üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Azért jó lenne némi fejlesztés ezen a téren. A bukó csak egyetlen esetben hasznos. Ha bevered a fejed. Ez ritka eset ahhoz képest, hogy minden más szituban zavaró. Egy motoros bukó esetleg még esőben is hasznos lehet, de a bringás bukók lyukacsosak. Megértem, hogy az emberek nem szeretnek olyan bumszlit hordani, aminek ilyen csekély a funkcionalitása. Lehetne mondjuk olyan szemüveg, ami esésnél bukósisakká fújódik fel, mint egy légzsák. :)


beef
(őstag)

Támogatom az ötletet, de csak akkor, ha rollerezés közben a szemüvegen netflix, amazon, hbo filemeket nézhetek, esetleg ki is vetíthetem a közlekedésben résztvevőknek, hogy lássák ki itt a király.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Motoros bukót biztos nem fog se rolleres, se kerékpáros hordani mert az már ezeknél zavaróan nehéz lenne. Amúgy asszem a Kasknak volt olyan bukója hogy egy eltolható lap volt tetején amivel zárttá lehetett tenni hűvös, esős időben. Én max felveszek alá egy bringás sapkát aztán ezzel oldom meg. :)


moma
(őstag)
Blog

A csekély funkcionalitás: megmentheti az életed. Az a gond a fej sérüléssel, hogy agyvérzéssel járhat és abba bele lehet halni. pl tudok olyan esetről, hogy székről esett valaki le, beverte a fejét és meghalt. Szóval az nem véletlen, hogy épp a bukót tolják, mert nem feltétlen az van, hogy zúzódás vagy törés és majd valami lesz.

[ Szerkesztve ]


odani
(tag)

MIért gondoljátok, honnan szedett információkra alapozva állítjátok, hogy a Ninebot nem gondolta át és tervezte hosszútávú használatra az akkumulátort gyakori visszatáplálással való használatra?


tothl
(addikt)

Per pillanat éppen most perelek egy rollerest, aki rommá törte az autómat, ő volt a hibás és mint rolleres=gyalogos=nincs biztosítása.
Ebből kapcsolódóan nagyon szeretem most mindegyiket.
Óvatosan közlekedjetek.


Tamás9x
(őstag)
Blog

A szerviz információkból :D Bekapcsolva megfőzi magát, kikapcsolva nem :)
Egyéb kérdés? Honnan tudjuk, hogy a ninebot, nem vásárolt cellákból dolgozik, és nem maga tervezte és gyártotta le az akkumulátorokat? Szétszedtük, és más gyártó cellái vannak benne :R

[ Szerkesztve ]


rednifegnar
(senior tag)

ha elektromos roller volt akkor jelen szabalyzas szerint az segedmotor. amihez kotelezo egy csomo dolog, koztuk a kotelezo bizti. ami ugye nagy valoszinuseggel nem volt nekije.
lehet eg jogsija sem (most a bukorol, fuggetlen fekkorokrol stb nem is szolva).
azt viszont nem tudom mennyire kell neked vele pereskedni. azok akik kotelezore kotelezettek de nem kotik meg (vagy nem ervenyes, mert pl lejart, vagy mint a rolleres aki azt gondolja hogy o nem segedmotor) azokkal szemben a mabisz lep fel es neked addig az o helyeben jotall. aztan persze majd rajta leperli.
ilyenkor erdemes a sajat biztositonkhoz menni es veluk inteztetni, nem sajat szakallra pereskedni.
teny, hogy a mabisznak kellenek a papirok, foleg ha van rendorsegi is, meg sokaig eltart de megteritik a koltsegeket aztan majd leverik a masik felen, tapasztalat. pont ezert van a mabisz meg a kartalanitasi alapjuk.


GoldhandRent
(őstag)
Blog

a kormány nálam is ferde, a csengő pedig némely állásban zörög. ilyenkor anno rátekertem egyet lefogva a csengőházat, hogy ne legyen hangja, de újabban az egész tekeredik a markolaton, és csengetni sem tudok :D
gumit én (is?) csak 2.5 bárra tolom, lehet 3-3.2-ig fel kéne mennem vele?! :F

#28Tamás9x
Visszatöltést én is kicsire vettem (ki lehet kapcsolni?)
Külföldi fórumon valaki panaszkodott is, hogy töltőről levéve, megindulva (hegy tetőn lakik a tag), a hegyről lefele gurulva errorozik neki a roller. túltölt(ené) a visszatöltés.

Inkább ésszel kell megállóhelyeket megközelíteni, időben elvenni a gázt, majd az utolsó pár mértert, centit fékezni csak.
Vész esetén meg mindegy :K


Tamás9x
(őstag)
Blog

Persze, bármit be tudsz állítani rajta: [link] Itt van a fórum hozzá segítenek bármiben :)


Somatom
(veterán)
Blog

Sajnos, ettől összetettebb a szitu. Nekem van a G30 -on kötelezőm, meg rendszámom is, mert Németországban megkötöttem és az itthon is érvényes. Nálunk viszont csak egy, Pintér úrtól eredő állásfoglalás alapján próbálják a rollereket SMKP kategóriába tuszkolni. Mabiszos kötelezőt viszont ha akarnál, akkor sem tudnál kötni, mert a biztosítókat egyáltalán nem érdekli a Pintér úr általi kategóriabesorolás. Villanyrollerre nem kötnek kötelezőt.


Somatom
(veterán)
Blog

De, ez csak akkor van, ha balesetet szenvedsz. Amíg nem, addig a bukó tök fölösleges. Jó, ha kopasz vagy, akkor nem ég le a fejed. De, arra egy baseball sapka is elég. :)


tothl
(addikt)

Ez nem elektromos volt, hanem lábas hajtány. Konkrétan a piros lámpa ellenére kirongyolt a párom elé, akinek esélye sem volt. Lebontotta az autó egész elejét, betörte a szélvédőt.
A MABISZ elhajtott a sunyiba, a kárfelvételt a saját biztosítom megcsinálta szívességi alapon.
Igazából azért dobtam be mert egyrészt elönt a méreg mostanság a roller szónak még a hallatán is, másrészt hátha tudtok valamit, mit tehetnék, valamint, hogy tényleg vigyázzatok.
A srácnak amúgy nem lett különösebb baja, max annyi hogy legszívesebben kitekerném a nyakár, mert tojik az egészre. De szerintem a sima 25km/h -s elektromos is kb. ide tartozik, amit boldog-boldogtalan hajt.

[ Szerkesztve ]


moma
(őstag)
Blog

Csak nem tudni előre melyik lesz az az út, amikor kelleni fog. A személyit is mindig viszi magával az ember pedig csak akkor kell, amikor igazoltatják :DDD
Amúgy szerintem az lehet a jó irány, hogy az legyen a default, hogy sisakot hordani, de ha meg épp valamiért nem lenne jó, akkor meg nem annyira merevnek lenni, hanem óvatosabbnak.


Somatom
(veterán)
Blog

Én még a kfb -t is kötelezővé tenném. Bringára is. 26 Eurót fizettem egy évre a G30 -ra. Férjen már bele!


beef
(őstag)

Ha van lakásbiztosításod, akkor lehet benne felelősség biztosítási fedezet, ami érvényes pl. kerékpárral okozott tárgyrongálási károkra.


Somatom
(veterán)
Blog

De, az nem hivatalos KFB. SMKP -ra viszont kell Mabiszos KFB. Ha a villanyrollert SMKP kategóriába sorolják, akkor miért nem lehet rá SMKP kötelezőt kötni? Itt homok került a bürokrácia fogaskerekei közé. Egyébként az SMKP besorolással a jogsin és a sisakon kívül más problémák is vannak. Nem hiszem, hogy az autósok örülnének annak, ha kiskerekű, labilis, max. 25 -öt tudó, guruló lélekvesztőket közéjük száműznének. Sztem drasztikusan megnőne a személyi sérüléses balesetek száma, ami nagyon rosszul mutatna az EU -s statisztikában.

[ Szerkesztve ]


odani
(tag)

Nem vagyok szakember, csak józan, paraszti ésszel közelítem a dolgot.
Szerintem teljesen mindegy, hogy ki gyártotta a cellákat vagy ki nem gyártotta, nyilván kevés akksibeszállító van, akikkel bizniszelni lehet, nem ez volt a hsz-om lényege.
De el tudjátok képzelni, hogy fejlesztenek-tesztelnek-legyártanak-kiadnak úgy egy terméket, hogy potenciálisan "megfőzi magát" a cucc normál használattól? És akkor a gyártó be is kalkulálta garanciális panaszok tömkelegét? Volt esetleg közleménye a gyártónak a témában, a veszélyes funkciót kiiktató szoftverfrissítés, netán termékvisszahívás? Átfutottam a kézikönyvet, hogy a jótállás kiterjed-e egy gyári, beépített funkció használata okozta meghibásodásra, egy szó nincs erről. :U
Ha ilyen gondatlan (lenne) egy gyártó, az nagyon-nagyon gáz (lenne).


beef
(őstag)

Röviden:
Villanyrollerezel? Megszivtad!


Somatom
(veterán)
Blog

Miért szívtam volna meg? Van jogsim, van bukóm. Ha SMKP, akkor is vezethetem. Csak nem szabad belemennem necces szitukba. Szépen, középen az autósor előtt, 25 -tel. ;]

[ Szerkesztve ]

üzenetek