üzenetek

hozzászólások


Rolly
(veterán)
Blog

amúgy becsapósak ezek a Crossoverek (mini suvok) is, mert az e208nál 10cm magasabb "csak" az e2008 és ugye ennek egy része csak a "padló magasság" a többi a belső tér tehát tény nagyobb magasabb de nem gondolom, hogy olyan sok az a 10 cm


balees
(tag)
Blog

"opelesen hagyományos stílus (Crossland X)" - a Crossland X-ből (még) nincs elektromos. Gondolom a Corsa-e-re gondolt a tesztelő, ami viszont nem ez a kategória (de amúgy minden másban megegyezik.)


Rolly
(veterán)
Blog

vagy inkább a Mokka-e-re gondolhatott mert abból már van full elektromos és az lenne az e2008 párja


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Szerintem ez a varosi terepjarokkal kezdodott, vagyis azokkal a terepjarokkal, amik a funkcionalitasbol leadtak a dizajn kedveert.

Ebbol mentettek at dizajnelemeket az alacsonyabb kategoriaba, mint a terepjaros kinezet, magasabb felepitmeny kis szelesites a kerekdobokon, muanyag vedoelemek, par centi magasitas, szelesebb kerekek, meg nemi extra loero. Nincs ket egyforma megoldas, de foleg a szemnek szol a dolog.


doooo
(veterán)

Mokkára gondolt valószínűleg. Nemrég mutatták be az újat.


Duree
(veterán)

Igazad van a mai Peugeot család nagyon jól néz ki kívűl is belül is, és nagyon megbízhatók lettek.


mjani1172
(addikt)

funkcionalitasbol leadtak a dizajn kedveert

Mit adtak le ?
Mire nem képes ez mint egy azonos méretű 5 ajtós? :F


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Ugy ertettem, hogy a mai megfizetheto SUV kategoria ugy szuletett, hogy a korabban letezo varosi terepjarokbol atmentettek dizajnelemeket es minimalis extra funkcionalitast. A Vitara hasonlit a Range Roverre, de amugy eg es fold...ahogy persze az ara se annyi.


joshua7
(veterán)

Annyi differencia azért nincs, az a Suzuki inkább 1,2 tonna.


collecting
(tag)

Két hete vettem egy benzines valtozatot, mert otthon nem tudok tolteni es sokat hasznalom a kocsit autopalyan, igy a villanyos opcio nekem meg nem megfelelo.
Nagyon szep a kocsi kivul-belul, ezzel az i-cockpittel nagyon urhajos :)
Viszont az a bumszli tempomat kapcsolo rossz helyen van, bonyolult sok gombos, meg nem is hasznaltam, mert forgalomban nincs ehhez idegrendszerem kitapogatni, hogy mit is kell csinalni. De ezt leszamitva a turbomotor nagyon kis harapos, jol huz, a kasztni miatt pedig olyan tankérzete van a kocsinak, sokkal nagyobbnak erzodik, mint amilyen valojaban.


cinemazealot
(addikt)
Blog

"Ez nálam nem szempont."
Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen. Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?

"Nem kell mélyre ülni."
Egy Suzuki Wagon R+-ban sem ülsz mélyen. Eddig mindegyik felmenőm imádta, hogy nem befeküdni kell az autómba, hanem csak betolatni. Én pedig még nem láttam olyan hasonló kategóriájú autót, amiben ugyanígy elfértem volna akár kalapban is (194 cm magas vagyok).

"Egyedül a légellenállás szól ellene, ez nekem autópályán kb 0,5-1 liter plussz."
Sok kicsi sokra megy, és a gyártók most nagyon elkezdték tolni ezt a guruló tégla design-t. És tudjuk jól, hogy a kényelem a józan észt is felülírja. Ami persze nem baj, csak legyen erőnk a saját gyerekeink és unokáink szemébe nézni, amikor mindezt majd számon kérik tőlünk. :(

(#14) k-adi
"a SUV mánia nem a biztonságérzet növelése miatt van?"
Nyilván ez egy nagyon jó érv. De akkor a hosszabb távú cél nem is a közúti forgalom szabályozott fenntartása, hanem inkább erő- és méretdemonstráció? A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

"hanem inkább erő- és méretdemonstráció"

pontosan, igen.
ahogy haver mondaná: "túl sok retardált megy az utakon, sajnos velük nem tudsz beszélni csak így tudod védeni magad."

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Lehetne erődemonstráció is, de szerintem sokkal inkább az urbanizált ember belső, mezőgazdasági életforma utáni vágyakozása, hogy valami olyat vezessen, amiről elhiszi, hogy akár a susnyásban tökön-babon át is csapathatná vele. Ha vulgárisan akarnám megfogalmazni, akkor a városi népekből kitört az elfojtott paraszt és sürgősen vissza akarnak ülni az autóból a szekérre, az SUV pedig a lehető leginkább agrikulturális, de még civilizált formája ennek. Bár van aki még ennél is tovább megy és pickupot vesz, újabban már Európában és Magyarországon is az lett az új kertvárosi trend (az USA-ban meg ugye mindig is az volt).


Rolly
(veterán)
Blog

kalapban autóba ülni :))


mjani1172
(addikt)

Nálad nem szempont az autód mérete, viszont a biciklisnek/robogósnak/motorosnak stb., aki elhaladna melletted, amíg Te a dugóban araszolsz, igen.
Ha valóban "zöld" szeretnék lenni akkor nem azon múlik valami hogy 20 centivel keskenyebb és alacsonyabb a dugóban.kb semmit nem jelent. Inkább használnám a tömegközlekedést.

Illetve miért van az, hogy én a keskeny kisautómmal vagyok kénytelen lehúzódni, csak mert a szembe jövő sávban a nálam nagyobb, drágább, korszerűbb, erősebb, szebb stb. SUV-os jobban félti a tyúkszaros futóművét az útszéli kátyúktól, lassítani nem hajlandó, ezért inkább ráfut a felező vonalra és viszi a tükrömet?
- Ennek szintén semmi köze a SUV hoz. Hiszen az ha valaki bunkó, az bunkó egy F Astraval is.(pláne busszal, furgonnal)
- Sőt, én jobban féltem az autómat annál, ha látom hogy valaki egy öreg szarral rodeózik, mindig elengedem és lehúzódok, hiszen nekem van nagyobb vesztenivalóm, a tükröm többe kerül mint az ő autója.
-Egyáltalán mit keresel a felezővonalnál, hogyhogy nem férsz el a sávodban a keskeny autóval? :F Ez rohadtul veszélyes. Én nem így közlekedek, így ilyen velem nem igazán történik.

A jóval áramvonalasabb kombik hova tűntek?
Azok hosszabbak ami szintén nem előny városban, parkoláskor viszont már hátrány.
Egyébként állandóan a várossal jössz,de ugye tudod hogy ott semmi szerepe nincs a légellenállásnak? :F

[ Szerkesztve ]


moleculez
(veterán)
Blog

Sirtok a meret miatt, csak varjatok meg mig a Cybertruck az utakra kerul, meg a tobbi gyarto verszemet kap ;]

En az utobbi par napban pesten GreenGo-val csapattam VW eUP-pal. Imadtam. Az elektromos dolog az jo, varosban hibatlan.
A SUV kialakitas olyan, amilyen. Nissan Pulsarom van, ami tulkepp egy alacsony Qashqai. Imadom, de magasabban jobban ereznem.


Szakiii
(addikt)

Lábak helyzete nem fugg szerintem ettol. Nem veletlen sedan minden nagy gyarto luxus autoja. Ez a fekszik a bmwben dolog se veletlen. Hidd el ha ez szamit abban nem a SUV a jo. De a beszallasban egyetertek, foleg idosebb korban nagy segitseg. Nalam egy jo sedannal nimcs jobb ha meg pakolas akkor sima kombinal.(ami ugye joval pakolhatobb mint egy suv cserebe kevesebbet eszik es konnyebb ugyam olyan motorral szerelt verzioknal) Nem vagyok suv ellenes elismerem, hogy a magassagnak vannak elonyei de legalabb annyi hatranya is, ha mindent osszevetunk szerintrm kombinal mai napig nincs jobb a mindennapokra.


axioma
(veterán)

Hat en a regi suzuki swift-ben anyosulesen is vezetni meg plane mindig ugy ereztem, hogy fekszem, az mindenkepp kenyelmetlen, nem csak idos korban (raadasul a kenyelmen kivul van me'g terhesseg, baleset/betegseg miatti nehezebb beszallas). Mondjuk ettol me'g a nagyonis kisauto Suzuki Alto mar ebbol a szempontbol jo volt, de az Ionba se ugy kell beleesnem. A lentebb irt Wagon-R-t is alairom, bar az mar kicsit inkabb felmaszas is emlekem szerint (reg volt).
A suv-ok baromira zavarnak, eroszakos teruletfoglalok az uton. Na meg a hazepitesnel a garazsme'retekben... Remelhetoleg ki fog halni a divatja. Pazarlasa az eroforrasoknak. Teherautoval szemben ugyse eselyesebb, ellenben +20% fogyasztas az nem keves (Ion konnektorbol merve azaz toltesi veszteseggel 16 max. 17kWh telen is).


Noukoum
(veterán)

A suv tökéletesen bemutatja a mai jóléti társadalmat.


k-adi
(nagyúr)

igazából csak irigy vagy, mert neked nincs ;]

üzenetek