üzenetek

hozzászólások


Khelben
(nagyúr)
Blog

az elektromos autózás pont arra lesz legjobb, hogy ezeket az alakokat végre kisöpörje a közutakról.

Az elektromos autók pont verik a benzineseket gyorsulásban :)


schawo
(titán)
Blog

A grid gyorsabban és olcsóbban bővíthető, mint ahogy a tankerek hordják ki az üzemanyagot a kutakra.


BiP
(nagyúr)

Így van, a suttyóknak nem lesz esélyük.
Elektromos autót meg -remélem- az értelmesebbje vesz. Mert jól gyorsul, de nem hozza azt az élményt, ami a hmcs-knek kell.(benzingőzös meg jól brümmög)
Meg aki a szarrá tuningolt kettes golftól érzi menőnek magát, annak nincs pénze elektromos autóra :)

[ Szerkesztve ]


Gombinyó
(őstag)

Dizájnban még mindig a legjobbak közt vannak a franciák. Bitang jól néz ki ez a kis gyösz.


bot1978
(senior tag)

Azért kapcsolgatott a KP zár a Citroenemben, mert az ajtóban megtört a kábel. Ismétlem a vezeték eltört az ajtó tövében a gumiharang alatt. Nem a csatlakozó, a vezeték. Ehh?

Azért világít az airbag lámpa, mert a vezetőülés alatt a csatlakozó vacakol, kb. 3 havonta buzrálnom kell. A motortéri csatlakozódoboz gyári állapotában be tud ázni bármilyen fals hibaüzenetet generálva, a kormánykapcsoló gyári hibájából adódóan menet közben elmegy az országúti világítás éééés EZEK gyártanak elektromos autót?
Felröhögtem, amikor egy mondatban olvastam a PSA és az elektromos hatótáv szókapcsolatot.
Az, hogy egy Toyota megcsinálta a Priust az még oké, mert egy Toyota előbb rohad péppé, minthogy tönkremenjen egy kormánykapcsoló az utastérben. De a PSA? És 10 milla felett valaki ezekért fizet?
Gratulálok hozzá! :R


axioma
(veterán)

Jajj.
1. elektromos autoval igenis van valamilyen ertelmu sportossag. En, az alapbol ovatos noi vezeto ezzel sokkal inkabb be merek vallalni savvaltasokat, mert tudom, hogy van tartalek ill. oda fogok erni (a legjobb piros lampanal elsokent indulva, nem zoldek kozul keves tudja tartani a tempot, siman besorolok a tobbi ele)
2. az autok toltese, foleg ha normalis tarifa lenne hozza, NEM robbantja fel az igenyeket. En - direkt, pedig nem vagyok motivalva benne - ejfeltol toltok. Az enyem jelenleg nem szabalyozhato modon van a halozaton, igy 10 ampert fogyaszt (2.2kW). De lehetne korlatozni ha akarnam, ido van ra, akkor 1.5kW alatti is lehet, egy jobb vasalonal kevesebb.
+1. nem egyideju, de mivel van e-auto, erdemes napelemet felrakni, tehat a kornyek atlagos terhelese szallitasban csokken (a nappali csucsba besegit a napelemem, az auto meg az ejszakai volgyben vetelez)


bot1978
(senior tag)

Az is jajj, ahogy kiszámoljátok, hogy mennyivel olcsóbb autót fenntartani adómentesen.
Olcsóbb „tankolni” ha adómentesen tankolsz. Gratulálok.
Sőt ha van házi erőmű (napelem, akármi) akkor pláne. Igen ám, csak ezeket ugyanúgy agyon fogják adóztatni abban a pillanatban, ahogy az üzemanyag adótartalma nem folyik be az államkasszába, szóval olcsóbb nem lesz, de lehet majd xopni az elöregedő akkuval.
Nézzük már meg a magyarországi autók átlagéletkorát, aztán egy ezzel megegyező korú akku állapotát. Gyönyörű.
Hihetetlen, ahogy felfűzitek arra a láncra a logikát, hogy adómentesen tankoltok, mintha az adómentes benzin drága lenne. Nem. Nem az.
Ehh?


schawo
(titán)
Blog

Ha a benzin áráról leveszed a 120 Ft jövedéki adót, még akkor is rohadt nagy marad a különbség.

7 literes fogyasztással számolva egy benzines autó száz kilométerenként (7 x 250) 1750 forintból, egy villanyautó 15 kWh/100km fogyasztással (15 x 35) 525 forintból közlekedik. Az kevesebb, mint a harmada.

De ha megfordítom, és mindkettőre rászámolom az adót (7 x 120 = 840 Ft), azaz 2590 Ft és 1365 Ft, akkor is még mindig csak fele a költség, és ugyanaz az adómennyiség ki van fizetve.

Ugyanez egy nagyon gazdaságos dízel autó viszonylatában: 5 x 300 = 1500 Ft vs 525 Ft, adómennyiség: 5 x 100 = 500 Ft, tehát 2000 Ft vs 1025 Ft, szintén fele, már kifizetett adóval.

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Ha itthon 1 millió villamos autó futna és éjszaka csak 2kW-al csorgatnák az áramot az pont egy Paks teljesítménye. Megjegyzem KSH alapján jelenleg az itthoni személygépkocsi állomány 3,6 millió, tehát kicsit több mint csak a negyedét feltételeztem, ami be is következne 10 év alatt ha lemenne 6 millióra az elektromos autó ára.
Szerintem itthon képtelenség lenne ilyen mértékű teljesítménybővítés 10 év alatt, miközben folyamatosan növekedik az elektromos áram igény. Fokozatosan terjednek az indukciós tűzhelyek, elektromos sütők, villany fűtésrendszerek, légkondícionálók.
Valószínűleg felrobbanna az elektromos áram díja, ráadásul az államnak komoly bevétele van az üzemanyag jövedéki adójából, ami jelenleg villanyból nem jönne be.

Nagyon szép divat ez az elektromos autó meg zöld szemlélet, gazdagoknak hobbiszinten. Ráadásul a másfél milliós állami pénzzel olyanok adóját csoportosítják át akiknek esélye sem lenne 10 milliós e-autót venni, ahelyett hogy a minősíthetetlen állapotú utakra költenék. Közben valószínűleg a helyi zéró kibocsátáson kívül szinte semmivel nem környezetbarátabb, ráadásul az elterjedésével mivel drasztikusan emelkedne az elektromos áram ára még a jelentős megtakarítást is megkérdőjelezném az üzemanyagon.
És akkor nem beszéltünk arról hogy a megfelelő akku még mindig csak sci-fi, jóformán laboratóriumi szinten sem létezik kézzelfogható eredmény csak ígéretek.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Egyreszt ez a posztom pont egy szot se szolt az olcsosagrol.
Masreszt azert adomentes, mert mashol megtakaritas erheto el vele (tarsadalmi szinten).
Harmadreszt ha csak annyira adoztatjak meg, hogy nem buntetoado (amikor hatarozottan az a cel hogy dragabb legyen mint a normal auto), akkor meg mindig sok okbol megeri ingazasra e-autot hasznalni (a benzines helyett).
A prius I-ben 16 eves akkukat csereltunk, de az 2001-es technologia. A 2011-es ion-omban nem tartok attol hogy 5 even belul barmi szamottevo problema lenne (ertsd: napi igenyemet nem szolgalja ki).
Jelenleg a ferjem autojat mondom, egyreszt mert nagyobb nem lehet le-szappantartozni, masreszt mert rendszeresen szinte nullara hasznalja: Ampera, napi 50km korul (max. tud 60-at), es napi max. 10kWh aram. Tehat 20kWh nala sincs a 100km. Nekem inkabb 16. Ezt nem az auto fedelzetijebol olvasva (ott en is tudok 6.5-7 km-t menni az amperaval is per kWh), hanem mar a "falbol kijovo elektronokat" szamolva. A benzin mikor volt utoljara olcsobb mondjuk akar 5 literes fogyasztassal szamolva? Raadasul ez a nappali arammal. Ha lenne normalis tarifa arra, hogy mibe kerulne ha csak volgyidoszakban toltom (fyi: Paks kb. 3-5 Ft-ert termel egy kWh-t, ez mindennel megpakolva is kevesebb mint a mai aramdij fele), akkor egyreszt segitene az aramszolgaltatoi piacon, masreszt meg ennel is olcsobb lehetne.
Napelemrol amit eladok az elmu-nek azt a sajat fogyasztasomon felul kb. felaron veszik at (a nappali tarifa kb. 38Ft-os kwh-nkenti arahoz kepest). Amig a hazon belul toltok vele (azonnali elhasznalas, nem erinti az elmu-t) addig igen nehezen tudok elkepzelni hozza adonemet (foleg hogy nincs merve).


schawo
(titán)
Blog

Ha éjszaka 2kW-tal (20:00-tól 6:00-ig) csorog az áram, akkor az napi 20kW, ami a fogyasztást figyelembe véve napi átlag 130km és évi átlag 50000 km megtételét, feltételezi. Az átlagos autó Magyarországon ennek a negyedét futja. Szóval egymillió autónál egy negyed Paksra van szükség. Ha még beleszámolom, hogy nem csak éjszaka van töltés, hanem nappal is, akkor 15-20%-nyi Paksi bővítésre lesz szükség a villanyautózás miatt. Meh.

[ Szerkesztve ]


bot1978
(senior tag)

[több, mint a fele adó] ha nem veszed meg, akkor a bevételkiesést valahonnan pótolni kell. Tökmindegy, hogy a hiány be nem folyt jövedéki vagy sima áfa. Bármi lehet, akkor is rá kell terhelni valamire. Értem, hogy szeretnél belekapaszkodni a jövedékibe csak a ktv nem így működik, a hiány attól nem lesz kevesebb, ha Te csak a jövedékit számolod.
Nem számolsz a hőmérséklettel. A jelenlegi akksikkal a hatótáv radikálisan csökken fagyban már csak azért is, mert az akksik fűtése is akkuról megy, de másért is. Az elfogyasztott akksi is fogyasztás. Az nekem is megvan, hogy ezen az analógián bármilyen alkatrész a robbanómotorosnál is fogyasztás, csak az akku biztos, hogy elhasználódik. Nem tudsz rá "vigyázni", nem tudod házilag megmókolni okosba, feketén félárú UGY vackokkal megmókolni. stb.


axioma
(veterán)

Szamold mar ujra... 2000MW nem 2000kW! Nem volt ez egy "aprocskat" gyanus neked csak ugy gyakorlati erzekbol???
Ezen kivul elfelejtettel egy "apro" szorzotenyezot: a 2mill auto NEM fog egyszerre tolteni.
A masfel millas tamogatast hagyd ki, azt en is uldozom. Meg a kamu zoldrendszamos suv-okat is meg 4 kipufogos sportkocsik sose toltve de zolddel jarnak.
Az aramigeny no, de a gond a nagyon valtakozo igenyekhez szukseges gazuzemu meg szentuzelesu (gyors felfutasu, de draga es kornyezetszennyezo) a nagyobb problema, nem a zsinorarambol keletkezo igeny. Az mashol is olcso. Persze, tarifa kene hozza, de hat Mo-on mar van ennek tradicioja, ott a vezerelt aram, ki van epitve a mukodtetes, csak egyszeruen torvenyi hatteret kene modositani (per pill 1. nem kotheto ra fix autotolto sem 2. a vezerelt ma csak hotar.kalyha es elektromos bojler csoportokat kezel, amiket meg szocialis okokbol este 6-tol - lepcsosen, csoportonkent, de - mind bekapcsolnak).

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Már hogy 20kWh energiát raksz bele az akksiba egy éjszaka? Mutass nekem olyan autót ami 20kWh-val elmegy 1300km-t. Ha jól tudom 10-16kWh-t esznek 100km-en, az 120-160km/nap. Persze sokan nem mennek többet 30-nál, az kb. 5kW/h, 2-3 óra alatt betölti.
De figyelmen kívül hagytad a klímák robbanásszerű terjedését, hogy az autóállomány negyedét vettem számításba, ill. hogy nem elosztva történik az elektromos áram igény, legtöbben este 5-6 körül fogják feltenni töltőre, ami amúgy is csúcsidőszak.

Bár gondolom napi 130km-t akartál írni.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

2kW x 1000000 = 2000 MW, jól számolt, nem tudom mi a gond. A probléma nem a számolással, hanem annak elméleti hátterével van. Ahogy azt jeleztem is. Szóval 1M autónál az extra terhelés valahol 400 MW körül lesz.


schawo
(titán)
Blog

130km akart lenni. Nem számolási, hanem gépelési hiba. Az 50000km passzol. És a többi is.


schawo
(titán)
Blog

Az elektromos áram 21%-a is adó. Mint minden másé is: ÁFA. Az extra adó, ahogy már írtam is a jövedéki adó. 2019-ben 120, illetve 100 Ft. Alacsony hőmérsékleten alig nagyobb a fogyasztás. És a belsőégésű is többet fogyaszt akkor.

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Mint írtam jó 80% este 6-kor hazaér, feldobja a töltőre a kocsit ami csúscidőszak és le is halt a rendszer.
Vezérlet órával lehetne szabályozni, minden óra máskor kapcsolna. De ez sem egyszerűen kivitelezhető, főleg ha az átlagparaszt inkább ráköti a nappalira mert kényelmesebb.


schawo
(titán)
Blog

Az átlagparaszt 6-kor még otthon sincs, és főleg nem az 1M autó 100%-a. :N Ha 20%-a feldugja akkor (ami hatalmas szám), abban az esetben lesz szükség 20%-os (Paks 20%-a, a teljes kapacitás 7%-os) bővítésre.

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Hát én a forgalmi dugókból meg átlag 8-16-os munkaidőből mertem következtetni.
Már most nyári időszakban a légkondik miatt a határán van a rendszer, miközben elektromos autók száma elhanyagolható.

[ Szerkesztve ]

üzenetek