üzenetek

hozzászólások


Fall-N
(veterán)

Akkor jó lenne megmondani annak a sok idiótának, aki nyél gázon tud csak menni. A legtöbb pedig itt vidéken így közlekedik velük, egy kezemen tudnám megszámolni, aki kultúráltan tud közlekedni.

300ezer Forintért inkább egy értelmes biciklit vennék nem egy ilyen vackot. ;]


Fall-N
(veterán)

Kell a csengő alá gumi, mint amit a kerékpáros lámpákhoz adnak. Ott sem véletlen van.


Somatom
(veterán)
Blog

300 az szűkös keret egy értelmes biciklihez. Elektromoshoz meg teljesen felejtős.

[ Szerkesztve ]


Fall-N
(veterán)

Városi közlekedésre lehet simán ennyi pénzért értelmes biciklit építeni, én is így tettem. Akár MTB vázra (ahogy én) vagy akár trekking/fixi váz + Nexus 3 agyváltó. Ínyenceknek akár plusz pénzért Gates szíjhajtás.

Terepre kell drágább bicikli, elektromos dolgokért meg fizesse meg a felárat, akinek nem elég jó a kondija az analóghoz. ;]

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Még mindíg ezek a sztereotípiák, hogy a villanybringa = lustaság, kondícióhiány. Ha van 300W saját erőd, azt mindkét bringával le tudod adni. Csak a villany hozzátesz még 300 -at, amitől sokkal intenzívebb lesz az élmény. Olyan dolgokra is figyelni kell, amikre analógon nem. Pl. bizonyos emelkedőnél az analógról leszállsz és tolod. A villanynál meg egyensúlyozol a hanyattesés és az elkaparás között.

[ Szerkesztve ]


tothl
(addikt)

Ne nekem mondd, hanem a sok majomnak aki nem képes erre.


kchris78
(veterán)

na igen. kíváncsi lennék sok ember fejére hogy teljesítene ha rajzolnék egy kört a 2-12. kerületben ahol régebben bringaztam : megvan a kondi? Pesti lapos vidék más kategória mint egy 5- néha 15% lejtő vel megtűzdelt kör.. Ilyenkor jön jól a rasegites, ha valaki idősebb nem feltétlenül tesz jót egy akár csak pár perces 180-as pulzus. Nyilván le lehet ilyenkor szállni, de mennyivel jobb érzés azokat is bringán teljesiteni..


Somatom
(veterán)
Blog

A Kissvábhegy tetején lakok, úgyhogy a hazajutáshoz is mászni kell. Nem szeretek autóval közlekedni a városban, ezért a bringa, vagy a roller a fő közlekedési eszközöm. 50 elmúltam. Megnézném, hány ilyen korú tapossa fel az analógot, a hátán a piacon vásároltakkal. Villany nélkül biztos, hogy nem bringával közlekednék. Sokan itt a fórumon elfelejtik, hogy a bringa nem csak sport, hanem közlekedési eszköz is.

[ Szerkesztve ]


GoldhandRent
(őstag)
Blog

ezzel szvsz semmi gond nincs..
én egyszerűen azt nem tudom értékelni, aki felmegy a hegyre sportolni ilyen 1200 wattos elektromos "rásegítéses" bringákkal. ennyi erővel crossmotorral, vagy e-crossmotorral is mehetne, legalább nem égetné magát.

extra infó, hogy egy ilyen egyed a társaival ment fel a hegyre, akiknek sima mezei mtb volt.. :U


Somatom
(veterán)
Blog

Nemtom, hogy azzal mit akart sportolni a hegyen. Terepre 1200W sok és nehéz. Ráadásul sanszos, hogy agymotoros, ami a súlyeloszlás szempontjából is katasztrófa. Emelkedőn egyszerűen hanyatt vágja az 1200W. Egy gyári, középmotoros pedelec mountival símán le lehet gyalázni.

[ Szerkesztve ]


kchris78
(veterán)

mennyi amúgy a 300W? Addig van a céges támogatás, mtb trekking stb ezek erősebbek szoktak már lenni vagy bele lehet férni?


beef
(őstag)

Az összes EU-ban forgalmazott pedelec ennyi lehet max, mert különben nem számítana kerékpárnak.


Somatom
(veterán)
Blog

Ahogy beef írja. A különbségek a nyomatékban vannak (40-80Nm), illetve az olcsóbbak nem nyomatékszenzorosak. A munkába járást, városi közlekedést akarják támogatni, nem a sportolást. Nincs olyan támogatott villanybringa, amit nyugodt szívvel terepre lehetne vinni.
Átlagos, sík, városi körülményekhez én inkább a G30 -at választanám, mint egy támogatott villanybringát.


kchris78
(veterán)

Azt olvastam hogy bármilyen pedelec adható ÁFA visszaigényelhető és társasági adó alap csökkentő. A munkavállalónak adható teljesen adó mentes juttatásként akár privát hasznalatra. 2022-es módosítás. Igaz, nem támogatott de adómentes, nekem ez már majdnem olyan mintha támogatott lenne ahhoz képest mintha nettó fizumbol kellene megvenni. (persze ehhez olyan cégnél kell dolgozni ahol foglalkoznak az ilyen egyedi igényekkel)

[ Szerkesztve ]


kchris78
(veterán)

Át tudom érezni. Sok évig a fillér utca tetején laktam. Onnan bicajozni indulni tök jó, kb bárhová megy az ember hazafele külön gratis oda még zárásnak feltekerni :D . Én még csak 40plusz vagyok de azt már érzem hogy nem magától értetődő dolog hogy hirtelen extrém terhelést nem érzi meg az ember amit egy ilyen kaptató okoz, egy irodai meló mellett.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Az jól hangzik, de sztem az átlagnak egy sportolásra alkalmas e-mtb így is fájdalomküszöb fölött van. Már ha kap egyáltalán, mert ha nem azt veszi, ami épp készleten van, akkor símán várhat rá 1-2 évet. A Covid alatt lecsökkent a gyártó kapacitás, viszont hirtelen megugrott a kereslet.


beef
(őstag)

Hátsó agymotoros kerékpároknál 600 000 Ft-os eladási árig lehet pályázni maximum 100 000 Ft-ra. Középmotoros (nyomatékszenzoros) bringáknál az eladási ár 1 200 000 Ft lehet és 180 000 Ft a támogatási plafon. Az új kiírásban bővítették a pályázók körét, már nem lesz szükség munkaadói igazolás a vásárláshoz, így kismamák, diákok, nyugdíjasok is pályázhatnak a támogatásra.

Az 1.2M az pont a legalja egy össztelós MTB-nél, a Decathlonban is 1 ilyen modell van ami épp belefér és kapható is. Persze hátsó csillapítás nélkül azért van olcsóbban is.

[ Szerkesztve ]


Fall-N
(veterán)

Persze, jó buli lehet egy eBike, de túl drága játékszer. Városban meg szerintem fölösleges. Ha nagyon meredek hegyes város, akkor még talán el tudom képzelni. De rövidtávú közlekedésre városba szerintem fölösleges.

Néztem én is sok videót, terepen jókat lehet vele menni (főleg az S-pedelec), csak jelenleg sajnos az akku technológia miatt még nem elég jók és nagyon sok plusz kilót ad az akku + motor. Egy pár év múlva el tudom képzelni, hogy akár beleintegrálják a vázcsőbe az akksit és a motor is esetleg kisebb és könnyebb lesz. De az is már egy motorkerékpár ára lesz. :D

De magam részéről nem hoz annyira lázba, kell a kihívás és az izomerővel erőlködés.

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Terepre sem kell Speed-pedelec. A plusz kilót bőven rásegíti még a leggyengébb fokozaton is bármelyik.
Most is a vázcsőbe van integrálva az akku. Az összes új modellnél. Csak azok használják a külső akkukat még, ahol 2-3 évvel ezelőtti vázkonstrukciót használnak.
Az ára drága? Az. Bár a nem rásegítéses MTB-m is csak 200eFt-al volt olcsóbb :)
Izomerő ide is kell. Amíg nem próbáltad nehéz elmondani miért is jó.


kchris78
(veterán)

hát igen... még szerencsére nekem van elég kondim hogy opcionális dolog legyen ez a dolog, ha nem látnám hogy kétséges az egyik ügyfelünk akkor megvenném szó nélkül de így egyelőre marad a 20 éves Schwinn-Csepel monti :F . Így nagyon vigyázni se kell rá. Pedelecek tök jók közlekedésre de vajon egy piacon vagy bárhol mennyire lehet úgy ott hagyni mint egy sima biciklit... Ez stresszelne folyamatosan hogy mikor viszik el?

üzenetek