Nem olyan értelmetlen az, csak kérdés, hogy hol használod őket.
[Re:] [Oliverda:] 2 méteres USB kábel 100 ezerért - BLOGOUT fórum
hozzászólások
[RIOS ERROR]Például ha te adod el, akkor egész értelmes ötlet. A megvételhez már kell egy kis duplagondol
[ Szerkesztve ]
"mindegyik máshogy próbál trükközni a frekiátvitellel meg a fázis eltolással": trükközést mondtál a fáziseltolással meg a frekivel? nincs további kérdésem.
a suket fuleimnek boven eleg, ha egy gagyibb 2.1-en meghallom a carmina burana flac vs mp3 kulonbseget
én meg kizárólag punkot és rave-t hallgatok, ott aztán minél inkább ciceg-recseg annál jobb... trololololo
Mondom én hogy troll topik.
(#125) DeFranco
[ Szerkesztve ]
Persze hogy az, mi lenne más. Tipikusan az a téma, aminek a végén a konszenzus esélye egyenlő a nullával, és a végeredmény úgy is az lesz, hogy mindenki megsértődik, ha már elég epe termelődött.
Vegye komolyan akinek hat anyja van.
Van véleményem, de tökéletesen irreleváns, úgy is csak az van már itt, aki veszekedni jött, a többiek rég hazamentek. Én meg a maónikasót nem szeretem, a barátok közt idegesít, ide járok szórakozni. Berakom ezt és már olvasom is a kommenteket.
![](/dl/faces/snake.gif)
FF23
(senior tag)
Így van, az Istán, a király volt az első sorozatban gyártott CD. A gyárlátogatásból annyi maradt meg, hogy kaptunk ebédet, meg egy röpi példányt...Ami pihengetett a fiókban, mert itthon még évekig nem volt CD-lejátszó forgalomban.
Aztán némi csalódás is, mert az LP-hez (+MC) szokott fülnek kicsit sterilnek, kevésbé dinamikusnak tűnt a CD.
Nagybetűs: Tudom, a műszer aztatat mondja, hogy nem így van, és placcebóm is van.
azért tűnt sterilnek, mert egyrészt az volt, másrészt az akkori lejátszók sem álltak a helyzet magaslatán.
trash metalnál is hasonló a felállás de vehetnénk a sex pistols-t is, ahol nem sok közük volt a zenéléshez, sid vicious-nak meg az énekléshez, mégis q*vajó volt, amit csináltak
egy ilyen számnál is mit számít, hogy most bakelitről szól egy többmilliós rendszeren, vagy egy 90szer átmásolt, napi szinten begyűrt kazettáról, walkmanen?
"a tápkábel a jelemelkedési sebességet is befolyásolja"
Es ezt le is tudod vezetni? Kulonos tekintettel arra, hogy most a 230-as tapkabelrol van szo, az erositoben meg ezutan meg van egy AC/DC atalakitas, tekercsek, kondenzatorok.
ha nem elég vastag a tápkábel és a nagy jelemelkedési sebesség-igény megrántja a tápot, akkor nem lesz képes ellátni árammal az erősítőt. például mikor a zenész belerúg egy nagyot a lábdobba.
ezért szoktak a dc oldalra több fokozatú pufferelést csinálni, több faradnyi kondiból és akksikból.
Jó ezt a topikot olvasni, miközben majd 15 éves sharp hangfalakról és 10 éves noname mélynyomóval valami retek mittomén honnan bugázott kábellel van összekötve az egész, amin hallgatom az igényes youtube zenét...
Kész kabaré az egész...
Szerk: Félreértés ne essék, nem vagyok igénytelen (sőt, elég audiofil fülem van), de van egy szint ami felett mindenkinek már bőven hallgatható a zene (és nyilván sokat tud javulni ettől még efölött a szint felett), és maga a zene ha csak erről szól hogy egy stúdiófelvételen meghallja a besunnyogott légy zümmögését, az már rég rossz. A zenét érezni kell, élvezni, hallgatni, nem pedig koszos biteknek venni, mert az a különbség amiről ti itt beszéltek, az elhanyagolható, magyarul sikerült egy olyan hasonló vitát összehozni, mint hogy létezik-e isten.
Szerk2: Na meg asse tudom minek írtam én ide be bármit is...
[ Szerkesztve ]
hallasd meg pl. a scorpions acoustica-t meg ugyanazokat a számokat eredetiben.
Levezetnéd azt az esetet, amikor a puffer kondi kiürül és a kábel ellenállásától függ a kimenet?
miért kellene arra számítani, hogy a puffer kondi kiürül?
![](/dl/faces/own/ear001.gif)
Ear001
(addikt)
Attól tartok, hogy Oliverda alapfeltevése ott van elhibázva, hogy nem bitek mennek a kábeleken, hanem elektromos áram, amit aztán többé-kevésbé biteknek próbálunk megfeleltetni. Ez számítástechnikai oldalról elég jól megy, az audio felől nézve már nem annyira, és ez mérhető is, ahogy azt a blogbejegyzésemben Oláh Attila a Heed digitális főguruja szépen el is mondja.
... Ha nincs megfelelő illesztés, akkor a kábelben reflexív jelek vándorolnak ide-oda, mint amikor töltöd a tölcsérbe a pálinkát, de nem tud olyan sok kifolyni alul, mint amennyit fölülről kap, ezért megtelik a tölcsér és kicsap a szesz, jaj!. Ezek a reflexív jelek elég veszélyesek, mert csúnyán rá tudnak állni egy-egy frekvenciára, és – tanáraimnak ellentmondva – megkockáztatom, hogy a parazita kapacitások hatásaival együtt képesek a jelfolyamból meghatározott helyeken kiütni a biteket, ami simán megnyilvánulhat felbontásbeli, de szerencsétlen esetben frekvenciatartomány-beli anomáliákban is....
![](/dl/faces/own/jcolee.gif)
JColee
(őstag)
Még egy elég fontos dolog. USB Audio átvitelnél nincs hibajavító kódolás. A nagyon-nagyon istenített aszinkron átvitelnél sem. Sem ACK, sem handshake, semmi.
Én erre lennék kíváncsi, hogy USB audió átvitel hogy is történik. Szegény USB honnan tudja, hogy milyen adatot továbbít?
![](/dl/faces/own/ear001.gif)
Ear001
(addikt)
Így. Mint jól látszik, a D/A átalakítás a döntő eltérés a sima adattovábbításhoz képest.