üzenetek

hozzászólások


Cyborg
(őstag)

ez hátsó is, vgy csak első?


Tamás9x
(őstag)
Blog

Nekem csak első, de lehet hátra is venni, azzal még nem találkoztam, hátra gazdaságosabb lenne egy Monorim

FÓRUM

[ Szerkesztve ]


szpali
(addikt)

köszi a tippet, erre ránézek én is


szpali
(addikt)

egy előnye van a monorimnek a sharkkal szemben:

az kapható, van készleten :U


odani
(tag)

Én is személyes tapasztalatokat osztanék meg a konkrét típussal kapcsolatban:

- az elülső lámpa projekciója valóban átgondolatlan, 20 km/h felett közvilágítás nélkül konkrétan para

- a mobilos szoftverben van lehetőség három fokozatban állítani a "motorféket", egyben a visszatáplálás mértékét. Én szeretem ezt maxon használni, így a lassítás/megállás 10-ből 9-szer a fékkar használata nélkül, pusztán a "gáz"karral megoldott.

- városi körülmények között (közlekedésre alkalmassá tett útfelületeken), tehát amire kitalálták, szerintem tökéletes ez a kerékméret+gumitípus. A monorimet, sharksetet overkillnek érezném, a rugózásukkal minimálisan biztosan elvesznek a teljesítményből és nem tudom elképzelni, hogy a menettulajdonságokra utólag felszerelt (nem gyári) rugóknak jó hatásuk lenne. Ez nem kerékpár vagy autó, ahol ülök. A lábaimnál jobb lengéscsillapító létezhet? Lenne értelme egy snowboardnak a kötésbe épített rugókkal? :)

- nagyon ritkán kellett eddig hirtelen erőset fekézni vele, de eddig minden ilyen esetben a hátsó(!) kerék blokkolódott és csúszott meg picit, hiába "csak" a motorfék dolgozik ott

- egy barátom is ugyanezt vette és mindkét géppel az van, hogy a hiába húzzuk meg tökéletesen beállítva, megfelelő erővel a kormányoszlop és az első kerék közti rögzítő csavarokat, pár km után már elmászik és pár fokos szöget zárnak be: gyakorlatilag kicsit ferdén áll így a kormány, ha egyenesen haladsz - és persze emaitt este nem pontosan előre világít a lámpa :F

- közösségi közlekedésen szállítva muszáj tartani a gépet kézzel/lábbal, mert simán kitámasztva valamilyen irányba megindulna magától előbb-utóbb

- a tekerős csengő és a markolat közötti részbe célszerű bepattintani egy amolyan pufi hajgumit (felébe hajtva, hogy feszes legyen). Ez kicsit megtámasztja a szerkezetet, így nem fog magában csicseregni zötykölődéskor.

Csak ajánlani tudom!


phelodias
(csendes tag)

Sziasztok,
A gyorstöltés külön megvásárolható gyorstöltővel (5A) működik, hiába dugsz bele 2 kábelt, mindig a külső töltő dominál. A beépített töltője kb. 100 wattal tölt.
Hátránya, hogy a konverter az alvázban adja le a hőt közvetlenül a vezérlőegység mellett, ami szintén hajlamos a túlhevülésre. Így sem töltés után elindulni, sem pedig érkezés után töltőre tenni nem szerencsés.
Éppen ezért (és a lassabb, kíméletesebb, 60 watt körüli töltés miatt is) az ES4-hez kapott töltővel töltöm, ami így kisebb stressz a telepnek és a hőterhelést is kívül adja le (a töltő "téglája" viszont forrósodik rendesen).
Ha már szóba került, az ES4 robbanékonyabban indul, de sokkal instabilabb, a párom rá sem áll, a G30P II-t viszont imádja. A Max ott is felmegy, ahol az ES4 nem, vagy csak szenvedve (és belülről szétolvadva).
A rugózási kényelem is jobb a Max-on a levegős abroncs miatt. Az ES4 viszont "szuperhordozható" a Max-hoz képest, ha metrózom a belvárosba, inkább azt tolom be az ülés alá, állítom magam mellé a mozgólépcsőn, minthogy a Max-szal sérvezzek. Nem mellesleg gyönyörű (ES4), ami persze szubjektív.
A Max-szal teljes töltöttségből min. 40 km kijön még 500Wh/km körüli sportos fogyasztással is.
De a párom alatt, D-ben 200Wh/km alatti a fogyasztása, szerintem azzal még akár a névleges hatótáv is elérhető (ha valaki kibír 3 és fél órát rajta). Mármint a rolleren :).
A fék pedig össze sem hasonlítható. A Max profi, a dobfékje szinte karbantartásmentes, de az elektromos fékje is erősebb és szépen meg lehet állni.
Szervizelni eddig nem kellett, de a csapágyak azért sanszosak, viszont az ES4-et átlag 500 km-enként 20-30 ezres szervizekre kellett hordanom, ami nem túl gazdaságos. A gazdaságos élettartama nagyjából 2-3000 km-re tehető, míg a legkorábbi Maxosok már 6000 megtett km felett járnak, tehát sokkal tartósabbnak ígérkezik.
Összességében jó választás, ha nem kell vele sokat lépcsőzni, kényelmes a nagyobb hatótávolság és fontosabb a helykínálata, mint a tömege. Kisebb igényre ott a G30LE/LP, ami kisebb, könnyebb de hasonlóan prémium.
Köszi szépen a türelmet, remélem, sikerült érdemben hozzászólnom!


phelodias
(csendes tag)

95 kg testtömeggel, a javasolt 3,5 bar abroncsnyomáson bizony én is tervezem az első felfüggesztés beszerzését, mert a porckorongjaimon érzek néhány "meglepetéskátyút" - már ha van ilyen.
Nekem a kormánnyal nincs gondom és a csengő sem cicereg (450 km).


Tamás9x
(őstag)
Blog

Ki keres talál :)
Én is innen vettem pár nap és nálam volt talán GLS-el.

phelodias: A legnagyobb baja nem a töltés, mert az szinte semmi fűtés a kers-hez képest ami folyamatosan feleslegesen fűti a vezérlőt, rugdossa az aksit, ki kell kapcsolni, és már meg is nő a hatótáv minimum 10%-al.

[ Szerkesztve ]


Darth_Revan
(veterán)
Blog

Az lehet, de amíg ez nem készül el, és nem lép hatályba (ami még lehet, hogy hónapok), addig minden elektromos "roller" az a jelenleg hatályos jogszabályok alapján segédmotor kerékpárnak minősül. Nagyon sok ember, főleg Budapesten a bulinegyedben már bukta a jogosítványát és járművezetés ittas állapotban vétség miatt büntető eljárás lett vele szemben indítva, mert Lime vagy TIER elektromos "rollerel" ment haza a buliból ittasan.

Normál esetben nem érdekli a rendőröket, hogy van e jogsid a rollerhez, de ha átszáguldol a piroson vagy ittasan kacsázol vele, akkor aztán odab@sznak :U

Bukósisakhoz annyit, hogy tudomásom alapján jelenlegi jogszabályok azt mondják, hogy akkor kötelező a sisak, ha gyárilag 25 km/h-nal gyorsabban tud menni, tehát ez jármű függő.

U.i: Sok ember, azt mondja, hogy "ez nincs szabályozva és ezért nem kell rá semmi". Tévedés, igen is van, csak össze kell szedni a különböző jogszabályokból, simán lehet minősíteni smkp-nak csak az átlag ember nem ért hozzá és nem tudja ezt megtenni és inkább hisz az ugyancsak hozzá nem értő eladónak/havernak. Ez az új rendelkezés inkább arra lesz jó, hogy kiemelje a hagyományos smkp-k közül.

[ Szerkesztve ]


phelodias
(csendes tag)

Basszus, nekem eddig legmagasabb állásban volt, hogy fékezni se kelljen...
Köszi a tippet, máris visszaveszem minimumra!
Azt esetleg tudja valaki, hogy a tuninghoz miért esküsznek a német verzió vezérlőire?


pgd4l0724
(csendes tag)

A cikk megemlíti,hogy van hazai szerviz. Erről van valakinek infója/tapasztalata?


rednifegnar
(senior tag)

nem csak az a gaz ha megfognak es igazoltatnak, az meg a kisebbik baj mert lesz egy csomo koltseged birsag formajaban meg eltiltas. az hogy majd valaha lesz egy joxabaly amit mar sok eve igergetnek az attol ma meg nem mentesit.

de az igazi gaz akkor van ha balesetezel.
egy srac leirta, nekiment egy autonak es nem tudott lelepni. +800e volt a vege a mulatsagnak. egyreszrol az okozott kar (ami ugye valtozo osszeg tud lenni).
de azon tul minden xart rahuztak, jogsi nelkul vezetes, kotelezo vedoeszkoz hianya (buko de nem biciklis hanem normal ce jelolesu motoros), biztositas hianya. +az eszkoz nem tart be semmilyen segedmotorra eloirt szabalyt (volt valaha egy köhem rendelet amiben pontosan le van irva milyen muszaki felteteleknek kell teljesulni egy eszkoz minositesenek, pl fuggetlen ket fekkor, vilagitas tipusa, helyzete stb). na ezzel ezeket mind megserted, birsag alap. plusz hatosagi eljaras, minden xirxar koltseg a biztositotol kezdve az eljarasi koltsegek, plusz maga a birasag meg az eltiltas, bonusznak honapokig (evekig) huzodik, lehet stresszelni rajta meg meghallgatasra jarni.


#76500480
(aktív tag)

Egy Techsend roller nem opció? :F Élőben nagyon jól néz ki, papíron meg többet tud : hatótáv 70-80km 2x500w motor 40kmh…

[ Szerkesztve ]


Darth_Revan
(veterán)
Blog

800 ezer Ft?
Az szép.... Sajnos nagyon elterjedt ez a hülyeség, hogy "nincs szabályozva ezért nem kell erre semmi" így nagyon gyorsan elterjedt. Persze eladó is azt mondja hogy nem kell rá semmi, mert az csak eladni akarja.....ennél már csak a mini chopper-nek kinéző elektromos motor a szánalmasabb amit pl az Auchan is "rollernek" reklámoz.


Tamás9x
(őstag)
Blog

Őszintén szólva én is szerettem, amíg meg nem láttam, hogy nem egy ellenállással fűtteti el, hanem megpróbálja "visszatáplálni" ami azért elég dúrva egy nem erre tervezett aksinál.

Német vezérlőt nem tudom, de ha van infód megoszthatnád, a héten jön a + 12V-os extra pakk így 48V-ról meglátjuk mit teljesít

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Elég alacsony. Tegnap láttam egy gyereket aki simán csak egy csatorna fedélen ment át és majdnem felnylta az utat, mert elaladt ezen a "mini kátyún". Autóban ia csak magasat. :C


Shrike1986
(újonc)

Persze, fűtitek itt jobbra balra az áramot. A kárpát medence meg melegszik felfelé. Ha rá kell mutatnom a globális felmelegedés valódi okára, most már nem kell keresgélnem. Szegény 5-ös bmw-met meg tiltják ki mindenhonnan miattatok...

[ Szerkesztve ]


beef
(őstag)

Nem tudom, hogy működik a visszatöltés, de az tényleg gáz, ha az akkuba akarja visszatolni egy kondenzátor helyett vagy akár ahogy írtad egy ellenállásba.


Tamás9x
(őstag)
Blog

Restellem de tényleg :O remélem meg tudsz majd egyszer bocsátani, ezért is kapcsoltam ki a kerst, hogy az unokáink ne miattam szenvedjenek.

beef: Maga a megoldás jó, de nem ezzel az aksi pakkal. Van ami eltűri, F1-be is használják,de tuti nem ezzel a pakkal :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Na igen, ez nekem is mindig feltűnik hogy az e-rolleresek nagyon nagy része egy egyszerű bukót nem tud felvenni. :((( Esni meg azért lehet velük nagyot...

üzenetek