]


btprg
(senior tag)
Blog

Egyetértek, manapság túl van hisztizve a biztonság. (Arról nem beszélve, hogy gyakran csak hamis biztonságérzetet kap a nagy újításokkal az ember.)


btprg
(senior tag)
Blog

Ezeket a butaságokat honnan vetted? Nem tudok róla, hogy létezne radioaktív lítium, és a kadmiumot se azért tiltották be mert radioaktív lenne (bár annak elvileg van olyan izotópja is).

Szerintem az a gond, hogy nagyságrendekkel több lítiumakku kéne, mint amennyit manapság gyártanak, ha az autók is azzal mennének. Ezek előállítása és újrahasznosítása lenne baromi nagy ökológiai lábnyomú. Többek között ezért is egy zsákutca véleményem szerint a lítium-akkus villanyautózás.


emelhu
(aktív tag)

"Ez az "olajlobbi" egy olyan szó mint..."

Azért ez bonyibb kicsit.

Egyszer kellett modelleznem és tippelnem kimenetelre.
Vektoroként értelmeztem az entitások erejét és céljaik irányát és a "vektorerdő" eredőjeként hoztam ki az eredményt.

Sok nagyon erős szereplő, nagyjából egy irányba mutató érdeke (az "olajlobbi")... ezek másfelé terelik a tőkét, a kutatásokat.
Egyszerűen a saját érdekeiknek megfelelően.
Amikor az érdekük az elektromos autózás és az akkutechnika, akkor a szereplők (más más tempóval és befektetett tőkével és idővel) de abba az irányba fordulnak.


t72killer
(titán)
Blog

"Az unióban betiltották a kadmiumot a radioaktív mivolta miatt
A lítium ugyanúgy radioaktív!!!!!!"

He??


emelhu
(aktív tag)

"van elegendő akkumulátor hiszen évente több tízmillió akkumulátor kerül szemétbe a telefonokból"

Ha figyeltél, két egymástól független feltételt mondtam ÉS (AND) kapcsolattal.

1./ van mit feldolgozni (egész gyártóipart lehet építeni az üzletre)

2./ nyereségesebb feldolgozni, mint bányászni.

Jelenleg valószínűleg drága a reciklálás és olcsó a bányászat.

Ez "magától megoldódik" általában (ez a piacgazdaság).
- Fejlődik a reciklálási technologia.
- A bányászat nem képes lépést ratani az igényekkel
- A bányák kimerülnek és csak drágább geologiai viszonyok közül lehet bányászni a jövőben

vagy csak egyszerűen jön egy új anyag és nem kell tovább a lítium, és akkor valóban szemét marad.

Önszabályzó folyamat, amit a kereslet-kínálat-pénz irányít., de mióta a GDP fele átfut az államokon, azóta az árképzés azaz az érdekeltség egyik legfontosabb irányítója az állam vagyis a politika.

Adókkal és támogatásokkal nagyon lehet irányítani, hogy mi a nyereséges és mi a veszteséges.


djgeg
(őstag)
Blog

"Nearly 1.3 million people die in road crashes each year, on average 3,287 deaths a day. An additional 20-50 million are injured or disabled. More than half of all road traffic deaths occur among young adults ages 15-44."

Túlhisztizett az... Komolyan nem értem az ilyen embereket.
Itt egy technológia amivel biztonságosabbá lehet tenni az utakat. Átalakulhat a teljes autó ipar, mert minek autót birtokolni ha van jól működő rendszer. Nem... "én szeretek autót vezetni" ezért ne is legyen az én időmben ilyen..... Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el.... (és ne legyen semmi baja)...
Mivel nekem mind a kettő összejött már. Törtem be már szélvédőt mert elütöttek a zebrán!!! és jött belém úgy (nem én vezettem) egy piroson átjövő autó, hogy gazdasági totálkáros lett egy pár éves autó....
Tehát személy szerint irtózatosan várom a lvl 4-5 automata autókat már nagyon régóta.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Amíg drága az akku, addig senki nem tud olcsó autót gyártani.


giacomo gess
(kezdő)

"Hat remelem nem az en idomben lesz robotauto meg az ember eltiltva a vezetestol mivel szeretek autokazni/vezetni."
Nem tud(hat)om hány éves vagy, de, ha kevesebb mint 50, akkor jó eséllyel igenis megérheted...
Hogy mit szeretsz, az nem számít, ha/amikor szignifikánsan biztonságosabb az önvezető, mint az ember vezette jármű, akkor a biztosítás is ennek megfelelően szükségszerűen változik, tehát vezethetsz, csak mondjuk 10-, 20-, 50-szeres díjért...
"Az meg, hogy az ember veszelyes tenyezo a vezetesben? Es? A munkahelyen is az, melotol fuggoen persze."
A munkahely, egy jól körülhatárolt, (viszonylag) jól szabályozható környezet, ellenben közlekedni mindenhol (a Mariana-ároktól a Himalája csúcsaiig) "szoktunk".
Itt most a közutakról, annak is az úttest részéről van szó. (A járda<->bicikliút egy külön misét megérne, az 50-el döngető elektromos bringa vs. babakocsis kismama, járókeretes nagymama kontextusban. ;-/ )
Tehát elmehetsz majd élvezkedni zárt pályán, jó pénzért, akár saját gépjárművel, de a közforgalomban csak irdatlan pénzekért (vagy akár úgy sem, lásd most lovagolni az autópályán) vehetsz majd részt.


giacomo gess
(kezdő)

"Az ilyen embereknek komolyan csak ajánlani tudom, hogy egyszer karambolozzon életében más f@szsága miatt vagy üssék el."
Bizony, a balesetek 90+%-a az emberi tényezőre vezethető vissza.
Nem túzott elvárás egy ennél jobb "hatásfokú" rendszer kifejlesztése.
A KRESZ alaptörvénye a bizalmi elv, miszerint:
Úgy kell közlekednem, hogy jogosan feltételezem azt, hogy a többi résztvevő is ismeri ÉS betartja a szabályokat.
Ergo:
Ha mindenki betartja (betartaná) a szabályait, akkor sohasem lenne baleset. Ezt egy gép mindig (jobban) tud(hat)ja teljesíteni!

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Elég sokan okoznak balesetet, akik nem csak A-ból B-be akarnak eljutni, hanem szeretnek autókázni...kicsit rálépni a gázra, kicsit előzgetni, csikorgatni a gumikat a kanyarban.

Ráadásul a megengedő szabályozás miatt a felelőtlen szabályokat notóriusan megszegő autósok maradnak az utakon. A kormány inkább csak "megadóztatja" őket büntetéseken keresztül, mintsem kitiltsa őket a közutakról. Már rég be kellett volna vezetni, hogy aki nagy mértékben túllépi a sebességhatárt, attól több évre elvegyék a jogosítványt, a jogosítvány nélküli vezetők meg mennének a börtönbe 1-2 évre gondolkodni.

Érdekes lenne látni, ha azt vezetné be az EU, hogy legyen fekete doboz az autókban, vagy épp végsebesség limit a motorvezérlésben. [link]

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

Persze, a GÉP (vagy akármi) feletti uralom érzete mámorító, sokan esünk kísértésbe, de amiket felvetettél, azok csak a felszínt kapargatják, az emberi ösztön ennél mélyebb. Ha viszont a közutakat az A-ból B-be való eljutás eszközének, és nem az élvezkedés helyszínének tekintjük, akkor jogos elvárás az, hogy az elsődleges a biztonság legyen, a "játszadozás" pedig más helyszínekre korlátozódjon.
(Átszerkesztetted közben, de ja, ugyanazt mondjuk.)
"...legyen fekete doboz az autókban..."
Van, a teherautókban, úgy hívják, hogy tahográf.

[ Szerkesztve ]


giacomo gess
(kezdő)

Helyesen: tachográf

üzenetek