üzenetek

hozzászólások


schawo
(titán)
Blog

Ha zavar, ne olvasd. Mások megteszik helyetted is.


schawo
(titán)
Blog

Egy átlagos elektromos autó az első 5-8 évben nem is megy szerviz közelébe (nincs ami elromljon, még a fékek is kitartanak). Egy belső égésű autón rengeteget keres a gyártó a szalon után.

Évekig dolgoztam két speciális járműgyártónál (nagy méretű lakóautókat gyártottunk, összesen 8 évet) pénzügyi vezetőként, és sosem értettem, hogy egy személyautó hogy fér be 10 millió alá. Azóta már tudom, hogy az autókat veszteséggel adják. Egy villanyosnál ez az üzleti modell nem működik. Ezért drágák a villanyautók.

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

nem gondolom, hogy az autókat veszteséggel adnák... az én Peugeotmra 5 év garancia van addig az első 5 évben cirka évi 50e-70e olaj és szűrő csere... ha kell a fékbetét plusz de más nem nagyon van ami szervíz igényes... ha nincs gari akkor pedig az ember már nem köteles márka szervizbe vinni.... de lehet már addig sem ha igazolni tudja a szervizeket hivatalos pecséttel...


lenox
(veterán)
Blog

Hat a mozdony nem hinnem, hogy osszefugg ezzel. Szerintem ha veszem a hibrid hajtas felaranak ketszereset, kivonom a robbanomotor arat es hozzaadom az akksi aranak felet, akkor kb. ott vagyunk, amennyivel tobbe kerul. Nem tud ez sokkal tobbe kerulni.


lenox
(veterán)
Blog

Hat ez akkor jonne csak ki, ha evi 1 misit kene egy szemelyautonal szervizre kolteni, dehat ugye nem...


Feketelaszlo
(senior tag)

Nem tudom egy robbanómotor mennyibe kerül (detonátorokban nem vagyok járatos), de egy alsó kategóriás belsőégésű motort pár éve úgy 6-800 € között lehetett legyártani (ez alatt VW 1.0 vagy Renault-Dacia 1.2-t kell érteni beszerelésre kész, járóképes állapotban). Ezen a jelenleg érvényben levő káros anyagi kibocsátási normák drágíthattak kicsit, de összességében ez sajnos még mindig csak egy ugyanúgy belépőszintű, teljesítmény-azonos 3 fázisú DC villanymotor ára körül van.
S míg a b.é.m. mellé viszonylag olcsó, mechanikus segédberendezéseket lehet társítani, azért a villanyautónál a teljesítményelektronika igencsak elkezdi megdobni az árat. Csak egy példa: mikor kijött a hazai zöld rendszám szabályozás a hazai Toyota képviselet inkább visszavonta a sima Priust a kínálatból, mert a Prius Plug-in így annyival vonzóbb lett, hogy már nem érte volna meg kínálatban tartani, pedig a két modell között több, mint 1,5 millió forint árkülönbség van (amit főleg a töltő okoz, mint gyakorlatilag egyetlen lényeges műszaki különbség). Hibridekkel egyébként ezért is csalóka számolni, hiszen elég széles specifikációkon mozognak a 48 V-os "compliance" hibridektől kezdve a tényleg komoly plug-in megoldásokig, de alapvetően egyik sem éri el egy full-elektromos autó bonyolultságát, s a hibrid-rendszerek felára talán árban a felét sem fedezi egy önálló elektromos hajtásláncnak.


BiP
(nagyúr)

A mostani 208-ból 5m az allure dízel, 4,5 a benzin. [Gablini] [peugeot.hu]
Az új 1millával drágább lenne majd?

[ Szerkesztve ]


Rolly
(veterán)
Blog

szerintem mivel új modell kezdetben biztos drágábbra lesz árazva... én úgy gondolom, hogy 6 körül lesz... de a 1.5 diesel most is 5.5 csak akcióval 5...


BiP
(nagyúr)

Akcióval, ami mindig érvényes és minden márkakereskedőnél :)
Gondolom ez azért van így, mert a listaárat nem akarják lejjebb vinni, és így tudják olcsóbban forgalmazni.
Kérdés, hogy az új modell változatlan listaáron jön-e (így csak fél millával lesz drágább a most megvehető 208-asnál) vagy emelnek-e a listaáron is +felet, és akkor úgy valóban 6M lesz. (bár annyit szerintem nem ér.)

[ Szerkesztve ]


Vigneau
(félisten)
Blog

Nekem augusztus végén a Qualiténél kb. 4.1-4.2M-et prognosztizáltak a 75LE-s Like-ra... Ezért is mondtam le róla és léptem a Swift felé. :(


pit stop
(addikt)
Blog

Összehasonlításban ott követik el sokan a hibát szerintem, hogy a jelenlegi árszinteket veszik alapul. Viszont jönnek majd az EU előírások, a büntető adók, és hipp-hopp a belső égésű motorral szerelt változatok fognak milliókat drágulni, a tömeggyártás miatt csökkenhet az elektromos ára és pár év múlva már sokkal közelebb lehet a két változat ára - és akkor majd kiadja a matek.

Autó: Design visz mindent, nagyon beletaláltak most szvsz.


.DLL
(veterán)
Blog

Én is ettől tartok, nemnagyon akar lejjebb menni az új e-autók ára. : (
Jó, tény, hogy közben fejlődtek is. Igazából két plusz van amit ezzel megvesz az ember, az egyik a nyugalom, hogy nem kell szervizbe vinni és minden nap teli tankkal indulhatok. Megbízható. És ez fontos hogy így maradjon, ha már nem csökken az ára, akkor legyen tényleg gond mentes minden egyes nap legalább 10 évig. Csak az a baj, hogy volt az a sztori, hogy asszem a Volvo egyszer majdnem csődbe ment, mert túl jó autókat gyártott (ebből mondjuk nem tudom mennyi igaz)


Ijk
(nagyúr)

Azért belső égésű motoros autónál sem kell a körmöd elrágni hogy megáll alattad és szervizeltetni kell.


DraXoN
(addikt)
Blog

Mondjuk ha valaki nagyon ráakar "ugrani" az elektromos autóra mindenképp, egy régebbi autó átalakítása kijön 2-2,5 millából egy olyan 100-150km-es akku hatótávval, engedélyekkel, munkadíjjal (városba jó lehet)... Persze, ez "nem olyan", mint az új, de lehet akár elektromos ladája (régi), skoda 120-a, kispolskija az embernek így.. városban egyébként is sokszor kényelmesebb a kisebb autó (amíg nem megy neki egy SUV), könnyebb vele parkolni, nem kicsit.

[ Szerkesztve ]


DarkChild
(senior tag)

Nyilván tudod, hogy az elektromos hajtásláncban nem a villanymotor vagy az inverter a drága, hanem az akku. Az teszi ki az autó árának legalább 25%-át.


Rolly
(veterán)
Blog

S itt az e208ba azért 50 kWhs akkupakk van ami elég jól hangzik...


lenox
(veterán)
Blog

Kicsit problema, hogy teljesen osszekevered egy nagyon regi, szarra optimalizalt gyartasu egyszeru motor bekerulesi arat az uj, kis szerias motor vegfelhasznaloi araval. Szoval ez igy nem tul meggyozo, ugyhogy en tovabbra is azt gondolom, hogy siman tudnak olcsobban adni ezeket, ha akarnak, es ha fog erosodni a verseny akkor fogjak is. Persze az akksi kerdes (tehat, hogy lesz-e eleg nyersanyag, kornyezetszennyezes stb) az nem tudom, hogy oldodik meg, ha egyaltalan.


Cenobite
(újonc)

Kívül jól néz ki, elöl hátul is ez az új Pözsó. Belül a műszerfal nem tetszik, zongora billentyűk és a műszerfal is számomra túl komplikált.


Vesa
(veterán)

Indoor ritka ocsmány, egyébként meg peugeot...Több kérdésem nincs is.

A cikkhez csak annyit, hogy egy alapvetően az elektromos verzióról szóló írásban nem értem, miért a sportosság van emlegetve állandóan, lassan el kéne fogadni, hogy az ilyn GTi sz*rok csak arra jók, hogy a suttyó száguldozók és utcán gyorsulgató, jobbról előzgető HMCS-k szépen kinyírják maguak (az nem baj) és a vétlen közlekedőket is (az már igen). Versenyezni versenypályán kell, nem az utakon, az elektromos autózás (remélhetőleg belátható időn belül pedig az autonóm autózás), pont arra lesz legjobb, hogy ezeket az alakokat végre kisöpörje a közutakról.

pit stop
És a grid hogy fogja bírni, ha hirtelen tömegével kezdenek töltőkkel vacakolni a népek? Megmondom: Sehogy! Éppen ezért, egy darabig még nem lesz árcsökkentés, ugyanis nem létezik hozzá az elektromos infrastruktúra ami képes kiszolgálni egy hirtelen energiaigény-robbanást!

[ Szerkesztve ]


lenox
(veterán)
Blog

Éppen ezért

Nem tudok olyanrol, hogy buntetoado lenne rajtuk, eppen ellenkezoleg...

üzenetek